Pelkään roaa!

auttakaa!

Pakko sitä on jossain vaiheessa aloittaa kun mikään muu ei auta pysyvästi. Mut tuleeko tosiaan kaikille hirveä pahenemisvaihe - ihon kuivuminen ja finnien hyökkäys? (Näin ainakin tällä palstalla oon lukenut :( Itselläni on lievä akne (ihonalaiset isot finnit, muutama aina naamassa), niin oisko kellään kokemusta tällaisesta aknesta ja roan vaikutuksesta siihen?

8

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytsy

Ei auttanut minullakaan muut hoidot pysyvästi (Diane Novat, antibiootit, paikallishoidot jne. kokeiltu usean vuoden ajan). Roaccutanin vaikutuksen pysyvyydestä en vielä tiedä, sillä kuuri on kesken. Aika tasan kaksi kuukautta olen nyt syönyt ja kovin tyytyväinen olen tähän mennessä tapahtuneeseen muutokseen. Noin viikon jälkeen aloituksesta iho kuivui todella pahasti ja kahden-kolmen viikon paikkeilla tuli reilun viikon kestänyt pahenemisvaihe. Iho meni suunnilleen sellaiseksi kuin oli aiemmin ollut pahimmillaan. Hieman myöhemmin tuli kämmenselkien kuivuminen kuvaan. Nyt kasvojen ihon ja huulten kuivuminen on rauhoittunut siedettäväksi eli hiukan normaalia tehokkaammalla rasvaamisella pärjää ja pahenemisvaiheen aikana tulleet uudet finnit ovat poistuneet. Kämmenselätkin vähemmän punaiset ja karheat. Uusia finnejä tulee enää harvakseltaan (noin yksi viikossa). Arpia toki on, mutta ei niitä mitenkään enempää ole pahenemisvaiheen takia, kuin olisi muutenkaan.

Sanoisin, että kuivuminen ja pahenemisvaihe ovat loppujen lopuksi pikku juttuja kauan jatkuneen aknen aiheuttamiin tuskailuihin nähden. Niin ja omakin akneni on tosiaan jotain lievän-keskivaikean tasoa, mutta kovin sitkeä. Sellaiset viisi ihonalaista isoa finniä jatkuvasti naamassa ja sitten pienempiä päälle. Akne kestänyt noin yhdeksän vuotta, olen nyt 25 v.

Kaikki veriarvot on pysyneet hyvinä ja muuttumattomina kuurin aikana. Mulla on tosin kovin terveet elämäntavat, mikä varmasti auttaa asiaa. En juo kahvia, en polta enkä juo alkoholiakaan juuri ollenkaan. Roa-kuurin aikana olen ihan varmuuden vuoksi ollut juomatta yhtään.

Älä pelkää, itse ainakin koen, että sivuvaikutusten kestäminen on ollut todella helppoa. Iho on nykyään ihan eri tuntuinen kuin ennen: pehmeä ja tasainen. Arpien takia normaaliin ihoon on matkaa, mutta huomattavasti parempi näinkin. Hiuksia ei tarvitse pestä enää kuin korkeintaan joka toinen päivä eikä iho rasvoitu päivän aikana juuri yhtään. Jee. Iloa kevääseen, kaikesta huolimatta!

• pelkäät

Olen nyt syönyt Roaa 5 vkoa! ja aluksi meinasin ola syömättä koko lääkettä, kun luin vain kauheista sivuvaikutuksista. Naama repeää ja huulet halkeaa ja itsemurhat yleistyy ym. Minulla Roa ei ole aiheuttanut pahempaa kuivumista. Tottakai huulia saa rasvata ja kasvoja on hyvä rasvat ainakin kerran päivässä. Pahenemisvaihetta ei oikeastaan tullut, vaan pikkuhiljaa alkoi paraneminen joka etenee koko ajan. Ihmiset, jotka täällä normaalisti käyvät taistelevat akneongelman kanssa, tai tarkoitan, että he eivät ole saneet apua. Monet muut, jotka Roasta ovat saaneet avun eivät tarvitse tällä palstalla käydä. Hanki ROa, jos finnit sinua yhtään häiritsevät.

• -.-.-.-.-..-..-.-.-

PELKURI!!

• pelättävää

hei! mulla oli kans lievä akne johon sain 3kk roaa. pahenemisvaihetta ei tullut. naama kyllä kuivui, mutta ei se nyt niin kamalaa ollu. suurimman osan ajasta naama oli ihan ok kunnossa. käsiin tuli vähän ihottumaa. nyt oon ollu muutaman viikon ilman roaa ja täytyy sanoa että olen 100% tyytyväinen. kannattaa ehdottomasti kokeilla!

• auttakaa!

no kiva tietää ettei kaikille sitä pahenemisvaihetta tulekaan, luulen et mullekin määrättäisiin n.3kk kuurin, mut tuntuu jotenkin että jos on ihonalaisia finnejä niin niitä alkaa tulla vaan lisää roan aikana.. Mut kiitos kaikille viesteistä ja kannustuksesta!:)

• ei siitä aina tuu sitä pahenemisvaihetta, mutta se on aina yksilöllistä. huulet kuivvuu ja se on varma. mulla on 1/päivä, ja huulet kuivuu. onneks se rtiittää ku laitan paksun kerroksen bepanthenia aina ku meen nukkumaan, joskus pitää myös päivällä laittaa rasvaa. sillon ku otin 2/päivä, huulet kuivu selkeesti enemmän. sillon piti kävellä huulirasva mukana 24/7. jos silmät alkaa vuotamaan, ni se tarkkottaa sitä et silmät kuivuu, silon kannattaa ostaa apteekista silmätippoja (esim. systane), mulla ainaki autto.
      tsemppiä :)

• Kyllä se siitä...

Itse söin Roaa 6kk. Pahenemisvaihe tuli kuukauden jälkeen ja poskiin isot punaiset finnit. 1.5 kuukauden päästä ne kuitenkin hävisivät kokonaan. Iho kuivui jonkin verran muttei mitenkään pahasti eli tehokkailla voiteilla pärjäsi hyvin.
      Alkoholiakin join vähän kuurin aikana eikä vaikuttanut millään tavalla arvoihin.

Kuuri oli kuitenkin ilmeisesti liian lyhyt sillä 6kk jälkeen lopettamisesta finnit palasivat. Nyt sitten olen takaisin Diane Novan kanssa ja iho on taas kunnossa.

• Henna*

Itse söin Roaccutan-kuurin joskus muutama vuos sitten tosi pahan selän aknen takia. Itelläni ei tullut mitään pahenemisvaihetta jos ei oteta huomioon ihon kuivumista (lähinnä huulien). Oon kyl erittäin tyytyväinen et söin kuurin, kyl sitä pikkasen on valmis kärsimään sillä lopputulokset ainakin omalla kohdallani olivat todella hyvät ja pysyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3175
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2719
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1817
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      820
    Aihe