Eli vajaa viikko sitten huomasin, että molemmista nänneistäni tulee sellaista valkoista, ja osittain kirkasta jossa valkoista seassa, eritettä. Sitä ei tule itsestään, vaan kun hieman puristan niin tulee muutama tippa. Raskaustestin tein, ja oli negatiivinen. N.viikon päästä pitäis seuraavien kuukautisten alkaa, joten tuskin raskaudesta on kysymys. Eihän maidon tuotanto näin aikaisin voisi alkaa!? Voisiko kyseessä siis olla jokin sairaus, vai onko normaalia että nänneistä vuotaa nestettä? Lisäksi rinnat ovat arat, mutta mitään kyhmyjä tms. niissä en ole tuntenut. Vastatkaa joku jos tiedätte yhtään mistä voisi olla kysymys! Olisin kiitollinen!
nestettä nänneistä
21
18275
Vastaukset
- ...
Ihan normaalia hormoni toimintaa, ole huoletta!
- mirvat
minä en sanoisi että aivan normaalia. Jos olet aiemmin synnyttänyt, silloin voisi pitää normaalina. Riippuen tietenkin jos synnytyksestä ei ole montaa vuotta. Kannattaa tarkistuttaa lääkärissä jos jatkuu. Ja sitten tietyt lääkkeet voivat aiheuttaa maitomaisen eritteen muodostumista, eli tietämättä tätä vaikea sanoa.
- ihmeissään olen
mirvat kirjoitti:
minä en sanoisi että aivan normaalia. Jos olet aiemmin synnyttänyt, silloin voisi pitää normaalina. Riippuen tietenkin jos synnytyksestä ei ole montaa vuotta. Kannattaa tarkistuttaa lääkärissä jos jatkuu. Ja sitten tietyt lääkkeet voivat aiheuttaa maitomaisen eritteen muodostumista, eli tietämättä tätä vaikea sanoa.
En ole synnyttänyt. Enkä käytä mitään lääkkeitäkään!
Ei minunkaan mielestä ole normaalia, koska sitä tosiaan alkoi ihan yhtäkkiä tulemaan eikä koskaan aiemmin ole tullut mitään! Olen 23-vuotias. Ajattelin tarkkailla tilannetta vielä viikon verran ja jos se jatkuu vielä kuukautisten jälkeen niin pakko mennä lääkäriin. Ihmetyttää vaan.. - tilannetta
ihmeissään olen kirjoitti:
En ole synnyttänyt. Enkä käytä mitään lääkkeitäkään!
Ei minunkaan mielestä ole normaalia, koska sitä tosiaan alkoi ihan yhtäkkiä tulemaan eikä koskaan aiemmin ole tullut mitään! Olen 23-vuotias. Ajattelin tarkkailla tilannetta vielä viikon verran ja jos se jatkuu vielä kuukautisten jälkeen niin pakko mennä lääkäriin. Ihmetyttää vaan..ja sitten mene käymään lääkärissä, jos ei ole helpottanut. Tulee mieleen, että kyseessä voisi olla jokin hormonihäiriö? Mutta se on varmasti hoidettavissa oleva! Jos et kerran ole raskaana, tai käytä lääkkeitä joiden sivuvaikutuksena maidoneritystä voisi tulla. Käytätkö ehkäisypillereitä? Voisikohan niistä johtua.
- ihmeissään olen
tilannetta kirjoitti:
ja sitten mene käymään lääkärissä, jos ei ole helpottanut. Tulee mieleen, että kyseessä voisi olla jokin hormonihäiriö? Mutta se on varmasti hoidettavissa oleva! Jos et kerran ole raskaana, tai käytä lääkkeitä joiden sivuvaikutuksena maidoneritystä voisi tulla. Käytätkö ehkäisypillereitä? Voisikohan niistä johtua.
en käytä pillereitäkään. Eli ei mitään hajua mistä voisi johtua! Mutta tarkkaillaan tilannetta.. Kiitos neuvoista :)
- hiivaa -
en käytä pillereitäkään. Eli ei mitään hajua mistä voisi johtua! Mutta tarkkaillaan tilannetta.. Kiitos neuvoista :)
vaikka vaikea sitä on uskoa. Kai se aika harvinaista on, mutta mahdollista kuitenkin. Jostain olen lukenut aiheesta, en muista mistä.
- Nimetön
Viikoa ennen kuukautisia naisen hormoni tuotanto muuttuu, rinnat alkavat aristaa ja jos niitä "puristelee" saattaa tulla muutama tippa kirkkaan-vaalean sävyiystä nestettä. Mutta jos mieltäsi askarruttaa käy lääkärin juttuusilla, mene naisten tautien lääkärille.
- ihmeissään olen
Nimetön kirjoitti:
Viikoa ennen kuukautisia naisen hormoni tuotanto muuttuu, rinnat alkavat aristaa ja jos niitä "puristelee" saattaa tulla muutama tippa kirkkaan-vaalean sävyiystä nestettä. Mutta jos mieltäsi askarruttaa käy lääkärin juttuusilla, mene naisten tautien lääkärille.
Mulla on aina ennen kuukautisia rinnat tosi arat ja ne turpoaa(melkein voi kellon kans katsoa et tasan viikon päästä alkaa menkat!), mutta tämä on jotenkin erilaista, ne on eritavalla aristavat kuin ennen eikä tosiaan koskaan ennen ole mitään nestettä tullut! Mieskin huomasi, sanoi että sulla on tissit kasvanu. Jotenkin ne on "pinkeemmät" ku ennen.
- auttava
Mulla on aina ennen kuukautisia rinnat tosi arat ja ne turpoaa(melkein voi kellon kans katsoa et tasan viikon päästä alkaa menkat!), mutta tämä on jotenkin erilaista, ne on eritavalla aristavat kuin ennen eikä tosiaan koskaan ennen ole mitään nestettä tullut! Mieskin huomasi, sanoi että sulla on tissit kasvanu. Jotenkin ne on "pinkeemmät" ku ennen.
Outoa tosiaan... Tulee mieleen vain että hormonaalisesta ehkäisystä voisi johtua (ehkäisypillereistä tai hormonikierukasta), mutta jos ei siitäkään voi olla kyse. Toisena vaihtoehtona raskaus (ja sitä epäilisin vielä enemmän), mutta jos sekään ei ole mahdollista... Niin sitten lääkäriin, gynekologi varmasti osaa selvittää asian. Kerro sitten miten kävi!
- tulee
Yleensä lypsyotteella tulee pisara tai pari kirkasta tai vaaleaa nestettä. Jos väri on tumma tai vihertävä, on syytä huoleen. Hormonitoiminnasta johtuen rinnat turpoavat viikkoa puoltatoista ennen kuukautisia. Joillakin vähemmän, joillakin enemmän, jopa kainaloissa asti voi turvotus tuntua.
Näkemättä siis veikkaisin, ettei sinulla ole syytä huoleen. Jos asia kuitenkin vaivaa, kannattaa käydä gynellä varmistamassa tilanne.- erityksestä
"Jos asia kuitenkin vaivaa, kannattaa käydä gynellä varmistamassa tilanne."
Tiedättekö tai onko jollain kokemusta, mitä tutkimuksia gyne voi tehdä, kun tutkitaan rinnoista tulevaa nestettä / maidoneritystä? Verikokeella voi tietysti ottaa prolaktiiniarvon, mutta mitä muita tutkimuksia tehdään?
Kuinka paljon gynellä on kokemusta hormonaalisista asioista? Varmasti on tietoa, mutta mietin, milloin valita gyne tai milloin endokrinologi? - katsotaan.
erityksestä kirjoitti:
Tiedättekö tai onko jollain kokemusta, mitä tutkimuksia gyne voi tehdä, kun tutkitaan rinnoista tulevaa nestettä / maidoneritystä? Verikokeella voi tietysti ottaa prolaktiiniarvon, mutta mitä muita tutkimuksia tehdään?
Kuinka paljon gynellä on kokemusta hormonaalisista asioista? Varmasti on tietoa, mutta mietin, milloin valita gyne tai milloin endokrinologi?Itselläni tehtiin ultra vastaavan vaivan takia.
- minultakin
erityksestä kirjoitti:
Kuinka paljon gynellä on kokemusta hormonaalisista asioista? Varmasti on tietoa, mutta mietin, milloin valita gyne tai milloin endokrinologi?Mulle tehtiin:
-mammografia
-rintatiehyen varjoainetutkimus eli galaktografia
-magneettikuva
-ultra
-katsottiin prolaktiiniarvo
Tissi vuotaa puristettaessa, mut mitään syytä ei löytynyt.
Minna - sitten...
minultakin kirjoitti:
Mulle tehtiin:
-mammografia
-magneettikuva
-ultra
Minnaannettiin selitykseksi, edes jotain arvailuja?
- minultakin
sitten... kirjoitti:
annettiin selitykseksi, edes jotain arvailuja?
Mulle sanottiin, että ei syytä huoleen, sillä he ovat tutkineet nyt kaikella mahdollisella tavalla (yliopistosairaalassa) ja voin olla näiltä osin huoletta.
Jos mua alakaa se nesteen tulo liikaa häiritä normaalia elämää (et sitä alkais tulla ihan itsestäänkin eikä vain puristettaessa niin, että pusero kastuu), niin sit poistetaan tämä maitotiehyt.
Se neste tulee yhdestä tiehyeestä.
Seuraava ultrakontrolli kuitenkin määrättiin vuoden kuluttua eli hommaa seurataan. - erityksestä
minultakin kirjoitti:
Mulle tehtiin:
-mammografia
-magneettikuva
-ultra
MinnaOliko sulla, minna, prolaktiiniarvo koholla kun sulle tehtiin nuo tutkimukset vai tuliko nestettä muuten vaan? Tutkiko sua siis gyne vai endokrinologi tai jonkun muun erikoisalan lääkäri? Millainen oli tuo rintatiehyen varjoainetutkimus, oliko kivulias?
Kiitos, jos jaksat vastailla.
- Minultamyös
Mulla kuukautiset jäi kokonaan pois ja sitten alkoi myös vastaava vuoto rinnoista. Vasta nyt puolivuotta myöhemmin menin lääkäriin ja epäilys heti kilpirauhasessa. Olen menossa nyt erikoislääkärille ja kokeisiin. Mutta syy voi olla kilpirauhasessa tai muu hormonihäiriö. Jos noita ei sulta ole tutkittu vielä, niin tutkituta.
- vaihtoehtoja
Mitä "muita hormonihäiriöitä" sitten voisi olla kysymyksessä? Minulla sama vaiva. Kilpirauhasen vajaatoiminta on, mutta siihen on lääkitys, joten siitä ei kai pitäisi johtua tuo vuoto...
- kummastuttaa..
vaihtoehtoja kirjoitti:
Mitä "muita hormonihäiriöitä" sitten voisi olla kysymyksessä? Minulla sama vaiva. Kilpirauhasen vajaatoiminta on, mutta siihen on lääkitys, joten siitä ei kai pitäisi johtua tuo vuoto...
Mulla alko vuoto nännistä, samana päivänä kun kuukautiset. Siitä on nyt kaks viikkoo, menkat tuli ja meni, mutta vuoto jatkuu vaan. Mulla vuoto toisesta rinnasta ihan kirkasta ja toisesta rusehtavaa, ei maitomaista. Rusehtavaa tulee enemmän, ja kumpaakin vain kun puristaa. Kyhmyjä ei ole ainakaan näppituntumalla havaittavissa. Rinnat ei ole arat, muuten ihan normaalit. Lääkärissä kävin, ihan arvauskeskuksessa yleislääkärillä. Passitettiin verikokeeseen: kilpparikokeisiin ja raskaustestiin. Raskaustestin tein aiemmin itsekin, näytti negatiivista. Käytän ehkäsypillereitä, mutten mitään muuta lääkitystä. ikää on 22v. Kummastuttaa moinen. Tulokset verikokeesta tulee keskiviikkona. Oon vaan miettiny, miten kilpirauhasen vajaatoiminta ja vuoto nännistä liittyy toisiinsa?
- taneli3056
miten on et minultakin tulee kokonaan kirkasta nestettä nännistä vaikka olen mies? onko vakava asia vai annanko asian olla? kun en ihan kehtaa mennä lääkäriin vain sen takia että olen huolestunut nänneistäni
- ei enää huolestunut
Minulla vuosi nännit todella paljon murrosiässä, varsinkin suihkun tai saunan jälkeen. Myöhemmin tämä katosi kokonaan, mutta nänneihin jäi muistoksi pieniä jälkiä. Nyt, kymmenen vuotta myöhemmin, nännit alkoivat taas vuotamaan. En aikoinaan uskaltanut ottaa asiasta selvää, mutta uskon, ettei se ole vaarallista. Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja syön pillereitä, joten johtunee luultavasti jostakin hormoonimuutoksista omalla kohdallani. En usko, että se on vaarallista miestenkään kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879