Onko kenelläkään kokemusta vanhan lautalattian hionnasta? Haluaisin tehdä itse kun koneen vuokraus maksaa vain 90 euroa kun taas työn teettäminen olis 700 euroa. Laudan suuntaisesti tietenkin ja konetta ei saa käynnistää alhaalla, mutta entäs miten seinän vierustat? Mennäänkö siksakkia vain laudan myötäisesti lattia läpi vai pitääkö kone reunoissa sammuttaa käännöksiin?
Lautalattian hionta
44
37930
Vastaukset
- Ammattimies
kannattaa maksaa toi 700€ tosta hommasta ja katsella vierestä, kuinka homma etenee.
Tossa tulee jo sulla virhe kun mainitsit, että laudan suuntaisesti edestakaisin.
Maksaa muuten se lakkakin jo jotain ja jos et ole ennen lakannut, niin takaan että muutaman päivän itse tekemään työhön et ole tyytyväinen.
Paljonko muuten on neliöitä?- tapsa1717
No jos olet asiantuntija niin kerropa sitten miten homma hoituu. Ei se lakka enempää kuin 100 euroo tule maksamaan. Neliöitä on n. 50.
- Ammattimies
tapsa1717 kirjoitti:
No jos olet asiantuntija niin kerropa sitten miten homma hoituu. Ei se lakka enempää kuin 100 euroo tule maksamaan. Neliöitä on n. 50.
Kerroppa ensin koska viimeksi lattiaa on käsitelty ja millä(lakattu / maalattu) ja mahdollisesti pintakäsittelyjen määrä. Tarkasta nyt aluksi myös onko lattiaa naulattu päältä ja onko lattiassa havaittavissa nauloja koholla. Sitten selvität minkälaisella koneella meinaat lattian hioa ( nauha- vai rumpuhiomakone) ja huomio myös että tarvitset reunahiomakoneen hiomatyössä. Yleensä lattianhiomakoneita (parketinhiomakoneita) vuokraavat liikkeet vuokraavat koneet pareittain. Kannatta myös suhtautua lattianhiontaa asiallisesti, koska se on vaativaa ammattityötä.
- tapsa1717
Ammattimies kirjoitti:
Kerroppa ensin koska viimeksi lattiaa on käsitelty ja millä(lakattu / maalattu) ja mahdollisesti pintakäsittelyjen määrä. Tarkasta nyt aluksi myös onko lattiaa naulattu päältä ja onko lattiassa havaittavissa nauloja koholla. Sitten selvität minkälaisella koneella meinaat lattian hioa ( nauha- vai rumpuhiomakone) ja huomio myös että tarvitset reunahiomakoneen hiomatyössä. Yleensä lattianhiomakoneita (parketinhiomakoneita) vuokraavat liikkeet vuokraavat koneet pareittain. Kannatta myös suhtautua lattianhiontaa asiallisesti, koska se on vaativaa ammattityötä.
No nauloja ei ole, vanha lakka on laudoissa, rumpuhiomakoneella vissiin, pitäis kai käsihiomakonekin sitten olla. Patterinaluksia ei kuulemma ammattimiehen mukaan saa millään, mikä olisi kyllä vahinko.
On minua aikaisemminkin "ammattimiehet " neuvoneet, mutta taitaa olla paljon huijareita liikkeellä ainakin täällä Turun seudulla. Yksi antoi tapetoinnille hinnaksi 10 000 euroa (kaksi huonetta 58 neliötä), ja sanoi että työ kestäisi ainakin kuukauden. Itse rupesin työhön ja muutama päivä on mennyt siihen että vanhat tapetit sain pois ja tasoitin seinät. Muutama päivä lisää varmaan tapetointiin. - Ammattimies
tapsa1717 kirjoitti:
No nauloja ei ole, vanha lakka on laudoissa, rumpuhiomakoneella vissiin, pitäis kai käsihiomakonekin sitten olla. Patterinaluksia ei kuulemma ammattimiehen mukaan saa millään, mikä olisi kyllä vahinko.
On minua aikaisemminkin "ammattimiehet " neuvoneet, mutta taitaa olla paljon huijareita liikkeellä ainakin täällä Turun seudulla. Yksi antoi tapetoinnille hinnaksi 10 000 euroa (kaksi huonetta 58 neliötä), ja sanoi että työ kestäisi ainakin kuukauden. Itse rupesin työhön ja muutama päivä on mennyt siihen että vanhat tapetit sain pois ja tasoitin seinät. Muutama päivä lisää varmaan tapetointiin.Ei ole ammattimies sua neuonnu jos sanoo, että patterinalusia ei saa hiottua.
Kyllä ne saa ja pitääkin hioa.
Laita meiliosoite, niin yritän naputella sulle ohjeita.
[email protected] - tapsa1717
Ammattimies kirjoitti:
Ei ole ammattimies sua neuonnu jos sanoo, että patterinalusia ei saa hiottua.
Kyllä ne saa ja pitääkin hioa.
Laita meiliosoite, niin yritän naputella sulle ohjeita.
[email protected]Milläs konstilla ne patterinaluset saa kun ei kuulemma mahdu käsihiomakone. Vanhat "syvät" ja leveät patterit.
- Ammattimies
tapsa1717 kirjoitti:
Milläs konstilla ne patterinaluset saa kun ei kuulemma mahdu käsihiomakone. Vanhat "syvät" ja leveät patterit.
on lattian ja patterin välinen tila ja kuinka syvä on patterin ja seinän välinen tila.
Reunahiomakone jolla reunat hiotaan pitäisi olla sen laatuinen ( esim. pitkänokkainen Lägler) että sillä saa patterin alustan hiottua.
Tietenkin jos lattian ja patterin väliin jää vain pari senttiä, on asia toinen. - Ammattimies
tapsa1717 kirjoitti:
Milläs konstilla ne patterinaluset saa kun ei kuulemma mahdu käsihiomakone. Vanhat "syvät" ja leveät patterit.
osviittaa miltä koneiden täytyy näyttää
http://www.bkparket.cz/foto/brusky.jpg - tapsa1717
Ammattimies kirjoitti:
on lattian ja patterin välinen tila ja kuinka syvä on patterin ja seinän välinen tila.
Reunahiomakone jolla reunat hiotaan pitäisi olla sen laatuinen ( esim. pitkänokkainen Lägler) että sillä saa patterin alustan hiottua.
Tietenkin jos lattian ja patterin väliin jää vain pari senttiä, on asia toinen.on väliä
- ammattimies2
Ammattimies kirjoitti:
osviittaa miltä koneiden täytyy näyttää
http://www.bkparket.cz/foto/brusky.jpgeihän noilla tigerin koneila tee mitn...eine käy mihinkään muuhun ku pinnan ajoon korkeitaan!!!
Lakkasin itse asentamani puulattian ihan sävytettyä lakkaa pensselillä sutimalla. Olen lähes täysin tyytyväinen jälkeen... Eli kyse on lähinnä siitä, millainen on vaatimustaso. :)
Kuulostaa kyllä oudolta, jos aikoo ilmassa saada sen hiomakoneen käyntiin, onkohan joku käsimallinen...- rakennusalatodistaja
The_Rat kirjoitti:
Lakkasin itse asentamani puulattian ihan sävytettyä lakkaa pensselillä sutimalla. Olen lähes täysin tyytyväinen jälkeen... Eli kyse on lähinnä siitä, millainen on vaatimustaso. :)
Kuulostaa kyllä oudolta, jos aikoo ilmassa saada sen hiomakoneen käyntiin, onkohan joku käsimallinen...Voi ottaa kaverin messiin kannattelemaan konetta, kun käynnistää ja sitten vaan yhtäaikaisesti kun saa heitettyä ja irrotettua koneen käsistä, niin se lähtee ihan kuin itsestään rullamaan se homma.
Ja sitten vaan sutimaan reilun kokoisella sudilla lakkaa eri suuntiin ja unohtaa kaikki lastat ja flotexit ym. olen amattimies.
- Ammattimies
lattian hionta sujuu????
- toinen ammattilainen
on noita itsehiottuja nähty ja uusintahiottu monesti.se on yleensä ollut hankalampaa monttujen ja lakkalammikoiden vuoksi!muuten noilla kuvan esittämillä koneilla ei tee hevonpaskaa...paitsi verkonpainona.kokemusta on tarpeeksi:)
- Ammattimies
toinen ammattilainen kirjoitti:
on noita itsehiottuja nähty ja uusintahiottu monesti.se on yleensä ollut hankalampaa monttujen ja lakkalammikoiden vuoksi!muuten noilla kuvan esittämillä koneilla ei tee hevonpaskaa...paitsi verkonpainona.kokemusta on tarpeeksi:)
kuvan koneet linkki oli vain osviittaa kaverille, miltä koneet tulisi näyttää.
Eteenkin reunakone, kun sain sellaisen käsityksen että rälläkällä meinaavat reunat hioa.
Koneista sen verran, että löytyykö tänäpäivänä kunnollisia hiomakoneita?
Noi reunakoneet on ainakin muuttunut ihan leluiksi.
Kunnon vanha kymppitelainen Örebro oli hyvä, vai kuinka? - urakan tilannut
Ammattimies kirjoitti:
kuvan koneet linkki oli vain osviittaa kaverille, miltä koneet tulisi näyttää.
Eteenkin reunakone, kun sain sellaisen käsityksen että rälläkällä meinaavat reunat hioa.
Koneista sen verran, että löytyykö tänäpäivänä kunnollisia hiomakoneita?
Noi reunakoneet on ainakin muuttunut ihan leluiksi.
Kunnon vanha kymppitelainen Örebro oli hyvä, vai kuinka?Urakoitsija kävi hiomassa ja lakkaamassa lankkulattian. Linkki kuviin http://www.webbisivu.com/kitkan-kone yritys siis Kitkan kone ja rakennusurakointi itse en ole tyytyväinen työn jälkeen ja reklamoidessa tulee luuri korvaan....tämmöisiä urakoitsijoita siis Kuusamossa. Onko näitä muuallakin Suomessa ? kertokaapas
- ammattimies osaa
Ensin hiotaan isolla koneella laudan suuntaisesti suosittelen aloittamaan vanhan lattian kyseessä ollessa 40 tai 60 paperilla sitten 100 ja lopuksi viimeinen pinta 120 paperilla. Lattioiden reunat hiotaa ns.reunahionta koneella ja paperit on samat. pohjalakkakkaus kolmeen kertaan esim. aku delux. mahdolliset vanhassa lattiassa olevat kolot kannattaa kitata hionta vaiheessa syntyneellä pölyllä sekoitettuna pohjalakkaan. pohjalakkaus suoralla teräslastalla lasta tiukasti painettuna lattiaa ns. luilleen veto. Pintalakkaus kahteen kertaa lastalla jossa on pehmeähkö nukkaamaton pehmuste esim.flotex. Kannaattaa olla varovainen sävyttäessä ja noudattaa lakkapöntössä olevia ohjeita ja sekoitus suhteita
- ammattimies.
miksi pohjalakata Akulla kun esim Urpokin on keksitty? ja vanhasta käsittelystä riippuen kannaatta aloittaa hionta pahimmassa tapauksessa(monta kerrosta esim. vernissaa) paperilla karkeudeltaa jopa 24 tai 36. ensin ristiin jotta saadaan lattia tasaiseksi ja sitten syysuuntaan. Seuraavaksi yli syysuuntaan kuuskymppisellä, ja jos siltä näyttää että ura on jostain vielä kovinkin karkea ni vetäset uudelleen. Sitten reunat ensin karkeella (36-40) jos paljon kamaa pinnassa, ja perään sitten 60-80 karkeudella. Nurkat käsipelillä tai kolmiokoneella syysuuntaan. Sitten vielä kerran yli satasella. imurointi ja pohjalakkaa levittelemään teräslastalla kaarevin liikkein. kaks kertaa ristiin ja lakka liikkuu koko ajan. toisen pohjalakan jälkeen kannattaa suorittaa välihionta wetrokilla ja verkolla(100-120) tai varren ja hiomalätkän kanssa(karkeus 100->). sitten kolmas pohja. seuraavana päivänä sitten pintalakkaa levittelemään. Flotex-lasta mielestäni paras väline tähän ja kunnon lakkasuti apupojaksi. työn iloa ja ota yhteyttä jos tuntuu hankalalta.
ja urakan tilanneelle: mielestäni aika heikko työn jälki. - ammattimies juu
ammattimies. kirjoitti:
miksi pohjalakata Akulla kun esim Urpokin on keksitty? ja vanhasta käsittelystä riippuen kannaatta aloittaa hionta pahimmassa tapauksessa(monta kerrosta esim. vernissaa) paperilla karkeudeltaa jopa 24 tai 36. ensin ristiin jotta saadaan lattia tasaiseksi ja sitten syysuuntaan. Seuraavaksi yli syysuuntaan kuuskymppisellä, ja jos siltä näyttää että ura on jostain vielä kovinkin karkea ni vetäset uudelleen. Sitten reunat ensin karkeella (36-40) jos paljon kamaa pinnassa, ja perään sitten 60-80 karkeudella. Nurkat käsipelillä tai kolmiokoneella syysuuntaan. Sitten vielä kerran yli satasella. imurointi ja pohjalakkaa levittelemään teräslastalla kaarevin liikkein. kaks kertaa ristiin ja lakka liikkuu koko ajan. toisen pohjalakan jälkeen kannattaa suorittaa välihionta wetrokilla ja verkolla(100-120) tai varren ja hiomalätkän kanssa(karkeus 100->). sitten kolmas pohja. seuraavana päivänä sitten pintalakkaa levittelemään. Flotex-lasta mielestäni paras väline tähän ja kunnon lakkasuti apupojaksi. työn iloa ja ota yhteyttä jos tuntuu hankalalta.
ja urakan tilanneelle: mielestäni aika heikko työn jälki.Ilman muuta sitä urpoa pohjaan ensin! En ole ikinä vetänyt akua suoraan, mutta arvaan sen nostavan aika paljon tikkua pintaan. Urpo on paksua eikä ehdi lillua ja kostuttaa puuta niin kauan.
- ammattimies.
ammattimies juu kirjoitti:
Ilman muuta sitä urpoa pohjaan ensin! En ole ikinä vetänyt akua suoraan, mutta arvaan sen nostavan aika paljon tikkua pintaan. Urpo on paksua eikä ehdi lillua ja kostuttaa puuta niin kauan.
kyllähän Akulla voi pohjat vetää jos välttämättä haluaa. teräksellä tietysti. on vaan kalliimpaa ja täyttöominaisuudet huonot kuten arvata saattaa. harvemmin myöskään sellaisia lattioita näkee jossa ei pientä rakoa/koloa olisi, paitsi mosaikit toisinaan.
- ammatimies juu
ammattimies. kirjoitti:
kyllähän Akulla voi pohjat vetää jos välttämättä haluaa. teräksellä tietysti. on vaan kalliimpaa ja täyttöominaisuudet huonot kuten arvata saattaa. harvemmin myöskään sellaisia lattioita näkee jossa ei pientä rakoa/koloa olisi, paitsi mosaikit toisinaan.
Tottakai voi akulla vetää, mutta ei siitä ole mitään hyötyä vaan haittaa. Urpossa kun on erittäin korkea kuivainepitoisuus, niin se ei kostuta ja liota lattiaa ja näinollen nosta ns. tikkua pintaan.
- parkettilakka
ammatimies juu kirjoitti:
Tottakai voi akulla vetää, mutta ei siitä ole mitään hyötyä vaan haittaa. Urpossa kun on erittäin korkea kuivainepitoisuus, niin se ei kostuta ja liota lattiaa ja näinollen nosta ns. tikkua pintaan.
ja urpo ei nosta tikkua vai? sen takia suoritetaan välihionta. mikä on pohjalakkauksen tarkoitus?
- perinnetalo
parkettilakka kirjoitti:
ja urpo ei nosta tikkua vai? sen takia suoritetaan välihionta. mikä on pohjalakkauksen tarkoitus?
Hei,
minulla on seuraavanlainen lattianhionta ongelma. Lankut ovat noin 140 vuotta vanhat, kohtuullisen hyväkuntoiset, olleet linoleumimaton alla noin 100 vuotta.
Lankut ovat käsittelemättömät, pinta-ala noin 25m2.
Olemme hioneet lattiaa pyöröhiomakoneella, 80 -100 -120 hiomapapereilla.
Ongelmana on se, että lattiassa olevat oksakohdat eivät hiodu tasaisiksi,vaan oksakohtien reunat nousevat aina törröttämään ylös, vaikka kuinka hioisi.
Lattia on tarkoitus vahata Osmocolorilla vaaleaksi, joten paksu maali/lakkakerroskaan ei poista ongelmaamme?
Vinkkejä eteenpäin menoon? - parkettilakkamieshen
parkettilakka kirjoitti:
..nostaa, joskus ei. Riippuu lattiasta.
Mutta takuulla nostaa, jos suoraan akulla vetää. - parkettilakkamieshen
perinnetalo kirjoitti:
Hei,
minulla on seuraavanlainen lattianhionta ongelma. Lankut ovat noin 140 vuotta vanhat, kohtuullisen hyväkuntoiset, olleet linoleumimaton alla noin 100 vuotta.
Lankut ovat käsittelemättömät, pinta-ala noin 25m2.
Olemme hioneet lattiaa pyöröhiomakoneella, 80 -100 -120 hiomapapereilla.
Ongelmana on se, että lattiassa olevat oksakohdat eivät hiodu tasaisiksi,vaan oksakohtien reunat nousevat aina törröttämään ylös, vaikka kuinka hioisi.
Lattia on tarkoitus vahata Osmocolorilla vaaleaksi, joten paksu maali/lakkakerroskaan ei poista ongelmaamme?
Vinkkejä eteenpäin menoon?Jos kunnon koneet ja tietotaitoa löytyy, niin ei pitäisi olla ongelmia.
Pitää olla siis kunnon rumpukone ja aloittaa karkealla 36 ainakin ja ristiin hiomalla aluksi. - parkettilakka
parkettilakkamieshen kirjoitti:
..nostaa, joskus ei. Riippuu lattiasta.
Mutta takuulla nostaa, jos suoraan akulla vetää....ja siksihän suoritetaan välihionta.
ja lankkuhiontaongelmaiselle tossa jo oikea vihje tulikin eli rumpukone on oikeastaan ainoa millä saat oksakohdat hiottua täysin samaan tasoon muun osan kanssa.
- katoparket
- ammattimies30v
Antakaa ammattimiehen tehdä työ. Jälki on aivan erilaatua eikä kyseisiä ongelmia tule.
- kokemusta on
Jätä homma ammattilaisille www.jokesa.fi
- emännyskä
kumpi parempi vanhalle mäntylattialle. osmo colorin vahaus vai perinteinen lakkaus? pinnasta ei haluta kiiltävää. mitkä on osmon tai perinteisen lakan hyvät ja huonot puolet?
- harakirihioja
Karkeeta paperia koneseen ja kovaa ajoa.Ajelet ympyrää ja vinottain niin kauan kun vanha lakka on pois.Kaada lakkaa lattialle ja levitä se tasaisesti leveällä pensselillä tai maalaustelalla.Unica super on paras lakka mäntylattioille.Sama lakkausoperaatio toistetaan vuorokauden kuluttua.Ehkä jälki ei ole ihan priimaa mutta ei maksa kun korkeintaan 200 euroa tarvikkeineen.
- Lattiarumpu
Rumpuhiomakoneella tulee ihan kelpo jälkeä vaikkei ammattimiestä olekaan "puikoissa". Kannattaa ottaa vuokraamosta reilusti niitä nauhoja (erityisesti karkeita) etteivät lopu kesken. Yleensä vanhat maalit tuppaavat tukkimaan niitä nuhoja aika tehokkaasti, joten siihen vanhan maalin poistoon kuluu helposti yhtä paljon niitä nauhoja kuin koko muuhun hiontaan yhteensä. Kannattaa koekäyttää jonkun levyn päällä ensin tai sitten jossain semmoisessa kohdassa lattiaa, joka ei ole ihan paraaatipaikalla. Jos nimittäin sattuu että kone "haukkaa" rummun reunalla kun sitä opettelet ohjailemaan, niin ei tule ura ihan keskelle lattiaa. Ja eikun hommiin!
- ¨¨¨¨¨¨¨¨
Ei muuta kun itse lakkaamaan.Minusta lakkaus on aivan helppoa ja kivaa hommaa.Itse lakkasin omat lattiat ja olen tosi tyytyväinen jälkeen.Lakkausta pidetään turhaan vaikeana hommana.
- Avataan nauhat
Nauhoja voi "avatakin", usein nauhat tukkeutuvat ennen kuin kuluvat loppuun. Spray-pulloon tinneriä ja hetken antaa vaikuttaa sitten paineilmalla puhaltelu puhtaaksi. Tarvii tietenkin ulkotilan mielellään...
- jukka poika
ei oo totta too roska
- jukka poika
täyttä kakkaa tuo kaupan musfinssit
- Himmu2
Hei!
Yleisneuvo:Kannattaa etsiä kunnon työohjeet ja mennä niiden mukaan. Ohjeita kyllä löytyy netistä mm. Säästyy harmittavalta "kantapään kautta" opettelulta. Siltikin tuppaa pikkumokia tulemaan! - puuseppä...
Mä vedin hiukan vajaa 20 m2 lattian Rotexilla :DDDD Ensin 40, sit 80 ja lopuksi 120 paperilla. Päivä meni. Eikä paperiakaan tuhottomasi mennyt, 40 ei hevin tukkeudu ja ikivanhassa lattiassa on hartsin jo sen verran parkiintuneet etteivät tuki hienompiakaan papereita.
- gunnar lilja
Kannattaa muistaa, että itse hiomalla ei häviä mitään, jos menee pieleen eikä homma hoidu niin aina voi palkata korjaamaan ammattilaisen tai vetää päälle parketti....
- aswdefghjm
Voi siinä itsetekemisessä hävitäkin, kun oikein suteen sen lattian hioo.
Ammattilainen voi joutua joskus nostamaan neliöhintaa kun tulee hiomaan sitä suteen tehtyä lattiaa.- Remppalady
Itse hioin meidän 100 m2 ison yläkerran mäntylautalattian. Tuli todella hyvä Cramon vuokrakoneella. Hinnaksi tuli 220 euroa 3000 euron sijaan. Siinä tarvii vain huolellisuutta ja annettujen ohjeiden noudattamista. Opettivat laitteen käytön vuokratessani. Itse olen pilkun tarkka viilaaja niin aikaa meni varmasti enemmän kuin ammattilaisella olisi mennyt. Aikaa olin tosin myös varannut projektiin. Huomioin myös, että en hionut liikaa ja tässä myös onnistuin. Lattiaan jäi rutkasti varaa jatkossa hioa. Ei jäänyt kuoppia tai muita nauhan aiheuttamia "haukkaus jälkiä". Nyt lakkasin lattian Helo Aqua 80 :llä, valkoinen läpikuultava pinta. Jos on hermoja ja uskallusta niin suosittelen kokeilemaan itse.
Netistä löytyy paljon ohjeita sekä videoita miten käyttää näitä hiomalaitteita.
Mieheni oli erittäin tyytyväinen tulokseen (on itse rakennusalalla) ja pystyi tekemään muualla talossa remppaa kun minä hoidin hiomisen. Yhteistyöllä sujuu :) - Satutätikösiellä
Remppalady kirjoitti:
Itse hioin meidän 100 m2 ison yläkerran mäntylautalattian. Tuli todella hyvä Cramon vuokrakoneella. Hinnaksi tuli 220 euroa 3000 euron sijaan. Siinä tarvii vain huolellisuutta ja annettujen ohjeiden noudattamista. Opettivat laitteen käytön vuokratessani. Itse olen pilkun tarkka viilaaja niin aikaa meni varmasti enemmän kuin ammattilaisella olisi mennyt. Aikaa olin tosin myös varannut projektiin. Huomioin myös, että en hionut liikaa ja tässä myös onnistuin. Lattiaan jäi rutkasti varaa jatkossa hioa. Ei jäänyt kuoppia tai muita nauhan aiheuttamia "haukkaus jälkiä". Nyt lakkasin lattian Helo Aqua 80 :llä, valkoinen läpikuultava pinta. Jos on hermoja ja uskallusta niin suosittelen kokeilemaan itse.
Netistä löytyy paljon ohjeita sekä videoita miten käyttää näitä hiomalaitteita.
Mieheni oli erittäin tyytyväinen tulokseen (on itse rakennusalalla) ja pystyi tekemään muualla talossa remppaa kun minä hoidin hiomisen. Yhteistyöllä sujuu :)Kerrotko ihmeessä miten teit 100m2 220 eurolla? Parketinhiomakone reunakone vuokra n.100€vrk ja lakat n. 20 l. n 300€....
Mikäli et ole ennen hionut kestää tuollainen työ OIKEIN tehtynä yhdeltä pvä.
Eli konevuokra 4pvä*100€ lakat n 300€ n. 700€??????????
Helo Aqua on kirkas lakka,lisäsitkö lakkaan väriä että sait läpikuultavan valkoisen....
Kokeile laittaa lasipallo keskelle lattiaa,jos lähtee pyörimään niin ei lattiaa ole tasattu edes oikein.....
- örebro
Juu,100m2 ei tee edes ammattilainen itselleen 220 eurolla vaikka tukusta ostaa kamat,taisi olla trolli...
- Anonyymi
Pitääkö selvittää lattian hiontaan tarkemmat tiedot ja hinnat? www.kodinplaza.fi/ avulla vertaat alueesi yritykset yhdellä tarjouspyynnöllä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti8713786Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2322450Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori772026Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141845- 991538
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821460Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241426- 541186
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2231165- 311095