Uuden mallin tulosta huolimatta tuli ostettua uusi Mondeo X koska katsoin välirahan kohtuulliseksi. Autossa on puheella ohjattava bluethoot kännykälle vakiona joka näyttäisi toimivan hyvin ainakin parin Nokialaisen kanssa joita kokeilin. Puheella voi myös ohjata ilmastointia, navigaattoria (ei vakiovaruste)sekä radiota. Saitteko muut X:n ostaneet mitään kirjallista opasta puheohjauksen käytöstä? Itse en löytänyt ohjekirjoista puolta sanaakaan aiheesta. Toki auton syntetisaattorinainen vastaa
kysymykseen help avuliaasti. Netistäkään ei löydy kuin yleisluontoisia artikkeleita asiasta.
Mondeo X puheohjaus
5
1672
Vastaukset
Focus X:n mukana ainakin tuli suomenkielinen vihkonen. Reilu kuukausi ollut mutta en ole edes kokeillut tuota puheohjauksen toimivuutta.
- MondeoX 2006.5
Paina mode nappulaa ja sano help.
MondeoX 2006.5 kirjoitti:
Paina mode nappulaa ja sano help.
Kyllä sai makoisasti naureskella kun puheohjaus tulkkasi käskyt useinmiten väärin.
Esim. käsky TUNE NAME meni useimmiten STORE NAME tai DELETE NAME. Vasta kun lausui TUNING NAME niin alkoi silloin tällöin osua kohdilleen.
Samoin kun taajuuden enkuksi lausuu esim. 96.9 niin radio tulkitsi sen 95.0
Kyllä sai tosiaan kippurassa naureskella noita radion tulkintoja. Mahtoi kanssa autoilijatkin ihmetellä mitä siellä naureskellaan.- MondeoX 2006.5
Rakentelija kirjoitti:
Kyllä sai makoisasti naureskella kun puheohjaus tulkkasi käskyt useinmiten väärin.
Esim. käsky TUNE NAME meni useimmiten STORE NAME tai DELETE NAME. Vasta kun lausui TUNING NAME niin alkoi silloin tällöin osua kohdilleen.
Samoin kun taajuuden enkuksi lausuu esim. 96.9 niin radio tulkitsi sen 95.0
Kyllä sai tosiaan kippurassa naureskella noita radion tulkintoja. Mahtoi kanssa autoilijatkin ihmetellä mitä siellä naureskellaan.Ei voinut vielä 5 vuotta sitten kuvitella kuinka
hauskaa on jutella autonsa kanssa ja siinä sivussa kehittää omaa ääntämystään :-)
- verde
Sain auton huhtikuun lopulla, lupasivat toimittaa oppaan jälkikäteen, heti kun saavat.
Puhelin näyttää toimivan hienosti, samoin lämpötilan säätö.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18629Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 95552
- 52519
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437