"Villien leikkien harrastaminen on hyvä jättää vain muutamaan kertaan viikossa, koska ne ovat erittäin stressaavia." Otin yhdestä tekstistä suoraan, minä kun luulin että se on pennulle mukavaa, ja ajattelin viedä "koko" (melkeen päivittäin) ajan koirapuistoon leikkimään, kun pentu niin selvästi siitä tykkää, mutta onko se todella stressaavaa? Nyt kun rokotukset alkaa olemaan kunnossa niin olisi mukava tälläisellä säällä siellä istuskella.
Onko tämä totta?!
6
1140
Vastaukset
- bordeauxindoggi?
oli aijemmin se uros? mihin se kuoli tai miksi lopetettiin? ei oo pakko vastata ihan mielenkiinnosta kysyn vaan kun huomsin sen "kuolin ilmotuksen" otan myös osaa menetyksestä :(
- blondi-83
Mulla on kyllä ensimmäinen koira, koskas oon semmosen kuolin ilmotuksen laittanu?! ja poika on kyllä mutta reilu 4kk...
- pikkuhaukku
Näin sanottiin meillekin koirakoulussa. Mut meillä ainakin pojat leikkii päivittäin ja eihän sitä mitenkään voi ees estää kun asuu yhessä. :)
- mieltä
muuta ei 4 kk voi viedä "koko" päiväksi puistoon!
jos leikkii kaverinsa kanssa niin ok, mutta riehua vieraitten koirien kanssa vieraassa paikassa... en tekis en. - blondi-83
mieltä kirjoitti:
muuta ei 4 kk voi viedä "koko" päiväksi puistoon!
jos leikkii kaverinsa kanssa niin ok, mutta riehua vieraitten koirien kanssa vieraassa paikassa... en tekis en.käsitit väärin... meinasin että ollaan joku noin puol tuntii per päivä... tai ainaski eilen oltiin ja virtaa ois riittäny vaikka kuinka paljon mutta en viittiny olla kauempaa kun oli niin kuuma (vaikka tänään kuumempi) päivä.
Samaa olen minäkin kuullut, jopa useammasta lähteestä. Toisten koirien kanssa riehuminen on koiralle tosi stressaavaa. En tiedä, kuinka usein on liikaa, mutta kyllä koiran voi vielä puistoon aina välillä. Itse en veisi joka päivä. Sama juttu erilaisten pallo- ja repimisleikkien kanssa, ne voivat stressata koiraa henkisesti ja koira alkaa käydä ylikierroksilla tai oirehtia muuten.
Ulkona voi istuskella muutenkin, esim. ihan tavallisessa puistossa tai järven rannalla. Koiranpentujen ja aikuistenkin koirien mielestä moni asia on mukavaa, vaikka se ei aina olisikaan niille hyväksi. Esimerkiksi suklaa.
Ulkona voi myös kouluttaa koiraa, jos löytää sopivan paikan. Hommasta voi tehdä koiralle hauskan leikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654