Sää Rhodoksella?

rantalomalle haikaileva

Ensi viikolla olisi lähtö Rhodokselle, aika huonolta ovat viime aikojen säät näyttäneet, alle 20C...

14

1847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nousevan viikossa...

      Koska olen myös itse lähdössä 14.5.
      Täälläkin on 20, niin miksei siellä ois muka enempää ? En täysin usko noihin tietoihin ja on sinne kuitenkn aurinkoa luvattu ;)
      (nou hätä)

      • NII I II

        Minnepäin rodosta olet lähdössä 14.5?


    • Minää

      Iiks, onkohan siellä Rodoksella millainen sää toukokuun viimeisellä viikolla...? Melko turhauttavalta tuntuu reissaaminen, jos lämpötilat ovat Suomessakin korkeammalla kuin rantalomakohteessa :D

      • käyty:

        No itse olin Rodoksella viime vuonna toukokuun puolivälissä. Oli aivan tarpeeksi kuumaa, skootterilla ajeluun juuri sopiva lämpötila. Falirakin hiekka oli niin kuumaa, että lenkkareiden pohjat meinasi sulaa ... Merivesi oli toki viileää, mutta ei se lämpimässä menoa haittaa.

        Kuukautta myöhemmin alkaa olla jo tukahduttavaa, eikä se ole enää miellyttävä olotila, vaikka lämpöä mennäänkin hakemaan. Js turisteja oli pääkaupungissa ihan tarpeeksi jo toukokuussakin ;-)


      • viikon päästä.
        käyty: kirjoitti:

        No itse olin Rodoksella viime vuonna toukokuun puolivälissä. Oli aivan tarpeeksi kuumaa, skootterilla ajeluun juuri sopiva lämpötila. Falirakin hiekka oli niin kuumaa, että lenkkareiden pohjat meinasi sulaa ... Merivesi oli toki viileää, mutta ei se lämpimässä menoa haittaa.

        Kuukautta myöhemmin alkaa olla jo tukahduttavaa, eikä se ole enää miellyttävä olotila, vaikka lämpöä mennäänkin hakemaan. Js turisteja oli pääkaupungissa ihan tarpeeksi jo toukokuussakin ;-)

        Viime vuonna oli viime vuonna!
        Tänä vuonna on toukokuussa olleet erityisen kylmät säät koko Kreikassa. Ensi viikon puolen välin jälkeen sääennustusten mukaan näyttäisi alkavan lämpenemään.
        "Juuri laitoin Kosille viestin, että Kos 17, täällä 24, en taida tullakaan viikon päästä." Heh!!
        Eli säätilat ovat nyt juuri päinvastoin kuin normaalisti. Suomessahan tuo 17 pitäisi olla ja Kreikassa olisi normaalia olla vähintään 24.
        Olin maaliskuussa 2 vk pohjois-Kreikassa ja silloin oli lämpötila n. 20 ja ylikin toisella viikolla, samoin toissa vuonna.


    • R:lla ollut

      Kerran oltiin Rhodoksella toukokuun alkupuolelle paikallisen pääsiäisen aikoihin.
      - vanhan kaupungin paikat enimmäkseen kiinni
      - baarikadun paikat kiinni
      -öisin niin kylmää, ettei ikinä 9-vuotisen liittomme aikan olla niin tiiviisti toisissamme nukuttu kuin siellä nukuttiin, jotta olsisi tarjennut paremmin
      - hotellissa ei lämmitystä ja aamuisin jääkylmä kosteus valui pisaroina ikkunoiden sisäpuolella


      Eli villasukat ja kunnon pyjama öiksi mukaan. Päivisin sää ihan mukavaa, jos on aurinkoista. Meri on tosiaan viileä ja ei houkuttele nauttimaan...
      Mukavaa matkaa ihanaan Rhodokseen.

    • kannattaa.....

      keväällä ottaa mukaan lämmintä vaatetta yöksi, sillä hotellihuoneet on kyllä öisin kylmän kosteita ja yhtä hyvin illalla voi tulla vilu kun on liikenteessä ellei ole pitkähihaista päällä, merivesi on vielä sen verran kylmää että tuulet todella vilpoisia.
      Olen itse ollut keväällä muistaakseni viisi kertaa rhodoksella joten kokemusta on.
      Hauskaa lomareissua joka tapauksessa, itsekkin sinne taas kerran lähdössä, mutta vasta elokuussa, silloin kyllä tarkenee öisinkin :)

    • Rhodokselta

      Itse tulin viime viikolla Rodokselta. Koko viikon sää oli 20 ja joka päivä pystyi aurinkoa ottamaan, vaikka välillä olikin vähän pilvistä. Illat olivat myös kylmiä ja tuulisella rannalla tuuli päivälläkin aika kylmästi.

      Ellin rannan puolella kuitenkin pystyi ottamaan aurinkoa kunnolla ja kuuma tuli. Myös tuulisella rannalla aurinkovarjot suojasivat ihan hyvin tuulelta. Hotellihuone oli kyllä aika kostea, mutta vain yhtenä yönä palelsi niin, että piti laittaa sukat ja pyjaman housut jalkaan =)

      Eli etköhän saa kuitenkin aurinkoa ja lämpöä, älä suotta murehdi!

      • syyskuun loppuun

        Tuossa edellä olivat juuri ne syyt, miksi ei kannata lähteä vielä näin alkukaudesta Kreikkaan.
        Vaikka auringossa tarkenisikin, niin ei se ole sitä "oikeaa" lomaa. Kyllä lämpötila pitää olla vähintään lähellä 30. Ja illallakin pitää olla niin lämmintä, että ei käy edes mielessä pitkahihaisen mukaanotto. Ja kyllä yöllä pitää tareta nukkua ilman vaatteita lakana peitteenä. Vähän päälle 20 on kyllä vielä tosi kylmä sää Kreikassa.


    • kesäkuun alussa?

      Lähtö sinne olis kuukauden päästä. Millaista säätä silloin?

      • eukko

      • alussa

        -04 oltiin kaksi viikkoa ja säät olivat mitäparhaimmat. Joka päivä mittari huiteli kolmessakymmenessä. Yöt olivat aikasta tukalat, koska huoneistossamme ei ollut ilmastointia.

        Ihanaa matkaa Rodokselle =)


      • pidä paikkaansa
        eukko kirjoitti:

        Katso historia-kohdasta, mitä se on yleensä ollut:
        http://www.wunderground.com/global/stations/16749.html

        Perjantaina Rodokselta palasin, ja ihanat ilmat päivisin. Illat viileät, tuulee ja aurinko painuu mailleen jo kahdeksan jälkeen. Silti hyttysiä, vettä ei satanut kuin lähtöpäivän aamuna jonkun verran. Mutta kesävaatteissa tarkeni jo aivan hyvin. Uimareita ei tosin paljoa meressä näkynyt.Kesäkuussa varmasti hellettä. Vaikka ilma tuntuu siedettävältä, suojakertoimia kannattaa käytää, muutoin loma on yhtä tuskaa palaneen ihon kanssa.


      • lomaloppuu.....
        pidä paikkaansa kirjoitti:

        Perjantaina Rodokselta palasin, ja ihanat ilmat päivisin. Illat viileät, tuulee ja aurinko painuu mailleen jo kahdeksan jälkeen. Silti hyttysiä, vettä ei satanut kuin lähtöpäivän aamuna jonkun verran. Mutta kesävaatteissa tarkeni jo aivan hyvin. Uimareita ei tosin paljoa meressä näkynyt.Kesäkuussa varmasti hellettä. Vaikka ilma tuntuu siedettävältä, suojakertoimia kannattaa käytää, muutoin loma on yhtä tuskaa palaneen ihon kanssa.

        Missä päin Rodosta olit ? Minäkin olin viimeviikon siellä ja asustin Rodoksen kaupungissa. Kahtena päivänä eli olisiko ollut 9 ja 13.päivä satoi ja ukkosti, tuuli oli tosi raakaa ja yhtenä päivänä lämpöasteita oli vain ja ainoastaan 19 . Lämpötila nousi kahtena päivänä niin, että voi rannassa maata nauttien siitä lämmöstä ja silloinkin piti maata aivan liiskana maassa, jos sieltä nousi istumaan niin kananlihalla oli ja uimaan en minä ainakaan hivannut mennä eikä moni muukaan. Aurinko saa ihon siellä palamaan vaikka pienen pilviharson läpi. Tuttavani joka asustaa siellä sanoi ettei muista milloin keväällä olisi ollut näin kylmää ilmastonmuutoksesta johtuvaa epäilevät kreikkalaiset itsekkin. Toivotaan että säät suosii siellä nyt lomailevia ja siellä olevia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe