rekisteröiminen

rekisteröijä

mitenkäs on?
kun tahtoisin rekisteröidä koirani (puhdasrotuinen, ainakin pitäisi olla)
mutta kasvattaja sanoo ettei se enää onnistu. koirani on nyt 1v.
kuulemma olisi pitänyt rekisteröidä koko pentue kerralla?
ei voi rekisteröidä kun ei tiedä sisaruksia? jotka myös rekkaamattomia?

11

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sudenkorento75

      on tae siitä, että koirasi on puhdasrotuinen. Jos ja kun "kasvattaja" ei ole sitä tehnyt on sinun sitä mahdoton tehdä, koirasi luokitellaan sekarotuiseksi(vaikka se onkin kahden samanrotuisen jälkeläinen). Tällä hetkellä ainut rekisteri mihin saat sen on sekarotuisille tarkoitettu rekisteri.
      Tuolla pulina palstalla oli hyvät selitykset kysymykseen miksi koiralla pitää olla rekisteri...
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000016193552

      • rekisteröijä

        en tarkoittanutkaan haluavani tietää miksi koira pitää rekisteröidä.
        tahdoin vaan tietää miksi sitä ei enää 1v voi rekisteröidä?
        en ollut itse rekisteröimässä vaan olen ottanut yhteyttä koirien kasvattajaan jolta koiran ostin.

        tahdon siis tietää miksi koiraa ei voi rekisteröidä enää yhden vuoden iässä. kun vanhemmat tiedetään. johtuuko siitä ettei muita sisaruksia olla rekisteröity?
        tiedän siis jo miksi koiran olisi hyvä olla rekisteröity.


      • sudenkorento75
        rekisteröijä kirjoitti:

        en tarkoittanutkaan haluavani tietää miksi koira pitää rekisteröidä.
        tahdoin vaan tietää miksi sitä ei enää 1v voi rekisteröidä?
        en ollut itse rekisteröimässä vaan olen ottanut yhteyttä koirien kasvattajaan jolta koiran ostin.

        tahdon siis tietää miksi koiraa ei voi rekisteröidä enää yhden vuoden iässä. kun vanhemmat tiedetään. johtuuko siitä ettei muita sisaruksia olla rekisteröity?
        tiedän siis jo miksi koiran olisi hyvä olla rekisteröity.

        sitä ei voi kukaan muu tehdä. Tässä toinen linkki mistä voit katsoa tietoa rekisteröinnistä
        katso (lue lisää rekisteriohjeesta) siellä on tarkka selonteko miten rekisteröidään koira.
        http://www.kennelliitto.fi/FI/Jalostus/Rekisterointi/


      • tuosta
        rekisteröijä kirjoitti:

        en tarkoittanutkaan haluavani tietää miksi koira pitää rekisteröidä.
        tahdoin vaan tietää miksi sitä ei enää 1v voi rekisteröidä?
        en ollut itse rekisteröimässä vaan olen ottanut yhteyttä koirien kasvattajaan jolta koiran ostin.

        tahdon siis tietää miksi koiraa ei voi rekisteröidä enää yhden vuoden iässä. kun vanhemmat tiedetään. johtuuko siitä ettei muita sisaruksia olla rekisteröity?
        tiedän siis jo miksi koiran olisi hyvä olla rekisteröity.

        1 vuoden iästä, mutta luulisi, että kasvattajalla on ollut joku syy jättää pennut rekisteröimättä, miksi niitä ei voi myöhemminkään rekisteröidä. En uskoisi, että kasvattaja puhdasrotuisia pentuja ihan huvikseen on jättänyt rekisteröimättä.


    • kettuterrieri

      Moi! minun koirani rekisteröitiin noin vuosi sitten. sinun pitää mennä eläinlääkärille ottaa sille mikrosiru tai tatuointi.eläinlääkäri täyttää paperit ja sinä lähetät ne suomenkennelliittoon.sieltä tulee sitten rekisteripaperit takasin.

      • Taidat tarkoittaa FIX-rekisteriä?


    • mutta epäilen suostuuko kasvattaja siihen. Tokihan hänen pitäisi tietää montako pentua pentueeseen on syntynyt. Kennelliitto tulee vaatimaan varmasti DNA:n ja rekkausmaksu on huomattavan paljon korkeampi kuin normaalisti.

      • edelletyksenä tottakai että koirasi vanhemmat ovat rekisteröity.


      • kasvattaja
        umalehtinen kirjoitti:

        edelletyksenä tottakai että koirasi vanhemmat ovat rekisteröity.

        Ainakin Kennelliiton kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneiden kasvattajien pitää rekisteröidä KOKO PENTUE. Pentueen yksittäistä koiraa ei siis voi rekisteröidä. Yli kuusi kuukautta vanhojen pentujen/koirien rekisteröintimaksu on kalliimpi kuin normaali rekisteröinti.

        Tällaisia asioita pitäisi ajatella ennen kuin ostaa sen rekkaamattoman pennun.


      • rekisteröijä
        kasvattaja kirjoitti:

        Ainakin Kennelliiton kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneiden kasvattajien pitää rekisteröidä KOKO PENTUE. Pentueen yksittäistä koiraa ei siis voi rekisteröidä. Yli kuusi kuukautta vanhojen pentujen/koirien rekisteröintimaksu on kalliimpi kuin normaali rekisteröinti.

        Tällaisia asioita pitäisi ajatella ennen kuin ostaa sen rekkaamattoman pennun.

        eipäs tullut tämmöinen asia mieleen koiraa ostaessa.. menetin sydämmen pennulle kun sen näin, aivan sama oli silloin minulle onko rekisteröity vai ei.
        en tiedä miksi kasvattaja oli jättänyt rekisteröimättä.. olisikohan kyseessä ylimääräinen pentue. pennuttaahan ei saa kuin tietyn verran ja tietyin väliajoin. nyt kuitenkin pentuni on jo 1v ja ajattelin tuossa josko sen saisi vielä rekata, niin saisin sen pennut rekisteriin kun olen suunnitellut koiralleni pentuja parin vuoden päästä..
        kasvattaja on kuitenkin "luotto" kasvattaja. erittäin luotettava ja tunnettu. en tod. tiedä miksi minun koiraani ei siis olla rekattu.
        tiedän koirani vanhemmatkin, molemmilla paperit ja kaikki ok.

        noh.. eiköhän ne pennut sitten voisi rekata vaikkas sinne sekarotuisten rekkaamispaikkaan..
        ku semmonen aika joskus tulee, jos tulee että koirani pennut saa.=)


      • kasvattaja
        rekisteröijä kirjoitti:

        eipäs tullut tämmöinen asia mieleen koiraa ostaessa.. menetin sydämmen pennulle kun sen näin, aivan sama oli silloin minulle onko rekisteröity vai ei.
        en tiedä miksi kasvattaja oli jättänyt rekisteröimättä.. olisikohan kyseessä ylimääräinen pentue. pennuttaahan ei saa kuin tietyn verran ja tietyin väliajoin. nyt kuitenkin pentuni on jo 1v ja ajattelin tuossa josko sen saisi vielä rekata, niin saisin sen pennut rekisteriin kun olen suunnitellut koiralleni pentuja parin vuoden päästä..
        kasvattaja on kuitenkin "luotto" kasvattaja. erittäin luotettava ja tunnettu. en tod. tiedä miksi minun koiraani ei siis olla rekattu.
        tiedän koirani vanhemmatkin, molemmilla paperit ja kaikki ok.

        noh.. eiköhän ne pennut sitten voisi rekata vaikkas sinne sekarotuisten rekkaamispaikkaan..
        ku semmonen aika joskus tulee, jos tulee että koirani pennut saa.=)

        Jos pentusi kasvattaja todellakin on kennelnimellinen kasvattaja, ole ystävällinen ja ilmoita pennustasi rotuyhdistyksen jalostustoimikunnalle tai puheenjohtajalle ja kennelliittoon. Molempien yhteystiedot löydät netistä.

        Pentueiden rekisteröinnin kanssa suhmurointi ei lopu ikinä, ellei suhmuroinnista kukaan koskaan ilmoita minnekään. Ei se kyllä siihenkään lopu, mutta vähenee, jos järjestäytyneeseen kenneltoimintaan pesiytynyt roskasakki juoutuisi edes joskus kiipeliin.

        Eräälle tuttavalleni "kasvattaja" myi rekkaamattoman pennun, ja aivan kuten sinä, tuttava olisi myöhemmin halunnut sen rekatuksi. Kasvattaja suorastaan suuttui eikä halunnut rekata pentuetta, koska hän kuulemma "aikoi lopettaa kasvattamisen". Niinpä niin. Asiasta on jo muutama vuosi ja "kasvattaja" kasvattaa edelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe