Clio, vuoden auto?

huh huh

Saattaa olla muuten joskus jopa kahdenkin vuoden auto.
Mikä ihmisiä vaivaa kun kyseisen auton ostaa, min. hintakin jopa 15,900 pienestä kotelosta?

Nautinto ei varmasti ole tuollaisella ajella, sehän on selvää.
Katselin vain millaisia laatuautoja tuolla hinnalla saisi käytettynä ne kalleimmat km pois.
www.nettiauto.com

Valinnanvaraa on valtavasti ja selkeästi ylivoimaisin varustein saati mukavuuksin muutenkin.
Hintakaan ei tipu samaa tahtia kuin kyseisestä "autosta".

Onkohan joku pieni ryhmä määrittelemässä oikeasti "vuoden autoa" ties minkälehden toimesta.
Taitaa olla jo 7-päiväälehtikin sormensa pelissä mukana, muutoin ei aikuistenoikeasti asia ole selitettävissä.

No "myyntivalttina" sitä pidetään, eli provikaa cliosta maksetaan jollekkin taholle.

7

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakke

      Kirjoittelet asiasta eli Cliosta mutu-pohjalta. Käy koeajamassa auto ja tule sitten koomentoimaan.

      • huh huh

        On tuossa ihan tarpeeksi kokemusta, kun kaverin kyydissä olin "näytös-lenkin" erinäisillä tieosuuksilla kun oli ostanut noin 5 viikkoa sitten kyseisen kinderin, perhe-autoksi?
        Kuulemma edullinen ajella ja erittäin tilavakin?

        Kyllä oli kokemus kertakaikkiaan.
        Oli oikeasti helpotus päästä ajelemaan omalla mersulla kotiin, vaikka pari tuhatlappusen edullisempi onkin vielä tänäpäivänä, mutta aika nopeasti tuollainen muuttuu halvemmaksi, ymmärrettävästi.

        No on toisaalta huomioitava, että oma autoni on maksanut uutena yli 3 kertaa enemmän, ja sen kyllä huomaa.

        Itse en ymmärrä miksi ihmiset haluavat laatua, mutta eivät osta sitä vaikka edullisemminkin sen voi saada.
        "köyhän nimittäin ei kannata ostaa nopesti halpenevaa ja huonoa laatua"

        Punto on myös näistä alan vermeistä vihonviimeinen, Cliossa sentään muotoilua mukana.


      • Aina Impi Ellen Anna
        huh huh kirjoitti:

        On tuossa ihan tarpeeksi kokemusta, kun kaverin kyydissä olin "näytös-lenkin" erinäisillä tieosuuksilla kun oli ostanut noin 5 viikkoa sitten kyseisen kinderin, perhe-autoksi?
        Kuulemma edullinen ajella ja erittäin tilavakin?

        Kyllä oli kokemus kertakaikkiaan.
        Oli oikeasti helpotus päästä ajelemaan omalla mersulla kotiin, vaikka pari tuhatlappusen edullisempi onkin vielä tänäpäivänä, mutta aika nopeasti tuollainen muuttuu halvemmaksi, ymmärrettävästi.

        No on toisaalta huomioitava, että oma autoni on maksanut uutena yli 3 kertaa enemmän, ja sen kyllä huomaa.

        Itse en ymmärrä miksi ihmiset haluavat laatua, mutta eivät osta sitä vaikka edullisemminkin sen voi saada.
        "köyhän nimittäin ei kannata ostaa nopesti halpenevaa ja huonoa laatua"

        Punto on myös näistä alan vermeistä vihonviimeinen, Cliossa sentään muotoilua mukana.

        Eli jos Clio maksaa 15.900 euroa ja sun mesesi on pari tonnia halvempi (todellisuudessa vai nettiauton ylioptimististen hintapyyntöjen mukaan arvioiden?), ajat n. 13.900 e autolla. Ei tarvitse olla idiootti ymmärtääkseen, että tuolla rahalla ei saa kummoistakaan johtotähteä.

        Edes Saksasta itse hakien.

        Olin viime kevättalvena kahden vaiheilla, minkä auton hankimme seuraavaksi. Lähinnä M-B C-sarjalainen farmari tai 406 farkku olivat mielessä. Pistin sitten autotalliin hakusanoiksi "alle 120.000 tkm ja alle 22.000 euroa", ja katsoin millaisen Mersun sillä saa. No jopas oli hiljaista!! Noilla kriteereillä löytyi vain kaksi Mersua, joista hyvinkääläistä ei voinut edes ajatellakaan - ikinä en osta enää valkoista autoa ja siinä ei ollut ilmastoitua. Pitäjänmäellä kävin katsomassa ilmastoitua 1999 farkkua, joka oli TODELLINEN miina. Alla oli ensiasennusrenkaat - tosiaankin. Moiset talvirenkaat olivat suorastaan hengenvaaralliset. Alumiinivanteet olivat syöpyneet, ja kaikesta näki että autoa ei ollut huollettu. Huvittavinta asiassa oli se, että auto oli myyty jollekulle... Kyllä on ihmisillä uskomaton tarve pidentää miehisyyttään, voi helkkari...

        406 sitten karsiutui pelistä muista syistä.

        Nyt ajamme varustellulla ilmastoidulla Megane farmarilla, ja hymyilemme iloisesti, kun hikoilet viereisellä kaistalla 350.000 ajetussa mersussasi.

        Ajaisin sillä Cliollakin mieluummin.

        Mutta kukin tyylillään.

        Onneksi saa ajaa sillä mistä tykkää.


      • Sakke
        huh huh kirjoitti:

        On tuossa ihan tarpeeksi kokemusta, kun kaverin kyydissä olin "näytös-lenkin" erinäisillä tieosuuksilla kun oli ostanut noin 5 viikkoa sitten kyseisen kinderin, perhe-autoksi?
        Kuulemma edullinen ajella ja erittäin tilavakin?

        Kyllä oli kokemus kertakaikkiaan.
        Oli oikeasti helpotus päästä ajelemaan omalla mersulla kotiin, vaikka pari tuhatlappusen edullisempi onkin vielä tänäpäivänä, mutta aika nopeasti tuollainen muuttuu halvemmaksi, ymmärrettävästi.

        No on toisaalta huomioitava, että oma autoni on maksanut uutena yli 3 kertaa enemmän, ja sen kyllä huomaa.

        Itse en ymmärrä miksi ihmiset haluavat laatua, mutta eivät osta sitä vaikka edullisemminkin sen voi saada.
        "köyhän nimittäin ei kannata ostaa nopesti halpenevaa ja huonoa laatua"

        Punto on myös näistä alan vermeistä vihonviimeinen, Cliossa sentään muotoilua mukana.

        Täällä Clioa käyvät haukkumassa mutu-pohjalta ihmiset, jotka eivät tunne autoa kuin naapurin kummin kaiman kertoman pohjalta. Yleensä näillä tyypeillä ei ole omaa autoa saati ajokorttia. Mutta he luulevat tietävänsä paremmin.


    • taholle

      Monelle taholle olisi joutunut maksamaan, jos maksamalla vuoden auton tittelin saisi. Valinnan tekevät lähes kaikkien euroopan autolehtien toimittajista koostuva raati. Uutta Clioa en vielä ole ajanut, mutta edellisen korimallin autoa kyllä. Kaupunkiautona se on suorastaan ylivertainen verrattuna johonkin saksantuontiromuun ja samoin talviautona ainakin takavetoisiin verrattuna.

    • Kentsu

      Mitä ihmettä sä tulet tänne vaahtoamaan uudesta Cliosta, jota et ole edes koeajanut? Voin sanoa että hiljaisempaa ja mukavampaa autoa saa hakea tuosta kokoluokasta. Väitän myös että se on hiljaisempi kuin moni isompi auto. Mieluummin otan uuden Clion 2 vuoden takuulla kun jonkun vanhan ikälopun ja hierotun ruosteisen Mersun. Kaverillakin oli niin tuunattu -90:n Mersu että... päällepäin niin hieno mutta kun ovet avasi niin kynnykset umpiruosteessa. Nää on näitä, jotka ovat päällepäin niin kauniita mutta sisältä pelkkää paskaa!

    • kateus nostaa päätään

      Voivoi!

      Sun tekstistäs loistaa kateus niin selvästi, että...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe