Mitä kun 180 pv täynnä työmarkkinatukea.Työkkärin ämmä sanoi,että nyt on aika sitten saada töitä vaikka koko ajan yritän mutta ei ole tärpännyt.Olen yli 25 v, joten aktivointisuunnitelmaa ilmeisesti ei voi tehdä ja ammattitutkintokin on.Mitä se akka tarkoittaa mitä aikovat tehdä ja mitä voi tehdä ? joku työsuunnitelma on tehty mutta muuta ei..pelottaa joutuuko tässä pakkotyöhön sellaiseen johon oma ammattitutkinto ei yllä.Kovin epäreilua ja nöyryttävää varsinkin kun yrittää saada itse töitä kokoajan..
Kertokaa kun 180pv
10
1163
Vastaukset
- huutolaiseksi
päädyt johonkin kunnan aputöihin, tuurilla jos joku yritys tarvitsee apua kesäksi voit sinnekin päästä "työelämävalmennukseeen".
- pikkuduunari
Tarkoittaa käytännössä sitä, että työkkäri aktivoituu kohdallasi pykälän enemmän ja kohtsillään tod.näk. sinulle puskee joku 6kk:n harjoittelupaikka tai kurssitus eteen...Eli toisinsanoen samalla rahalla pääset tekemään n. 6 tunnin työpäivää jonnekin harjoitteluna kuin nyt jos työhön tökkäävät. Ei se sen dramaattisempaa meinaa.
Homman voi välttää kyllä sinällään helposti hakeutumalla itse jatkokouluttautumaan omaehtoisesti ottamalla jonkun pienen osa-aikaduunin vaikka muutamillakin viikkotunneilla. Ihan nyt mikään pari kertaa viikossa iltaisin provikalla tehtävä puhelinmyynti eri riitä, mutta ei tunteja tarvitse paljoa olla.
Tietty vaikuttaa tukiin jonkin verran ja joudut papereiden kanssa pulaamaan, mutta kyllä tuon nuoremmalla iällä varsinkin aika helposti saa vältettyä pakko-osoittelun.- pikkuduunari
"Homman voi välttää kyllä sinällään helposti hakeutumalla itse jatkokouluttautumaan omaehtoisesti TAI ottamalla jonkun pienen osa-aikaduunin vaikka muutamillakin viikkotunneilla".
Jäi tuo yksi oleellinen pikkusana pois aiemmasta tekstistä ja muutti merkityksen.
- Konkari lajissaan
Tuota nyt on turha pohtia, että laitettaisiin hommiin joihin ammattitaito ja osaaminen ei riittäisi. Sellaisia paikkoja ei pahemmin edes ole olemassa harjoittelupaikoissa tai vähintään ovat tuiki harvinaisia. Paikat ovat pitkälti semmoisia joissa kuka hyvänsä pärjää ja oppii max. parissa viikossa, usein jo aiemmin.
Ei siinä koulutustakaan kyllä juuri katsota. Yleensä juurikin paikkoja joista edellinen lähtee ja uusi tulee. Aikamoista kiertokulkua.- yrittänyt olen
kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa
- mutta...
yrittänyt olen kirjoitti:
kiitos teille vastauksista..yrittänyt olen mutta ikää sen verran, että työnantajat eivät kelpuuta yms. Tosi raskasta kärsiä ihan inhimillisten syiden johdosta vaikkakin nautin tienaamaani rahaa...toivottavasti eivät vaan hommaa jotain vaikka uhkailivatkin, että mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja jos et saa täältä tulee..huh huh saisivat ministerit ja kansanedustajat kokeilla moista hommaa
> mene työkkäriin joka aamu katsomaan paikkoja...
Eikö niitä paikkoja voi katsoa myös Mollin nettisivuilta? - peiliin
yrittänyt olen kirjoitti:
Vai "työkkärin ämmä"? Olisko joku pahempaakin laatua oleva asennevamma sulla,ei ihme ettei niitä töitä löydy.
Alkaa pukkaamaan koulutus tai orjatyö osoituksia ukaasien kera.
Kiitos vain työministeriön sakille ja muille ihme pilvissä eläville virkaihmisille.- vaan sulle
että meil ei oo kunnollista vanhustenhoitoa (esim.)
menee näköjään nekin rahat tärkeämpään,eli täysin terveiden nuorten ihmisten elättämiseen. vaan sulle kirjoitti:
että meil ei oo kunnollista vanhustenhoitoa (esim.)
menee näköjään nekin rahat tärkeämpään,eli täysin terveiden nuorten ihmisten elättämiseen.Kävikö mielessä ensinnäkään, että nuorten ihmisten palkat ovat useimmiten sen verran pieniä ettei ole mitään merkitystä noin verotuloina?
Nykyinen työkulttuuri.
Syytä nuoria, ei siinä mitään, mutta pidä mielessä millaisia työsuhteita joutuvat nuoret käymään nykyisin läpi..vitutus siinä nousee kuule aika rankasti ja siinä kohtaa voin todeta etten ole mikään kiitollisuuden velkainen vanhemmille sukupolville.
Olen kylläkin paremman vanhusten hoidon kannalla ja toivonkin sitä, mutta en sillä kustannuksella, että tehdään nuorista ihmisistä syypäitä.
Entäpä oma elätyksesi?Ei näy hirveämmin esimerkkiä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059