SWEET VALLEY HIGH

sweet valley high-fani

Lukeeko kukaan sweet valley high kirjoja?
Minä ainakin luen.Ja haluaisin että niitä suomennettaisiin vielä lisää!!kuten U.S.A:ssa niitä on älyttömästi.Kaikki jotka haluaisisivat että sweet valley high-kirjoja suomennetaisi lisää tai kaikki mitä on kirjoitettu, käykää kirjottamassa palautetta OTAVALLE osoitessa www.otava.fi
Niin ja haluaako kukaan muu nähdä Sweet valley highia tv-sarjana? Minä haluaisin,en ole nähnyt niitä itse yhtään....Voitte käydä taaskin siitä laittamassa palautetta osoiteessa www.mtv3.fi.

10

2285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmh.

Miksi et lukisi kirjoja englanniksi? Sweet Valley High -kirjat on kuitenkin kirjoitettu aika helpolla perusenglannilla, ja niistä saa vähän huonommallakin kielitaidolla selvää.

Ei kannata ottaa stressiä siitä jos ei ihan joka sanaa ymmärrä, yleensä kokonaisuus on kuitenkin helppo hahmottaa.

Aloitin englanninkielisten kirjojen lukemisen aikoinaan juuri SVH ja muista nuortenkirjoista, ja kielitaidon karttuessa aloin lukea myös hieman vaativampia kirjoja. Juuri äsken luin esim. Ylpeys ja ennakkoluulon enkuksi.

• sweet valley high-faní

Mistä niitä englanninkielisiä kirjoja saa??
        En ole tosin varma että osaanko suomentaa, vaikka olisi kuinka helppoa tekstiä. Mutta voihan sitä aina yrittää...

• Zen

Televisio sarja tuli televisoista joskus kun olin ehkä ala-asteella. Sarjasta en muista oikeastaan mitään muuta kuin, että siinä oli juuri Wakerfieldin kaksoset ja että sarja oli ihan seurattava. En vain kuollakseni muista millä kanavalla sarjaa esitettiin tai milloin se tuli televisiosta. En panisi pahakseni jos se tulisi uusintana,

• kun tuli telkasta

Jeps. Mun sisko tykkäs joskus niistä, niin se nauhoitti. Muutama kesä sitten katoin ne. :)

• ^^Lina^^
        kun tuli telkasta kirjoitti:

Jeps. Mun sisko tykkäs joskus niistä, niin se nauhoitti. Muutama kesä sitten katoin ne. :)

Olen jostain lukenut että sarja tuli MTV3 ja joskus 1990-luvulla, oisko viimesimmät esitetty jsokus 1999. Olin siihen aikaan aika nuori että ei sellaset ohjelmat kiinnostanu mutta nyt haluisin nähdä ja voishan kirjojen lukemista enkuks harkita. Mistä niitä saa? Olen lukenut kaikki kirjat, trilleritki.

• Petretti
        ^^Lina^^ kirjoitti:

Olen jostain lukenut että sarja tuli MTV3 ja joskus 1990-luvulla, oisko viimesimmät esitetty jsokus 1999. Olin siihen aikaan aika nuori että ei sellaset ohjelmat kiinnostanu mutta nyt haluisin nähdä ja voishan kirjojen lukemista enkuks harkita. Mistä niitä saa? Olen lukenut kaikki kirjat, trilleritki.

Meidän kirjastossa on vaan pari enkunkielistä kirjaa, joten pitäis varmaan tyyliin ostaa ulkomailta. Joo en kyllä osaa tai jaksa tai sieltäkään ei saa. Ollaan kyselty divareistakin ei oo eikä tuu!!!! TÖRKEETÄ!! POTASKAA!!!!!

mEILLÄ on keskeneräiset sivut netissä aiheesta Sweet Valley, osoite on: www.freewebs.com/lovesweetvalley
        Käykää kattoo jos uskallatte. =)

• VeKLa
        Petretti kirjoitti:

Meidän kirjastossa on vaan pari enkunkielistä kirjaa, joten pitäis varmaan tyyliin ostaa ulkomailta. Joo en kyllä osaa tai jaksa tai sieltäkään ei saa. Ollaan kyselty divareistakin ei oo eikä tuu!!!! TÖRKEETÄ!! POTASKAA!!!!!

mEILLÄ on keskeneräiset sivut netissä aiheesta Sweet Valley, osoite on: www.freewebs.com/lovesweetvalley
        Käykää kattoo jos uskallatte. =)

Meidän kirjastossa on semmonen reilu 50kpl. :D Eli varmaan kaikki ne.

• eve94

Moii! mää luen! ne on ihan sairaan hyvii!

• Ainosofia

Ihan paras kirjasarja! Olen katsonut niitä Sweet Valley High TV sarjaan jaksoja YouTubesta englanniksi. :)

• fani1

ouhh mä rakastan sweet valleyta oon 13 v tyttö ja oon lukenu sweet valley highit ainaki viis kertaa trillereitä myöten. haluaisin nähä sen sarjan jossa ois suomeksi tekstitys...
      sillä oon ihan paska enkus..
      tiiättekö voiko sitä nähä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1589
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      125
      1414
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      82
      1240
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1133
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1018
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      979
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      210
      784
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      753
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      119
      703
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      698
    Aihe