"Villien leikkien harrastaminen on hyvä jättää vain muutamaan kertaan viikossa, koska ne ovat erittäin stressaavia." Otin yhdestä tekstistä suoraan, minä kun luulin että se on pennulle mukavaa, ja ajattelin viedä "koko" (melkeen päivittäin) ajan koirapuistoon leikkimään, kun pentu niin selvästi siitä tykkää, mutta onko se todella stressaavaa? Nyt kun rokotukset alkaa olemaan kunnossa niin olisi mukava tälläisellä säällä siellä istuskella.
Onko tämä totta?!
6
1133
Vastaukset
- bordeauxindoggi?
oli aijemmin se uros? mihin se kuoli tai miksi lopetettiin? ei oo pakko vastata ihan mielenkiinnosta kysyn vaan kun huomsin sen "kuolin ilmotuksen" otan myös osaa menetyksestä :(
- blondi-83
Mulla on kyllä ensimmäinen koira, koskas oon semmosen kuolin ilmotuksen laittanu?! ja poika on kyllä mutta reilu 4kk...
- pikkuhaukku
Näin sanottiin meillekin koirakoulussa. Mut meillä ainakin pojat leikkii päivittäin ja eihän sitä mitenkään voi ees estää kun asuu yhessä. :)
- mieltä
muuta ei 4 kk voi viedä "koko" päiväksi puistoon!
jos leikkii kaverinsa kanssa niin ok, mutta riehua vieraitten koirien kanssa vieraassa paikassa... en tekis en. - blondi-83
mieltä kirjoitti:
muuta ei 4 kk voi viedä "koko" päiväksi puistoon!
jos leikkii kaverinsa kanssa niin ok, mutta riehua vieraitten koirien kanssa vieraassa paikassa... en tekis en.käsitit väärin... meinasin että ollaan joku noin puol tuntii per päivä... tai ainaski eilen oltiin ja virtaa ois riittäny vaikka kuinka paljon mutta en viittiny olla kauempaa kun oli niin kuuma (vaikka tänään kuumempi) päivä.
Samaa olen minäkin kuullut, jopa useammasta lähteestä. Toisten koirien kanssa riehuminen on koiralle tosi stressaavaa. En tiedä, kuinka usein on liikaa, mutta kyllä koiran voi vielä puistoon aina välillä. Itse en veisi joka päivä. Sama juttu erilaisten pallo- ja repimisleikkien kanssa, ne voivat stressata koiraa henkisesti ja koira alkaa käydä ylikierroksilla tai oirehtia muuten.
Ulkona voi istuskella muutenkin, esim. ihan tavallisessa puistossa tai järven rannalla. Koiranpentujen ja aikuistenkin koirien mielestä moni asia on mukavaa, vaikka se ei aina olisikaan niille hyväksi. Esimerkiksi suklaa.
Ulkona voi myös kouluttaa koiraa, jos löytää sopivan paikan. Hommasta voi tehdä koiralle hauskan leikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096516Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884151L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453467TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72850Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251461- 66878
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55853- 9839
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193828Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47809