Vaimon Golf IV:ssä 1.6 bensa (2003, ajettu 44tkm) syttyi eilen mittaritauluun keltainen moottorinkuvallinen varoitusvalo ja ajotietokone näytti tekstiä "Emissions workshop". Ohjekirjan mukaan happitunnistimessa olisi jotain ongelmaa. Tämä tuli yllättäen kaupunkiajossa. Moottoriin ei ole lähiaikoina lisätty öljyä (öljyn pinta oli ylärajalla kun katsoin tikusta) eikä auto ole ollut äskettäin huollossa.
Onko kysymyksessä kosketushäirio liittimessä, viallinen anturi vai jotain muuta?
Emissions workshop
7
27559
Vastaukset
- Wokkelo
Tuohon voi olla useitakin syitä; itselläni oli samanlaisessa vehkeessä syynä viallinen moottorin lämpöanturi. En tosin muista, mikä oli anturin käyttötarkoitus. Samasta syystä lakkasi myös ilmastointilaite toimimasta, ja tietysti pahimmilla helteillä :(
- volkkaristi 1
kysinen valo on palanut pitkään ja syytä ei ole löytynyt
- eno
Itse sain ko. valon syttymään tankkaamalla tankin liian täyteen ja sulkemalla bensakorkin huolimattomasti!
Tämän selityksen sain 2004 VV-Autosta Helsingissä. - GV03
Sama ilmoitus samanlaisessa autossa. Syyksi paljastui rikkoutunut korkeusanturi, vaikka kyseissä autossa ei moista anturia edes ole! Vikamuistin tyhjennys ja ongelma oli korjattu.
- kommenteista,
Kiitokset kommenteista kaikille vastanneille, jos pyydän ensin huollossa nollaamaan vikakoodit ennenkuin anna luvan vaihtaa mitään osia ja seurataan uusiutuuko vikailmoitus.
- Amideus
Mulla syyksi paljastui pimeät takavalot...
- Anonyymi
Vika on se että se on volkkari. Vaikka vaihtaa anturit ja muuta se herjaa niitä edelleen kolmen kuun sisällä. Kaveri vaihto polossa egr lähtien kaikki ja silti samat viat esillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013