Kun näen Medihelin laskeutuvan

soilike

Sydäntä kouristaa , eihän Johanna ole tien päällä.
Onhan lapset turvassa. Entä liki ystävät.
Olen joutunut onnettomuuspaikoille ja tiedän sen avuttomuuden tunteen
Autossani on ensiapulaukku ja huopa.
Olen kuvitellut hätätilanteen ja yrittänyt suunnitella , miten voisin auttaa nopeasti.
Silloin ei voi ajatella hygieniaa , kun uhri ojentaa irtipoikki leikkautunutta käden tynkää.
On saatava tuketta nopeasti.
Päällimmäisena laukussani on hätäapu, josta on hetkessä repäistävänä isompia ja pienempiä haavanpeitteitä.
Ambulanssi saapuu pian, hoitaa uhrit, mutta ensiminuutit ovat vaikeita, jos paikalle tulevat seisovat tumput suorina tekemättä mitään.
Jo pelkästääbn lämmin huopa ja lohduttava juttelu auttaa uhria
Kuka tahansa meistä voi joutua onnettomuuteen tai onnetomuuspaikalle missä ja milloin tahansa

8

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angi *

eivät ihmiset laiskoja ole vaan monet joutuvat paniikkiin eivätkä osaa tehdä mitään järkevää. Olen itse joutunut tilanteeseen jossa hetkeen en tajunnut mitään. Kunnes paikalle tuli mies joka heti alkoi toimimaan samalla hän sai minut mukaan toimintaan.

• a-woman1

...poistaa ainakin hiukan epävarmuutta. Ensiapukurssilla oppii tärkeimmät taidot, joilla auttaa lähimmäisiään.

• muutamat ohuet kumihanskat. Ne suojaavat tarvittaessa sekä itseäni että uhria.

Mielestäni ensiapukurssit pitäisi liittää kaikkien koulujen ja opistojen pakolliseen kurssiohjelmaan. Niitä pitäisi myös järjestää ilmaiseksi kaikille asiasta kiinnostuneille ihan jatkuvasti. Tietojen kertaaminen olisi hyväksi muutamien vuosien välein.

En ymmärrä, miten ihmiset voivat elää itsensä kanssa ohitettuaan pysähtymättä selvästi avun tarpeessa tai suorastaan hädässä olevia ja välitöntä apua tarvitsevia ihmisiä.

• Autettu

Jouduin itse muutama vuosi sitten auto-onnettomuuteen. Hatmittaa vieläkin, että en älynnyt silloin kiittää niitä ihmisiä, jotka auttoivat minua. Mutta kun kaikki kävi kuin sumussa.

Kiitos Sinulle, joka tulit ensin paikalle, pidit kädestä ja lohdutit. Kiitos Sinulle, joka sanoit olevasi pelastuslaitoksen mies (vapaalla) ja otit tilanteen haltuun heti.

Kiitos Sinulle linja-autokuski, joka pysähdyit ja johdatit minut lämpimään autoosi istumaan kunnes ambulanssi tuli.

Ja kiitos Sinulle rekkakuski, joka katsoit, että muu liikenne sujuu. Ja kiitos tietenkin kaikille muillekin jotka toimitte tilanteessa.

Se oli suuresta järkytyksestä huolimatta HIENO kokemus huomata miten ihan vieraat ihmiset välittivät.

• Mutta Etelä-Ranskassa ja pohjois_espanjassa saattaa joku tiellä "verissään" makaava ollakin itäliigan tai latinokingsien houkutuslintu, jolla ryöstettävä pysäytetään! Vahinko, että löytyy ihmisiä, jotka estävät todellisen avun tarvitsijan saamasta apua.

• uzma-m
        vaarivaari kirjoitti:

Mutta Etelä-Ranskassa ja pohjois_espanjassa saattaa joku tiellä "verissään" makaava ollakin itäliigan tai latinokingsien houkutuslintu, jolla ryöstettävä pysäytetään! Vahinko, että löytyy ihmisiä, jotka estävät todellisen avun tarvitsijan saamasta apua.

ei suinkaan ole taattu,opetin taalla ensiapua lukion tytoille ja yhden neuvon annoin,ala pysahdy jos olet yksin mutta halyta apua.

• ihminen

keikkutuolissas ja muista ottaa lääkitys.

• auton alle jääneen

pikkutytön vieressä,
      kävin laittamassa varoituskolmion
      ja toin tytölle huovan autosta ( oli talvi)
      kohta tuli ambulanssi
      tyttö pistettiin kokovartalotukeen
      niska olisi kuulemma erityisen tärkeä tukea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82