muistaako/tietääkö kukaan

ostoa harkitseva

Moi!
Nii muistaakohan kukaan tai onko kellään kokemuksia koneista valmet jehu1120 ja lokomo909. Oliko mitä tyyppivikoja ja huonoja puolia tai heikkoja kohtia on mitä osto vaiheessa kannattaa tarkistaa..

26

24976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moino

      Nomoinomoinonomoi

    • ajanut olen

      Osta 909 jos on kohuullinen yleiskunto.Näppärä pikku kone,perustuu MF:n tekniikkaan.

    • Lokoman

      Ihan riippuu käyttötarkoituksesta? ite olen 909 LOKOMON kannalla joskus ennen muinoin tullu ajeltua sellasella, kone 175 massikan pohjalta tehty, etu navat heikkokohta ja vaihteistossa joku osa mitä ei kuulemma nykyään saa uutena, mutta luulen että KOPA:lta löytyy kaikki mahdollinen! 909 on kone jota pitää osata käsitellä niin se kestää! JEHU:a en arvosta yhtään, se oli vanhan aikainen kone jo markkinoille tullessaan, armeijassa oli pari sellasta ja en vois kuvitella että sillä mitään puita ajettas!

      • Susinollasusi

        Jos puita aiot ajaa, niin unohda äkkiä molemmat. Molemmat täysiä susia jo syntyessään. Etsipä käsiisi joku Valmet 832 tai 836, niin siinä on sentään kone, noihin verrattuna.


      • ajomies
        Susinollasusi kirjoitti:

        Jos puita aiot ajaa, niin unohda äkkiä molemmat. Molemmat täysiä susia jo syntyessään. Etsipä käsiisi joku Valmet 832 tai 836, niin siinä on sentään kone, noihin verrattuna.

        Perustele miks 832 tai 836 on kone? ainaki 832 taka kardaani on kulutus tavaraa ja etu perä on sama ku 805 valmetin takaperä!


      • Valmertti
        ajomies kirjoitti:

        Perustele miks 832 tai 836 on kone? ainaki 832 taka kardaani on kulutus tavaraa ja etu perä on sama ku 805 valmetin takaperä!

        Onhan se nyt aivan eri tasoa kuin joku lokomo...Mitä väliä, vaikka olisi mossen perä, jos kestää? Itse olen 5000 tuntia ajellut 832:lla, eikä mitään vaivaa ole ollut etuperässä, eikä takakardaanissa. Mittarissa on nyt 25000h, käy ja kukkuu edelleen.


      • ajomies
        Valmertti kirjoitti:

        Onhan se nyt aivan eri tasoa kuin joku lokomo...Mitä väliä, vaikka olisi mossen perä, jos kestää? Itse olen 5000 tuntia ajellut 832:lla, eikä mitään vaivaa ole ollut etuperässä, eikä takakardaanissa. Mittarissa on nyt 25000h, käy ja kukkuu edelleen.

        Juu, en kiellä etteikö 832 valmetti hakkais 909 lokomon mennen tullen, pidän sitä jopa parempana koneena ku 910 lokomoa, mutta toi kardaani homma ja etu perä on sen koneen heikot lenkit! vanhoissa koneissa suurin merkitys on koneen yleis kunnolla! jos kone hyvin pidetty ei suurta tuntimäärää pidä säikkyä.


      • tottakai
        ajomies kirjoitti:

        Perustele miks 832 tai 836 on kone? ainaki 832 taka kardaani on kulutus tavaraa ja etu perä on sama ku 805 valmetin takaperä!

        kaikissa merkeissä alkaa ongelmia löytyy tuassa ikäluokassa mitä noi edustaa, ja kuvittelen tän kysyjänkin katselevan isäntälinjan koneita ja miksi ei silloinkin voisi ottaa parasta mitä löytyy ja silloin ei todellakaan puhuta lokomosta!!! lokomo on heikko joka puolelta ja sitä joutuu ajamaan kuin kipeetä pillua ja SURKEAN matala, vittumaista työtä tua haravointi kun joutuu kävyt edestä haravoimaan tai lehtipuhaltajalla pois puhaltamaan, vallussa on kaikki käytännön ratkasut ihan tätä päivää ja esim. 832sen jos löytää hyvin pidetyn niin hinnatkin alkaa olemaan melko sopivia.


    • valmetmies

      Lokomo 909 huonoja puolia laiskavetoinen etenkin paksussalumessa ja isoilla kuorumilla telat paallä ja upottavissa paikossa.Muuten hyvä kone tasaisilla kuivilla kankailla ja lyhyillä ajo matkoilla ilman teloja.Jehussa pitää olla aina telat päällä metsässä ajettaessa.ja miten lienee jehuun saa nuita voiman siirron osia niitten särkyessä vai joutuuko ite tekemään. Muita osia tuskin kaukaa tarvii hakea.

    • rautaa

      Heittäkää hyvät lippiskundit tollaset romulaan.

      • teini itse

        romulaan, jos joku ostaa vanhan koneen, jolla ajelee puitaan tai jopa vähän muidenkin puita, niin mitä lippiskundeilla on sen asian kanssa tekemistä? Jos saat 20000e uuden ajokoneen jostain, niin kerro minullekin mistä!
        Sitävastoin sillä voi saada vuosikausiksi koneen, jolla ajelee omat puut ja siinä sivussa naapurinkin puut metsästä kasalle.


      • teeSEitsemies
        teini itse kirjoitti:

        romulaan, jos joku ostaa vanhan koneen, jolla ajelee puitaan tai jopa vähän muidenkin puita, niin mitä lippiskundeilla on sen asian kanssa tekemistä? Jos saat 20000e uuden ajokoneen jostain, niin kerro minullekin mistä!
        Sitävastoin sillä voi saada vuosikausiksi koneen, jolla ajelee omat puut ja siinä sivussa naapurinkin puut metsästä kasalle.

        Sä olitkin tee se itse miäs, luulin et kysees
        olisi ollut oikea konemies. Mut olis pitäny
        arvata ettei tollasii kysele ku näppylähanska.
        Jonka toinen tumppu hukas.


    • on körötellyt

      jos niitä 80 luvun 909 etsit ni huono puoli on onneton maavara !

    • valmet862ic

      Hommaa vaikka ennemmin tuommonen lokomo 909turbo meilkein sama kone kun 910 lokomo. se on monta kertaa parempi kun jehu tai susinollasusi.Tieteskin yks hyvä vaihto ehto on VALMET 862 sitä parempaa konetta saa kyllä hakea. Meillä on aikanaan ajokoneina ollu: valmet 1100, valmetjehu 920, lokomo 909, lokomo 929, lokomo 909turbo,ösa 250,valmet862ic.Viimeinen on meillä vieläkin jonka mittarissa on 43 000 tuntia eikä väsymisen merkkejä ole. Joka talvi ajetaan noin 30 000 kiintoa puuta eikä isompi vaikeuksia ole ollu.Jonkun verran on kokemuksia nuista konneista, kun on 25 vuotta alalla ollu.

      • puhut...

        suurinpiirtein saman verran on työ sarkaa takanapäin näis ajohommis ja kaikki merkit ovat olleet käytössä ja niistä monet mallit, mutta valmetti ja varsinkin 862nen on metsien kunkku ja isolla kaulalla muihin verrattuna, tietenkin sitäkin on joutunu remppaamaan ja huoltamaan mutta niin on joutunu kaikkia muitakin, enpä usko että löytyy toista mallia ja merkkiä jota niin paljon kysellään etteikö sitä taas aljettais kokoomaan! yli hyvä yleiskone!


    • TKH

      Lokomo 909;
      kevyt kone
      kohtuullisesti saa osia
      kapea
      halpoja,n.10 000€ saa jo valita
      yksinkertainen rakenne,ei turhaa sähköä
      -laiskansitkeä
      -yleensä surkea nosturi(etenkin se orginelli ösä)
      -kuusivipuinen(jos ei ole muutettu)
      -pankot yleensä todella hitsattuja vempuloita
      -alkuperäisen tankin sijainti takana
      -tosi kapeat renkaat,joissakin takana leveämmät

      On aivan turha edes alkaa vertailemaan johonkin 80-luvun alun valmettiin(832/862) tai lokomoon(909t/910),909 on suunniteltu
      jo 70-luvun alussa.Jehut kannattaa unohtaa,tiettyjä osia ei enää saa oikein mistään,ja muutenkin aika rohjoja koneita kun ovat tehty telakäyttöön.

      Kaikkia noita on tullut ajettua aikoinaan.

      • ajomies

        Jep! on ihan totta että 909 on 70-luvulla suunniteltu jne, ja 832 sun muut 80-luvulla. eli niitä on turha verrata. pitäis aina ottaa huomioon että koneet joita vertaa pitäs olla vertailu kelpoisia!!! näistä saa näköjään niin hienon sopan ku rupee porukka inttämään niinku pikkulapset hiekkalaatikolla!


      • onkin....
        ajomies kirjoitti:

        Jep! on ihan totta että 909 on 70-luvulla suunniteltu jne, ja 832 sun muut 80-luvulla. eli niitä on turha verrata. pitäis aina ottaa huomioon että koneet joita vertaa pitäs olla vertailu kelpoisia!!! näistä saa näköjään niin hienon sopan ku rupee porukka inttämään niinku pikkulapset hiekkalaatikolla!

        periaate! että kaikesta vihreestä tai voi olla punanenkin mutta jos kyljessä lukee lokomo tai sen jälkeisiä nimiä kyseiselle firmalle - niin pelkästä periaatteesta niistä pitää pysyä kaukana!!! mikään ei ole niin perseestä kuin se miten kyseisiä romuja on markkinoitu urakanantajan omistus intressien johdosta väkisin yrittäjille niin hyi vittu!!!!


      • ostoa harkitseva

        hei mitkä osat jehussa on sellaisia että niitä ei saa enää oikein mistään...


      • TKH
        ostoa harkitseva kirjoitti:

        hei mitkä osat jehussa on sellaisia että niitä ei saa enää oikein mistään...

        ...olla ettei voimansiirtoon löydy enää osia kovin helpolla kaikkiin malleihin.Periaatteessa ovat valmetin traktorin osista koottu.Rautarakenteitahan pystyy hitsillä korjaamaan maailman tappiin.


    • jewgen

      etupään pyrien alennusvaihteet ja kuormaimesta riippuen kääntö tangot.........

    • Jehu1120

      Minulla on kaverin kanssa yhteisenä koneena tuollainen samanlainen jehu, ja me ollaan entisöity sitä käyttöön. Tässä matkan varrella on kuultu vanhoilta konemiehiltä monenlaista kommenttia, mutta ei siitä kukaan mitään huonoa ole sanonut. Konehan on erittäin tukevasti rakennettu, eikä tuokaan yksilö ole koskaan mistään kohtaa pahemmin "hajonnut". Ja varaosiakin on löytynyt mitä nyt pientä on tarvinnut, peruskoneenahan tuon mallin jehussa on 1102 maataloustraktori.

    • valapori

      1122 jehu ollu 12 vuotta iliman mittään ogelmaa ja nyt on 1123 ja kärrysä vetävät telit hyvin pellaa,on upotettu ja revitetty karikoitu eikä ole mikkään löysänny 1122 on hytraalivetosela kärrylä ja varaosina on myös 1122 joka on ropsonivetosela kärrylä

      • Anonyymi

        Jehut on tuttuja kamppeita. Ennen kun lähettiin savottaan niin kärkiaura keulaan. telat ja löpötankki kärrylle ja asuntovaunu jehun kärryn perään ja menoksi. Savottatien päässä telat päälle ja tie auki savotalle. savotan loputtua kamat kyytiin ,vaunu perään ja kohti uutta savottaa. eipä tuota juuri monella muulla vehkeellä pystyny tekemään. Tosi lujia vehkeitä Ja metrinen hanki ei pahemmin haitannut.


    • Jarnak

      jEHU ON LYÖMÄTÖN LAPIN PAKSUISSA KINOKSISSA

    • Hiasekuski

      ostaisin jedun mielellään kattokuormaajalla muutkin kyllä kelpaa ;-) oisko kelään tiedossa halpaa jehua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe