Julkkisten adoptiolapset

galluppi

Mä aion kyl adoptoida pian. Arja Korisevakin on adoptoinu. Ja Angelina Jolie.

Angelina ja Maddox (Poika Kamputseasta)
http://news.softpedia.com/news/Angelina-Jolie-Adopted-an-Ethiopian-Baby-Girl-4322.shtml
http://news.softpedia.com/news/We-can-help-Africa-Angelina-says-4250.shtml
http://images.popsugar.com/uploads4//maddox.jpg
http://www.bastardly.com/archives/2005/12/03/zahara-jolie-pitt-maddox-jolie-pitt-the-super-mega-power-lottery-winners/

Angelina ja Zahara (tytär Etiopiasta)
http://socialitelife.com/2005/07/21/angelina_jolie_with_daughter_zahara.php
http://celebrity.aol.com/people/ataol/articles/0,19736,640758_1085153,00.html
http://princesszahara.blogspot.com/
http://www.myvillage.com/photos/angelina_jolie_k.htm
http://www.bastardly.com/archives/2005/08/22/zahara-jolie-enjoying-the-highlife/

Korisevan Arjalla on adoptiotytär Karla, joka on adoptoitu Kolumbiasta.

Keillä muilla julkkiksilla onkaan adoptiolapsia?

34

11404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • : )

      Noi on niin söpöjä lapsina!!!

    • En oikein muista

      Jollakin Suomen päättäjistä, olisko ollut ministeri..joku vaalee nainen.

      Monellahan niitä on, ei nyt vaan tuu mieleen.

      • Kidmanilla

        Nicole Kidman adoptoi silloin kun oli naimisissa Tom Cruisen kanssa kaksi lasta. Siis Tomppa on lasten adoptioisä, mutta pariskunta erosi pari vuotta pojan adoption jälkeen. Nyt lapset asuu kai isällään. Lasten huoltajuudesta ja kasvattajasta on juoruiltu eikä se kai ole ihan selvillä. Lapsilla on kai joku skientologi kotiopettajana.

        Tytär Isabella Jane Kidman Cruise on syntynyt tammikuussa 1993 ja adoptoitu samana vuonna.

        Poika Connor Anthony Cruise on syntynyt helmikuussa 1995 ja adoptoitu samana vuonna.

        KUVIA:

        http://www.smh.com.au/articles/2005/01/11/1105423481989.html
        http://socialitelife.com/2005/07/11/tom_katie_isabella_and_connor.php


      • adoptioisä
        Kidmanilla kirjoitti:

        Nicole Kidman adoptoi silloin kun oli naimisissa Tom Cruisen kanssa kaksi lasta. Siis Tomppa on lasten adoptioisä, mutta pariskunta erosi pari vuotta pojan adoption jälkeen. Nyt lapset asuu kai isällään. Lasten huoltajuudesta ja kasvattajasta on juoruiltu eikä se kai ole ihan selvillä. Lapsilla on kai joku skientologi kotiopettajana.

        Tytär Isabella Jane Kidman Cruise on syntynyt tammikuussa 1993 ja adoptoitu samana vuonna.

        Poika Connor Anthony Cruise on syntynyt helmikuussa 1995 ja adoptoitu samana vuonna.

        KUVIA:

        http://www.smh.com.au/articles/2005/01/11/1105423481989.html
        http://socialitelife.com/2005/07/11/tom_katie_isabella_and_connor.php

        :o)


    • Emppu

      Oonkohan mä ainoa, jonka mielestä toi Zahara vai mikä lienee on aivan järkyttävän ruma lapsi??? Kattokaa nyt se naamaa.. hyi olkko =(

      • kansanedustajalla

        Paula Risikolla on adoptiotytär Kiinasta,muistaakseni Aino nimeltään.

        Tangokuningas Matti Korkialalla on myös tytär Kiinasta,nimeltään Matilda.

        Ex-ministeri Suvi Linden lienee parast´aikaa adoptiojonossa...


      • Vastarannan akka

        " Oonkohan mä ainoa, jonka mielestä toi Zahara vai mikä lienee on aivan järkyttävän ruma lapsi??? Kattokaa nyt se naamaa.. hyi olkko =("
        ..nii, vanhan sanonnan mukaan rumista lapsista kasvaa kauniita aikuisia. Itse en ole ikinä onnistunut rumaa lasta näkemään. Lapset on aina kauniita ja suloisia. Sinustakin tulee varmaan vielä hyvä vanhempi :)


      • oot väärällä keskustelu siv...

        En ymmärrä mitä sinunlaisesi ihminen tekee näillä sivuilla ja yleensäkään lapsiin liittyvissä. Toivottavasti itselläsi ei ole lapsia, eikä tule olemaan! Saat hävetä!!!!


      • Emppu
        oot väärällä keskustelu siv... kirjoitti:

        En ymmärrä mitä sinunlaisesi ihminen tekee näillä sivuilla ja yleensäkään lapsiin liittyvissä. Toivottavasti itselläsi ei ole lapsia, eikä tule olemaan! Saat hävetä!!!!

        Juu ei oo, eikä tuu olemaan. Enkä ymmärrä mitä hävettävää on siinä, että sanoo vaan mielipiteensä. Samantien on pari Jeesus Nasaretilaista kaavun helmat tulessa.

        Ja sanottaisko noitaki muksuja söpöiks, jos ne ei olis julkkisten adoptoimia. Jos näkisit Zaharan jossain ihan missä vaan, olisitko "voi hellanlettas ku on söpö lapsi"? Enpä usko!!!! Taitaa pyhimyksen rengas kiristää päätä liikaa..


      • täti opastaa
        Emppu kirjoitti:

        Juu ei oo, eikä tuu olemaan. Enkä ymmärrä mitä hävettävää on siinä, että sanoo vaan mielipiteensä. Samantien on pari Jeesus Nasaretilaista kaavun helmat tulessa.

        Ja sanottaisko noitaki muksuja söpöiks, jos ne ei olis julkkisten adoptoimia. Jos näkisit Zaharan jossain ihan missä vaan, olisitko "voi hellanlettas ku on söpö lapsi"? Enpä usko!!!! Taitaa pyhimyksen rengas kiristää päätä liikaa..

        Lapsi tulla putkahtaa tähän maailmaan semmoisena kuin on, arvokkaana ja ainutkertaisena omana itsenään. Jolie on ainakin adoptoinut lapsen, eikä valinnut valokuvista mitään nukkea. Niinhän biologisten lastenkin kanssa on, ulkonäköä ei luojan kiitos pysty vanhemmat päättämään. Sitäpaitsi luulen,että jos ulkonäkö on jollekin niin tärkeä asia, että nimittelee pientä lasta rumaksi, ei häntä adoptiovanhemmaksi hyväksytä. Tulevat adoptiovanhemmat ja heidän tarkoitusperänsähän syynätään monet kerrat. Emppu vaan provosoi, annetaan hänen jäädä omaan arvoonsa....


      • Nimetön
        täti opastaa kirjoitti:

        Lapsi tulla putkahtaa tähän maailmaan semmoisena kuin on, arvokkaana ja ainutkertaisena omana itsenään. Jolie on ainakin adoptoinut lapsen, eikä valinnut valokuvista mitään nukkea. Niinhän biologisten lastenkin kanssa on, ulkonäköä ei luojan kiitos pysty vanhemmat päättämään. Sitäpaitsi luulen,että jos ulkonäkö on jollekin niin tärkeä asia, että nimittelee pientä lasta rumaksi, ei häntä adoptiovanhemmaksi hyväksytä. Tulevat adoptiovanhemmat ja heidän tarkoitusperänsähän syynätään monet kerrat. Emppu vaan provosoi, annetaan hänen jäädä omaan arvoonsa....

        Tuolla Verkkoklinikalla on keskusteltu joskus adoptiolasten ulkonäöstä. Kyl siel kirjottajat mietti sitä, et jos saakin ruman lapsen tai siis sellasen lapsen, johon ei sit ihastukaan. Kiinasta adoptoinu nimimerkki Varpunen esimerkiks kirjotti sillon aikanaan et hän ei ollu tykänny heidän adotyttären ulkonäöstä, kun oli saanu valokuvan. Kai hän silti tyttäreen rakastui ajan myötä. Tiedän kyllä monia muitakin eri maista adoptoineita, jotka miettii samaa. Yksi bioraskaana ollut ystävänikin pohti sitä, jos lapsesta tulee ruma. Mä ajattelen, että sisäinen kauneus on ensinnäkin tärkeää ja sitten toisekseen kiintymys tulee yhteisen elämän kautta. Biovanhemmat voi kyllä oman ulkonäkönsä ja puolison ulkonäön perusteella jonkun verran vaikuttaa lapsen ulkonäköön (ettei tule esimerkiksi tumma ihoista), mutta voihan sieltä silti tulla jonkun isoäidin piirteet. Toisaalta tiedän, että monet adovanhemmat valitsee adoptiomaan just ulkonäön perusteella. Sehän on yks syy, miksi esimerkiksi Kiina on niin suosittu. Tummaa ihoa pelätään, mihin tietty rasismikin vaikuttaa. Esimerkiksi Kolumbiasta voi tulla tummaihoisia ja Hesan kaupungin kontaktin kautta adoptoineet monesti valitsi ettei halua tummaihoista vaan vaaleaihoisen kolumbiaanon. Toisaalta monikin kirjoittaja esim. Verkkoklinikalla on pelänny mahdollisuutta, että Kiinasta tuleekin ns. mongolin näköinen lapsi. Aika hurjaksi voisi sanoa sitäkin. Kyllä siis adoptioneuvonnasta pääsee läpi, vaikka haluaisi vaikutta lapsen ulkonäköön. Ihan turha maalailla tekopyhiä kuvia tästä aiheesta. Tietenkin adoptiovanhemmiksi haluavat myös välttelevät sanomasta näitä asioita sossuille, kun haluna on saada se adolapsi. Se on helpompi silloin puhua jostain rasismista tai valitun maan kulttuurin ihannoimisesta. Kotimaassakin on näitä jotka ei haluu esimerkiks lapsia, joiden toinen vanhempi on mustalainen tai ulkomaalainen. Ulkonäön rumuuden ja rasismin sijasta syy tähän taitaa kuitenkin eniten olla se, että ei haluta adoption näkyvän ulospäin. Halutaan elää piiloadoptioperheenä...


      • Seurailija.
        Nimetön kirjoitti:

        Tuolla Verkkoklinikalla on keskusteltu joskus adoptiolasten ulkonäöstä. Kyl siel kirjottajat mietti sitä, et jos saakin ruman lapsen tai siis sellasen lapsen, johon ei sit ihastukaan. Kiinasta adoptoinu nimimerkki Varpunen esimerkiks kirjotti sillon aikanaan et hän ei ollu tykänny heidän adotyttären ulkonäöstä, kun oli saanu valokuvan. Kai hän silti tyttäreen rakastui ajan myötä. Tiedän kyllä monia muitakin eri maista adoptoineita, jotka miettii samaa. Yksi bioraskaana ollut ystävänikin pohti sitä, jos lapsesta tulee ruma. Mä ajattelen, että sisäinen kauneus on ensinnäkin tärkeää ja sitten toisekseen kiintymys tulee yhteisen elämän kautta. Biovanhemmat voi kyllä oman ulkonäkönsä ja puolison ulkonäön perusteella jonkun verran vaikuttaa lapsen ulkonäköön (ettei tule esimerkiksi tumma ihoista), mutta voihan sieltä silti tulla jonkun isoäidin piirteet. Toisaalta tiedän, että monet adovanhemmat valitsee adoptiomaan just ulkonäön perusteella. Sehän on yks syy, miksi esimerkiksi Kiina on niin suosittu. Tummaa ihoa pelätään, mihin tietty rasismikin vaikuttaa. Esimerkiksi Kolumbiasta voi tulla tummaihoisia ja Hesan kaupungin kontaktin kautta adoptoineet monesti valitsi ettei halua tummaihoista vaan vaaleaihoisen kolumbiaanon. Toisaalta monikin kirjoittaja esim. Verkkoklinikalla on pelänny mahdollisuutta, että Kiinasta tuleekin ns. mongolin näköinen lapsi. Aika hurjaksi voisi sanoa sitäkin. Kyllä siis adoptioneuvonnasta pääsee läpi, vaikka haluaisi vaikutta lapsen ulkonäköön. Ihan turha maalailla tekopyhiä kuvia tästä aiheesta. Tietenkin adoptiovanhemmiksi haluavat myös välttelevät sanomasta näitä asioita sossuille, kun haluna on saada se adolapsi. Se on helpompi silloin puhua jostain rasismista tai valitun maan kulttuurin ihannoimisesta. Kotimaassakin on näitä jotka ei haluu esimerkiks lapsia, joiden toinen vanhempi on mustalainen tai ulkomaalainen. Ulkonäön rumuuden ja rasismin sijasta syy tähän taitaa kuitenkin eniten olla se, että ei haluta adoption näkyvän ulospäin. Halutaan elää piiloadoptioperheenä...

        Seuraa montaa palstaa ja tekee tutkimustuloksia niiden perusteella.
        Huh huh!
        Hanki elämä ja jätä muut rauhaan!

        Asioita on hyvä miettiä etukäteen.
        Varmasti jokaisella odottavalla äidillä käy mielessä että millainen lapsi on synnyttyään.
        Kenen nenä sillä on, toivottavasti ei tule appiukon kotkanenää jne.
        Mutta se ei varmasti tarkoita sitä että jos lapsella onkin kotkanenä, niin äiti haluaa lapsestaan eroon tai ei muuten voi hyväksyä lasta omakseen.

        Jotkut voi puhua näistä asioista ja jotkut ei.
        Mutta miksi niitä jotka puhuu mietteistään pitäisi rangaista sinunlaisellasi kirjoittajalla.

        Olen kyllä sitä mieltä että lapsen ulkonäkö ei ole tärkeä!
        Mutta olen myös sitä mieltä että sinun kirjoitus oli ylilyönti!


      • Ed.Nimetön
        Seurailija. kirjoitti:

        Seuraa montaa palstaa ja tekee tutkimustuloksia niiden perusteella.
        Huh huh!
        Hanki elämä ja jätä muut rauhaan!

        Asioita on hyvä miettiä etukäteen.
        Varmasti jokaisella odottavalla äidillä käy mielessä että millainen lapsi on synnyttyään.
        Kenen nenä sillä on, toivottavasti ei tule appiukon kotkanenää jne.
        Mutta se ei varmasti tarkoita sitä että jos lapsella onkin kotkanenä, niin äiti haluaa lapsestaan eroon tai ei muuten voi hyväksyä lasta omakseen.

        Jotkut voi puhua näistä asioista ja jotkut ei.
        Mutta miksi niitä jotka puhuu mietteistään pitäisi rangaista sinunlaisellasi kirjoittajalla.

        Olen kyllä sitä mieltä että lapsen ulkonäkö ei ole tärkeä!
        Mutta olen myös sitä mieltä että sinun kirjoitus oli ylilyönti!

        Enpä todellakaan tee mitään tutkimuksia. Ihan vaan tuossa kirjotin mitä oon lukenu ja live-elämässä nähnyt & kuullut. Tulitko ajatelleeksi että adoptio voisi koskettaa mun elämää todella henkilökohtaisella tasolla? Ehkäpä se riittää motiiviksi seurailla montaa palstaa.


      • Seurailija.
        Ed.Nimetön kirjoitti:

        Enpä todellakaan tee mitään tutkimuksia. Ihan vaan tuossa kirjotin mitä oon lukenu ja live-elämässä nähnyt & kuullut. Tulitko ajatelleeksi että adoptio voisi koskettaa mun elämää todella henkilökohtaisella tasolla? Ehkäpä se riittää motiiviksi seurailla montaa palstaa.

        ...adoptio voisi koskettaa sinua henkilökohtaisella tasolla...
        Joo.
        Mutta tiedätkö, että se paistaa läpi!
        Koskettaako se sinua jotenkin synkällä ja ikävällä tavalla kun et sitä ehti kertonut?
        Ainakin kirjoituksestasi voisi päätellä että sinulla on jäänyt siitä pitempi aikaisia negatiivisia vaikutteita...?!


      • RosMond
        Seurailija. kirjoitti:

        ...adoptio voisi koskettaa sinua henkilökohtaisella tasolla...
        Joo.
        Mutta tiedätkö, että se paistaa läpi!
        Koskettaako se sinua jotenkin synkällä ja ikävällä tavalla kun et sitä ehti kertonut?
        Ainakin kirjoituksestasi voisi päätellä että sinulla on jäänyt siitä pitempi aikaisia negatiivisia vaikutteita...?!

        Olen itse ihan suomalainen adoptiolapsi ja silti välillä on onkelmia niin sanotusti. Tai siis en lapsi, ikää 30. Mutta persoonallisuuserot vanhempiin nähden on melkoiset. Me olemme kas kummaa yksilöitä, tulimmepa mistä päin maailmaa tahansa. Se eksoottinen lapsi tai suomalainen lapsi, ihan sama muuten, mutta voi olla vielä vaikea hyväksyä tai ymmärtää taustaansa, kun on kotoisin toispuolta palloa. Minua kenkuttaa aika usein biologisten sukulaisten puute. En osaa pitää esim. "serkkujani" serkkuina, koska he eivät sitä oikeasti ole.

        Kyseessä on aina ihminen, ei se söpö tummasilmäinen kolumbialainenkaan ole mikään puudeli! Viimeistään murrosiässä asia punnitaan muutamaan kertaan. ;)


      • Neuvonnassa
        RosMond kirjoitti:

        Olen itse ihan suomalainen adoptiolapsi ja silti välillä on onkelmia niin sanotusti. Tai siis en lapsi, ikää 30. Mutta persoonallisuuserot vanhempiin nähden on melkoiset. Me olemme kas kummaa yksilöitä, tulimmepa mistä päin maailmaa tahansa. Se eksoottinen lapsi tai suomalainen lapsi, ihan sama muuten, mutta voi olla vielä vaikea hyväksyä tai ymmärtää taustaansa, kun on kotoisin toispuolta palloa. Minua kenkuttaa aika usein biologisten sukulaisten puute. En osaa pitää esim. "serkkujani" serkkuina, koska he eivät sitä oikeasti ole.

        Kyseessä on aina ihminen, ei se söpö tummasilmäinen kolumbialainenkaan ole mikään puudeli! Viimeistään murrosiässä asia punnitaan muutamaan kertaan. ;)

        Eroja on myös biologisessa perheessä todella paljon.
        Minusta tuntuu että minulla ja äidillä ei ole yhtään mitään yhteistä. En ymmärrä miten sellainen ihminen on olemassa ja mitä minun pitäisi tehdä hänen kanssaan. Olemme kuin yö ja päivä.
        Isän kanssa on melkein sama juttu. Meillä ei ole mitään yhteistä.

        Mutta sinusta poiketen koen että olen eniten samantyylinen yhden isovanhempani kanssa.

        Jos joskus saan adoptiolapsen niin en edes kuvittele että olisimme samanlaisia. Mutta tiedän että paras mitä voin tehdä on yrittää kasvattaa hänet omaksi yksilöksi.
        Ja toivon että löytäisin hänen lähelleen samantyylisiä ihmisiä kuin hän on. Siksi yritän miettiä erityyppisiä kummeja.

        Kirjoitit että et osaa pitää serkkuja serkkuinasi. Mutta kumminkin he ovat sinun serkkujasi!
        Toisaalta minä olen vähän huono tästä puhumaan kun en itsekään pidä mitään yhteyttä serkkuihini. Jotenkin sitä vaan ollaan niin kaukana henkisesti toisista.
        Mutta on minulla hyvin tärkeitä ja läheisiä ihmisiä; ne on ystävät! (Sukulaisiaan ei voi valita, mutta ystävät voi.)

        En tiedä olenko sinisilmäinen, mutta en usko että joku voisi pitää adoptiolasta puudelina.

        Ensin pitää miettiä onko valmis ottamaan vieraan lapsen omakseen. Ja onko mahdollinen aviopuoliso samaa mieltä.
        Sitten samaa asiaa puidaan paljon syvällisemmin neuvonnassa.
        Seuraavana on pitkä odotus, jolloin vielä mietitään mihin on todella ryhtymässä.
        Kun lapsi tulee, poikkeaa se hyvin paljon puudelin hoidosta.
        Lapseen sitoudutaan koko loppuelämäksi ja vastuu on ihan eri luokkaa kuin puudelin kanssa, jonka voi vaikka antaa pois.

        Luulen että koska vieraan lapsen ottaminen omaksi ei ole helppoa, estää se monen adoptoinnin ja pariskunta päättää jäädä lapsettomiksi ilman vastuun kantamista lapsesta.
        Ja se on paljon helpompi ratkaisu.

        Mutta monella vain on niin suuri halu ja tyhjä paikka sydämessä / perheessä / kodissa, että he haluavat kaikesta huolimatta elää lapsiperheen arkea iloineen ja suruineen.


      • Suomi&Kolumbia
        kansanedustajalla kirjoitti:

        Paula Risikolla on adoptiotytär Kiinasta,muistaakseni Aino nimeltään.

        Tangokuningas Matti Korkialalla on myös tytär Kiinasta,nimeltään Matilda.

        Ex-ministeri Suvi Linden lienee parast´aikaa adoptiojonossa...

        RKP:N kansanedustaja Eva Biaudet`lla on kolme adoptiolasta ja yksi biologinen lapsi. Julia ja Amanda on kotimaasta adoptoidut kaksostytöt. David on adoptoitu Kolumbiasta. Simon on Evan biologinen lapsi toisesta parisuhteesta. http://www.biaudet.net/henk.koht.html


      • Pikku-sisko
        Neuvonnassa kirjoitti:

        Eroja on myös biologisessa perheessä todella paljon.
        Minusta tuntuu että minulla ja äidillä ei ole yhtään mitään yhteistä. En ymmärrä miten sellainen ihminen on olemassa ja mitä minun pitäisi tehdä hänen kanssaan. Olemme kuin yö ja päivä.
        Isän kanssa on melkein sama juttu. Meillä ei ole mitään yhteistä.

        Mutta sinusta poiketen koen että olen eniten samantyylinen yhden isovanhempani kanssa.

        Jos joskus saan adoptiolapsen niin en edes kuvittele että olisimme samanlaisia. Mutta tiedän että paras mitä voin tehdä on yrittää kasvattaa hänet omaksi yksilöksi.
        Ja toivon että löytäisin hänen lähelleen samantyylisiä ihmisiä kuin hän on. Siksi yritän miettiä erityyppisiä kummeja.

        Kirjoitit että et osaa pitää serkkuja serkkuinasi. Mutta kumminkin he ovat sinun serkkujasi!
        Toisaalta minä olen vähän huono tästä puhumaan kun en itsekään pidä mitään yhteyttä serkkuihini. Jotenkin sitä vaan ollaan niin kaukana henkisesti toisista.
        Mutta on minulla hyvin tärkeitä ja läheisiä ihmisiä; ne on ystävät! (Sukulaisiaan ei voi valita, mutta ystävät voi.)

        En tiedä olenko sinisilmäinen, mutta en usko että joku voisi pitää adoptiolasta puudelina.

        Ensin pitää miettiä onko valmis ottamaan vieraan lapsen omakseen. Ja onko mahdollinen aviopuoliso samaa mieltä.
        Sitten samaa asiaa puidaan paljon syvällisemmin neuvonnassa.
        Seuraavana on pitkä odotus, jolloin vielä mietitään mihin on todella ryhtymässä.
        Kun lapsi tulee, poikkeaa se hyvin paljon puudelin hoidosta.
        Lapseen sitoudutaan koko loppuelämäksi ja vastuu on ihan eri luokkaa kuin puudelin kanssa, jonka voi vaikka antaa pois.

        Luulen että koska vieraan lapsen ottaminen omaksi ei ole helppoa, estää se monen adoptoinnin ja pariskunta päättää jäädä lapsettomiksi ilman vastuun kantamista lapsesta.
        Ja se on paljon helpompi ratkaisu.

        Mutta monella vain on niin suuri halu ja tyhjä paikka sydämessä / perheessä / kodissa, että he haluavat kaikesta huolimatta elää lapsiperheen arkea iloineen ja suruineen.

        ""Luulen että koska vieraan lapsen ottaminen omaksi ei ole helppoa, estää se monen adoptoinnin ja pariskunta päättää jäädä lapsettomiksi ilman vastuun kantamista lapsesta.
        Ja se on paljon helpompi ratkaisu.""

        Siskoni ja miehensä adoptoivat yhden lapsen ulkomailta, koska eivät saaneet biologista lasta. Biolapsen yrityksen jälkeen he tosin jatkoivat ensin elämää kaksin ja olivatkin aika iäkkäitä, kun lopulta saivat adoptiolapsen kotiin. Heillä on ollut erittäin vaikeaa ja rankkaa lapsen kanssa. Ajoittain asiat on menneet helpostikin. Molemmat ovat ääneen todenneet, että olisi pitänyt ehkä kuitenkin jättää adoptoimatta. Osin heidän adoptionsa takana oli pelko yksinäisestä vanhuudesta ja sosiaalinen paine olla niin sanotusti normaali perhe, jossa on lapsi. Heille siis adoptio oli helpompi ratkaisu kuin lapsettomaksi jääminen. Se teki heistä normaalin perheen.


      • Eri mieltä
        Pikku-sisko kirjoitti:

        ""Luulen että koska vieraan lapsen ottaminen omaksi ei ole helppoa, estää se monen adoptoinnin ja pariskunta päättää jäädä lapsettomiksi ilman vastuun kantamista lapsesta.
        Ja se on paljon helpompi ratkaisu.""

        Siskoni ja miehensä adoptoivat yhden lapsen ulkomailta, koska eivät saaneet biologista lasta. Biolapsen yrityksen jälkeen he tosin jatkoivat ensin elämää kaksin ja olivatkin aika iäkkäitä, kun lopulta saivat adoptiolapsen kotiin. Heillä on ollut erittäin vaikeaa ja rankkaa lapsen kanssa. Ajoittain asiat on menneet helpostikin. Molemmat ovat ääneen todenneet, että olisi pitänyt ehkä kuitenkin jättää adoptoimatta. Osin heidän adoptionsa takana oli pelko yksinäisestä vanhuudesta ja sosiaalinen paine olla niin sanotusti normaali perhe, jossa on lapsi. Heille siis adoptio oli helpompi ratkaisu kuin lapsettomaksi jääminen. Se teki heistä normaalin perheen.

        ..ollut helpompaa ilman lapsia.
        Lapsista pitää kantaa vastuuta, heitä pitää kasvattaa ja ei voi enää elää niin huolentonta elämää vain omiaja puolison tarpeita ajatellen.
        Kun on lapsia niin ensin pitää ajatella heitä.

        Vaikka adoptio tuntuisi helpommalta ratkaisulta
        kuin lapsettomuus niin minusta se ei ole sitä.
        Adoptio ei ole helppo juttu, jonka voi vaan yhtenä päivänä valita.
        Adoptio vaatii plajon miettimistä, sinnikkyyttä, neuvonnan käymistä, kärsivällistä odottamista ja lopuksi sopeutumista ja jaksamista lapsen kanssa.

        Eikö olisi helpompaa elää kaksin, matkustella ja nautiskella kahdestaan?
        Mutta ymmärrän senkin että muut ihmiset luo paineita lapsen hankkimiselle, mutta onko se oikea motiivi lapsen hankkimiselle?


    • Tuumailija

      Onkohan nämä julkkikset adoptoineet lapsia pr syistä vai haluaako he vaan olla vanhempia? Tällainen pohdinta julkkisten adoptoiduista lapsista antaa sille lapselle hieman toisenlaisen merkityksen. ihankuin lemmikkikoiran ottaisi.

      • syitä...

        Voihan osalla olla ihan oikea vauvakuume mutta raskaus, synnytys, imetys ja raskauden kroppaan jättämät jäljet ei kiinnosta. Adoptiolapsi on näihin hyvä ratkaisu.

        Osa tietty haluaa pelastaa maailmaa adoptoimalla edes yhden vähäosaisen kehitysmaalapsen.

        Osasta on kiva saada omaan perheeseen sateenkaaren värejä, joita ei omilla geeneillä saa. Tiedän Suomestakin yhden Kiinasta tytön adoptoineen media-alalla työtä tekevän, joka on käyttänyt tytärtään naistenlehdessä vaatemallina. Naistenlehtia ja esim. Ikean tai H&M:n kuvastoa selaamalla huomaat myös, että etnisyys on in. Niissä käytetään erityisesti lapsimalleina tummaihoisia ja aasialaisia pikkusöpöliinejä.


      • RosMond
        syitä... kirjoitti:

        Voihan osalla olla ihan oikea vauvakuume mutta raskaus, synnytys, imetys ja raskauden kroppaan jättämät jäljet ei kiinnosta. Adoptiolapsi on näihin hyvä ratkaisu.

        Osa tietty haluaa pelastaa maailmaa adoptoimalla edes yhden vähäosaisen kehitysmaalapsen.

        Osasta on kiva saada omaan perheeseen sateenkaaren värejä, joita ei omilla geeneillä saa. Tiedän Suomestakin yhden Kiinasta tytön adoptoineen media-alalla työtä tekevän, joka on käyttänyt tytärtään naistenlehdessä vaatemallina. Naistenlehtia ja esim. Ikean tai H&M:n kuvastoa selaamalla huomaat myös, että etnisyys on in. Niissä käytetään erityisesti lapsimalleina tummaihoisia ja aasialaisia pikkusöpöliinejä.

        Jos kropan timmiys olisi adoptoinnin perusteena, niin eipä se kroppa niin täydellinen ole ennen raskauttakaan suurimmalla osalla naisista. Joten turhaa tuota varjelemaan. Naisen vartalon säilyttäminen on joka tapauksessa huonoimpia syitä hankkia adoptiolapsi. Jos joku erehtyisi tuota syytä suomalaisten adoptioviranomaisten aikana esittelemään, niin eiköhän kyseinen tyyppi saisi aika huonon arvioinnin....

        Taitaa olla samaa sarjaa kuin se juttu, että jotkut naiset haluavat keisarileikkauksen, ettei pimpero veny synnyttäessä ja seksi ei olisi sitten niin kivaa....

        Nämä molemmat jutut kertovat ihmisen äärimmäisestä itsekeskeisyydestä. Ja tyhmyydestä, sillä ensinnäkään kroppa ei mene korvaamattomasti pilalle raskaudesta (ja kun puhe oli Hollywood-tähdistä, niin heillä on kyllä varaa palkata henk.koht. kuntotreenari että saa kropasta pikkuvirheet pois). Toisekseen ei se kyseinen paikkakaan kohtalokkaasti veny vaan palautuu. Minulle ei ainakaan ole kahden lapsenkaan jälkeen valiteltu asiasta.


      • Rosa*lee
        RosMond kirjoitti:

        Jos kropan timmiys olisi adoptoinnin perusteena, niin eipä se kroppa niin täydellinen ole ennen raskauttakaan suurimmalla osalla naisista. Joten turhaa tuota varjelemaan. Naisen vartalon säilyttäminen on joka tapauksessa huonoimpia syitä hankkia adoptiolapsi. Jos joku erehtyisi tuota syytä suomalaisten adoptioviranomaisten aikana esittelemään, niin eiköhän kyseinen tyyppi saisi aika huonon arvioinnin....

        Taitaa olla samaa sarjaa kuin se juttu, että jotkut naiset haluavat keisarileikkauksen, ettei pimpero veny synnyttäessä ja seksi ei olisi sitten niin kivaa....

        Nämä molemmat jutut kertovat ihmisen äärimmäisestä itsekeskeisyydestä. Ja tyhmyydestä, sillä ensinnäkään kroppa ei mene korvaamattomasti pilalle raskaudesta (ja kun puhe oli Hollywood-tähdistä, niin heillä on kyllä varaa palkata henk.koht. kuntotreenari että saa kropasta pikkuvirheet pois). Toisekseen ei se kyseinen paikkakaan kohtalokkaasti veny vaan palautuu. Minulle ei ainakaan ole kahden lapsenkaan jälkeen valiteltu asiasta.

        Ei ole kirjoittajalla kuin kuvitelmia synnytyksestä ja siihen liittyvistä asioista. lapsosta maailmaan saanut ja nyt 40v korvilla ei edelleenkää rinnat riipu tai missään ole *hytinää", paikat timminä j o k a paikasta.Synnyttämätönkin voi olla lörppä jos on huonot lihakset-niin sisältä kuin ulkontakin.

        Meni ohi adoptioaiheen, mutta kerrankos...

        Vielä ohi asian,...sieltä timmimpi nyt, kuin ennen lapsia!! Usko pois.


    • 2 adoptiolasta

      Matti-Esko Hytösellä on ex-vaimonsa kanssa kaksi aikuista adoptiolasta. Molemmat on adoptoitu Suomesta. Joonas taitaa olla syntynyt 1975 ja Tuuli-Maaria 1977. Syntymävuodet ei ole ihan varmoja.

    • Thaimaasta

      Claes Anderssonilla on toisen eli nykyisen aviovaimonsa kanssa adoptiopoika Thaimaasta. Poika on syntynyt 70-luvun loppupuolella eli on jo aikuinen. Claesilla on adoptiopoikaa vanhempia biolapsia aika liuta.

    • Woodyn fani

      Woody Allenilla on neljännen vaimokkeensa Mia Farrowin kanssa kaksi adoptiolasta Dylan ja Moses Farrow. Woody Allen ei ole ollut Mia Farrown kanssa naimisissa, mutta oli ollut ennen häntä kahdesti avioliitossa (näistä ei lapsia) ja kerran avoliitossa. Mia Farrow kanssa Woodylla on myös yksi biologinen lapsi Seamus Farrow. Näiden kolmen lapsen lisäksi Mia Farrowlla oli ennen Woodyn perheeseen liittymistä kolme biologista lasta ja kolme adoptiolasta.

      Useimmat meistäkin varmaan tuntevat Mia Farrown adoptiotyttären Soon-Yi:n tarinan, jonka mukaan Woody-isäpuoli valokuvasi nuorta Soon-Yi:ta ja heillä oli romanttinen suhde mian ja Woodyn avioliiton aikana. Tämän kerrotaan aiheuttaneen Mia Farrown ja Woody Allenin eron. Muutamien vuosien päästä Woody ja Soon-Yi avioituivat. Soon-Yi:n adoptioisä on Mia Farrown entinen puoliso André Previn.

      Siis Woody Allen on neljän adoptiolapsen isä ja yhden biologisen lapsen isä. Lisäksi Mia Farrowlla oli ennen Woodya kolme biologista lasta ja kolme adoptiolasta, joille Allen toimi isäpuolena.

      Woodyn juridiset lapset ikäjärjestyksessä. (Avioeron jälkeen Mia Farrow muutti useiden lasten nimiä):

      1. Moses Farrow (s.1978 Korea, adoptoitu, adoäiti M.F.)
      2. Dylan/Eliza/Malone Farrow (s.1985 Usa, adoptoitu, adoäiti M.F.)
      3. Satchel/Ronan Seamus Farrow (s.1987 Usa, biologinen, bioäiti M.F.)
      4. Bechet Dumaine Allen (s.1999 Kiina, adoptoitu, adoäiti Soon-Yi Allen)
      5. Manzie Tio Allen (s.2000 Usa, adoptoitu, adoäiti Soon-Yi Allen)

      Nyt 70-vuotiaalla Woodylla on siis 28-, 21-, 7- ja 6-vuotiaat adoptiolapset sekä 19-vuotias biologinen lapsi.

      • woodyn fani

        Niin, ehkä jotain kiinnostaa Mia Farrown lapsetkin...

        Mia Farrowlla on kaikkiaan 14 lasta. Näistä 4 on biologisia ja kymmenen adoptoituja. Yksi lapsista on kuollut sydänsairauteen. Lasten syntymävuosista ja jopa syntymämaistakin on kyllä liikkeellä erilaisiakin tietoja.

        s.1970 Matthew Phineas Previn (bio)
        s.1970 Sascha Villiers Previn (bio)
        s.1970 Soon-Yi Previn (adoptoitu Koreasta)
        s.1972 Summer Song "Daisy" Previn (adoptoitu Vietnamista)
        s.1973 Lark Song Previn (adoptoitu Vietnamista)
        s.1974 Fletcher Previn (bio)
        s.1979-2000 Tam Farrow (adoptoitu Vietnamista)
        s.1985 Dylan Farrow, välissä Eliza Farrow, nykyisin Malone Farrow (adoptoitu Usasta)
        s.1987 Moses "Mischa" Farrow (adoptoitu Koreasta)
        s.1987 Satchel O'Sullivan Farrow, nykyisin Ronan Seamus Farrow (bio)
        s.1987 Thaddeus Farrow (adoptoitu Intiasta)
        s.1991 Isaiah/Gabriel Wilk Farrow (adoptoitu Usasta)
        s.1991 Frankie-Minh Farrow (adoptoitu Vietnamista)
        s.1993 Quincy/Keili-Shea Farrow (adoptoitu Usasta)

        http://mia-farrow.com/bio.html


      • Tsykoloogi

        Toivottavasti Woody-pappa ei nyt enää sekaannu näihin nuorimpiin adoptiotyttöihinsä. Woodyllähän olis ikää jo 80 vuotta, kun Manzie täyttää 16v. Bechet täyttää 16v vuotta aiemmin. Ja toivottavasti tytöt saa olla rauhassa isältään ennen sitäkin. Esimerkiksi seksikuvat, mitä Woody harrasti Soon-Yi:n kanssa vois jäädä väliin....


    • Liam5v.

      Ally McBealilla eli Calista Flockhartilla on adoptiopoika. Poika on vaaleaihoinen amerikkalainen. Poika syntyi 1.1.2001 ja Calista oli mukana synnytyksessä ja sai lapsen siitä suoraan itselleen. Calista seurustelee Harrison Fordin kanssa eli tämäkin julkkis on adoptiolapsen isäke.

      Poika on nyt siis 5-vuotias, äiti 41v ja isäke 63v.

      KUVIA LIAMISTA:

      http://www.hellomagazine.com/celebrities/specials/bemybaby/pagina_7_1.html
      http://www.calista-flockhart.com/pictures/displayimage.php?album=random&cat=11&pos=-146
      http://blog.absolutely.net/2006/03/16/Noooo___Harrison_Ford.html

    • Arjan tytär

      Eikö tuo Korisevan Arjan tytär ole Thaimaasta eikä Kolumbiasta?

    • ???---

      Eikö Ristikolla ja Lindenillä ole adoptiolapset ja myös Holmbergillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe