fellun jarrut

Esko

Mikähän jumii jarrusysteemissä ?
Etenkin kuumalla kelillä jarrupoljin ei palaudu
vaan jarrut jää laahaamaan.Kytkinpolkimen painaminen pohjaan , kun jarruttaa, pahentaa asiaa. Kun nostaa kytkinpolkimen ,jarrupoljin nousee ylös. Talvella ja kylmähköllä kelillä
toimii ok. Oiskohan vivustossa jotain mekaanista
vikaa ? Palautusjousi jumiutuisi lämpölaajenemisen seurauksena jotenkin ??

5

640

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skodamies

Minulla laahasi oikea etujarru.Mäntä oli täysin ruostunut kiinni.Piti kaasuhitsillä lämmittää ja sittenkin vaivoin lähti auki ja toinen satulan liuku oli aivan jumissa niin että katkesi.Hitsasin prikan ja mutterin natsaan kiinni ja sain sitten sen pois.Yllätys oli se että sain skodan merkkiliikkeestä alkuperäisen jarrusatulan halvemmalla kuin toyota (86vm)corollaan tehdaskunnostetun Motonetista vanhat vaihdossa.Mutta ei tässä kyllä mitään palautumisongelmia ollut.Onko sulla dieselmalli?Siinähän on alipainepumppu ja jos siinä olisi jotain vikaa mahtaisko se vaikuttaa näin ?

• Koitapa rasvata polkimen akseli,taitaapi olla ruosteella osuutta asiaan.

• Rahikainen

Samaa vikaa esiintyy omassa Feliciassani. Nimenomaan kuumalla säällä. Tuntuu siltä että jarru- ja kytkinpoljin takertelevat keskenään. Varmaankin poljinakselin, -holkkien tms. välykset menevät liian ahtaiksi lämpölaajenemisen seurauksena. Luulisi tuon putsauksella/rasvauksella tulevan kuntoon.

En ole vielä saanut itsestäni niin paljoa irti että olisin sukeltanut jalkatilaan tutkimaan asiaa tarkemmin. Kerrohan Esko minullekin mitä löysit, jos olet jo itse selvittänyt homman.

• Esko

Kyselin Skoda huollossa tästä jarruviasta ja
        huoltomies muisteli, että tehostimessa olisi ollut näissä Felicioissa kuumalla kelillä jotain häikkää, joka aiheuttaa polkimen jumiutumista.
        Vähän tuntuu, ettei se sieltä aiheutuisi.
        Täytynee alkaa tutkimaan vikaa.

• Rahikainen
        Esko kirjoitti:

Kyselin Skoda huollossa tästä jarruviasta ja
        huoltomies muisteli, että tehostimessa olisi ollut näissä Felicioissa kuumalla kelillä jotain häikkää, joka aiheuttaa polkimen jumiutumista.
        Vähän tuntuu, ettei se sieltä aiheutuisi.
        Täytynee alkaa tutkimaan vikaa.

Ei kyllä ole tehostinvika ainakaan minun tapauksessa. Ihan selvästi jarrupoljin nahnittaa kytkinpolkimen kanssa. Parkissa seisten kun tuota viime kesänä testailin niin ihan selväksi se tuli (ainakin minun mielestä). Mutta sitten tuli viileämmät kelit ja unohdin koko jutun. Nyt toukokuun alun helteissä temppuili taas muutaman kerran. -Mutta kuten sanottu, tutkitaan juttua ja kun jotain saadaan selville, niin pistetään tietoa. OK?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      68
      1226
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      138
      1024
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      111
      680
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      16
      591
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      22
      545
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      31
      523
    7. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      61
      521
    8. Mies miksi moinen vetäytyminen?

1) Olit loukkaantunut tai suuttunut 2) Sulla oli toinen nainen 3) Luulit, etten halua jatkaa tutustumista 4) Vai joku
      Ikävä
      52
      499
    9. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      22
      476
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      62
      475
    Aihe