...muistamaan, että vanhuksilla on oikeus arvokkaaseen hoitoon ja blaa-blaa...
Kävin runsasvuosi sitten tervehtimässä terveyskeskuksessa 93-vuoden ikäistä henkilöä.
Hänen "huoneentaulussaan" oli seuraava rukous
Herra armahda!
Herra, älä varjele minua äkkikuolemalta
Älä anna pitkää ikää
Älä anna pikkuhiljaa hiipua pois
Iske vaikka salamalla
Jätä auton alle
Pudota lentokoneesta
Tee mitä vain,
mutta älä anna minun joutua vanhainkotiin
tai terveyskeskuksen vuodeosastolle
Päästä minut terveenä
kolkuttelemaan Pietarin porttia
ettei minun tarvitsisi virua
hampaattomana lääketokkurassa
maisemassa, muovitetussa vuoteessa
Herra, armahda minua!
Poliitikot ovat vaalien alla heränneet...
4
219
Vastaukset
tulevaa tarvetta varten.
Olen sanonut, että elämäni pituudella ei ole niin väliä, kunhan saisin elää sen loppuun saakka.
Tässä mielettömässä maailmassa eutanaasia on laissa kielletty, mutta vuosikausia jatkuva piina, epäinhimilliset olosuhteet ja nälässä pitäminen ei.
Minusta olisi inhimillisempää tappaa vanhukset kuin kiduttaa heitä hoidon ja inhimillisen kohtelun puutteessa.Talteen laitoin ja tulostan sen korukirjaimin tulevaa käyttöä varten .
Se eutanasia on paha paikka niille, joiden on luovittava järjen ja uskonnollisten vakaumusten välissä. "Älä tapa" on paha käsky ehdottomana (ja siksi kai Bush siitä lipsuukin rauhan nimissä)- sessu58
Olen ollut sairaalassa työssä 29 vuotta ja monen monta kertaa nähnyt,miten tuon rukouksen olisi pitänyt toteutua.Olen tehnyt mieheni kohdalla aktiivihoitojen lopettamis-ja saattohoitoon siirtymispäätöksen.Orvokki laittoi vähän rajusti tuon tappamissanan.Mieheni kuoli arvokkaasti ja kauniisti,hän sai hyvän perus-jakivunhoidon,eikä kurjaa oloa pitkitetty rajuilla hoidoilla,joilla ei ollut hänen syövän hoidossa vastetta.Mielestäni tein oikean päätöksen,enkä ole miettinyt jälkeenpäin,että jos kuitenkin.
- tavaksi
lukea antamasi rukous illalla, jos vaikka tulisi kuulluksi.
Olen nähnyt surkeasti hoidettuja vanhuksia ja tiedänpä joittenkin jopa nälkään kuolleen sairaalavuoteessa.
Tänään kävin 95 vuotiaan ikäihmisen luona. Hänellä oli oma huone ja kaunis näköala ikkunasta. Siisti paikka joka suhteessa ja kodikas.
Onnellinen se, jolla on rahaa kustantaa itselleen oleilu tuollaisessa paikassa.
Tämä naapurini on 2 viikkoa tuossa dementiakodissa ja sitten taas käy olemassa muutaman päivän kotona.
Kaikilla ei ole valitettavasti varaa parhaimpaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703530Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483433Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463312- 532759
- 312013
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301942- 481676
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401655Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä931616- 391390