Kertokaa kun 180pv

täynnä KIIRE

Mitä kun 180 pv täynnä työmarkkinatukea.Työkkärin ämmä sanoi,että nyt on aika sitten saada töitä vaikka koko ajan yritän mutta ei ole tärpännyt.Olen yli 25 v, joten aktivointisuunnitelmaa ilmeisesti ei voi tehdä ja ammattitutkintokin on.Mitä se akka tarkoittaa mitä aikovat tehdä ja mitä voi tehdä ? joku työsuunnitelma on tehty mutta muuta ei..pelottaa joutuuko tässä pakkotyöhön sellaiseen johon oma ammattitutkinto ei yllä.Kovin epäreilua ja nöyryttävää varsinkin kun yrittää saada itse töitä kokoajan..

10

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huutolaiseksi

      päädyt johonkin kunnan aputöihin, tuurilla jos joku yritys tarvitsee apua kesäksi voit sinnekin päästä "työelämävalmennukseeen".

    • pikkuduunari

      Tarkoittaa käytännössä sitä, että työkkäri aktivoituu kohdallasi pykälän enemmän ja kohtsillään tod.näk. sinulle puskee joku 6kk:n harjoittelupaikka tai kurssitus eteen...Eli toisinsanoen samalla rahalla pääset tekemään n. 6 tunnin työpäivää jonnekin harjoitteluna kuin nyt jos työhön tökkäävät. Ei se sen dramaattisempaa meinaa.

      Homman voi välttää kyllä sinällään helposti hakeutumalla itse jatkokouluttautumaan omaehtoisesti ottamalla jonkun pienen osa-aikaduunin vaikka muutamillakin viikkotunneilla. Ihan nyt mikään pari kertaa viikossa iltaisin provikalla tehtävä puhelinmyynti eri riitä, mutta ei tunteja tarvitse paljoa olla.

      Tietty vaikuttaa tukiin jonkin verran ja joudut papereiden kanssa pulaamaan, mutta kyllä tuon nuoremmalla iällä varsinkin aika helposti saa vältettyä pakko-osoittelun.

      • pikkuduunari

        "Homman voi välttää kyllä sinällään helposti hakeutumalla itse jatkokouluttautumaan omaehtoisesti TAI ottamalla jonkun pienen osa-aikaduunin vaikka muutamillakin viikkotunneilla".

        Jäi tuo yksi oleellinen pikkusana pois aiemmasta tekstistä ja muutti merkityksen.


    • Konkari lajissaan

      Tuota nyt on turha pohtia, että laitettaisiin hommiin joihin ammattitaito ja osaaminen ei riittäisi. Sellaisia paikkoja ei pahemmin edes ole olemassa harjoittelupaikoissa tai vähintään ovat tuiki harvinaisia. Paikat ovat pitkälti semmoisia joissa kuka hyvänsä pärjää ja oppii max. parissa viikossa, usein jo aiemmin.

      Ei siinä koulutustakaan kyllä juuri katsota. Yleensä juurikin paikkoja joista edellinen lähtee ja uusi tulee. Aikamoista kiertokulkua.

      • yrittänyt olen

        kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa


      • mutta...
        yrittänyt olen kirjoitti:

        kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa

        > mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja...

        Eikö niitä paikkoja voi katsoa myös Mollin nettisivuilta?


      • peiliin
        yrittänyt olen kirjoitti:

        kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa

        Vai "työkkärin ämmä"? Olisko joku pahempaakin laatua oleva asennevamma sulla,ei ihme ettei niitä töitä löydy.


    • Alkaa pukkaamaan koulutus tai orjatyö osoituksia ukaasien kera.
      Kiitos vain työministeriön sakille ja muille ihme pilvissä eläville virkaihmisille.

      • vaan sulle

        että meil ei oo kunnollista vanhustenhoitoa (esim.)
        menee näköjään nekin rahat tärkeämpään,eli täysin terveiden nuorten ihmisten elättämiseen.


      • vaan sulle kirjoitti:

        että meil ei oo kunnollista vanhustenhoitoa (esim.)
        menee näköjään nekin rahat tärkeämpään,eli täysin terveiden nuorten ihmisten elättämiseen.

        Kävikö mielessä ensinnäkään, että nuorten ihmisten palkat ovat useimmiten sen verran pieniä ettei ole mitään merkitystä noin verotuloina?
        Nykyinen työkulttuuri.
        Syytä nuoria, ei siinä mitään, mutta pidä mielessä millaisia työsuhteita joutuvat nuoret käymään nykyisin läpi..vitutus siinä nousee kuule aika rankasti ja siinä kohtaa voin todeta etten ole mikään kiitollisuuden velkainen vanhemmille sukupolville.
        Olen kylläkin paremman vanhusten hoidon kannalla ja toivonkin sitä, mutta en sillä kustannuksella, että tehdään nuorista ihmisistä syypäitä.
        Entäpä oma elätyksesi?Ei näy hirveämmin esimerkkiä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe