Mondeo X puheohjaus

MondeoX_2006.5

Uuden mallin tulosta huolimatta tuli ostettua uusi Mondeo X koska katsoin välirahan kohtuulliseksi. Autossa on puheella ohjattava bluethoot kännykälle vakiona joka näyttäisi toimivan hyvin ainakin parin Nokialaisen kanssa joita kokeilin. Puheella voi myös ohjata ilmastointia, navigaattoria (ei vakiovaruste)sekä radiota. Saitteko muut X:n ostaneet mitään kirjallista opasta puheohjauksen käytöstä? Itse en löytänyt ohjekirjoista puolta sanaakaan aiheesta. Toki auton syntetisaattorinainen vastaa
kysymykseen help avuliaasti. Netistäkään ei löydy kuin yleisluontoisia artikkeleita asiasta.

5

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Focus X:n mukana ainakin tuli suomenkielinen vihkonen. Reilu kuukausi ollut mutta en ole edes kokeillut tuota puheohjauksen toimivuutta.

      • MondeoX 2006.5

        Paina mode nappulaa ja sano help.


      • MondeoX 2006.5 kirjoitti:

        Paina mode nappulaa ja sano help.

        Kyllä sai makoisasti naureskella kun puheohjaus tulkkasi käskyt useinmiten väärin.
        Esim. käsky TUNE NAME meni useimmiten STORE NAME tai DELETE NAME. Vasta kun lausui TUNING NAME niin alkoi silloin tällöin osua kohdilleen.
        Samoin kun taajuuden enkuksi lausuu esim. 96.9 niin radio tulkitsi sen 95.0
        Kyllä sai tosiaan kippurassa naureskella noita radion tulkintoja. Mahtoi kanssa autoilijatkin ihmetellä mitä siellä naureskellaan.


      • MondeoX 2006.5
        Rakentelija kirjoitti:

        Kyllä sai makoisasti naureskella kun puheohjaus tulkkasi käskyt useinmiten väärin.
        Esim. käsky TUNE NAME meni useimmiten STORE NAME tai DELETE NAME. Vasta kun lausui TUNING NAME niin alkoi silloin tällöin osua kohdilleen.
        Samoin kun taajuuden enkuksi lausuu esim. 96.9 niin radio tulkitsi sen 95.0
        Kyllä sai tosiaan kippurassa naureskella noita radion tulkintoja. Mahtoi kanssa autoilijatkin ihmetellä mitä siellä naureskellaan.

        Ei voinut vielä 5 vuotta sitten kuvitella kuinka
        hauskaa on jutella autonsa kanssa ja siinä sivussa kehittää omaa ääntämystään :-)


    • verde

      Sain auton huhtikuun lopulla, lupasivat toimittaa oppaan jälkikäteen, heti kun saavat.
      Puhelin näyttää toimivan hienosti, samoin lämpötilan säätö.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      629
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      52
      519
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe