keltainen iho

keltanaama

Mistähän tää vois johtua, kun mulla muuttu iho viime syksystä lähtien ihan kellertävän oranssin väriseks?! Maksakokeissakin oon käyny ja arvot oli erinomaiset. Alkaa jo ottamaan kunnolla päähän, kun iho on tosi törkeen "likasen" näkönen ja muutenkin näytän ihan sairaalta! En usko, että mulla keltatautikaan vois olla, koska ei oo ollu siihen viittaavia oireita. Olisko olemassa jotain homeopaattista valmistetta, mikä vois auttaa? Haluun takasi entisen kauniin vaalean ihoni!

11

13535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paula

      Olisikohan munuaisissa jotain vikaa? Mene johonkin lääkäriin - vaikka terveyskeskukseen ensin ja selvitä keltaisuuden syy. Sen jälkeen, kun on diagnosoitu voit mennä homeopaatille tai ottaa koululääketieteen pillerit, jos terveyskeskuksesta reseptin saat. Riippuu kai asian vakavuudesta, mitä kannattaisi tehdä.

      Onko sinulla nyt jokin säännöllinen lääkitys: ehkäisypillerit tai mitä tahansa. Muista kertoa lääkärille tai homeopaatille.

      Oletko syönyt liikaa porkkanoita tai muuten saanut yliannostusta A-vitamiinista?

      Mene ihmeessä lääkäriin...

      • keltanaama

        Ei oo tällä hetkellä mitään säännöllistä lääkitystä, enkä oo koskaan käyttäny ehkäisypillereitä ja porkkanoitakaan en oo syöny enää kuukausiin. Ainoostaan E-epaa otan 1 kapselin joka päivä.

        Niin, eipä tullu ajatelleeks, että vika voiskin olla munuaisissa, kun kävin viimeks lääkärissä. Se vaan passitti mut maksakokeeseen. Onko se sitten miten vaarallista, jos munuaisissa on ollu jotain vikaa jo pitemmän aikaa? Muistelisin, että tää keltaisuus alko viime syksynä sillon, kun mulla oli kova stressi päällä ja masennusta..


    • ntyttl

      jos rusketun, rusketun kellertäväksi, sit ku väri lähtee iho jää vaalean keltaiseksi..
      joudun käyttämään keltaisia meikkivoiteita et kasvot ei ole erin väriset ku muu vartalo. suomen meikit ei riitä, muualta pitää tilata. tää on pahentunu vuoden aikana, täysin terve olen.

    • mummi

      voi olla ruoka-aineallergiaa,itse kellastuin kun tuli vilja-allergia

      • keltanaama

        Mulla syynä ainakaan mikään ruoka-aineallergia, koska ei oo ollu mitään mahaoireita tms. Ehkä se vika tosiaankin on munuaisissa tai mulla on elimistö jotenkin liian hapan, ehkäpä stressin vaikutuksesta..


      • Allerginen,,,
        keltanaama kirjoitti:

        Mulla syynä ainakaan mikään ruoka-aineallergia, koska ei oo ollu mitään mahaoireita tms. Ehkä se vika tosiaankin on munuaisissa tai mulla on elimistö jotenkin liian hapan, ehkäpä stressin vaikutuksesta..

        Hei,

        Minulla on laaja-alaiset allergiat (mm. vilja ja sitrushedelmät, siitepölyt jne.) ja oli myös jatkuva kauhea väsymys. Kun väsymystä ja pitkäaikaisen stressin aiheuttamaa happamuutta alettiin hoitaa emästä tuottavalla valmisteella (Valmarin) ja aloin juoda vettä enemmän niin kädet ja jalat alkoivat tulla keltaiseksi. Vieläkin on keltaisuutta vähän. Maksan ja munuaisten toimintaa epäilen.

        Allergian takia olen homeopaattisella lääkityksellä.

        Kauanko teillä on keltaisuus kestänyt?


    • Mikaelas

      Itselläni syytä etsittiin monesta paikasta, yksi harvinaisimmista on lisämunuaisen toiminahäiriö, jota ei osata tunnistaa yleislääkärillä. Oireina keltainen iho, stressi ja päänsärky. Hoituu hormoonihoidolla.

    • keltaista täälläkin

      Minulla on kans sama ongelma, mietin yrittäisinkö vielä neljännen kerran lääkärille. Kolme lääkäriä on jo pistänyt tämän Gilbertin taudin piikkiin tutkimatta sen enemmän :(. Itse en ko. diagnoosiin kuitenkaan usko, kun ko. tilaa ei suvussa ja keltaisuus jatkuvaa, ei pahene eikä parane paastossa. Uusimpana huomasin nyt, että on jo oranssiin vivahtava iho minullakin. Ja iho vanhenee ihan silmissä, tuntuu että tämän vuoden aikana mitä tätä keltaisuutta ollut, iho on vanhentunut ainakin viisi vuotta :(.

      Allergioista: minulla kans moniallergia (vilja, pähkinät, osa hedelmistä), se ilmeni ihon punaisuutena ja ohenemisena. Keltaisuus ja vilja-allergia puhkesi samoihin aikoihin, ruokavalion muutos allergeenittomaksi poisti punaisuuden mutta keltaisuus on vain pahentunut.

    • Anonyymi

      Tämä keltainen iho - ongelma tuntuu olevan monilla - päättelin, kun myös muita keskusteluketjuja luin.

      Syy voi olla myös anemia, eli kun rauta-arvot on kovin alhaiset, niin oikean kalpea iho usein kellertää. Jos silmien valkuaiset eivät kellerrä, niin syy ei liene maksassa.

      Joillakin keltainen iho oli paljastanut haimasyövän. Miksi lääkärit tutkivat vain maksa-arvot? Ja miten selvitetään, onko haimassa kaikki ok?

    • Anonyymi

      Ilmeisesti vanh ketju. Itsellä on sellainen iho,että sen sävy on oliivi,eli tavallaan vihertävän sävyinen. Kun milloin rusketun,iho näyttää hyvin tumma kellertävän vihertävältä pohjasävyltään.
      Siihen ei auta kuin meikkivoide. Sekin pitää valita huolella,ettei vaan viherrä- kellerrä enemmän,moni meikkivoide oikein korostaa sitä pohjasävyäni,ja sitten näyttää ihan maksassiras- naamiolta. Mieluummin arkena kuljenkin ilman pakkelia,että naaman väri ei korostu,tykkäisin kun se olisi niinkuin valtaosalla väestä,mutta mi käpä tekee. Oon koittanut kotikonstein millä uskaltaa,vaalentaa ihon sävyä. Ei auta kuin joksikin aikaa vähän.

    • Anonyymi

      Otettiinhan sinulta myös bilirubiini arvot? Myös vahvat K1 vitamiini pistokset voivat tehdä jonkin keltaisuutta vauvoille. K2 vitamiini on täysin eri vitamiini jolla ei ole tätä haittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe