Lidl

poju

Olen osallistumassa yhteen kokoukseen jossa tullaan mm. keskustelemaan Lidlistä työnantajana. Onko siellä niin "hirveää" kyttäämis- ja alistamismeininkiä? Entäs pääseekö tauoille ja kehotetaanko työntekijöitä ilmiantamaan toisiaan? Kerro kokemuksistasi.

28

19318

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsds

kokemusta ei ole kun lähi-siwasta muutaman kuuakauden ajalta ja lidlistä vajaan vuoden verran. Kivempaa on ollut lidlissä työilmapiirin puolesta ainakin, työkaverit ja myymälävastaavatkin ovat olleet ihan mahtavia. Eräs aluepäällikkö aiheutti harmaita hiuksia muutaman viikon ajan, mutta hän sitten siirtyikin jonnekin muihin hommiin.

Töitähän siellä saa tehdä enemmän kuin perus siwan kassana, mutta eipä se ole minua ainakaan haitannut, onpahan vähän enemmän vaihtelua. Suurin osa lidlin kauhutarinoista tulee ulkomailta tai ihan siltä ajalta kun lidl rantautui suomeen, koska firma ei ollut tällöin vielä sopeutunut suomeen ja hommaa yritettiin ajaa kirjaimellisesti "saksan reseptillä". Suomessa on hyvät ammattiliitot ja lidl seuraa kyllä työehtosopimusta ihan yhtä hyvin, kun mikä tahansa muukin kauppa.

Tietysti kaikki riippuu ihan sattumasta, millaiset esimiehet on jne. Omassakin tapauksessa voin vain puhua kahdesta yksittäistapauksesta.

• aina vaan...

No niin no... Tottakai se syy voidaan vierittää aina yksittäistapausten niskoilla, mutta kun näitä ns. "yksittäistapauksia" tuntuu olevan joka lidlissä. Eihän firma ole mikään henkilö vaan ainahan joku ihminen on tekojen takana. Mutta kun yhden firman sisällä yksilöt tuntuvat tässä tapauksessa turhan usein tekevän vähintäänkin kyseenalaisia asioita. Ei muissa ketjuissa moista pääse tapahtumaan. Johdosta kaikki on kiinni - KAIKKI!

• akslföjkl

Itse olen ainakin kuullut pelkkää hyvää Lidl:n sopimuskäytännöistä; palkkaavat jengiä vakituisiin soppareihin, eivätkä pidä niitä löysässä hirressä määräaikaisten sopimusten avulla.

• tyttö20

Itse olen ollut Lidlissä kohta reilu kuukauden ja tämä viikko on nyt viimeinen mahdollisuuteni.

Olen vuorotellut kahdessa myymälässä. Sinne ensimmäiseen minua ei enää oteta, koska en yksinkertaisesti ole sovelias (nopea, tehokas, tarkka) ja tähän toiseen myymälään ei enää tarvita lisää työntekijöitä.

Lidlissä on se, että sinne sopii vain tietynlainen ihminen. Kuten minulle sanottiin, niin luonteelta täytyisi olla vähän "masokistinen". Töitä nimittäin saa painaa ja myyjähän siellä tekee ihan kaiken. Aina kassalla istumisesta myymälän siivoamiseen iltaisin.

Tauot saa kyllä pitää, kunhan pitää niistä itse huolen. Tosin minulle sanottiin, että välillä ei kerkeä ruokataukoa pitämään, jos on niin kiirettä.

Kassanopeuksia tuijotetaan. Hyvä kassanopeus on 30-40 tuotetta minuutissa. Minulla vielä joku reilu 20.

Jos siis tykkää kiireestä ja itsensä rääkkäämisestä niin Lidliin vaan. Kannattaa myös varautua siihen, että jos sinua pyydetään tekemään ylimääräisiä vuoroja tai ylitöitä, niin se on suostuttava.

Itselleni en koe sopivaksi kyseistä yritystä.

Ai niin. Ei meillä ole ainakaan työntekijöitä kytätty eikä laukkujen/autojen tarkastusta ole minulle tehty. Enpä minä sieltä mitään veisikään!

• Tarzan

Valitettavasti määräaikaiset sopparit on duunaripuolella enemmän sääntö kuin poikkeus ja sopparit tyyliin 30h/vko.

• ent.myymälä vastaava
        Tarzan kirjoitti:

Valitettavasti määräaikaiset sopparit on duunaripuolella enemmän sääntö kuin poikkeus ja sopparit tyyliin 30h/vko.

Juup, elikä aloitetaanpa...*Ensimmäinen reaktio Lidilistä sen kaiken jälkee mitä siellä olen ollut töissä ni kyllä se sana saa niin karvat pystyy ja naaman norsun vitulle.
        Joo aloitetaan tauvoista. Meidän myymälässä on usein vaan kaksi työntekijää yhtä aikaisesti ja jos ruuhka tulee ja kestää sen neljä viis tuntia ni siinä sitten kuset melkein housuissa ollaan istuttu se neljä viis tuntia ku ei oo päässy yksinkertaisesti pois kassalta tauvolle tai liekkö ees kuselle...
        Vessat ei toimi aina tukossa ja liekkö niitä kerran kuussa vähä jotenkin ees siivottu.
        (on muummoassa eräs nainnen joka puhui monella eri kielellä hyvin myös suomea todennu siinä vaihees kun kumpikaan vessoista ei oo toiminnu ni oletti että menen varaston kaivoon tekemään hädän) niinhä jossain peräsiperiassa tehdään.)
        Todellisuudessa kellään kassavastaava *isommalla heralla* puhun siis kassavastaavista aluepääliköihin ei ole minkään laista koulutusta esim. miten työt OIKEESTI pitäisi hoitaa tai alaisia puhuttaa.
        Meillä oli useesti ala ikäisiä kassoja eikä niilä ollut valvojaa.(Hmmm, lain vastaista. mutta ei se lidiliä niin kiinosta)
        Useemmiten pihalla odotti 'kollaajat' jotka kaivo tampoonejä myöten kaikki ylös laukusta ja alko inittää että nää on lidilin omaisuuta, jne...vaikka mitään sen merkkisiä tuotteita ei ees ole myynissä Lidilissä.
        Töitä saa tehä 14 tuntii päivässä ja jos kieltäytyy yli töistä sen sitten huomaa seuraavassa tuntilistassa.
        Oih kun nautin tästä vapauden sanasta kertoa, kysykää ihmeessä lisää niin kerron...
        olis niin monta rivillist kerrotavaa ;)
        Tässähän on vasta pääli lipasuja lidilin synkään elämään...

• tyttö20
        ent.myymälä vastaava kirjoitti:

Juup, elikä aloitetaanpa...*Ensimmäinen reaktio Lidilistä sen kaiken jälkee mitä siellä olen ollut töissä ni kyllä se sana saa niin karvat pystyy ja naaman norsun vitulle.
        Joo aloitetaan tauvoista. Meidän myymälässä on usein vaan kaksi työntekijää yhtä aikaisesti ja jos ruuhka tulee ja kestää sen neljä viis tuntia ni siinä sitten kuset melkein housuissa ollaan istuttu se neljä viis tuntia ku ei oo päässy yksinkertaisesti pois kassalta tauvolle tai liekkö ees kuselle...
        Vessat ei toimi aina tukossa ja liekkö niitä kerran kuussa vähä jotenkin ees siivottu.
        (on muummoassa eräs nainnen joka puhui monella eri kielellä hyvin myös suomea todennu siinä vaihees kun kumpikaan vessoista ei oo toiminnu ni oletti että menen varaston kaivoon tekemään hädän) niinhä jossain peräsiperiassa tehdään.)
        Todellisuudessa kellään kassavastaava *isommalla heralla* puhun siis kassavastaavista aluepääliköihin ei ole minkään laista koulutusta esim. miten työt OIKEESTI pitäisi hoitaa tai alaisia puhuttaa.
        Meillä oli useesti ala ikäisiä kassoja eikä niilä ollut valvojaa.(Hmmm, lain vastaista. mutta ei se lidiliä niin kiinosta)
        Useemmiten pihalla odotti 'kollaajat' jotka kaivo tampoonejä myöten kaikki ylös laukusta ja alko inittää että nää on lidilin omaisuuta, jne...vaikka mitään sen merkkisiä tuotteita ei ees ole myynissä Lidilissä.
        Töitä saa tehä 14 tuntii päivässä ja jos kieltäytyy yli töistä sen sitten huomaa seuraavassa tuntilistassa.
        Oih kun nautin tästä vapauden sanasta kertoa, kysykää ihmeessä lisää niin kerron...

Ootko mis päin Suomee ollut Lidlis töissä...? Toi kyl kuulostaa aika pahalta :/

• näinköhän...
        ent.myymälä vastaava kirjoitti:

Missähän Suomen Lidlissä sä olet ollut töissä?!??! Vahvasti epäilen, ettet yhdessäkään..
        Ja ihan vaan tiedoks sellanen että jos myymälässä on vaan kaks työntekijää, niin kyllä sinne kuselle silti pääsee kun vaan menee. Kyllä ne asiakkaatkin on ihmisiä, ei niille tarvii ruveta koko elämän tarinaa kertomaan, pyytää vaan ystävällisesti odottamaan hetken, hoitaa vessassa asiansa ja palaa hymyillen takaisin kassalle.
        Niin ja jos oikeesti olisit ollut Lidlissä palkkalistoilla, tietäisit toki sen että myös ne vassojen siivoamiset kuuluvat työtekijöiden iltasiivoukseen, joten et voi syyttää lähinnä kuin itseäsi jos oli putket tukossa..
        Ja missä Lidlissä käytetään nimitystä "kassavastaava"?!?

• näinhän se on
        tyttö20 kirjoitti:

Itse olen ollut Lidlissä kohta reilu kuukauden ja tämä viikko on nyt viimeinen mahdollisuuteni.

Olen vuorotellut kahdessa myymälässä. Sinne ensimmäiseen minua ei enää oteta, koska en yksinkertaisesti ole sovelias (nopea, tehokas, tarkka) ja tähän toiseen myymälään ei enää tarvita lisää työntekijöitä.

Lidlissä on se, että sinne sopii vain tietynlainen ihminen. Kuten minulle sanottiin, niin luonteelta täytyisi olla vähän "masokistinen". Töitä nimittäin saa painaa ja myyjähän siellä tekee ihan kaiken. Aina kassalla istumisesta myymälän siivoamiseen iltaisin.

Tauot saa kyllä pitää, kunhan pitää niistä itse huolen. Tosin minulle sanottiin, että välillä ei kerkeä ruokataukoa pitämään, jos on niin kiirettä.

Kassanopeuksia tuijotetaan. Hyvä kassanopeus on 30-40 tuotetta minuutissa. Minulla vielä joku reilu 20.

Jos siis tykkää kiireestä ja itsensä rääkkäämisestä niin Lidliin vaan. Kannattaa myös varautua siihen, että jos sinua pyydetään tekemään ylimääräisiä vuoroja tai ylitöitä, niin se on suostuttava.

Itselleni en koe sopivaksi kyseistä yritystä.

Ai niin. Ei meillä ole ainakaan työntekijöitä kytätty eikä laukkujen/autojen tarkastusta ole minulle tehty. Enpä minä sieltä mitään veisikään!

No joo, voisinpa sanoa paljonkin, mutta sanon nyt vähän vähemmän..
        Noista tauotuksista sen verran että ainakin meidän myymälässä on usein niin kiire, ettei kukaan oikeastaan ikinä kerkeä sitä puolen tunnin ruokataukoa pitää, joten pidämme kaikki vuorollamme useampia lyhyitä taukoja päivän mittaan. Uudemmat työntekijät eivät tahdo tätä syystemiä ihan heti sisäistää ja sanoipa juuri viime viikolla yks meidän uusi poika minulle, että hän ei tohtisi "koko ajan" ravata meille kertomassa että on taas menossa tauolle, sen takia koitti pitää pari pitempää taukoa.

Ylitöitä tai ylimääräisiä vuoroja ei ole pakko ottaa. Tottakai aluksi uudesta työntekijästä varmaan tuntuu siltä, että töihin on mentävä kun pyydetään, mutta tietääkseni jo työhaastattelutilanteessa tästä asiasta valotetaan tulevia työntekijöitä, että joskus näin tapahtuu, ja kysytään jo silloin että onko valmis tulemaan niihin ylimääräisiin vuoroihin tms. Ja ei sieltä potkuja saa vaikka ei aina ylitöihin suostukaan.
        Niin ja tuli tähän liittyen sekin vielä mieleen, että harvassa paikassa muualla vapaiden sopiminen, vuorojen vaihtaminen jne. onnistuu yhtä helposti. Eli jos tulet itse työnantajaa vastaan, tulee työnantaja myös sinua vastaan.

Yllä oleva kirjoittajahan oli ollut Lidlissä vain n.kuukauden, joten ei voi tieää vielä läheskään kaikkia asioita siinä ajassa..

Kassanopeuksia ei meillä ainakaan mitenkään erityisesti "tuijoteta", monilla vanhemmilla ne on n.50 useimmiten, uudemmilla menee aikaa päästäkseen edes siihen kolmeenkymmeneen. Mutta sekin riippuu todella paljon päivän myynnistä ja siitä kuinka paljon siinä kassalla päivän aikana istuu. Eli tätäkään on ihan turha kenenkään stressata.

Itse olen työskennellyt siis ko.firmassa jo kauan, ja en ole kertaakaan joutunut minkään sortin tarkastuksen kohteeksi. Mutta siitäkin olen alusta asti ollut tietoinen että näin voi joskus tapahtua.

Töitä Lidlissä saa tehdä, laiskottelijoiden ja lusmuilijoiden on turha sinne hakea. Toisille sopii, toisille ei. Itse olen ahkera ja vastuuntuntoinen ihminen, en tykkää olla jouten, ehkäpä siksi olen viihtynyt työpaikassani jo näinkin kauan. Pidän myös erityisesti juuri siitä asiasta että usein saan juuri ne päivät vapaaksi mitkä haluan, ja kaikki pidemmätkin vapaat olen saanut, eikä ikinä ole mitään ongelmaa näissä asioissa ollut. Toki pitää olla valmis joustamaan sitten myös itse, jos joku esim. sairas ja pitää mennä tuuraamaan jne.

Niin ja eipä pidä unohtaa sitä mahtavaa työhenkeä mikä meidän työpaikalla vallitsee. Missään muualla en ole vielä elämäni aikana yhtä hyvään porukkaan törmännyt.

• se paljon tiedät
        Tarzan kirjoitti:

Joo, joo, ihan itsekö olet ollut niitä sopimuksia allekirjoittamassa?? Meillä tällä hetkellä 26 työntekijää, ja niistä on ne kuusi määräaikaisella sopimuksella kesän ajan töissä..

• tuomo
        näinköhän... kirjoitti:

Missähän Suomen Lidlissä sä olet ollut töissä?!??! Vahvasti epäilen, ettet yhdessäkään..
        Ja ihan vaan tiedoks sellanen että jos myymälässä on vaan kaks työntekijää, niin kyllä sinne kuselle silti pääsee kun vaan menee. Kyllä ne asiakkaatkin on ihmisiä, ei niille tarvii ruveta koko elämän tarinaa kertomaan, pyytää vaan ystävällisesti odottamaan hetken, hoitaa vessassa asiansa ja palaa hymyillen takaisin kassalle.
        Niin ja jos oikeesti olisit ollut Lidlissä palkkalistoilla, tietäisit toki sen että myös ne vassojen siivoamiset kuuluvat työtekijöiden iltasiivoukseen, joten et voi syyttää lähinnä kuin itseäsi jos oli putket tukossa..
        Ja missä Lidlissä käytetään nimitystä "kassavastaava"?!?

Vessan siivous ja milläköhän ajalla. Usein ilta kassalla istues menee jo pelkästään asiakkaiden palveluun päivän poistojen laskuun ja kassojen siivoukseen ja viel siin sivus pullokone. Ja sit kun kaupan ovet menee kiinni kauheel sykkeel laittaan hinnanmuutoksia... niin ja tietenkään ei pahemmin jousteta jos työpäättyy klo21.30 niin työnantajahan ei jousta silloin sykitään, ainakin sellainen olo tulee. Ja aih aamulla töihin ja aikaa kahdestaan purkaa kuorma n.30minuuttia ennenkuin kaupat aukee.
        Liika on liikaa! Ja palkka ei pilviä hivele ainakaan kassan. Eikä meidän myymälässä ole ainuttakaan vakituista että se siitä. ja sopimukses 15 tuntia tosin kyl ne tunnit ylittyy mut sit on jotai 4 tunnin päivii ja yksiä välipäiviä, MIkä ruokatunti? ei puhettakaan et voi 45 minuutiks lähtee pois kaupast kun täytyy sykkiä jos pullokone huutaa ja ruokatuntihan on max tavallinen tauko 15min

• Persereikä
        se paljon tiedät kirjoitti:

Joo, joo, ihan itsekö olet ollut niitä sopimuksia allekirjoittamassa?? Meillä tällä hetkellä 26 työntekijää, ja niistä on ne kuusi määräaikaisella sopimuksella kesän ajan töissä..

Joo kyllä ihmettelen suuresti miten täällä noita lidlin palvojia riittää. Itse olen ollut töissä lidlissä jonkin aikaa ja henkilökohtainen mielipiteeni on että se on aivan paska paikka.

Hevin laitto on ehkä paskinta hommaa 150 senttiselle tytölle. Koita siinä sitten kädet suorina kahdesta metristä nostaa painavia vesimeloni kolleja pudottamatta yhtäkään.
        Niska limassa, selkä kipeänä tekee hommia, ettei vaan tule sanomista ja kuitenkin mv huutaa, että yritä nyt edes näyttää ahkeralta.
        Perkele että ottaa päähän. Lähden kyseisesta paikasta heti kun toinen paikka löytyy!!!

• dddggd
        tuomo kirjoitti:

Vessan siivous ja milläköhän ajalla. Usein ilta kassalla istues menee jo pelkästään asiakkaiden palveluun päivän poistojen laskuun ja kassojen siivoukseen ja viel siin sivus pullokone. Ja sit kun kaupan ovet menee kiinni kauheel sykkeel laittaan hinnanmuutoksia... niin ja tietenkään ei pahemmin jousteta jos työpäättyy klo21.30 niin työnantajahan ei jousta silloin sykitään, ainakin sellainen olo tulee. Ja aih aamulla töihin ja aikaa kahdestaan purkaa kuorma n.30minuuttia ennenkuin kaupat aukee.
        Liika on liikaa! Ja palkka ei pilviä hivele ainakaan kassan. Eikä meidän myymälässä ole ainuttakaan vakituista että se siitä. ja sopimukses 15 tuntia tosin kyl ne tunnit ylittyy mut sit on jotai 4 tunnin päivii ja yksiä välipäiviä, MIkä ruokatunti? ei puhettakaan et voi 45 minuutiks lähtee pois kaupast kun täytyy sykkiä jos pullokone huutaa ja ruokatuntihan on max tavallinen tauko 15min

Mitä siinä itkette. Lidliä taitaa koskea kaupanalan työehdot. Mä en ainaka tommoseen paskaan suostuisi, valittaisin joka asiasta joka ei mene just työehtojen mukaisesti.

• tuomo

Ainiin positiivista kyllä on että ilmapiiri tyntekijöiden kesken toimii yllättävänkin hyvin.
      Työmäärä suhteutettuna työntekijöiden määrään ei kyllä toimi ja ehkä se onkin suurin miinus.
      Niin ja sehän ei ole yrityssalaisuutta jos ruokatunnit ei ainakaan kohdallani toimi. 45 minuuttua? Ihan turha ees haaveilla saati että sen ajan vois viettää kaupungil. Sehän rikkoo jo lakiakin. On noita päiviä kertynyt kun töissä 8kin tuntia ja yksi ainoa tauko ottaahan se jo hartioihinkin. Tiedän et pitäis sanoo vaan mut minkäs teet kun liikkeessä kaksi työntekijää kerralla ja toinenkin raataa kuin hullu

• 2,5 vuotta lidlissä

Ensiksi tuosta ruokatauon pituudesta; TES määrittelee sen 30 minuuttiin, josta on työnantajalla mahdollisuus sopia myös tunnin mittaiseksi, mutta Lidl ei ole konttori, vaan kovien työntekijöiden paikka, jotka osaavat arvostaa itseään ja oikeaa työtä.

Olen ollut Lidlissä noin 2,5 vuotta, tehnyt myyjän sekä myymälävastaavan sijaisen hommia. Olen nähnyt aika paljon, kiireestä puhumattakaan.

Kyllä kaikki tauot on saanut pitää, niistä on itse pidettävä huoli ja katsottava sopiva ajankohta. Näin on myös ruokatauon kanssa, ei kesken pahimman ruuhkan kannata lähteä, jos tietää joutuvansa juoksemaan.

Lidl ei ole cittarin tai muiden markettien kaunosielukassoja varten, Lidl on oikeaa työtä, jossa kunto kasvaa ja tulee eufoorinen olo. Jouten olo rasittaa ainakin itseäni, joten nautin, kun on työtä mitä tehdä.

Kummastuttaa nämä entisten Myymälävastaavien lausunnot, vaikuttaa vähän että onko oltu viikko työsuuhteessa vai vähemmän. Jokainen esimiehenä lidlissä ollut tietää, että voi soittaa kenet tahansa lukuisista myyjistä töihin, jos näyttää siltä, että on kiire. Kaikki työt saa hoidettua, jos osaa organisoida. Näkisin, että te joilla on huonoja kokemuksia, ette ole osanneet vaan organisoida työtehtäviä oikein ja omilla toimillanne olette tämän huonon menestyksenne takana.

Lidl on ollut aivan mahtava työnantajana, ainoastaan harmittaa työtuntien vaihtelu, mutta toisinaan ne menevät todella paljon yläkanttiin ja ylitöitä voi tehdä,jos haluaa. Sanoisinpa, että reiluimpia työnantajia Suomessa, palkat on aina maksettu oikein ja ajallaan.

Ja kyllä sinne pissalle on mentävä itse, ei kukaan tule sanomaan, että meetkö nyt pissalle. Ja itsestä se on kiinni,jos hommat kusee ja kauppa kaatuu päälle. Siellä myymälässä kun on vain sinä ja alaiset. Ei paikat itsestään korjaannu, sitä vartenhan siitä maksetaan. Ne pöntöt ei mene tukkoon, jos osaa lukea sen keltaisen lapun siinä pöntön yläpuolelta. Harvemmin vessan siivoamatta jättäminen tukkii pöntön. Siitä ei ole kokemusta.

Palkka on parempi,kuin cittarin kassalla ja ennen kaikkea tällaista kokemusta ja työtä et saa mistään muualta. On hienoa, että yrittäjämäisyyttä arvostetaan vielä nykypäivänä ja opetetaan tekemään työt kunnolla ja ripeästi.

Lopuksi, ei kukaan tule Lidlissä haukkumaan, jos olet tehnyt työsi. Kaikki on itsestä kiinni ja siitä onko tarpeeksi käyttänyt aikaa muuhun kuin kassalla istuskeluun ja joutenoloon. Kassalla nimittäin harvemmin istuu Myymälävastaavia se on enenmmän myyjän paikka, joten menkää siinäkin itseenne ja tehkää töitä. Lidl on oikeiden työtä arvostavien työntekijöiden onnela.

Lidl on kestävyyttä ja hyvää ilmapiiriä.

• mietintämyssy
        2,5 vuotta lidlissä kirjoitti:

Ensiksi tuosta ruokatauon pituudesta; TES määrittelee sen 30 minuuttiin, josta on työnantajalla mahdollisuus sopia myös tunnin mittaiseksi, mutta Lidl ei ole konttori, vaan kovien työntekijöiden paikka, jotka osaavat arvostaa itseään ja oikeaa työtä.

Olen ollut Lidlissä noin 2,5 vuotta, tehnyt myyjän sekä myymälävastaavan sijaisen hommia. Olen nähnyt aika paljon, kiireestä puhumattakaan.

Kyllä kaikki tauot on saanut pitää, niistä on itse pidettävä huoli ja katsottava sopiva ajankohta. Näin on myös ruokatauon kanssa, ei kesken pahimman ruuhkan kannata lähteä, jos tietää joutuvansa juoksemaan.

Lidl ei ole cittarin tai muiden markettien kaunosielukassoja varten, Lidl on oikeaa työtä, jossa kunto kasvaa ja tulee eufoorinen olo. Jouten olo rasittaa ainakin itseäni, joten nautin, kun on työtä mitä tehdä.

Kummastuttaa nämä entisten Myymälävastaavien lausunnot, vaikuttaa vähän että onko oltu viikko työsuuhteessa vai vähemmän. Jokainen esimiehenä lidlissä ollut tietää, että voi soittaa kenet tahansa lukuisista myyjistä töihin, jos näyttää siltä, että on kiire. Kaikki työt saa hoidettua, jos osaa organisoida. Näkisin, että te joilla on huonoja kokemuksia, ette ole osanneet vaan organisoida työtehtäviä oikein ja omilla toimillanne olette tämän huonon menestyksenne takana.

Lidl on ollut aivan mahtava työnantajana, ainoastaan harmittaa työtuntien vaihtelu, mutta toisinaan ne menevät todella paljon yläkanttiin ja ylitöitä voi tehdä,jos haluaa. Sanoisinpa, että reiluimpia työnantajia Suomessa, palkat on aina maksettu oikein ja ajallaan.

Ja kyllä sinne pissalle on mentävä itse, ei kukaan tule sanomaan, että meetkö nyt pissalle. Ja itsestä se on kiinni,jos hommat kusee ja kauppa kaatuu päälle. Siellä myymälässä kun on vain sinä ja alaiset. Ei paikat itsestään korjaannu, sitä vartenhan siitä maksetaan. Ne pöntöt ei mene tukkoon, jos osaa lukea sen keltaisen lapun siinä pöntön yläpuolelta. Harvemmin vessan siivoamatta jättäminen tukkii pöntön. Siitä ei ole kokemusta.

Palkka on parempi,kuin cittarin kassalla ja ennen kaikkea tällaista kokemusta ja työtä et saa mistään muualta. On hienoa, että yrittäjämäisyyttä arvostetaan vielä nykypäivänä ja opetetaan tekemään työt kunnolla ja ripeästi.

Lopuksi, ei kukaan tule Lidlissä haukkumaan, jos olet tehnyt työsi. Kaikki on itsestä kiinni ja siitä onko tarpeeksi käyttänyt aikaa muuhun kuin kassalla istuskeluun ja joutenoloon. Kassalla nimittäin harvemmin istuu Myymälävastaavia se on enenmmän myyjän paikka, joten menkää siinäkin itseenne ja tehkää töitä. Lidl on oikeiden työtä arvostavien työntekijöiden onnela.

Osa tottakin, mutta ei kaikki ainakaan meillä.
        Ensinnäkin listat notkuu työntekijöitä no jaa parhaimmillaan on ollu 8 henkilöä listoilla. Kaupunki ei ole iso mutta jos 8 henkilöä, 2 tekee iltaa ja kaks aamua ja kaks olis lomalla siitä paljoa jää kenelle soittaa ja pyytää töihin ja vielä kun pitäis niitä vapaita olla.ELi ei ketään, kerran olen joutunut tekemään 10 pv putkeen töitä siis viikonloput siis laskien ei ollut työntekijöitä lomien takia. Ja viikonloput tehdään kahdella ihmisellä esim. koko lauantai töissä jotain 9h kassalla eikä edes kysytä suostuuko tekemään niin pitkiä päiviä. Ei sillä kyllä minä teen jos palkka juoksee. Että kyllä siellä jokin homma kuseekin. Ainiin ja myyjä/vastaavahan ei edes saisi käydä läpi vihannesosastoa /ruokien päiväyksiä ilman lakien vaatimaa hygieniapassia itselläni ei ollut olisin kyllä käynyt sen mielelläni jos lidli olisi ehdottanut. 1,5v ollut töissä kyseisessä firmassa.
        Muuten työpaikka on ihan yhtä hyvä kuin muutkin ja kaikilla työpaikoillahan on miinuksensa.

• nykyinen myymälävastaava

Kyllä se niin vaan on, että homma pelaa jos osaa sen homman hoitaa! Olen ollut sekä pieni- että suuri myyntisessä myymälässa, alaisenani 1-8hlö/per vuoro ja jos ne hommat osaa oikein hoitaa ja organisoida niin koskaan ei tule tuollaisia tilanteita mitä yllä on kuvattu!
        Taitaa nyt olla niin, että ääneen ovat päässeet keskenkasvuiset mammanpojat ja -tytöt joilla tippa tulee linssiin kun palkka ei tipu tilille pelkästään työpaikalla näyttäytymisellä!

Itse olen erittäin tyytyväinen työhöni ja siihen, että sekä alaiseni että esimieheni arvostavat minua! Fiksua sakkia koko porukka! Ja tauot pidetään aina ja silti myymälä kiiltää! Elikkäs valittajat katsokaa peiliin!

• virhettä

mä olin lidl kuvioissa ja se riitti.muuta elämää ei saanut olla ku lidl ja aina vapailla olis pitänyt mennä töihin ja kukaan muu ei tuntunut joustavan.työkaverit oli osa jees ja osa syvältä ja pomo pahin nipo kaikista.joka asiasta valitti vaik olis työnsä tehny nuollen.tauolle pääsit joskus ja välillä työntekijöitä niin vähän vuoros ettei tauollle voinut mennä.istuit kassal 5h putkeen sit vast nopea tauko ja hulluna hyllyttään.jopa ap tuli valittaa jos lähdit tauolle ja oli pieni jono ja kaks kassaa vuorossa mä sain sit tarpeekseni ja lähdin ja olin ihan työuupunut ja kesti kauan kun jaksoin taas aloittaa uudet kivat työt.4vuotta tuli siellä myyjänä ja sijaisena oltua ja kaikkea duunia tein .

• saksankasvatti
        nykyinen myymälävastaava kirjoitti:

Kyllä se niin vaan on, että homma pelaa jos osaa sen homman hoitaa! Olen ollut sekä pieni- että suuri myyntisessä myymälässa, alaisenani 1-8hlö/per vuoro ja jos ne hommat osaa oikein hoitaa ja organisoida niin koskaan ei tule tuollaisia tilanteita mitä yllä on kuvattu!
        Taitaa nyt olla niin, että ääneen ovat päässeet keskenkasvuiset mammanpojat ja -tytöt joilla tippa tulee linssiin kun palkka ei tipu tilille pelkästään työpaikalla näyttäytymisellä!

Itse olen erittäin tyytyväinen työhöni ja siihen, että sekä alaiseni että esimieheni arvostavat minua! Fiksua sakkia koko porukka! Ja tauot pidetään aina ja silti myymälä kiiltää! Elikkäs valittajat katsokaa peiliin!

Oot varmaan ollut jollain saksanleirillä, jolla sinusta on hiottu timantti. Olen myös ollut isossa ja pienessä myymälässä töissä. Isossa myymälässä kaikki toimi paremmin, mutta kuitenkin päin persettä.

Pienet myymälät ovatkin sitten aivan perseestä. Koitetaan päästä hinnalla millä hyvänsä tavoiteltuihin tehoihin. Esimerkikis perjantai illassa töissä 1 1 ja myynti noin 17 000 €. Veikkaan, että jos rakas toimitusjohtajamme tulisi katsomaan noin kello 18 millaisia jonoja kassalle voi olla, ja molemmat pullokoneet huutaa . . . pahvia myymälä täynnä, koska molemmat työntekijät ovat istuneet viimeiset 4 tuntia kassalla. Voi siis olla että herra T antaisi vähän lisätunteja. Kukaan johtoportaasta ei tiedä millaista pienissä myymälöissä todellisuudessa on.

Minua ei haittaa, jos ap käy välillä tarkistamassa kassin, tai vaikka auton, mutta tuollainen raivostuttava tehokkuuden hakeminen vituttaa. Tästä syystä työntekijöiden vaihtuvuus on niin suurta, että kokoajan joudutaan kouluttamaan uusia myyjiä.

Varoitukset:
        - Olen itse saanut kirjallisen varoituksen, kun AP löysi moprosta 3 yksittäistä TTR (tuoreustakaraja) ylitystä.
        - Kaverini sai aikanaan varoituksen, kun oli lähtenyt töistä siivoamatta pullohuonetta (pöydät tyhjennetty ja täydet säkit kyllä varastoon viety)
        - KAveri ei ollut vyöryttänyt suolakurkkuja -> VAROITUS!!

Listaa naurettavista varotuksista voisin jatkaa vaikka 160 riviä, mutta ei jaksa kirjottaa.

Joissakin myymälöissä kaikki voi toimia hyvin. Mutta nyk. myymälävastaava voi miettiä onko siinä mitään eroa olla kahdeksan ihmisen kanssa töissä kuin yhden. Vaikka myynnitkin ovat tietysti erilaiset...

Naurettava sääntö on myös se, että terveydenhoitajan antama sairaspoissaolotodistus ei enään riitä....KUKA VITTU JAKSAA AINA JONOTTAA JOHONKIN LÄÄKÄRILLE JOS ON ESIMERKIKSI PERSE KIPEÄ.

Naurettavaa touhua kokonaisuudessaa!!!!!!!!!!!!!

• ..................
        mietintämyssy kirjoitti:

Osa tottakin, mutta ei kaikki ainakaan meillä.
        Ensinnäkin listat notkuu työntekijöitä no jaa parhaimmillaan on ollu 8 henkilöä listoilla. Kaupunki ei ole iso mutta jos 8 henkilöä, 2 tekee iltaa ja kaks aamua ja kaks olis lomalla siitä paljoa jää kenelle soittaa ja pyytää töihin ja vielä kun pitäis niitä vapaita olla.ELi ei ketään, kerran olen joutunut tekemään 10 pv putkeen töitä siis viikonloput siis laskien ei ollut työntekijöitä lomien takia. Ja viikonloput tehdään kahdella ihmisellä esim. koko lauantai töissä jotain 9h kassalla eikä edes kysytä suostuuko tekemään niin pitkiä päiviä. Ei sillä kyllä minä teen jos palkka juoksee. Että kyllä siellä jokin homma kuseekin. Ainiin ja myyjä/vastaavahan ei edes saisi käydä läpi vihannesosastoa /ruokien päiväyksiä ilman lakien vaatimaa hygieniapassia itselläni ei ollut olisin kyllä käynyt sen mielelläni jos lidli olisi ehdottanut. 1,5v ollut töissä kyseisessä firmassa.
        Muuten työpaikka on ihan yhtä hyvä kuin muutkin ja kaikilla työpaikoillahan on miinuksensa.

Meillä on kuule n.20 ihmistä listoilla, ja kyllä ite tein silti esim. viime kesän aika pitkää päivää. Viikot oli lähes poikkeuksetta kuuskymmentä tuntisia, oli lomat menossa tai ei. Useampia lauantaikin tuli oltua aamu kuudesta ilta seitsemään töissä. Parhaimmillaan taisin tehdä 17pvä töitä putkeen ilman yhtäkään vapaata. Ja muutenkin noi kymmenen päivän putket oli enemmänkin meillä sääntö kuin poikkeus, tosin sai sit muutaman päivän taas vapaatakin putkeen.
        Jos ei ole tarpeeks tekijöitä omalla listalla, soitellaan apuja lähimyymälöistä. Meillä on sen verran hyvä porukka että jokainen teki koko kesän pitkää päivää, haluttiin vaan kaikki autta toisiamme.

• Yrityksessä ollut...

Tuon kirjoittajan täytyy olla pääkonttorilta.

• fsfsfsf

Tiedä kaupasta mutta mutta päävarastossa on ainakin rento meininki, ei mitään kyttäilyjä. Eipä siellä kyllä pahemmin esimiehet pyörikkään.

• liidel

Jatkona toiseen ketjuun.

Paikka on täysin perseestä. Olen ollut töissä kaikissa hok elannolla ja keskolla samoissa hommissa mutta lidl on kyllä oikea persereikä.

En suosittele kenellekään. Kuuluisa "lidl lisä" jota joku hehkutti nostavan parhaaksi palkaksi alalla on todellisuudessa 5-20 euroa/kk tuntien mukaan, joita todellakaan ei saa niin paljon kuin haluaa tai sitten annetaan liikaa. Täydellistä joustamattomuutta.

Paikka on perseestä, olen siis vielä lidlissä töissä mutta haen jatkuvasti muualle. Tulojen puolesta en tarvitsisi kyseistä paskahommaa mutta miksen ottaisi paskahommasta paria euroa kuin olisin ilman?

Koulutukseni ei riitä ns kunnon hommiin vaikkakin työtulot ovat alle 30% kuukausituloistani, niinpä teen paskahommia ja sisällä nauran muiden työntekijöiden kärsimykselle, asiakkaiden typeryydelle ja kukaan ei tiedä tästä mitään.

Työnjohto perustuu työntekijän itsetunnon murentamiseen ja siten yliotteen saamiseen tästä --> maksimaalinen tehokkuus. Häpeän tunne syyllistämällä "tee nopeammin, tehokkaammin paremmin" lisää tehokkuutta ihmisen hyvinvoinnin kustannuksella. Toimipaikassani kokoaikaiset myyjät ovat oikeita persereikiä, nämä on juuri koulutettu saamaan kaikki teho osa-aikaisista resursseista. Todella rasittavia vakitekijöitä, asenne aivan ihmeellinen. Alentavan kuuloista toimintaa asiakkaita ja kanssaduunareita kohtaan. Ja se tehokkuusajattelu, en ymmärrä mitä nämä TUNTIPALKATUT DUUNARIT välittävät että tehdään nyt tehokkaammin jotta saksalaismijardööriomistajat saavat enemmän hilloa. Jeee! tehokkuus on huipussaan, oho palkkani on sama, noh mitä tuosta saksalaisomistajat tykkäävät.

Tuotteet ovat paskaa, hinnat eivät sen halvempia kuin monessa muussa kaupassa mutta työolot ovat täydellisen hirveät.

Ja nyt kun ihmettelette no miksen pysynyt muissa kaupoissa, noh työsuhteet niihin oli määräaikaisia ja lidl-lisä houkutti.

• asiakas.

Yhdyn mielipiteeseesi, ostokset maksavat suht samanverran kuin muuallakin ja se kassa toiminta :)
        Ihmisillä on kova kiire nykyään kuolemaan..

• amlp

"Koulutukseni ei riitä ns kunnon hommiin vaikkakin työtulot ovat alle 30% kuukausituloistani, niinpä teen paskahommia ja sisällä nauran muiden työntekijöiden kärsimykselle, asiakkaiden typeryydelle ja kukaan ei tiedä tästä mitään. "

Todellista ammattitaitoa :D hah..

2v ko firmassa töissä ja kyllä Lidl on niitä ainoita päivittäistavarakauppoja Suomessa jossa sinulla on OSAAVANA ASIAKASPALVELUHENKISENÄ henkilönä nousta esimiestehtäviin ilman alan koulutusta. Tekemällä töitä opit et koulun penkillä, yrittäjyys on vain osalla taito ja toiset vain eivät opi sitten millään ja ne me yleensä heitetään bumerangin tavoin naapureille kuten prismat ja cittarit joissa osaamiselle, oppimiselle ja tehokkuudelle ei anneta mitään arvoa, koska, tehtäväsi on vain istua perse tulessa kassalla. Mm Cittari ei edes ota täysi-aikaisia kassoja kuin poikkeus tapauksissa!
        Lidlin tavoitehan on myydä asiakkailleen naapuria edullisemmin vastaavia tuotteita. Kun pidämme yllä tehokasta työporukkaa se näkyy RUUAN HINNASSA.
        Eli se haluatko että jokaisella käytävällä seisoo myyjä hymyillen "valmiina palvelemaan" näkyy sinun näkkileipäpaketin hinnassasi.
        Isoissa supermarketeissa menee jatkuvasti rahaa "ilmaan" vain koska halutaa palvella asiakasta, onhan se mukavaa mutta mitens nyt kun valitetaan ruuan hinnan noususta?

Vähemmän tehokkaita työntekijöitä=ruuan hinta laskee

Enemmän tehottomia hitaita oppimattomia (..?)työntekijöitä=Ruuan hinta nousee

KOSKA päivittäistavarakauppahan haluaa aina omansa. Järjetöntähän olisi pyörittää bisnestä heikolla tuloksella tai -0??!
        Kun työntekijät tajuaisivat panostaa työntekoon=saada lisää asiakkaita=saada lisää työtunteja=saada lisää liksaa!!

Ei voi olla että ihmiset ovat todella noin pahviaivoja.

Myymälässäkin asiakkaat jättävät jatkuvasti ostoksiaan minne sattuu pilaantumaan. No, sekin näkyy ruuan hinnassa koska jokainen kauppa lisää poistojensa hinnat tuotteen hintaan.. Ihan tosi?

Omassa myymälässä hemmetin hyvä duuniporukka. Ne jotka osoittavat osaavansa hommat ja tekevänsä ne huolella saavat siitä kiitosta nousemalla portaita ylöspäin ja näin ollen lisäämällä palkkatulojansa.
        Ne jotka jatkuvasti lusmuilevat ja alusta asti laahustavat käytävillä kuin syöneenä purkillisen rauhoittavia halutaan pihalle saastuttamasta työilmapiiriä!

Jos myymäläpäällikkösi tai ap:si on kusipää älä syytä ketjua vaan ota yhteys seuraavaan esimieheen! Se on jokaisen oikeus ja vastuu!
        Mikään duraselpupu ei tarvitse olla mutta sitten vaaditaankin asiakaspalveluhenkisyyttä, hymyä, joustavuutta koska päivittäistavara ala on kovaa ja kiireistä. Kannattaa hankkiutua toimistohommiin jos ei ole valmis tekemään ihan sanan varsinaisella nimellä "töitä" koska harvemmin missään arvostetaan ihmistä joka on sellainen joka jättää työkaverinsa pulaan ja naureskelee vielä päälle asiakkaille!
        Jos homma kusee olisi varmaan hyvä käydä keskustelua jonkun ylemmän toimihenkilön kanssa miksi näin pääsee käymään koska vaikeahan heidän on puuttua asioihin jos kukaan ei niistä puhu...!

"Koulutukseni ei riitä ns kunnon hommiin vaikkakin työtulot ovat alle 30% kuukausituloistani, niinpä teen paskahommia ja sisällä nauran muiden työntekijöiden kärsimykselle, asiakkaiden typeryydelle ja kukaan ei tiedä tästä mitään. "

Todellista ammattitaitoa :D hah
        taidat olla työpaikallasi kaivattu henkilö poistuttuasi. Toivottavast olet jo "ulostettu" jotta pätevämmät ja kestävämmät ihmiset saavat rahasi!

• varastotyöntekijä2352

Nostetaan muutaman vuoden ikäistä topikkia. Itse olen ollut kohta pari vuotta lidlillä töissä, tosin jakelukeskuksessa. Työ siellä on loppujen lopuksi melko rentoa, kunhan tekee työnsä, ok keräilyssä jotkut tyypit vaihtuvat tosi tiuhaan tahtiin mutta suurin osa on ollut siellä kauemmin kuin minä ja niiden kanssa jotenkin ystävystyykin paremmin kun ei ole kokoajan kyrpää otassa. Ja jos ei keräily nappaa niin varastosta löytyy kyllä rennompiakin puolia, mm jäte ja palautus ja siten tietysti saapuva, mutta saapuvaan on hieman vaikeampi päästä kun on ymmärykseni mukaan hieman pienenmpi osasto n. 12-15tyyppiä, pääosin trukkeja ja tavaran laskijoita. Ok, keräilyn osastovastaava on täysmulkku, narsisti ja tarkoitan kanssa tätä, semmosta legendaa kuullut ja uskon sen kyllä siitä. Mutta sen kanssa kyllä pärjää kun ei puhu mitään kyseisen henkilön kanssa, eikä ole pelkoa että se sieltä kopistaa tulisi vapaaehtoisesti pois. Keräilyssä käydään itkemässä parin viikon välein tehoista, eli jos ei tietty keräilynopeus ylity niin tullaan huomauttamaan siitä, mutta antaa mennä toisesta korvasta ulos, RV :t jotka siitä tulee valittamaan on kanssa hieman turhautuneen tuntuisi kun on her... rouva osastovastaava pistänyt pikkuapurit töihin. Mutta no siis, meillä on ollut tasan kerran taskutarkastus 2vuoden aikana ja toiki oli sillon kun varasto havaittiin tuotteiden varastelua jota kyllä oikeasti tapahtuikin. Kyllä lidl on muuttanut toimintaansa huomattavasti 2vuoden sisällä, ainakin varastoissa. Ja voin sanoa että kiusaamista ei meillä esiinny, tää on aika saavutus jo n 100hengen porukalla. Samoin eräät rv :t tulee sanomaan jos näkee että puhuu, mutta tää ei nyt taas oo niin "kamalaa" miltä ehkä kuulostaa, rv :den kehotuksilla saa haistattaa paskat, jatkaa juttelua 10sekunnin päästä. Tuon nyt tietysti ymmärtää kun kyse on kuitenkin työstä joka pitää saada valmiiksi tiettyyn aikaan mennessä jotta kaupat saa tavaraa. Tauot jne paskalla saa käydä miten haluaa eikä kukaan tule sanomaan.

• Kerpen

Missäs jakelukeskuksessa olet töissä "varastotyöntekijä2352" Laukaassa vai Janakkalassa?

Onhan tuo vähän jännää puuhaa katsoa Laukaassa menoa, esimiehet on ja ei ole niin asioista perillä kuin luulisi ja ikänsä puolesta ( 25v) olettaisi.

Jotenkin tuntuu että samalla lailla kuin Lidl-liikkeissä koulutusta annetaaan vähän vaihtelevasti niin onko ne Lidlin "koulutuspäivät" jakelukeskuksen esimiehille ym. niin tasokkaita aina.. keräilijät (jotkut) tuntuu sen takia viihtyvän enemmänkin aikaa kuin esim. 6kk kosk kivoja työkavereita eli auttaa jaksamaan.

Ihme hätistelyä illalla keräilijöille "vauhtia.. ei laiskotella.. töihin siitä.." jne. vaikka olisi tyypit/tyyppu leimatulla tauolla! Eli eikö saa illalla pitää lakisääteisiä taukoja ja tosi kannustavaa huudella moisia "kannustuksia" kun itse nämä kopissa olevat tyypit ei sen kummempia vaikka ei ihan nuorimmasta päästä edes?

Jos ihan asiallista kritiikkiä antaa tai muuten esim. hyvässä mielessä ilmaisee mielipiteen uudistusmielessä tai parannusehdotuksien muodosa mutta ei ihan sellaisenaan olla tyytyväisiä niin saa seurauksena ihme silmäilyjä.. kuultu jopa näiltä ns. alusta asti jakelukeskuksessa töissä olleilta.

Ja se mainostettu palautelaatikko, sinne jätetyt viestit revitään eli ei menekään sinne Lidl Suomi KyN. johtajan pöydälle kuin mainostettiin "koulutuspäivillä" että on opittu virheistä ja avoimena kuunnellaan palautettta oli mitä tahansa. No se alkuvuodeb koulutuspäivä ei nyt uutta luvannut, uudet teesit ja suunnat joita Lidl aikoisi käyttää niin tuntui että vähän myöhässäpä ollaan asialla niin monta työtekijää haukuttu ja moitittu ihan liian kovin keinoin.

Esim tosi paha ajokeli töihin ja myöhästyy jonkin verran niin aluepäällikkö huutanut naama punaisena!

• iloinentaas
        Kerpen kirjoitti:

Missäs jakelukeskuksessa olet töissä "varastotyöntekijä2352" Laukaassa vai Janakkalassa?

Onhan tuo vähän jännää puuhaa katsoa Laukaassa menoa, esimiehet on ja ei ole niin asioista perillä kuin luulisi ja ikänsä puolesta ( 25v) olettaisi.

Jotenkin tuntuu että samalla lailla kuin Lidl-liikkeissä koulutusta annetaaan vähän vaihtelevasti niin onko ne Lidlin "koulutuspäivät" jakelukeskuksen esimiehille ym. niin tasokkaita aina.. keräilijät (jotkut) tuntuu sen takia viihtyvän enemmänkin aikaa kuin esim. 6kk kosk kivoja työkavereita eli auttaa jaksamaan.

Ihme hätistelyä illalla keräilijöille "vauhtia.. ei laiskotella.. töihin siitä.." jne. vaikka olisi tyypit/tyyppu leimatulla tauolla! Eli eikö saa illalla pitää lakisääteisiä taukoja ja tosi kannustavaa huudella moisia "kannustuksia" kun itse nämä kopissa olevat tyypit ei sen kummempia vaikka ei ihan nuorimmasta päästä edes?

Jos ihan asiallista kritiikkiä antaa tai muuten esim. hyvässä mielessä ilmaisee mielipiteen uudistusmielessä tai parannusehdotuksien muodosa mutta ei ihan sellaisenaan olla tyytyväisiä niin saa seurauksena ihme silmäilyjä.. kuultu jopa näiltä ns. alusta asti jakelukeskuksessa töissä olleilta.

Ja se mainostettu palautelaatikko, sinne jätetyt viestit revitään eli ei menekään sinne Lidl Suomi KyN. johtajan pöydälle kuin mainostettiin "koulutuspäivillä" että on opittu virheistä ja avoimena kuunnellaan palautettta oli mitä tahansa. No se alkuvuodeb koulutuspäivä ei nyt uutta luvannut, uudet teesit ja suunnat joita Lidl aikoisi käyttää niin tuntui että vähän myöhässäpä ollaan asialla niin monta työtekijää haukuttu ja moitittu ihan liian kovin keinoin.

Esim tosi paha ajokeli töihin ja myöhästyy jonkin verran niin aluepäällikkö huutanut naama punaisena!

Sain parhaan mahdollisen asiakaspalvelu/myynti kokemuksen kesätyöstäni

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3724
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2577
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe