Serkkuni 3v tyttö ei puhu suomea ollenkaan eikä ymmärrä suomeksi kun muutaman helpon sanan.
Tyttö puhuu kurdia ja ymmärtää myös sitä.Serkkuni on suomalainen kuin myös kaikki me muut ainoastaan hänen miehensä on irakilainen.Lapselle ollaan puhuttu suomea pienestäpitäen.Kurdia meistä ei osaa kukaan muu kun serkkuni mies ja 3v tyttö.
Onko tämä normaalia?oppiiko lapsi ollenkaan puhumaan suomea?
Onko normaalia
4
1051
Vastaukset
- hänelle
Jos serkkusi ei ole puhunut tytölle johdonmukaisesti suomea, ei tyttö sitä myöskään opi kunnolla.
Toisaalta tuon ikäinen tyttö on saattanut tulla oidopaalivaiheeseen eli hän yrittää viedä isän äidiltään, mielistelee isäänsä ja ihailee tätä. Vaihe menee normaalisti ohi 5 ikävuoteen mennessä.
Mutta jos tyttö ei edes ymmärrä suomenkielen sanoja tuossa iässä, on ehkä sitä vaikea kunnolla edes oppia. - äitee +4
lapsi oppii sitä kieltä mitä kuulee ja mitä hänelle puhutaan. Ilmeisesti lapselle ei puhuta suomea likikään samassa suhteessa kuin kurdia ja siksi lapsi on yksikielinen. Homma vaikeutuu koko ajan joten asialle olisi syytä tehdä jotain ennenkuin tulee oikeasti valtaisa ongelma!
- Kaisa_
Oppii ajallaan,mikäli hälle vain puhutaan myös
suomen kieltä.Yleensä kahden kielen puhumaan
oppiminen vie enemmän aikaa - tietenkin...
Lapsi osaa Suomea jos hänelle on puhuttu sitä pienestä pitäen... ja kyllä moni vanhempikin lapsi oppii kieliä kuin 3-vuotias :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275324Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123885Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512810Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851312Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308- 601193
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2141091