...muistamaan, että vanhuksilla on oikeus arvokkaaseen hoitoon ja blaa-blaa...
Kävin runsasvuosi sitten tervehtimässä terveyskeskuksessa 93-vuoden ikäistä henkilöä.
Hänen "huoneentaulussaan" oli seuraava rukous
Herra armahda!
Herra, älä varjele minua äkkikuolemalta
Älä anna pitkää ikää
Älä anna pikkuhiljaa hiipua pois
Iske vaikka salamalla
Jätä auton alle
Pudota lentokoneesta
Tee mitä vain,
mutta älä anna minun joutua vanhainkotiin
tai terveyskeskuksen vuodeosastolle
Päästä minut terveenä
kolkuttelemaan Pietarin porttia
ettei minun tarvitsisi virua
hampaattomana lääketokkurassa
maisemassa, muovitetussa vuoteessa
Herra, armahda minua!
Poliitikot ovat vaalien alla heränneet...
4
257
Vastaukset
tulevaa tarvetta varten.
Olen sanonut, että elämäni pituudella ei ole niin väliä, kunhan saisin elää sen loppuun saakka.
Tässä mielettömässä maailmassa eutanaasia on laissa kielletty, mutta vuosikausia jatkuva piina, epäinhimilliset olosuhteet ja nälässä pitäminen ei.
Minusta olisi inhimillisempää tappaa vanhukset kuin kiduttaa heitä hoidon ja inhimillisen kohtelun puutteessa.Talteen laitoin ja tulostan sen korukirjaimin tulevaa käyttöä varten .
Se eutanasia on paha paikka niille, joiden on luovittava järjen ja uskonnollisten vakaumusten välissä. "Älä tapa" on paha käsky ehdottomana (ja siksi kai Bush siitä lipsuukin rauhan nimissä)- sessu58
Olen ollut sairaalassa työssä 29 vuotta ja monen monta kertaa nähnyt,miten tuon rukouksen olisi pitänyt toteutua.Olen tehnyt mieheni kohdalla aktiivihoitojen lopettamis-ja saattohoitoon siirtymispäätöksen.Orvokki laittoi vähän rajusti tuon tappamissanan.Mieheni kuoli arvokkaasti ja kauniisti,hän sai hyvän perus-jakivunhoidon,eikä kurjaa oloa pitkitetty rajuilla hoidoilla,joilla ei ollut hänen syövän hoidossa vastetta.Mielestäni tein oikean päätöksen,enkä ole miettinyt jälkeenpäin,että jos kuitenkin.
- tavaksi
lukea antamasi rukous illalla, jos vaikka tulisi kuulluksi.
Olen nähnyt surkeasti hoidettuja vanhuksia ja tiedänpä joittenkin jopa nälkään kuolleen sairaalavuoteessa.
Tänään kävin 95 vuotiaan ikäihmisen luona. Hänellä oli oma huone ja kaunis näköala ikkunasta. Siisti paikka joka suhteessa ja kodikas.
Onnellinen se, jolla on rahaa kustantaa itselleen oleilu tuollaisessa paikassa.
Tämä naapurini on 2 viikkoa tuossa dementiakodissa ja sitten taas käy olemassa muutaman päivän kotona.
Kaikilla ei ole valitettavasti varaa parhaimpaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654