Pakkasnesteet katoaa oireetta ?????

X20XEV

HELP !!!

VECTRA -A vm. -94 2.0 16V X20XEV 180 tkm. Pakkasneste vähenee suuria määriä ilman jälkiä...

- Vähenee sekä ajon aikana, että yöaikaan.
- Vesipumppu vaihdettu "äsken" (oli vuotanut). Ei kai voine olla enää ilmakuplia järjestelmässä tämän jäljiltä?
- Ei ole käynyt kuumana milloinkaan.
- Lämmöt ei heittele (kannentiiviste).
- Lämmityslaite pelaa normaalisti (ei ilmakuplia).
- Pakoputkesta ei tule höyryä ollenkaan.
- Paisuntasäiliöön ei tule kuplia.
- Ulkoisia vuotoja ei ole löytynyt, vielä.
- Öljy ei lisäänny eikä ole muuttunut harmaaksi.
- Ei rapakkoa auton alla milloinkaan.

Aivan uskomaton haamuvika, joka alkoi pääsiäisen aikaan yhtä-äkkiä, kun paisuntasäiliö oli mennyt yllättäen tyhjäksi ensimmäisen kerran. Silti letkuissa oli vielä nestettä, että kun avasi korkin, niin letkuista nousi nestettä säiliön pohjalle.

Voisiko sittenkin olla piilevä (alkava) kaneentiivisteen vuoto, joka ei aiheuta muita oireita vielä ???

Auttakaa miestä mäessä. Mitä vikamahdollisuuksia voi olla, ja miten todetaan. Ei viitsisi vaihtaa kannentiivistettä summassa. KIITOKSET etukäteen.

16

7229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asconna

      jostain vielä, syyläri voi vuotaa aika siististi ei huomaa vasta kun vuotaa kuin seula, itsellä aikoinaan asconan jäähdyttimen pääty vuoti palkin päälle nestettä ei lattialle asti, vesipummpu vaikka onkin uusi voi vuotaa, lämmityslaitteen kenno, termostaatti kotelo, jostain noista löytynee, eiköhän käytihäiriöitä ala ilmeneen jos kansi vuotaa = ei käy heti kaikilla pytyillä kylmänä, kuuma kone kun on jäähtynyt niin katseleen mistä vuotaa = yhdessä pilissä vesipummpu pullautti nestettä ulos mutta vain määrätyssä vaiheessa kun kone jäähtyi.

      • X20XEV

        Täytyypä yrittää etsiä vielä vuotoja mikroskoopin kanssa. Häiritsee se, että alla ei ole rapakkoa, vaikka nestehävikki on varsin suurta. Viitaisi vuotamiseen vain ajossa, mutta kun hupenee myös yöaikaan... Minkäänlaisia käyntihäiriöitä ei ole (vielä).


    • Make

      Pientä vuotoa ei välttämättä huomaan kun neste haihtuu suht.nopeasti kuumalta pinnalta (vaikka jäähdytin).

      Epäilen vuotokohdaksi vesipumppua, josta vuotovesi valuu rakenteita pitkin vaikka renkaa alle piiloon ja tällöin vuotolammikkoa ei helpolla huomaa :-)

    • tiiviste

      näyttää todennäköiseltä vuotokohteelta. Luultavasti näkyy kosteutta, kun altapäin tutkailet lampun kanssa.

      • X20XEV

        Pumppu juuri vaihdettiin jakopään hihnan vaihdon yhteydessä. Tämän jälkeen rapakko kuivui jakopään kohdalta maasta. Jatkotutkimuksissa ilmeni, että vuoto tapahtuu (pääasiassa) juuri ajon aikana. Olen kääntymässä siihen ajatukseen, että vuoto ei olisi moottorin läpi (ei minkaanlaisia viitteitä tästä), vaan esim. jäähdyttäjäjästä, lämppärinkennosta (ei haise???), tai letkuista.

        Täytyy käyttää pumpulla paine päällä lämpimällä koneella, ja yrittää kopeloida ja sihdata lampun kanssa kaikki paikat läpi. Harmi vaan, että lämmityslaitteen letkut ovat todella piilossa moottorin ja rintapellin välissä. Täytyisi olla nosturi, jotta pääsisi näkenmään kunnolla.


    • X20XEV

      Autoliikkeessä testasivat, että nesteen sekaan tulee voimakkaasti pakokaasua. Kannentiivisteen vaihto edessä kuitenkin. (Voi v...ttu)

    • Ennenvanhaan syylarit kuulemma

      SUORA LAINAUS: Ennenvanhaan syylarit kuulemma korjattiin perunajauholla. Ite on oo kokeillu mutta vanhat äijät kertoo pistäneensä puoli kiloa perunajauhoja pakkasnesteeseen niin on vuoto aina loppunut. Taitaa noi vanhat konstit olla parempia kuin pussillinen uusia!

    • Vectra 2.0i vm92

      Ai jaa olet vesipumpun vaihtanutkin.Minulla hävisi vettä eikä vuotoa näkynyt. Vaihdatin vesipumpun niin ongalma katosi.

    • Pile

      Moron!
      Mulla -96 Vectra B. Ajettu 252 tuhatta km. Ollut samaa ongelmaa ja kun tuli ensimmäisen kerran niin neste oli vain hävinnyt johonkin. Lisäsin täyteen ja meni kuukausia ettei nestepinta siitä laskenut. Sitten taas sama homma. En ole kiinnittänyt siihen enää huomiota vaaan tarkastan nestepinnan säännöllisin väliajoin.

    • Pureskelevanäätä

      "Jäähdytysletku vuotaa, näätä järsinyt letkuja (kaikki vuosimallit)" Mm. tällainen vika on jättänyt Opeleita tienposkeen. En tiedä oliko joku vitsi, netistä tällaista luin, oliko peräti katsastuksen sivuilla.

    • Anonyymi

      Veikkaan jäähdyttimen päädyn hiushalkeamaa, tyyppivika, päädyt muovia ja hapertuu vuosien kuluessa, ei korjaannu kuin jäähdytin vaihtamalla. Jos pystyy paikantamaan vuodon kennoon niin voi kokeilla erilaisia sementteja jähdytin nesteen sekaan. Pienissä vuodoiss neste haihtuu ja lattialle ei tipu mitään..

      • Anonyymi

        Itse epäilen, että kannentiivisteen vaihdosta huolimatta vuoto on uusiutunut katastrofaalisimmalla mahdollisellatavalla. Paalauspuristin on murskannut kennon ja aiheuttanut samalla peruuttamattoman tiiveyden menetyksen. Ja tämä tapahtui todennäköisesti viimeistään viimeisimmän romutuskampanjan jälkimainigeissa, saattoi olla mahdollisesti sitäkin ennen eli jo vuonna 2006, jolloin päätettiin, että kannentiivisteen vaihto ei ole enää taloudellisesti järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse epäilen, että kannentiivisteen vaihdosta huolimatta vuoto on uusiutunut katastrofaalisimmalla mahdollisellatavalla. Paalauspuristin on murskannut kennon ja aiheuttanut samalla peruuttamattoman tiiveyden menetyksen. Ja tämä tapahtui todennäköisesti viimeistään viimeisimmän romutuskampanjan jälkimainigeissa, saattoi olla mahdollisesti sitäkin ennen eli jo vuonna 2006, jolloin päätettiin, että kannentiivisteen vaihto ei ole enää taloudellisesti järkevää.

        Ei sitä 3 vuotta vanhaa enää kannata kommentoida. Lue aloittajan kommentti päiväys 09.05.2016


    • Anonyymi

      HEI,,, sehän vuotaa apumiehen jalkatilaan joko kennosta tai letkuista, niin mullakin. mutta entäs sen korjaus, taitaa pitää purkaa sisustaa? Kennohan ei paljoa maksa mutta kun ei ooo tilaa missä tehdä. Onko kukaan vaihtanut vectra B malliin lämmityslaitteen kennoa... et onko isohomma??? Mulla hävis nesteet paisuntasäiliöstä toissa talvena,,, etsin ja etsin vuotoa, no sit et matto märkänä, nesteet pysynyt siitä lähtien, kunnes alkoi tihuuttaa taas jalkatilaan, laiton rättiä ja kaukalon, no se tihkuu nyt koko ajan hieman,,, Eli se homma???

      • Anonyymi

        Tuossa kaveri vaihtaa kennon pelkällä ruuvimeisselillä, parkkipaikalla, kokeilisin sementtiä ensiksi, niitä on tosihyviä nykyään..
        https://www.youtube.com/watch?v=6KeIfnIQLg4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kaveri vaihtaa kennon pelkällä ruuvimeisselillä, parkkipaikalla, kokeilisin sementtiä ensiksi, niitä on tosihyviä nykyään..
        https://www.youtube.com/watch?v=6KeIfnIQLg4

        ei auttanu sementti, uusin parit oo renkaan näköset tiivisteet,, se siinä, ei nyt ihan meisselillä menny... mut sinne päin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe