ujostuttaako alasti oleminen?

Zaara

moi mä olin lauantaina yksissä bileissä ja siinä sitten porukka meni saunaan ja uimaan (sisäallas) ja kaikki meni yhdessä ja ihan alasti! Mä olin ihan että häh kun mä en oo tottunu oleen alasti muittenkaa ainakaan poikien. mt mun kaverit oli ihan ettei siinä mitään. mä en sit menny mukaan mut siellä ne sit ui ja sauno...

must ainakin on noloo olla poikine kanssa alasti. onx muita joiden mielestä se on ihan normaalia eikä yhtään muka ujostuta???

oon 15

56

9287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alasti ollaan vaan

      omalle kumppanille.

      • vaan periaatteesta.

        ...


    • sqsq

      Alastomuus on normaali asia eikä siihen liity mitään seksuaalista.

    • Pelle Keisari Viides

      Jos ei ollut ainuttakaan muijaa niin hyi olkoon, kyrventykööt saunassa koko sakki!! Siis hinttien saunakeikka, hyi saatana!!

    • Jussi_03

      Alastomuus on luonnollinen asia. Minkäikäisiä muut olivat? Katsoitko silti muita?

      • Anonyymi

        Kaikki eivät koe alastomuutta mitenkään luonnollisena joten sekin on hieno piirtein jos uskaltaa sanoa ettei ota osaa asioihin mistä ei pidä . Ei kaikkien ole pakko tehdä jotain joåta joku muu tekee , ne periaatteet kasvattavat ihmisiä sanomaan EI aina joskus


    • Alastomuushan on täysin luonnollista. Mehän tullaan kaikki tänne alastomina ja periaatteessa opitaan muilta ihmisiltä että pitää laittaa vaatteet ja alastomuus olisi jotenkin tabu. Kesäisin Suomessakin tarkenisi pinta paljaana oikein hyvin!
      Alastomuudessa ei tietystikään ole mitään seksuaalista.

    • Nevahööd

      Ei ujostuta. Minulla oli joskus 10-12 -vuotiaana vaihe, jolloin en tahtonut olla alasti muiden seurassa mutta olen kyylä päässyt siitä yli.

      Aivan luonnollista.

    • Joku jostakin

      Älkää jaksako jankata siitä alastomuuden luonnollisuudesta, se ei ole mikään peruste! Paskantaminenkin on luonnollista mutta ei sitä tehdä vieraiden nähden! Tai kuseminen, masturboiminen, nenän kaivaminen, finnien pusertelu jne.

      Saunominen ja uiminen alasti saman sukupuolen kanssa on vielä ihan ok. Mutta vieraiden vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa nakuilu on jo aika, miten sen sanoisi, "rietasta".

      • Joo, kysymys oli siis "ujostuttaisiko?" No, ei juurikaan, jos tuntisin ne muut. Vieraiden vstakkaista sukupuolta olevien kanssa en alkaisi. Jos joku haluaa nakuilla muiden seurassa, niin siitä vaan. Perusteeksi riittää että alastomuus on luonnollista. Mikä siitä tekisi rietasta? Sen kun ei tarvitse olla mitenkään seksuaalista.


    • mutta älä häpeä

      Teit oikein kun noudatit tunteitasi. Jokaisen pitää itse päättää rajoistaan. Jos ystäväsi ovat tosi ystäviä he eivät painosta sinua tekemään sellaista mitä et tahdo. Olisi kiva ajatella että alastomuus voisi olla viatonta ja sitä se saattaa joskus ollakin. Ihminen on kuitenkin seksuaalinen olento koko ajan. Ei ole sellaista kytkintä josta seksuaalisuuden voisi kääntää off asentoon. Varsinkin nuorille miehille se on vaikeaa. Kuinka nuoret joille seksuaalisuus on uutta voisivat hallita sitä kun aikuisetkaan eivät siihen aina kykene? Mutta voihan olla että kaveriesi nakuilu oli viatonta ja minä väärässä. Itselleni alastomuus oli nuorena vaikea asia, aikuisena olen taas tottunut siihen. Toivottavasti et häpeillyt vartalosi vuoksi. Jokainen nainen joka ylpeänä kantaa vartalonsa on kaunis. Jos alastomuus yleensä ujostuttaa voit opetella siitä pois. Olemalla alasti. Kesäinen luontohan siihen sopii. Hyvää kesää ja muutenkin hyvää jatkoa.

    • Jaanuski

      Minusta toi riippuu vähän tilanteesta, en mä esimerkiksi halua että kukaan poika näkee mun rintoja kun mä vaihdan vaatteita tms mut kyllä mä silti oon ollu yläosattomissa ranalla (ulkomailla) kun kaikki muutkin oli eikä se tuntunu miltään. Ja saunassa kaikki muutkin on alasti niin ei se sit haittaa.

    • meme

      ei pahemmin ujostuta tai häiritse olla alasti, jos porukka on tuttu. itse ollaan ainakin leireillä isosporukalla menty sekasaunaan jne. ei siinä mitään. en tietysti lähtisi varmaan ihan heti sekaporukassa saunaan missä on täysin vieraita jätkiä. muuten en tyttöporukassa yhtään ujostele olla ilman vaatteita tms.

      • NIINK

        Ai jaa että silleesti "isosporukalla"... Kiinnostaisipa tietää,
        että minkäköhän tyyppisestä leiristä olikaan kysymys?


    • Marika&muut

      Harvemmin saunon sekaporukalla, mutta Joulun aikaan oli saunabileet. Ei siinä niin ihmeellistä ole, jutut on "pahempia" kuin itse tapahtuneet asiat. Voin käydä useamminkin ainakin samalla porukalla.

    • Masa*

      Kyllä saunomassa on tullut käytyä vaihtelevalla porukalla. Monesti mukana myös tyttöjä ja kesällä mökillä tietty kans.

    • 17v poika

      Ei ujostuta.
      Kerran yksissä juhlissa lähettiin kavereitten kans (oli tyttöjä ja poikia) saunomaan ja uimaan. Kun tuli vaatteiden vaihdon aika, suurin osa pojista arkailivat vaihtaa julkisesti housujansa (tytöillä ei ollut niinkään ongelmaa). Itse tein silloin niin että otin housut poies ja kävelin normaalisti ilkosillani suihkutiloihin ja pistin kädet naamalleni ja huusin: "Naamastahan mut tunnetaan!!" (kaikkihan siitä repesivät nauruun, jonka jälkeen loput pojat loppujenlopuksi uskalsivat vaihtaa vaattensa uikkareihin)

      Ei tartte hävetä itteänsä alasti. Jos muut eivät hyväksy sua sellasena niinku sä oot, pistät keskaria pystyyn ja that's it. Oo oma ittes ja älä välitä muiden mielipiteestä!! :)

      • Desperado

        Tällaisia ihmisiä tarvitaan lisää!!!! :DDDDDDDDDDDDD


    • *Erika

      Muutamaan vuoteen ei oo vaan tullut saunottua perheen kanssa. Mutta nyt muutettiin uuteen asuntoon ja saunottiin Joulu saunassa koko perheen kans. Nyt saunatiloissa on poreammekin, olin siinä pari kertaa pikkuveljen kanssa, kun vanhemmat on kovia ottamaan löylyjä. Minä 13v ja pikkuveli 12v, onks perhesaunat nykyään harvinaisia?

    • Ee_meli

      Ei perhesaunat harvinaisia ole, tyypit ei vaan tunnusta et saunotaan perheen kans.

    • Jenni_Marika*

      Kun on tottunut saunomaan pienestä asti perheen kans, se on ihan kiva yhteinen hetki perheen kanssa.

    • jeps___

      Ei ujostuta. Saunominen ja suihkussa oleminen on kivaa, ei siihen mitään seksuaalista tarvii kuulua.

      Ihmisiä kaikki ja jokainen tietää miltä toinen sukupuoli näyttää alastomana.

    • _Miisa

      onhan se normaalia. jotkut ei vaan tykkää esitellä vartaloaan tai jotkut on epävarmoja että mitä hän ne pojat ajattelee musta... syytä voi olla muitakin. on inhottava sanoo näin mut mulla on ihan hyvä vartalo, peppu jne. mut en kuitenkaa uskalla olla alasti poikien ees. ehkä en vaan halua näytellä itteäni kaikille? mitä sitten?

      • boksereillako saunaa

        mua ainakin ärsyttää olla alasti toisten nähden, liikkatunnilla suihkussa tai uimahallilla ku on uintia, varsinkin vielä ku ei oo murrosikä alkanu, kikkeli pieni ja ei oo karvoja, ja ikää jo 15, kait se sitten paremmin käy ku on muitten kans samalla tasolla.


    • M*ira

      Ei saunomisessa ole mitään järkyttävää sähellystä, meillä saunotaan koko perheen kanssa. Lauantai sauna on ollut pitkään perinne.

    • kkkko

      Ollaan pidetty porukan kans sekasaunoja, eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Jotkut haluavat olla pyykeen kanssa, jotkut voi olla ilman. Kukaan ei huomauta mitään kellekään sillä oma valinta se on miten muitten edessä haluaa olla. Itse yleensä saunassa olen pyyhkeen kanssa (ihan vaan siitäkin että olen tottunut sen ottamaan) mutta voin käydä suihkussa aivan normaalisti kaveripoikien edessä.

    • *Henna

      Viimeks loppiaisena saunottiin koko perheen kans, eikä siinä mitään ihmeellistä ollut.

    • teini123

      No jos siellä saunassa on teini-ikäisiä poikia ja tyttöjä, niin ei se kyllä mielestäni ole normaalia alasti. Vanhemmat ihmiset ovatkin sitten tottuneet toiseen sukupuoleen alasti, ettei ole mitään seksuaalista jännitettä.

      Mutta jos olisin kavereideni kanssa samaan aikaan joidenkin hyvännäköisten tyttöjen kanssa saunassa, olisi itsellä ja joka jätkällä heppi tanassa :D

    • _Jari

      Kyl meillä on perhesaunoja silloin tällöin. Kesällä mökillä useinkin.

    • *Laura__

      Mulle ihan sama kenen kanssa saunon, yksin saunominen on tylsää.

    • **Veera

      Jouluna oltiin perhesaunassa, eikä siin ollut sen ihmeempiä, kun saunottiin ja juteltiin mukavia.

    • en menis

      Ite en ainakaa lähtis siis murrosiäs saunaa tai uimaa ikästeni poikien kaa IKINÄ! uimahalliski uikkareis on ahdistavaa ku on luokan pojat sielä KAIKKI!

    • Petri*14v

      Joskus saunotaan koko perheen kans, niin ja mökillä kesällä useinkin. Ei tulis mitään odottaa saunavuoroja monta tuntia.

    • AhDiStAa...

      No pakko myöntää että minua kyllä ahdistaa tuommoiset tilanteet :/
      Ite en ainakaa lähtis siis murrosiäs saunaa tai uimaa ikästeni poikien kaa...

    • Marika_mie

      Ihan normaalisti käydään saunassa meidän perheessä. Eli siis sillä vahvuudella, ketä kulloinkin kotona on. Jos kaikki niin mie 16v, pikkusisko 14v ja pikkuveli 13v vanhemmat.

    • 16v

      Minä käyn saunassa aina alasti oli siellä minun ikäisiäni, pappoja tai pikkulapsia, julkinen tai yksityinen tila, ei siinä mitään hävettävää, samaa sukupuolta kaikki. Koulun liikuntatunninkin jälkeen menen aina suihkuun vaikka siellä on joku tai olen yksin kun muut menevät pukeutumaan urheilusuorituksen jälkeen. Tytöt huomaa kyllä kuka on puhdas mies ja kuka ei! Kyllä hiukan naurattaa kun jotkut laskevat housunsa hitaasti ja pistävät pyyhkeen kalsarin päälle ja pukee pois kalsarin sitten. Ei siinä mitään, kun joku menee rohkeasti alasti, joku muukin uskaltautuu myöskin mukaan. Ei tarvitse tehdä jos ei halua, ketään ei voi pakottaa.

    • Tero_tin*

      Ei tule oikeastaan käytyä enää perheen kanssa saunassa. Tai joulun aikaan kyllä käytiin, kun vanha ulkosauna lämmitettiin silloin mummolassa.

    • Jarkko_14v

      Ei meillä tehdä vaikeaa saunomisesta, hiihtoloman aikaan asutaan vuokramökissä ja saunotaan lähes joka päivä. Nyt pikkusisko on mua ainaskin 5 senttiä pitempi ja sillä on karvojakin enenpi, mut kyl tilanne muuttuu vielä?

    • __Elina

      Käytiin eilen hiihtolomasaunassa koko perheen kans. Harvemmin enää kaikki käydään, mut joskus kuitenkin.

    • Nätti naguna?

      Tää keskustelu nyt jumitti näihin saunajuttuihin, eikö se nyt ole aika normia käydä saunas alasti, ainakin perheen kesken. Mut miten muuten ootte alasti? Kuljetko kotona ilkosillas esim. suihkusta tullessa tai ootko huoneessas vaikka pelkissä pikkareissa? Poikakaverille varmaan kaikki kehtaa näyttäytyä alasti, mutta ootteko usein yhessä alasti ihan muuten vaan, muutenkin kun sängys? Itellä on yks muijakaveri joka on usein pikkareissa kun meen sille käymään, vaikka sen iskäkin olis kotona!

    • Kaisa_na

      Ihan sama kenen kanssa käy saunassa, siellähän saunotaan ja peseydytään ei kisata tai en mie ainakaan. (en pidä löylykisoista tai muista sellaisista) No hiihtolomalla saunotaan koko perheen kesken.

    • Heidi_uimas

      Ei se kumma juttu ole, hiihtolomal oltiin mökillä ja serkkuja oli kylässä 2 tyttöä, 2 poikaa. Vietettiin lomaa ja ulkoilua mökillä. Tietty illalla myös saunottiin koko porukan kanssa. Iskä harrastaa myös avantouintia joten avanto oli tehty rantaan. Joskus oon miekin käynyt avannossa, joten heitin serkuille et tulkaa perässä, se täyttää tiskikoneen joka on viimeisenä avannossa. Ja muut käytiin avannossa, mut se toinen poika ei käynyt. Arvaa naurattiko mua en joutunut "talkoohommiin".

    • Osmo&lomalaiset

      Hiihtolomal oltiin pullon pyöritystä serkkujen kesken. 4 tyttöä ja 3 poikaa, enkä ollut nakuna ensimmäisten joukossa.

    • stewen

      Alasti oleminen ei ujostuta. Se on minulle luonnollista. Olen mielelläni alasti ja teen monia asioita alastomana. Alastomuudellani en halua ärsyttää toisia tai pahoittaa toisten mieltä .Minua ei haittaa, jos joku näkee minut alastomana. En tarkoituksella etsi tilanteita paljastaakseni itseäni jollekulle. Olin mukana nakukympillä. Siellä sai luonnon keskellä mennä alasti teitä pitkin. Välillä oli yleisöä ja joku otti kuviakin.
      Nautin olla alasti myös toisten seurassa ja eniten niin, että toiset ovat puettuja ja itse olen alasti. Harvoin siihen on mahdollisuutta. Alastonmallina ollessa se onnistui. Vaimon kanssa onnistuu myös. Hän ei tykkää riisua, mutta sallii minun alastomuuteni. Olen aina täysin alasti, en tykkää olla puolipukeissa. Mallin töissäkin hain aina alastonmallin paikkaa.

    • Separdi

      Mä ainaki hillun alasti aina kun on mahdollista ! Se on ihan luonnollista !!!!!

    • Ole Rohkea!

      Jos meet saunaan isäs kanssa ni oothan sä silloinkin alasti nojoo se on ehkä vähän eri asia mutta ei kukaan rupea varmaa nauramaa ku just sä meet sinne

      ROHKEUTTA!!!

    • singnal

      Nolottaa, en edes omalle poikaystävälle näyttäydy alasti ja se on oma asiani.

    • 15vvpoikkkaa

      En kehtaa olla kenenkää muun seuras ku äitipuolen

    • rftghjikjhgfdsx

      Ihan luonnollista. Ei saunassa nyt vaatteetkaan päällä olla ja jos ei kellään sattunut oleen uikkareita mukana niin alasti mennään. Teit kyllä ihan oikein kun et mennyt saunaan jos se tuntui sinusta oudolta. Ei tarvi suostua saunomaan kenenkään kanssa jos se tuntuu tyhmältä.

    • :DXD:3:/:):(

      Muaki nolottaa olla alasti ja oma kroppa on yksityinen asia ja ei sitä ny yleiseen jakeluun levitetä, ei siin mitää jos et haluu saunoo ja uida poikien yms keskellä

    • Anonyymi

      Mua ei nolota olla alasti voin olla alasti missä vaan jos haluun

      • Anonyymi

        Oon 15. En voi mennä tyttöjen kanssa alasti saunaan, siitin ponnistautuu seisomaan ja se on vähän noloo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 15. En voi mennä tyttöjen kanssa alasti saunaan, siitin ponnistautuu seisomaan ja se on vähän noloo.

        Hei toi on mullakin tosi yleistä kyllä, onko sulla tänään seisonut?


    • Anonyymi

      Oon 15 vuotias poika koulun jälkeen riisun aina vaatteet kotona ja oon tietokoneella
      Kerran koulun jälkeen olin tietsikalla omas huonees alasti niin ovi kello soi luulin et pikkuveljeni tulee koulusta eikä oo taas avainta menin avaa oven munasillaan ovella seiso joku pikku veljen kaveri varmaan joku mamu katto silmät pyöreenä munaani ja kysy et onko veljeni kotona sanoin et ei oo
      Pikku veljen kaveri sano ok voiko tulla sisään venaa
      Sanoin juu tuu ihmees mut tääl ollaan sit alasti
      Niin pikkuveljen kaveri kysy et mis riisun
      Mä sanoin mis haluut
      Vaikka sun huonees hän vastasi
      Menimme min huoneseen ja hän riisu kiltisti eka housut sit lähti paita edessäni seiso nyt komea 13 vee poika alasti hänen nimensä on muuten muhis
      Muhis kysy mitä haluut et tehdään
      Mä sanoin et rakastellaan
      Muhis sano et on hyvä ja oon pannu veljeäs
      Sanoin uuh
      Muhis alko imee munaani uuh
      Tuntuu hyvältä hetken päästä muhiksen pippeli oli mun suussa
      Aah sit muhis alko panee mua ilman kumii
      Sit pikkuveljeni ryntää huoneseen just kun muhis laukee pyllyyni veljeni kysyy et mitä vittuu en tiennytkään et säkin oot homo ja heitti vaatteet pois ja ruvettiin kaikki kolme panee

    • Anonyymi

      mä oon oikeesti ollu mun luoka eessä alasti

    • Anonyymi

      Ihan oikein , ihan oikein teit kun kuuntelit sydäntäsi , ei pitäisi koskaan tehdä mitää mikä riitelee oman periaatteen kanssa.
      Hattua nostan kun olet viisas tyttö

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe