HOT TOPIC

Olbe

Joopajoo, tässä on tullut kateltua muutaman viikon ajan näitä typeriä (ymmärrän kyllä että aloittelijoita mutta kuitenkin) kysymyksiä tyyliin: "miten mä saan sivut tyhjästä itelleni" tai "kuka kertois mulle sivun mistä vois kopioida koodia" tai "miksen mä osaa mitään, pliis voisko joku auttaa" ja alkanut heräämään kysymys, että miks helvetissä kukaan ei tajua ETSIÄ tietoa kysymättä sitä täältä ensin(?!)

Simppelimmät koodit on selitetty tuhansilla suomenkielisillä sivustoilla joista on hyvä alkaa, ja kuten Karlsson ynnä muut ovat jo kymmeniä kertoja maininneet, että http://www.google.com on tämän hetken paras tietopankki josta kannattaa lähteä etsimään, niin herää kysymys että eikö hakukoneet ole ihmisten yleisessä tiedossa vai onko kyse laiskuudesta ja helppoudesta?

Itse olen osaamiseni oppinut netissä olevista tutoriaaleista ja ohjeista, ja paria muuta softaa olen tukenut kirjan ostamisella, joka ei todellakaan ole rahan tuhlausta sekään. No, en suosittele html:ää varten kirjoja, ne kun ovat vähän käpysiä mut esim Flashin opiskelussa kirjat ovat painonsa arvoisia kullassa, joten kirjastoon jonottamaan lapsukaiset jollette saa netin harjoitus-tehtävistä tarpeeksi tietoa..

Mutta pliis, kertokaa täällä niitä ongelmia joissa teillä on tullut jokin pikku bugi koodiin tai vastaavaa, että olette kuitenkin tehnyt asialle jotakin, ei niitä kukaan jaksa lukea/auttaa joissa on vaan että AAAAAAPUA!!!!!!!

Huh, tulipa taas vuodatusta..
Toivon, ettei kukaan pahoittanut mieltään mutta miettisi hieman ennen kysymistä, että onko tämä niin vaikea että kannattaa kysyä..?

Ja jos tässä foorumissa olisi Stick-toiminto niin tää olis aina tässä. ;)
(ehkä hyvä ettei ole)

5

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jelppiä

Sellanen kysymys et "miten teen kotisivut" kertoo kai siitä ettei oo mitään hajuakaan missä mennään. En voi kehua olevani kaikkitietävä webmasteri mut jotain minäkin tiedän. Mut saahan täällä kysyä vähän tietoa, ainakin mulle esim. Javat ja perlilt on uus aluevaltaus, josta oon koittanu ettii tietoo, samoin Flash. Osaan kyl perussivut vääntää, mut jos niihin pitäs nyt yhtäkkiä ruveta flashiä tai muuta hienoutta tyrkkään ni olisin pulassa. Siks mäkin täällä kyselen et mistä sitä tietoa. Ja, olen etsinyt ja etsinyt ja löytänyt aika heikosti tietoa, suomenkielistä. anteeksi siis jos hermostutan teitä senioreita mut kysyvähän ei tieltä eksy tai jotain...

• Olbe

Ei, en tarkoittanut sinun kaltaisia.
        Olethan jo sentään etsinyt tietoa ja kysyt ihan aiheesta, ei mullakaan oo mitään hajua noista monimutkaisemmista koodauksista ku en oo niitä tarvinnut.
        Mutta se mikä rupee kyllästyttään on se, että täällä joka päivä joku kysyy "miten mä saan valmiit sivut" -tyyppisiä kysymyksiä sen kummemmin tarkentamatta eivätkä edes yritä kokeilla googlee tai vastaavaa päästäkseen alkuun. Argh.

• jelppiä
        Olbe kirjoitti:

Ei, en tarkoittanut sinun kaltaisia.
        Olethan jo sentään etsinyt tietoa ja kysyt ihan aiheesta, ei mullakaan oo mitään hajua noista monimutkaisemmista koodauksista ku en oo niitä tarvinnut.
        Mutta se mikä rupee kyllästyttään on se, että täällä joka päivä joku kysyy "miten mä saan valmiit sivut" -tyyppisiä kysymyksiä sen kummemmin tarkentamatta eivätkä edes yritä kokeilla googlee tai vastaavaa päästäkseen alkuun. Argh.

onpas hyvä kuulla että joku on "samalla tasolla". Oon ajatellu et oonkohan tosiaankin jotenkin dorka tai epäpätevä esim. yrityksille tekemään sivuja kun en osaa kaikkia flashejä, javoja, aspeja jne. jne. Muuten jos haluut tietoa niistä, niin tuolta löytyy oppaat-kohdasta ainakin jotain perustietoa, en oo ehtiny kaikkee viel lukemaan. http://2kmediat.com/products.asp .Joo, sellanen joka haluu jotain valmista heti ilman mitään...Prkl. Valmista voi tehä 15 minuutissa tai 15 päivässä :) Oisko muuten jossain ihan meille webmastereille keskustelupalstaa, siis jotain tosissaan otettavaa? Mielellään vaihtas kokemuksia, hvyviks havaittuja keinoja yms. toisten kans. :))

• Olbe
        jelppiä kirjoitti:

onpas hyvä kuulla että joku on "samalla tasolla". Oon ajatellu et oonkohan tosiaankin jotenkin dorka tai epäpätevä esim. yrityksille tekemään sivuja kun en osaa kaikkia flashejä, javoja, aspeja jne. jne. Muuten jos haluut tietoa niistä, niin tuolta löytyy oppaat-kohdasta ainakin jotain perustietoa, en oo ehtiny kaikkee viel lukemaan. http://2kmediat.com/products.asp .Joo, sellanen joka haluu jotain valmista heti ilman mitään...Prkl. Valmista voi tehä 15 minuutissa tai 15 päivässä :) Oisko muuten jossain ihan meille webmastereille keskustelupalstaa, siis jotain tosissaan otettavaa? Mielellään vaihtas kokemuksia, hvyviks havaittuja keinoja yms. toisten kans. :))

Joo, ei kai sitä kaikkee tarvi osata jollei asiakas välttämättä niitä tarvitse. Ja onhan aina joku muu joka voi tehdä ne likaset hommat ;D .
        Tähän päivään olen pärjännyt vielä html:llä ja vähäisillä javascripteillä ja flashikin on ollut osana vain omissa projekteissani.
        Tosin pidänkin itseäni enemmän graafikkona kuin koodaajana, joten eipä se aihealue paljoa kiinnostakaan.

• nyora

Ja sitten vielä se hämmästyttää oikein huolella, että kun joku pyytää apua, sinä annat vinkkejä, sitten sulle vi**ullaan takaisin, kun sä et tee valmista koodia niille. (esim pari taaksepäin 'Palaute lomake?'-viesti)

Ensinnäkään! Mun mielestä tää ei oo mikään tehkäämullekoodia-palsta, vaan täältä saa apua, jos vastaan tulee ongelmia.
      Toiseksi! Ensisijainen tiedonlähde tulis olla aina aivan jossain muualla kuin täällä. Eli ensin luetaan kirjoija ja dokumetaatioita, sitten voidaan täältä käydä kysäsemässä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe