koiran rekisteröinti

kysyvä ei tieltä eksy

Hei! Kysyisin yhtä asiaa. Mikä tarkoitus rekisteröinnillä on? Voiko rotukoiraa ostaa ilman rekisteröimistä eli papereita? Vai onko niin, että rotukoirat automaattisesti rekisteröidään ja se on sitten ikään kuin todistus siitä, että koira on ns. rotupuhdas? Luin jostain, että joku oli ostanut rekisteröimättömän pennun, tarkoittaako se siis sitten sitä, että pentu on sekarotuinen? Mikä osuus koiran hinnasta menee rekisteröimiseen?

Itse olen opiskelija, enkä tule näillä näkymin koskaan käyttämään koiraa näyttelyissä, vaan haluan koiran seura- ja puuhakoiraksi, joten papereita en varmaankaan tule koskaan tarvitsemaan (?)

57

21618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekisteröimättömän

      Tottakai rotukoiran voi ostaa ilman papereitakin. Jatkuvastihan niitä on myynnissä joka palstalla, paperittomia rotukoiria. Itselläni on myös sellainen, ja on kotikoiran hommansa täyttänyt mainioisti ilman papereita lipastonlaatikossakin.

      • kun avaat keskustelun.....

        niin odota vähän kauemmin ennen kuin vastaat itsellesi;) ....vai onko Orimattilassa niin nopeat yhteydet?


      • olisit muuttanut vastaustapaasi hieman.
        Sen sanon kuitenkin ROTUPUHDAS = REKISTERÖITY FIN REKKARIIN
        tuo lipastonlaatikko juttu on jo aikansa elänyt tällä palstalla.


      • faktaa sulle tietämä
        umalehtinen kirjoitti:

        olisit muuttanut vastaustapaasi hieman.
        Sen sanon kuitenkin ROTUPUHDAS = REKISTERÖITY FIN REKKARIIN
        tuo lipastonlaatikko juttu on jo aikansa elänyt tällä palstalla.

        Kuule, on se rotupuhdas muidenkin maiden kennelliitoissa rekattuna.........
        Ei pelkästään suomen.....


      • faktaa sulle tietämä kirjoitti:

        Kuule, on se rotupuhdas muidenkin maiden kennelliitoissa rekattuna.........
        Ei pelkästään suomen.....