Mitä kun 180 pv täynnä työmarkkinatukea.Työkkärin ämmä sanoi,että nyt on aika sitten saada töitä vaikka koko ajan yritän mutta ei ole tärpännyt.Olen yli 25 v, joten aktivointisuunnitelmaa ilmeisesti ei voi tehdä ja ammattitutkintokin on.Mitä se akka tarkoittaa mitä aikovat tehdä ja mitä voi tehdä ? joku työsuunnitelma on tehty mutta muuta ei..pelottaa joutuuko tässä pakkotyöhön sellaiseen johon oma ammattitutkinto ei yllä.Kovin epäreilua ja nöyryttävää varsinkin kun yrittää saada itse töitä kokoajan..
Kertokaa kun 180pv
10
1201
Vastaukset
- huutolaiseksi
päädyt johonkin kunnan aputöihin, tuurilla jos joku yritys tarvitsee apua kesäksi voit sinnekin päästä "työelämävalmennukseeen".
- pikkuduunari
Tarkoittaa käytännössä sitä, että työkkäri aktivoituu kohdallasi pykälän enemmän ja kohtsillään tod.näk. sinulle puskee joku 6kk:n harjoittelupaikka tai kurssitus eteen...Eli toisinsanoen samalla rahalla pääset tekemään n. 6 tunnin työpäivää jonnekin harjoitteluna kuin nyt jos työhön tökkäävät. Ei se sen dramaattisempaa meinaa.
Homman voi välttää kyllä sinällään helposti hakeutumalla itse jatkokouluttautumaan omaehtoisesti ottamalla jonkun pienen osa-aikaduunin vaikka muutamillakin viikkotunneilla. Ihan nyt mikään pari kertaa viikossa iltaisin provikalla tehtävä puhelinmyynti eri riitä, mutta ei tunteja tarvitse paljoa olla.
Tietty vaikuttaa tukiin jonkin verran ja joudut papereiden kanssa pulaamaan, mutta kyllä tuon nuoremmalla iällä varsinkin aika helposti saa vältettyä pakko-osoittelun.- pikkuduunari
"Homman voi välttää kyllä sinällään helposti hakeutumalla itse jatkokouluttautumaan omaehtoisesti TAI ottamalla jonkun pienen osa-aikaduunin vaikka muutamillakin viikkotunneilla".
Jäi tuo yksi oleellinen pikkusana pois aiemmasta tekstistä ja muutti merkityksen.
- Konkari lajissaan
Tuota nyt on turha pohtia, että laitettaisiin hommiin joihin ammattitaito ja osaaminen ei riittäisi. Sellaisia paikkoja ei pahemmin edes ole olemassa harjoittelupaikoissa tai vähintään ovat tuiki harvinaisia. Paikat ovat pitkälti semmoisia joissa kuka hyvänsä pärjää ja oppii max. parissa viikossa, usein jo aiemmin.
Ei siinä koulutustakaan kyllä juuri katsota. Yleensä juurikin paikkoja joista edellinen lähtee ja uusi tulee. Aikamoista kiertokulkua.- yrittänyt olen
kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa
- mutta...
yrittänyt olen kirjoitti:
kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa
> mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja...
Eikö niitä paikkoja voi katsoa myös Mollin nettisivuilta? - peiliin
yrittänyt olen kirjoitti:
kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa
Vai "työkkärin ämmä"? Olisko joku pahempaakin laatua oleva asennevamma sulla,ei ihme ettei niitä töitä löydy.
Alkaa pukkaamaan koulutus tai orjatyö osoituksia ukaasien kera.
Kiitos vain työministeriön sakille ja muille ihme pilvissä eläville virkaihmisille.- vaan sulle
että meil ei oo kunnollista vanhustenhoitoa (esim.)
menee näköjään nekin rahat tärkeämpään,eli täysin terveiden nuorten ihmisten elättämiseen. vaan sulle kirjoitti:
että meil ei oo kunnollista vanhustenhoitoa (esim.)
menee näköjään nekin rahat tärkeämpään,eli täysin terveiden nuorten ihmisten elättämiseen.Kävikö mielessä ensinnäkään, että nuorten ihmisten palkat ovat useimmiten sen verran pieniä ettei ole mitään merkitystä noin verotuloina?
Nykyinen työkulttuuri.
Syytä nuoria, ei siinä mitään, mutta pidä mielessä millaisia työsuhteita joutuvat nuoret käymään nykyisin läpi..vitutus siinä nousee kuule aika rankasti ja siinä kohtaa voin todeta etten ole mikään kiitollisuuden velkainen vanhemmille sukupolville.
Olen kylläkin paremman vanhusten hoidon kannalla ja toivonkin sitä, mutta en sillä kustannuksella, että tehdään nuorista ihmisistä syypäitä.
Entäpä oma elätyksesi?Ei näy hirveämmin esimerkkiä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683