Todella liikahikoilua, neuvoja.

Hikoilen

Arvaisin, että ensimmäisenä vastaisitte "käytä dödöä" Käytän joo, jopa apteekista ostettua triple dry nimistä antiperspiranttia. Ja tämäkin apteekintädin mukaan vahvinta ainetta mitä putiikista löytyy. Eikä sekään auta!!! Olen erittäin sosiaalinen ihminen, mutta hikoiluni tekee minut epävarmaksi. En voi nostella käsiäni, jottei karmiva totuus eli SUURET läntit kainaloisanni paljastuisi. Hikoilen vaikken tekisikään mitään missä normaalisti tulisi hiki. Tämä on oikeasti ihan hirveää. Toivoisin vastausta sitten ihmisiltä, jotka oikeasti tietävät asiasta. Olen käynyt terkkarillakin, mutta sekin sanoi, että se lähtee murrosiän loputtua, ja en enää edes ole pahimmassa murrosiässä. Voitko itse kuvitella olevasi joka päivä kartellen ihmisiä varoen ettet vahingossakaan näytä kainaloitasi... Ahdistaa. Jos on neuvoja niin otan niitä oikein mielelläni vastaan...!

20

2765

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nameless90

Vauvan talkki.Hiero kainaloihin aamulla suihkun jälkeen ja pese illalla pois.

• Ex - hiki

Minulla oli myös ihan älytöntä hikoilua, vaikka en tehnyt mitään. Urheilen paljon ja sillonkin luonnollisesti hikoaa; minä vain ihan älyttömästi.

Kokeilin myös apteekin tuoteita ja erilaisia dödöjä sekä minkä mimmoisia poppakonsteja.

Nyt olen saanut hikoilua kuriin, vaikka omaan edelleenkiv vilkkaan aineenvaihdunnan, osittain urheilun takia.

Tässä vinkki, mikä minull etehosi totaalisesti:
      Kainalokarvat juurineen pois ! Voi että kun tämän ensimmäisen kerran aikoinani tein (kotitekoisella sokerivahalla ja puuvilla kankaalla) ja lisäksi laitoin vielä apteekin antiperspiranttia seuraavana yönä vaikuttamaan; Olo oli niin raikas ja "ilmava"

Nykyään kotitekoisesti olen aina sokeroinut kainalot ja karvan kasvu on pienentynyt. Tuntuu jotenkin että ei ole kainalot enään niin "tukossa"

En tiedä oliko tämä sitte psykologinen hikoilun väheneminen, mutta yhdessä sokeroinnin ja antipespirantin kanssa on todella mukava pitää kireempiäkin paitoja.

Muista myös pitää käsiä rennosti ja antaa ilman jatkuvasti kiertää kainaloissa. älä jännitä käsisäsi tai niskojasi.

Toivottavasti jotain mietittävää :) Kuivaa kesää!

• Tyttö22..

Hei!

Apteekissa on saatavana Absolut Torr -nimistä hikolun estävää alumiinipohjaista lääkenestettä. Maksaa noin 11 euroa.

Kyseistä tuotetta käytetään noin kerran viikossa estämään hikoilua. Tuotetta levitetään kuivalle, puhtaalle kainalon iholle illalla, ja pestään heti aamulla herättyä pois.

Itse olen käyttänyt tuotetta 17-vuotiaasta asti. Minulla oli päivittäisenä vaivana kiusalliset hikiläntit, jotka näkyivät etenkin värikkäissä paidoissa erittäin selvästi. Absolut Torr on poistanut ongelman kokonaan.

Tuotteen ainoana miinuspuolena on se, että neste saattaa herkällä iholla kirvellä ja pistellä ensimmäisillä käyttökerroilla. Siksi tuote täytyy sivellä täysin kuivalle iholle.

Kysy lisää, jos kiinnostuit! Autan mielelläni :)

• hikoilen

Auttoiko se absolut torr muuten heti ja oliko sulla pahaakin hikoilua?

• Tyttö22..
        hikoilen kirjoitti:

Auttoiko se absolut torr muuten heti ja oliko sulla pahaakin hikoilua?

Hei jälleen!

Kyseinen Absolut Torr auttoi minulla ensimmäisen hoitoyön jälkeen. Ja siitä on tosiaan näiden vuosien aikana muodostunut ihan ykkösluottotuote minulle.

Minun hikoilu olisi voitu varmasti luokitella aika pahaksi. Riippumatta tilanteesta kainaloideni alue hikosi aivan solkenaan, eli esimerkiksi t-paidassa oli koko kainalon alueen kattavat märät läntit, jotka siis todella näkyivät selvästi, ja tuntuivat erittäin inhottavilta ja kiusallisilta. Talvella kaiken lisäksi minua aina paleli, johtuen noista märistä paidoistani. Asiaa voisi verrata siihen, jos kuka tahansa joutuisi talvipakkasilla kulkemaan märällä paidalla.

Tämä Absolut Torr on siis tuonut avun erittäin ikävään ongelmaani. Laitan sitä tosiaan noin kerran viikossa, ja voin käyttää ihan sellaisia vaatteita kuin haluan. Kaiken lisäksi vaatteet eivät mene niin nopeasti piloille, kuin runsaan hikoilun aikana meni (ne siis hajustuivat, värjääntyivät, kellastuivat jne).

Vaikka Absolut ehkäiseekin hikoilua, käytän silti päivittäin deodoranttia sekä sipauksen hajuvettä antamaan hyvää tuoksua.

Ja vielä: kuten jo mainitsinkin, Absolut Torr varmasti kirvelee ja polttelee ensimmäisillä käyttökerroilla. Kainalot saattavat myös punoittaa ja olla arat ensimmäisten käyttökertojen jälkeen. Ja kainalokarvoja ei saa ajaa pariin päivään ennen Absolutin käyttöä.

Muista lukea käyttöohjeet huolellisesti ennen käyttöä. Ja kysy apteekista vielä apteekkarin neuvoja, jos olen vaikka unohtanut mainita jotain oleellista.

Saa toki edelleen kysyä minultakin lisää :)

• hikoilen
        Tyttö22.. kirjoitti:

Hei jälleen!

Kyseinen Absolut Torr auttoi minulla ensimmäisen hoitoyön jälkeen. Ja siitä on tosiaan näiden vuosien aikana muodostunut ihan ykkösluottotuote minulle.

Minun hikoilu olisi voitu varmasti luokitella aika pahaksi. Riippumatta tilanteesta kainaloideni alue hikosi aivan solkenaan, eli esimerkiksi t-paidassa oli koko kainalon alueen kattavat märät läntit, jotka siis todella näkyivät selvästi, ja tuntuivat erittäin inhottavilta ja kiusallisilta. Talvella kaiken lisäksi minua aina paleli, johtuen noista märistä paidoistani. Asiaa voisi verrata siihen, jos kuka tahansa joutuisi talvipakkasilla kulkemaan märällä paidalla.

Tämä Absolut Torr on siis tuonut avun erittäin ikävään ongelmaani. Laitan sitä tosiaan noin kerran viikossa, ja voin käyttää ihan sellaisia vaatteita kuin haluan. Kaiken lisäksi vaatteet eivät mene niin nopeasti piloille, kuin runsaan hikoilun aikana meni (ne siis hajustuivat, värjääntyivät, kellastuivat jne).

Vaikka Absolut ehkäiseekin hikoilua, käytän silti päivittäin deodoranttia sekä sipauksen hajuvettä antamaan hyvää tuoksua.

Ja vielä: kuten jo mainitsinkin, Absolut Torr varmasti kirvelee ja polttelee ensimmäisillä käyttökerroilla. Kainalot saattavat myös punoittaa ja olla arat ensimmäisten käyttökertojen jälkeen. Ja kainalokarvoja ei saa ajaa pariin päivään ennen Absolutin käyttöä.

Muista lukea käyttöohjeet huolellisesti ennen käyttöä. Ja kysy apteekista vielä apteekkarin neuvoja, jos olen vaikka unohtanut mainita jotain oleellista.

Saa toki edelleen kysyä minultakin lisää :)

Hikoiluttaako sua enää, enemmän kun ihmisiä yleensä? Ihan kiva kun ei ole kuitenkaan ihan ainut kellä tämä ongelma on kun näköjään aika monelta on tullut jo näinkin lyhyessä ajassa vastauksia:)

• Tyttö22..
        hikoilen kirjoitti:

Hikoiluttaako sua enää, enemmän kun ihmisiä yleensä? Ihan kiva kun ei ole kuitenkaan ihan ainut kellä tämä ongelma on kun näköjään aika monelta on tullut jo näinkin lyhyessä ajassa vastauksia:)

Heip!

Luulenpa, että oma hikoiluni on geeneissä ja persoonassa, eli jos lopettaisin Absolut Torrin käytön, hikiläikät palaisivat kuitenkin. Eli käytän kyseistä tuotetta varmaankin niin kauan kuin voin. Hikiläntteihin ja kaikkeen siihen liittyvään ikävään en tahdo ainakaan vähään aikaan palata!

Kyllä hikoilu on erittäin yleinen "vaiva". Kaikki me ihmisethän hikoilemme, toiset enemmän, toiset vähemmän, ja eri paikoista. Luin myös juuri erään lehdessä ilmestyneen artikkelin, missä kerrottiin hikoilun syistä ja taustoista. Artikkelissa mainittiin jokseenkin hauskasti se, että hikoilu liittyy kaikkiin suuriin elämämme hetkiin: synnytykseen, urheilusuorituksiin, jännittämiseen & esiintymiseen, seksiin, saunomiseen.. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Hikoilu on siis asia, mikä kuuluu ihmisen fysiikkaan ja sille ei siis oikein voi mitään.

Silloin tietenkin, jos hikoilu aiheuttaa ongelmia jokapäiväiseen normaaliin elämään, on mielestäni syytä tehdä asialle jotain, sillä haitat saattavat vaikuttaa niin moneen asiaan: sosiaaliseen elämään ja kanssakäymiseen jne.

Tässä jälleen mietintöjäni..

• hikoilen

Kiitos vinkeistä, kokeilempas ensin tuota absolut torria ja jos ei auta niin poista karvat ja laitan talkkia:D Toivottavasti auttaa, helpottaisi elämääni huomattavasti! Ja jos on vielä jotain vinkkejä tai niksejä niin antaa tulla vaan, kokeilen ihan mielelläni. Kun olen tän ongelman kanssa painiskellut jo yli kolme vuotta niin alkaa olemaan jo mitta täynnä. Eihan tämä nyt monestakaan varmaan kauhean vakavalta kuulosta, mutta kun on hikiläntit kainaloissa 24/7 niin on se jo aika vakavaa ja todella epämillyttävää!

• mars

Tuleeko näille talkeille ja muille apteekista saataville aineille lopulta immuuniksi ja ne eivät enään vaikutakaan?

Itsellänikin vaivana hikiläikät, joita olen saanut vähän paremmaksi aina tunneilla pitämällä käsiä niin, että tuulettuvat ja kerkeävät vähän kuivua. Mutta tulee silti ajoittain erittäin isot, etenkin jos nauran :/ inhottavaa. Siskollani on sama ongelma, onko tämä jotenkin geeneissä?

• Hikoilen
        mars kirjoitti:

Tuleeko näille talkeille ja muille apteekista saataville aineille lopulta immuuniksi ja ne eivät enään vaikutakaan?

Itsellänikin vaivana hikiläikät, joita olen saanut vähän paremmaksi aina tunneilla pitämällä käsiä niin, että tuulettuvat ja kerkeävät vähän kuivua. Mutta tulee silti ajoittain erittäin isot, etenkin jos nauran :/ inhottavaa. Siskollani on sama ongelma, onko tämä jotenkin geeneissä?

Empäs muuten osaa sanoa. Toivottavasti ei.. Huomenna juoksen sinne apteekkiin ja koikeilen tehoaako absolut torr ja voin sitten joskus kertoa, jos se siis edes auttaa.. Onkos sulla kans että on koko ajan vaikket edes tekis mitään kamalan "hikoiluttavaa"?

• että...
        mars kirjoitti:

olen itsekin alkanut painiskella jälleen tämän hikoilun kanssa, ainahan sitä minullakin on ollut, mutta talvella se ei ollut yhtä kiusallinen vaiva kuin nyt kesän tullen, kun kuitenkin tekee mieli pitää t-paitoja ym muita toppeja...
        kävin ostamassa rexonan(olen käyttänyt varmaan kaikkia muita tuotemerkkejä) kaupasta ja ku pistin sitä ensimmäisen kerran, tuntui kun se olisi ollut vihdoinkin pelastus ongelmaani, mutta seuraavalla kerralla se ei enää tehonnutkaan!
        ja minulle todella tuli mieleen, että tuleeko noille aineille immuuniksi!??
        Ensimmäisenä käyttöpäivänä en hikoillut ollenkaan, toisin kun olisin varmasti hikoillut ilman uutta rexonaa..

tämä on todella masentavaa, mutta kun luin tämän ketjun muut viestit, niin ajattelin koettaa sitä talkkia!

• ex-hikoilija
        että... kirjoitti:

olen itsekin alkanut painiskella jälleen tämän hikoilun kanssa, ainahan sitä minullakin on ollut, mutta talvella se ei ollut yhtä kiusallinen vaiva kuin nyt kesän tullen, kun kuitenkin tekee mieli pitää t-paitoja ym muita toppeja...
        kävin ostamassa rexonan(olen käyttänyt varmaan kaikkia muita tuotemerkkejä) kaupasta ja ku pistin sitä ensimmäisen kerran, tuntui kun se olisi ollut vihdoinkin pelastus ongelmaani, mutta seuraavalla kerralla se ei enää tehonnutkaan!
        ja minulle todella tuli mieleen, että tuleeko noille aineille immuuniksi!??
        Ensimmäisenä käyttöpäivänä en hikoillut ollenkaan, toisin kun olisin varmasti hikoillut ilman uutta rexonaa..

tämä on todella masentavaa, mutta kun luin tämän ketjun muut viestit, niin ajattelin koettaa sitä talkkia!

mullakin oli tosi kova liikahikoilu joka todella häiritsi normaalia elämää. luin jostain lehdestä muistaakseni tosta absolut torr aineesta, hain apteekista ja siitä asti olen käyttänyt ja ollut tyytyväinen. mulle vaan tulee, koska on niin tujua tavaraa, kirvelyä ja punoitusta kainaloihin. nykyään kyllä riittää hyvin kun käytän ehkä kerran kuukaudessa tai parissa. joko olet apteekissa käynyt ja kokeillut? :)

• mars
        Hikoilen kirjoitti:

Empäs muuten osaa sanoa. Toivottavasti ei.. Huomenna juoksen sinne apteekkiin ja koikeilen tehoaako absolut torr ja voin sitten joskus kertoa, jos se siis edes auttaa.. Onkos sulla kans että on koko ajan vaikket edes tekis mitään kamalan "hikoiluttavaa"?

No tuleepa hyvinkin :/ saatan vain istua ja ihmetellä ja kohta huomaan että kainaloissa kauheat märät läntit.
        Luulin alkuaikoina, että se johtuu jostain huonosta kunnosta, mutta juoksin cooperissa 10 niin sain vastauksen siihenkin.

Kerroin äidilleni siitä absolut torrista ja hän meinasi, että eikö siinä ole mitään haittavaikutuksia? Jos se hikikään ei pääse tavallaan ulos..

• Tyttö22..
        mars kirjoitti:

No tuleepa hyvinkin :/ saatan vain istua ja ihmetellä ja kohta huomaan että kainaloissa kauheat märät läntit.
        Luulin alkuaikoina, että se johtuu jostain huonosta kunnosta, mutta juoksin cooperissa 10 niin sain vastauksen siihenkin.

Kerroin äidilleni siitä absolut torrista ja hän meinasi, että eikö siinä ole mitään haittavaikutuksia? Jos se hikikään ei pääse tavallaan ulos..

Hei!

Äitisi oli sen suhteen oikeassa, että hiki ei todella pääse sitten kainaloiden kautta ulos. Periaatteessa ylimääräinen ja "ulospääsytietä etsivä" hiki tulee sitten jalkojen, käsien, takapuoli- ja haaruvälihikoilun, niskahikoilun, taivehikoilun ym. kautta ulos.

Itselläni ei Absolut Torrin kanssa ole tullut mitään sen kummempia vaivoja tai haittavaikutuksia, ja olen käyttänyt sitä jo 17-vuotiaasta lähtien. Enkä ole pahemmin huomannut muidenkaan paikkojeni hikoilevan normaalia enempää. Tietysti muualta kehosta hikoilen ihan yhtälailla tavallisesti kuin aina ennenkin, koska Absolut Torr on itselläni tietysti vain paikallishoito kainalon alueelle. Ohjeissa kyllä sanotaan, että voidaan käyttä myös esim. käsien tai jalkojen liikahikoiluun, mutta ehkä ei ole terveellistä tukkia kaikkia hikiteitä.

Ainoana miinuspuolena on tosiaan nesteen ärtsäkkyys: eli kirvelyä, pistelyä ja punoitusta esiintyy alussa varmasti ja ehkä jatkossakin. Mutta itse ainakin olin ja olen valmis kestämään hieman kipua saadakseni helpotuksen ja avun ikävään ongelmaan.

Meilläkin minun kotona asuessani (joskus silloin ammoisina aikoina) äiti oli ihmeissään ja kummissaan kun aloin käyttämään Torria. Hän oli kuitenkin lopulta iloinen, että tyttärensä oli löytänyt jotain, mikä auttaa ongelmaansa. Valitin nimittäin lukuisia ja taas lukuisia kertoja siitä, miten hikoilu haittaa normaalia elämääni ja ihmissuhteitani. Ja äipästä oli mukavaa kun pestävät paitani eivät haisseet enää niin kammottavalle :)

• Hikoilen
        ex-hikoilija kirjoitti:

mullakin oli tosi kova liikahikoilu joka todella häiritsi normaalia elämää. luin jostain lehdestä muistaakseni tosta absolut torr aineesta, hain apteekista ja siitä asti olen käyttänyt ja ollut tyytyväinen. mulle vaan tulee, koska on niin tujua tavaraa, kirvelyä ja punoitusta kainaloihin. nykyään kyllä riittää hyvin kun käytän ehkä kerran kuukaudessa tai parissa. joko olet apteekissa käynyt ja kokeillut? :)

Tänään ostin ja illalla kokeilen..xD Sitten viikonlopun jälkeen laittelen viestiä aineen toimivuuden/toimimattomuuden taholta. Haa, jospa auttais, toivottavasti!!!

• hikoilen
        Hikoilen kirjoitti:

Tänään ostin ja illalla kokeilen..xD Sitten viikonlopun jälkeen laittelen viestiä aineen toimivuuden/toimimattomuuden taholta. Haa, jospa auttais, toivottavasti!!!

No niin.. Kiitos vielä hyvästä vinkistä sillä absolut torr todella tehosi! Pientä kirvelyä oli mutta kyllä mä sen mieluummin kestän kun hikoilun. Kannattaa siis muidenkin kokeilla!

• hikipinko

Heippa kaikki hikoilijat!
        Joo, sama vaiva täälläkin, eli hikeä pukkaa kainaloista ilman erityistä syytä. Jos oon juonut kahvia tai oon jotenkin hermostunut, sitä tulee eniten, mutta muutoin se vaan jossain vaiheessa päivää puhkeaa, ja sitten sille ei oikein voi enää mitään. Tuntuu inhottavalta kun on kainalot märät, mutta eniten mua haittaa, kun paidat menee pilalle! Eikä ne hikiläntit naisella mitenkään kovin esteettisiä oo...
        Käytin tota triple dry:tä, mut musta tuntu, että mulle tuli tosi kuuma, kun kehon jäähdytysjärjestelmä ei toiminut normaalisti, mutta se saattoi olla psykologista. Pitää ehkä kokeilla tota Torria.

• Tyttö22..
        hikoilen kirjoitti:

No niin.. Kiitos vielä hyvästä vinkistä sillä absolut torr todella tehosi! Pientä kirvelyä oli mutta kyllä mä sen mieluummin kestän kun hikoilun. Kannattaa siis muidenkin kokeilla!

Niin eli todella kiva, jos löysit avun Torrista!

Hiettömiä hetkiä toivottelee Tyttö22 :)

• HIKOILIJA

Heip, olen murros ikäinen tyttö ja muakin vaivaa toi kova hikoilu. Oon koklannu kaikkia apteekin dödöjä eikä mikään auta. Kokeilin myös tota Torria eikä sekään auttanu, kirveli vaan. Niin tietäiskö joku et mikä lopettais ton hikoilun, sillä koulussakin on aika noloa olla märät läntit kainaloissa!!

• 16+14

Kyllä oikein käytettynä ne apteekin antiperspirantit todellakin estävät hikoilun siltä alueelta, jolle sitä on levitetty. Jos näin ei ole niin sitten sitä ainetta ei ole käytetty oikein vaan se on poistunut ihohuokosista tavalla tai toisella. Yleensä tämä on seurausta runsaasta hikoilusta joko esim. urheilusuorituksen takia tai sitten kun on lähdetty liikkeelle ennen kuin aine on kunnolla kuivunut hikirauhaseen. Ne antiperspirantithan toimivat luomalla ihan fyysisen tulpan siihen hikirauhasen eteen, jolloin siitä kohtaa ei hiki pääse läpi. Tärkeintä näiden aineiden kanssa on säännöllinen käyttö (ei kannata aina uskoa niitä mainoslauseita tyyliin "kerta viikossa riittää"), käyttö ainoastaan kunnolla kuivalle iholle, aineen kuivattaminen hyvin ennen pukemista ja liikkeelle lähtöä, sekä aineen levittäminen myös yöksi. Lisäksi kannattaa levittää sitä antiperspirantti paljon laajemmalle alueelle kuin normaalisti dödöä levittäisi. Hiki nimittäin puskee aina jostain läpi ja jos juuri kainalon rauhaset ovatkin tukossa niin näkyy se läntti siinä vieressäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1430
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      248
      1342
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1116
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1098
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      795
    6. 65
      774
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      738
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      711
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      647
    Aihe