mistä kantsii

matkaajan isä

poika lähössä japaniin 3 viikkoo.käyttörahaa 1000e pärjääkö sillä?(PAKKO)paljonko sillä saa muuten jenejä ja mistä kantsii vaihtaa ne?suomestako ennen matkaa vai?mitä muuta huomioitava japaniin menevän..lentoliput hommattu
ja hommaavat kai sen japantrailin tai mikä se junalippu homma on eli tuo 1000e on käsikassa..

12

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikukiku

      Kannattaa muistaa vakuutus ja rokotteet. Forexin sivuilta voi tsekata valuuttakurssin.

      • Kantsii..

        Kantsii osata puhua edes jotenkin Japania, koska harvat sielä osaa puhua edes Englantia! Sitten...Rahat voi kyl riittää matkaan..Tää on vaa mun mielipide, jota ei kyl tarvi noudattaa: Vaihtaisisin itse rahat ihan Suomessa Jeneiksi, koska täälä, kun se vielä onnistuu.. Että LUULEN, että perus jutuilla siä pärjää ihan tarpeeksi hyvin.

        Tärkeintä on esim. Osata kiittää.. :D

        No, hyvää matkaa sulle!! *Ja mata!!!^^


      • Hölppö

        Rokotteet? Japaniin? Ei tarvitse.


      • reissumies

        Ei tartte vakuutuksia.Ei siellä mitään tapahu kuitenkaan =)


      • toinen reissumies
        reissumies kirjoitti:

        Ei tartte vakuutuksia.Ei siellä mitään tapahu kuitenkaan =)

        E nyt noin kovasti kannata tuuriin luottaa. Vaikka Japani on muuten turvallinen maa, niin onnettomuus tapahtuu silloin kun se tapahtuu, eikä sille voi mitään.

        Itse olin Skotlannissa ilman vakuutusta pari vuotta takaperin ja mursin nilkkani vaelluksella. Siitä tuli kallis lasku kun kaikki meni omasta pussista.

        Ota vakuutus. Mistä tahansa, mutta kuhan vaan otat sen


      • sasae
        toinen reissumies kirjoitti:

        E nyt noin kovasti kannata tuuriin luottaa. Vaikka Japani on muuten turvallinen maa, niin onnettomuus tapahtuu silloin kun se tapahtuu, eikä sille voi mitään.

        Itse olin Skotlannissa ilman vakuutusta pari vuotta takaperin ja mursin nilkkani vaelluksella. Siitä tuli kallis lasku kun kaikki meni omasta pussista.

        Ota vakuutus. Mistä tahansa, mutta kuhan vaan otat sen

        Olen kuullut täältä pidempään heiluneilta ulkomaalaisilta, miten joku mursi kätensä jossain kompuroidessaan (liikaa Asahi-olutta?), eikä ollut vakuutusta. Tuli hiukan iso lasku sairaalasta - japanilaissairaalat ovat kalliita. Ota siis joku vakuutus itsellesi. Matkatavaravakuutuksessa voit sitten säästää, jos olet pihi, koska ei täällä niin paljoa pöllitä kamaa kuin Euroopassa.


      • sasae

        Rokotuksista riittää ne samat mitkä on oltava voimassa Suomessakin, eli polio ja jäykkäkouristus. Joskus mulle on tyrkytetty hepatiittirokotusta, kun olen sanonut olevani menossa Japaniin, mutta yleisin hepatiitti Japanissa on C-hepatiitti, johon ei edes ole olemassa rokotetta.


      • ...
        sasae kirjoitti:

        Rokotuksista riittää ne samat mitkä on oltava voimassa Suomessakin, eli polio ja jäykkäkouristus. Joskus mulle on tyrkytetty hepatiittirokotusta, kun olen sanonut olevani menossa Japaniin, mutta yleisin hepatiitti Japanissa on C-hepatiitti, johon ei edes ole olemassa rokotetta.

        Enään ei poliorokotus kuulemma Suomessa pakollinen, minulle sanottiin kun kävin terveystarkastuksessa.


      • sasae
        ... kirjoitti:

        Enään ei poliorokotus kuulemma Suomessa pakollinen, minulle sanottiin kun kävin terveystarkastuksessa.

        Joo, taisin tapella itselleni viimeksi arvauskeskuksessa poliorokotuksen, koska pyörin kuitenkin eri Aasian maissa reissailemassa. Väittivät, ettei sitä muka tarvitse minnekään.


    • fortexissa

      Fortexissa kantsii vaihtaa ainakin osa matkakassaa. Jos pelkää sen häviävän, voi osan ottaa matkashekkinä, mutta sen vaihto japanilaispankissa ei onnistu alta puolen tunnin, jos tunnissakaan.

      Riittääkö 1000 ekeä riippuu siitä, millaisiin majapaikkoihin ovat menossa yöksi.

      • omppu

        kannattaa vaihtaa rahat suomessa! riippuu tietysti minka kokoiseen paikkaan menee, mutta on vain hyvaa tuuria, jos loytaa jonkin englannin kielitaitoisen!! itsellani meni pankkitilin avaamisessa tunti, vaikka oli japanilainen auttamassa! taalla on monesti niin paljon vaikeampi hoitaa asioita kuin suomessa. lisaksi tama on kateisvaltio!! eli kaikki maksetaan yleensa kateisella. mutta varkaita ie tarvii pelata!

        ja ota matkavakuutus! olen itse ollut muksuna leikkauksessa lyhyella etelanmatkalla, vakuutus takasi hyvan sairaalan ja maksoi tietysti kalliit kulut!

        japanissa ei valttamatta sairaaloista loydy enkun kielitaitoista laakaria yms... itsellani on nyt pari laakarikuittia pelkastaan kanjeilla kirjoitettuna. saavat ihmetella niita suomessa vakuutustoimistossa! :=)

        ruoka on halpaa! ainakin, jos osaa loytaa oikeat paikat!


      • sasae
        omppu kirjoitti:

        kannattaa vaihtaa rahat suomessa! riippuu tietysti minka kokoiseen paikkaan menee, mutta on vain hyvaa tuuria, jos loytaa jonkin englannin kielitaitoisen!! itsellani meni pankkitilin avaamisessa tunti, vaikka oli japanilainen auttamassa! taalla on monesti niin paljon vaikeampi hoitaa asioita kuin suomessa. lisaksi tama on kateisvaltio!! eli kaikki maksetaan yleensa kateisella. mutta varkaita ie tarvii pelata!

        ja ota matkavakuutus! olen itse ollut muksuna leikkauksessa lyhyella etelanmatkalla, vakuutus takasi hyvan sairaalan ja maksoi tietysti kalliit kulut!

        japanissa ei valttamatta sairaaloista loydy enkun kielitaitoista laakaria yms... itsellani on nyt pari laakarikuittia pelkastaan kanjeilla kirjoitettuna. saavat ihmetella niita suomessa vakuutustoimistossa! :=)

        ruoka on halpaa! ainakin, jos osaa loytaa oikeat paikat!

        Omppu: Ei hätää. Puhun japania.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe