Sydäntä kouristaa , eihän Johanna ole tien päällä.
Onhan lapset turvassa. Entä liki ystävät.
Olen joutunut onnettomuuspaikoille ja tiedän sen avuttomuuden tunteen
Autossani on ensiapulaukku ja huopa.
Olen kuvitellut hätätilanteen ja yrittänyt suunnitella , miten voisin auttaa nopeasti.
Silloin ei voi ajatella hygieniaa , kun uhri ojentaa irtipoikki leikkautunutta käden tynkää.
On saatava tuketta nopeasti.
Päällimmäisena laukussani on hätäapu, josta on hetkessä repäistävänä isompia ja pienempiä haavanpeitteitä.
Ambulanssi saapuu pian, hoitaa uhrit, mutta ensiminuutit ovat vaikeita, jos paikalle tulevat seisovat tumput suorina tekemättä mitään.
Jo pelkästääbn lämmin huopa ja lohduttava juttelu auttaa uhria
Kuka tahansa meistä voi joutua onnettomuuteen tai onnetomuuspaikalle missä ja milloin tahansa
Kun näen Medihelin laskeutuvan
8
494
Vastaukset
- Angi *
eivät ihmiset laiskoja ole vaan monet joutuvat paniikkiin eivätkä osaa tehdä mitään järkevää. Olen itse joutunut tilanteeseen jossa hetkeen en tajunnut mitään. Kunnes paikalle tuli mies joka heti alkoi toimimaan samalla hän sai minut mukaan toimintaan.
- a-woman1
...poistaa ainakin hiukan epävarmuutta. Ensiapukurssilla oppii tärkeimmät taidot, joilla auttaa lähimmäisiään.
muutamat ohuet kumihanskat. Ne suojaavat tarvittaessa sekä itseäni että uhria.
Mielestäni ensiapukurssit pitäisi liittää kaikkien koulujen ja opistojen pakolliseen kurssiohjelmaan. Niitä pitäisi myös järjestää ilmaiseksi kaikille asiasta kiinnostuneille ihan jatkuvasti. Tietojen kertaaminen olisi hyväksi muutamien vuosien välein.
En ymmärrä, miten ihmiset voivat elää itsensä kanssa ohitettuaan pysähtymättä selvästi avun tarpeessa tai suorastaan hädässä olevia ja välitöntä apua tarvitsevia ihmisiä.- Autettu
Jouduin itse muutama vuosi sitten auto-onnettomuuteen. Hatmittaa vieläkin, että en älynnyt silloin kiittää niitä ihmisiä, jotka auttoivat minua. Mutta kun kaikki kävi kuin sumussa.
Kiitos Sinulle, joka tulit ensin paikalle, pidit kädestä ja lohdutit. Kiitos Sinulle, joka sanoit olevasi pelastuslaitoksen mies (vapaalla) ja otit tilanteen haltuun heti.
Kiitos Sinulle linja-autokuski, joka pysähdyit ja johdatit minut lämpimään autoosi istumaan kunnes ambulanssi tuli.
Ja kiitos Sinulle rekkakuski, joka katsoit, että muu liikenne sujuu. Ja kiitos tietenkin kaikille muillekin jotka toimitte tilanteessa.
Se oli suuresta järkytyksestä huolimatta HIENO kokemus huomata miten ihan vieraat ihmiset välittivät. Mutta Etelä-Ranskassa ja pohjois_espanjassa saattaa joku tiellä "verissään" makaava ollakin itäliigan tai latinokingsien houkutuslintu, jolla ryöstettävä pysäytetään! Vahinko, että löytyy ihmisiä, jotka estävät todellisen avun tarvitsijan saamasta apua.
- uzma-m
vaarivaari kirjoitti:
Mutta Etelä-Ranskassa ja pohjois_espanjassa saattaa joku tiellä "verissään" makaava ollakin itäliigan tai latinokingsien houkutuslintu, jolla ryöstettävä pysäytetään! Vahinko, että löytyy ihmisiä, jotka estävät todellisen avun tarvitsijan saamasta apua.
ei suinkaan ole taattu,opetin taalla ensiapua lukion tytoille ja yhden neuvon annoin,ala pysahdy jos olet yksin mutta halyta apua.
- ihminen
keikkutuolissas ja muista ottaa lääkitys.
- auton alle jääneen
pikkutytön vieressä,
kävin laittamassa varoituskolmion
ja toin tytölle huovan autosta ( oli talvi)
kohta tuli ambulanssi
tyttö pistettiin kokovartalotukeen
niska olisi kuulemma erityisen tärkeä tukea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703530Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483433Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463312- 532759
- 312013
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301942- 481676
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401655Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä931616- 391390