pitkä ykkönen?

amo

eli mitä pitkä ykkönen tarkottaa? siis tiiän et se on pidempi välitys ykkösellä kun vakiona.. mut eiks se oo jo sit meilkein sama kun kakkonen? eli jos pistää pitkän ykkösen vakio ladaan kiihtyykö paljon paremmin 0100

7

2136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnn

laita 13" renkaitten tilalle 12" niin kiihtyy nopeampaa

• ------------------

aikoinaan käytettiin ralliautoissa välitettyä laatikkoa jossa oli ns,pitkä ykkönen,se oli jotain sellaista,että 70km/h kesti ysikymppi risteyksessä vastaheitossa tökätä ykköstä silmään ja salamana kakkonen,käytti takapyörät lukossa mutta ei särkenyt laatikkoa.toisaalta välitykset oli sitten niin,että 1.vaihde riitti 80kymppiin 2:nen 100:seen 3:nen 120:piin 4:150:piin.tieheät välitykset tekivät ajamisen helpommaksi kun kone kiersi koko ajan kierrokset ylhäällä ja oli koko voima pelissä.ei tarvinnut koko ajan kytkimellä nostaa kierroksia ylös.nykyään laatikot ovat myös välitettyjä ja jotkut eritäin tiheitä,mutta pitkää ykköstä tuskin on missään,luulen ainakin,että se on historiaa.perän välityksillä ja muilla konsteilla pelattiin ennenvanhaan.teki muuten komiaa ajaa ensikerran asconaa jossa oli välitetty suorahampainen laatikko,meteli kapiinissa sanoin kuvaamaton ja kaverin puheesta ei saanut mitään selvää,

• ==========

Mä oon aina kuvitellu, että kaikki vaihdelaatikot on välitetty. Mulle sitten varmaan uskomattomalla säkällä on osunu autoja, joissa on ollut vaihdelaatikossa useampi eri välitys.

• --------------
        ========== kirjoitti:

Mä oon aina kuvitellu, että kaikki vaihdelaatikot on välitetty. Mulle sitten varmaan uskomattomalla säkällä on osunu autoja, joissa on ollut vaihdelaatikossa useampi eri välitys.

kun puhutaan välitetystä laatikosta kilpa-autoissa se tarkoittaa,esim,pitkä ykkönen,kakkonen on kuin yksi ja puoli,kolmonen on kuin vakio kakkonen,nelonen on kuin kolmonen ja niin edelleen,perän kokonaisvälitys on vakio autossa jotain 3.1 ja tiheässä perässä 5.7 tai siinä lähellä.esim,vakio-auto menee 3000 kier. 100km/h ja välitetyllä laatikolla ja tiheällä perällä 5500kier, 100km/h.siinä se ero on. ps, viisastelu pois tämä palsta ei kaipaa sun kaltaisia valopäitä.

• amis
        -------------- kirjoitti:

kun puhutaan välitetystä laatikosta kilpa-autoissa se tarkoittaa,esim,pitkä ykkönen,kakkonen on kuin yksi ja puoli,kolmonen on kuin vakio kakkonen,nelonen on kuin kolmonen ja niin edelleen,perän kokonaisvälitys on vakio autossa jotain 3.1 ja tiheässä perässä 5.7 tai siinä lähellä.esim,vakio-auto menee 3000 kier. 100km/h ja välitetyllä laatikolla ja tiheällä perällä 5500kier, 100km/h.siinä se ero on. ps, viisastelu pois tämä palsta ei kaipaa sun kaltaisia valopäitä.

olen taas astetta viisaampi :)

• JM-kuski

Pitkää ykköstä käytetään kilpa-autoilussa kuten JM-luokassa siihen että pyörä ei löisi niin paljoa tyhjää.. Myös se vaikuttaa siihen että kakkosen vedon saa jättää pitemälle kuin muut!

• video pelaaja

ykkösen pitää olla pitkä että voi olla tiheet välit huippunopeuden kärsimättä

riippuu laitteesta ja koneesta

sportti pyörillä pääsee ykkösellä 150kmh tosin ne myös kiertää 15tuhatta rpm, perus auto kiertää 6k rpm eli samalla välillä pääsis vain 60kmh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8179
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2191
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2082
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1708
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      28
      1163
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1081
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe