rekisteröiminen

rekisteröijä

mitenkäs on?
kun tahtoisin rekisteröidä koirani (puhdasrotuinen, ainakin pitäisi olla)
mutta kasvattaja sanoo ettei se enää onnistu. koirani on nyt 1v.
kuulemma olisi pitänyt rekisteröidä koko pentue kerralla?
ei voi rekisteröidä kun ei tiedä sisaruksia? jotka myös rekkaamattomia?

11

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sudenkorento75

on tae siitä, että koirasi on puhdasrotuinen. Jos ja kun "kasvattaja" ei ole sitä tehnyt on sinun sitä mahdoton tehdä, koirasi luokitellaan sekarotuiseksi(vaikka se onkin kahden samanrotuisen jälkeläinen). Tällä hetkellä ainut rekisteri mihin saat sen on sekarotuisille tarkoitettu rekisteri.
      Tuolla pulina palstalla oli hyvät selitykset kysymykseen miksi koiralla pitää olla rekisteri...
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000016193552

• rekisteröijä

en tarkoittanutkaan haluavani tietää miksi koira pitää rekisteröidä.
        tahdoin vaan tietää miksi sitä ei enää 1v voi rekisteröidä?
        en ollut itse rekisteröimässä vaan olen ottanut yhteyttä koirien kasvattajaan jolta koiran ostin.

tahdon siis tietää miksi koiraa ei voi rekisteröidä enää yhden vuoden iässä. kun vanhemmat tiedetään. johtuuko siitä ettei muita sisaruksia olla rekisteröity?
        tiedän siis jo miksi koiran olisi hyvä olla rekisteröity.

• sudenkorento75
        rekisteröijä kirjoitti:

en ollut itse rekisteröimässä vaan olen ottanut yhteyttä koirien kasvattajaan jolta koiran ostin.

tahdon siis tietää miksi koiraa ei voi rekisteröidä enää yhden vuoden iässä. kun vanhemmat tiedetään. johtuuko siitä ettei muita sisaruksia olla rekisteröity?

sitä ei voi kukaan muu tehdä. Tässä toinen linkki mistä voit katsoa tietoa rekisteröinnistä
        katso (lue lisää rekisteriohjeesta) siellä on tarkka selonteko miten rekisteröidään koira.
        http://www.kennelliitto.fi/FI/Jalostus/Rekisterointi/

• tuosta
        rekisteröijä kirjoitti:

1 vuoden iästä, mutta luulisi, että kasvattajalla on ollut joku syy jättää pennut rekisteröimättä, miksi niitä ei voi myöhemminkään rekisteröidä. En uskoisi, että kasvattaja puhdasrotuisia pentuja ihan huvikseen on jättänyt rekisteröimättä.

• kettuterrieri

Moi! minun koirani rekisteröitiin noin vuosi sitten. sinun pitää mennä eläinlääkärille ottaa sille mikrosiru tai tatuointi.eläinlääkäri täyttää paperit ja sinä lähetät ne suomenkennelliittoon.sieltä tulee sitten rekisteripaperit takasin.

• Taidat tarkoittaa FIX-rekisteriä?

• mutta epäilen suostuuko kasvattaja siihen. Tokihan hänen pitäisi tietää montako pentua pentueeseen on syntynyt. Kennelliitto tulee vaatimaan varmasti DNA:n ja rekkausmaksu on huomattavan paljon korkeampi kuin normaalisti.

• edelletyksenä tottakai että koirasi vanhemmat ovat rekisteröity.

• kasvattaja
        umalehtinen kirjoitti:

edelletyksenä tottakai että koirasi vanhemmat ovat rekisteröity.

Ainakin Kennelliiton kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneiden kasvattajien pitää rekisteröidä KOKO PENTUE. Pentueen yksittäistä koiraa ei siis voi rekisteröidä. Yli kuusi kuukautta vanhojen pentujen/koirien rekisteröintimaksu on kalliimpi kuin normaali rekisteröinti.

Tällaisia asioita pitäisi ajatella ennen kuin ostaa sen rekkaamattoman pennun.

• rekisteröijä
        kasvattaja kirjoitti:

Ainakin Kennelliiton kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneiden kasvattajien pitää rekisteröidä KOKO PENTUE. Pentueen yksittäistä koiraa ei siis voi rekisteröidä. Yli kuusi kuukautta vanhojen pentujen/koirien rekisteröintimaksu on kalliimpi kuin normaali rekisteröinti.

Tällaisia asioita pitäisi ajatella ennen kuin ostaa sen rekkaamattoman pennun.

eipäs tullut tämmöinen asia mieleen koiraa ostaessa.. menetin sydämmen pennulle kun sen näin, aivan sama oli silloin minulle onko rekisteröity vai ei.
        en tiedä miksi kasvattaja oli jättänyt rekisteröimättä.. olisikohan kyseessä ylimääräinen pentue. pennuttaahan ei saa kuin tietyn verran ja tietyin väliajoin. nyt kuitenkin pentuni on jo 1v ja ajattelin tuossa josko sen saisi vielä rekata, niin saisin sen pennut rekisteriin kun olen suunnitellut koiralleni pentuja parin vuoden päästä..
        kasvattaja on kuitenkin "luotto" kasvattaja. erittäin luotettava ja tunnettu. en tod. tiedä miksi minun koiraani ei siis olla rekattu.
        tiedän koirani vanhemmatkin, molemmilla paperit ja kaikki ok.

noh.. eiköhän ne pennut sitten voisi rekata vaikkas sinne sekarotuisten rekkaamispaikkaan..
        ku semmonen aika joskus tulee, jos tulee että koirani pennut saa.=)

• kasvattaja
        rekisteröijä kirjoitti:

eipäs tullut tämmöinen asia mieleen koiraa ostaessa.. menetin sydämmen pennulle kun sen näin, aivan sama oli silloin minulle onko rekisteröity vai ei.
        en tiedä miksi kasvattaja oli jättänyt rekisteröimättä.. olisikohan kyseessä ylimääräinen pentue. pennuttaahan ei saa kuin tietyn verran ja tietyin väliajoin. nyt kuitenkin pentuni on jo 1v ja ajattelin tuossa josko sen saisi vielä rekata, niin saisin sen pennut rekisteriin kun olen suunnitellut koiralleni pentuja parin vuoden päästä..
        kasvattaja on kuitenkin "luotto" kasvattaja. erittäin luotettava ja tunnettu. en tod. tiedä miksi minun koiraani ei siis olla rekattu.
        tiedän koirani vanhemmatkin, molemmilla paperit ja kaikki ok.

noh.. eiköhän ne pennut sitten voisi rekata vaikkas sinne sekarotuisten rekkaamispaikkaan..
        ku semmonen aika joskus tulee, jos tulee että koirani pennut saa.=)

Jos pentusi kasvattaja todellakin on kennelnimellinen kasvattaja, ole ystävällinen ja ilmoita pennustasi rotuyhdistyksen jalostustoimikunnalle tai puheenjohtajalle ja kennelliittoon. Molempien yhteystiedot löydät netistä.

Pentueiden rekisteröinnin kanssa suhmurointi ei lopu ikinä, ellei suhmuroinnista kukaan koskaan ilmoita minnekään. Ei se kyllä siihenkään lopu, mutta vähenee, jos järjestäytyneeseen kenneltoimintaan pesiytynyt roskasakki juoutuisi edes joskus kiipeliin.

Eräälle tuttavalleni "kasvattaja" myi rekkaamattoman pennun, ja aivan kuten sinä, tuttava olisi myöhemmin halunnut sen rekatuksi. Kasvattaja suorastaan suuttui eikä halunnut rekata pentuetta, koska hän kuulemma "aikoi lopettaa kasvattamisen". Niinpä niin. Asiasta on jo muutama vuosi ja "kasvattaja" kasvattaa edelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      53
      1545
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      170
      1305
    3. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      1152
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1127
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      256
      1096
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      14
      1030
    7. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      893
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      55
      872
    9. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      868
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      795
    Aihe