Tää on varmaan hölmö kysymys, mutta kummin päin te sen teette? Ensin tissiä ja sitten vaipan vaihto vai ensin vaipan vaihto ja sitten tissiä? Meillä ainakin sujuu vaipan vaihto paremmin, kun on eka saatu tissiä... Sitten vaipanvaihdon jälkeen vähän lisää vielä tissiä jo tarvii. Vai onko tääkin vaan makuasia? Jos eka vaihtaa vaipan niin yleensä syönnin aikana tulee kakkaa vaippaan...
Tissiä+vaipanvaihto
8
1154
Vastaukset
- vm80
No sehän on ihan makuasia. Itse yleensä vaihdan syötön jälkeen mutta jos on kakat housussa ennen syönnin aloittamista niin vaihdan toki ennen syöttöä. Jokainen tekee tavallaan eikä tähän ole mitään erityistä nyrkkisääntöä. Eikä sun sen takia tarvii imettää vaipanvaihdon jälkeen että vauvan pitäis saada ruokaa vaihdon jälkeen tai keskeyttää syöntiä (ellei kakat tule ulos vaipasta tai vauva tyytymätön). Imetät vaan niin kauan kun vauva syö ja sitten vaihdat.
- ......
Vauva joskus kakkavaipan vaihdon jälkeen vaatii vielä hieman lisää ruokaa, enhän minä sitä antamattakaan voi jättää. Kyllä syötän kuitenkin niin pitkään kuin hän haluaa syödä, mutta joskus haluaa vielä lisää vaipan vaihdon jälkeen.
Kiitos vastauksesta, tuore äiti täällä vaan pohtii näitä juttuja ettei tule tehdyksi mitään "väärin"... - vm80
...... kirjoitti:
Vauva joskus kakkavaipan vaihdon jälkeen vaatii vielä hieman lisää ruokaa, enhän minä sitä antamattakaan voi jättää. Kyllä syötän kuitenkin niin pitkään kuin hän haluaa syödä, mutta joskus haluaa vielä lisää vaipan vaihdon jälkeen.
Kiitos vastauksesta, tuore äiti täällä vaan pohtii näitä juttuja ettei tule tehdyksi mitään "väärin"...Anteeksi jos loukkaannuit jotenkin viestistäni jonka tarkoituksena ei todellakaan ollut loukata. Vastauksesi kuulosti vain hieman närkästyneeltä. Huomasin että olet tuore äiti ja yritin vaan neuvoa. Itselläni on 5kk vauva ja hän syö pidemmillä ruokaväleillä joten vaihdon jälkeen ei heti todellakaan tarvi syöttää uusiksi mutta jos sulla on pieni vauva niin niitähän saa koko ajan olla syöttämässä ennen ja jälkeen vaihdon. Isompi vauva ei kakkaakkaan yleensä kun kerran pv joten kakkavaipankaan takia ei tarvi niin usein keskeyttää syöntiä. Pari kuukautta sitten oli kyllä vielä aikoja jolloin vaippa oli vaihdettava heti ennenku kura valu ulos selkää pitkin ja jatkettava sitten syöntiä. Nykyään tavara onkin jo kiinteempää että hyvin pysyy pöksyssä vähän aikaa. Tämä kuitenkin on sellainen asia ettei siinä pysty tekemään "väärin" teit sitten niin tai näin.
- !!!
vm80 kirjoitti:
Anteeksi jos loukkaannuit jotenkin viestistäni jonka tarkoituksena ei todellakaan ollut loukata. Vastauksesi kuulosti vain hieman närkästyneeltä. Huomasin että olet tuore äiti ja yritin vaan neuvoa. Itselläni on 5kk vauva ja hän syö pidemmillä ruokaväleillä joten vaihdon jälkeen ei heti todellakaan tarvi syöttää uusiksi mutta jos sulla on pieni vauva niin niitähän saa koko ajan olla syöttämässä ennen ja jälkeen vaihdon. Isompi vauva ei kakkaakkaan yleensä kun kerran pv joten kakkavaipankaan takia ei tarvi niin usein keskeyttää syöntiä. Pari kuukautta sitten oli kyllä vielä aikoja jolloin vaippa oli vaihdettava heti ennenku kura valu ulos selkää pitkin ja jatkettava sitten syöntiä. Nykyään tavara onkin jo kiinteempää että hyvin pysyy pöksyssä vähän aikaa. Tämä kuitenkin on sellainen asia ettei siinä pysty tekemään "väärin" teit sitten niin tai näin.
Enhän minä loukkaantunut ollenkaan. Ei ollut tarkoitus ainakaan sellaista kuvaa antaa...
Pieni on vauva, ei edes kahta viikkoa :)
- Susarra
...tehtiin niin että "heräteltiin" vauvaa vaipan vaihdolla. pikkasen pirteemmin jakso "opiskella" oikeeta imemistekniikkaa ku vähä vireystilaa nostettiin vaipan vaihdolla. ja nuorena, tuoreena äitinä jaksoin tätä kotonaki jonkun aikaa tehdä (johtu varmaan huolesta et joudutaan takasi laitokselle ku poika oli hieman keltanen sieltä lähdettyä ja jos ei ois keltasuus vähentyny vkonlopun aikaan niin takasi oltais jouduttu ja sitä en tosiaan halunnu!). mutta lopulta sit kyllästyin siihen et vaihdoin vaipan, syötin, ja vaihdoin taas vaipan ku syöminen pisti suoliston toimimaan ja kurat oli vaipassa :)
nykyäänki, poika 10kk, syödään eka ja sitten vaihdetaan vaippa (jos ei oo kakkavaippa ku ollaan menossa syömään), sitä huutoa ei meinaa jaksaa kuunnella jos eka meinaa vaipan vaihtaa ja sitte vasta syömään, tosin kuka nyt ei kärttynen ois nälkäsenä :) ja syönnin jälkeen sit jaksaaki olla huutamatta vaipan vaihdon ja pienen ilmakylvyn ajan. - että ensin
vaippa, sitten tissiä mut kotona tein kyllä just toisinpäin koska syödessä tai heti sen jälkeen tuli usein kakat ja monesti herättyä oli niin kova nälkä ettei siinä auttanut paljoa aikailla, tissiä suuhun vaan.
- täällä
meillä vaihdetaan vaippa ensin ja sitten syödään.mutta tämä lähinnä siitä syystä kun pikkuinen puklaa aika tavalla ja varsinkin jos lähtee syönnin jälkeen pyörittelee.mut eipä kai sillä väliä,ihan kuinka itse tykkää =)
- ...
Meillä vauva on niin malttamaton että jos ei tissi ole välittömästi suussa heräämisen jälkeen niin se huutaa ihan punasena eikä muista hengittää ees välillä... Joten, oli kakat housussa tai ei, vauva on tyytyväisempi jos syöttää ensin. Lisäksi tosiaan se muidenkin mainitsema seikka,että syötön aikana suolisto yleensä toimii paremmin... Käytän kestoja, joten pääsen helpommalla kun pesen vaipan vasta syötön jälkeen.
Tee kuten vauvasi haluaa. Opit ajan myötä jo aika piankin tulkitsemaan mikä on parhaaksi vauvallesi!
Kivaa kevättä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197