Että palvelut ovat kokoajan huonontuneet,kun on otettu tietokoneet käyttöön. Kelat,pankit Telia-Sonera, saa ventata välillä tunninkin ennenkuin saa palvelua. Silti vaan ollaan vähentämässä työntekijöitä,vaikka voitot kasvavat kokoajan ja palvelut huononee?
Oletteko huomannut?
9
368
Vastaukset
- on valtion
hallinnassa oleva lafka, ei mikää yksityisen omistama yhtiö.
meitä eniten kusettaakin. Valtioenemmistöinen se on Fortum ja Nestekin. Siltä suunnalta ne toimintaohjeet viime kädessä tulee kyseisille firmoille.
- huomannut
ja tiedätkös mistä se johtuu?
Se johtuu siitä, että työntekijät eivät osaa käyttää tietokoneita eikä sovelluksia niiden vaatimalla tavalla.
Monesti olen huomannut kun olen jossakin virastossa vieraillut kuinka joku vanha kalkkuna selittää että voi kun on uusi ohjelma ja kun se ei nyt toimi...blaa blaa... ja aikaa menee hukkaan... odottele siinä sitten että saadaan paperit ulos tulostimesta!- Namenoz
Tietokonejärjestelmien tekijät eivät osaa tai heille ei taloudellisissa paineissa anneta mahdollisuutta tehdä helppokäyttöisiä sovelluksia.
- hirvittää
Minua hirvittää, että kaikki tieto häviää jonnekin, kun ne on vain tietokoneilla. Manuaalisesti jos tehtäisiin, ei olisi niin paljon työttömiäkään ja asiat kirjautuisivat olematta riippuvaisia sähköstä ja magneettisesta tietohallinnasta.
- Anskuliini
on justiinsa niin hyvää, kuin itse haluaa, jos sulla on netti, et tarvitse pankkia juuri koskaan, mulla on kotona kaikki mahdollisuudet hoitaa pankkiasiat, olen sijoittanut rahaa semmosiin rahastoihin, että kun tarvitsen ylimääräistä ei tarvitse kuin soittaa pankinjohtajalle ja rahat on samana päivänä tilillä.
Tuottoa ei niin paljon tule, mutta minulle on tärkeää että saan helposti asiat hoidettua.
Kelaa en ole tarvinnut, muutakuin muutama vuosi taaksepäin kuntoutus asioissa ja silloin palvelu oli hyvää.
Teleoperaattorit mun mielestä pitää liiankin hyvin yhteyksiä ja palvelee, voisivat harvemminkin soitella.- Loistava.polku
Suurimman osan asioista saa tosiaan hoidettua netin kautta, ja paljon nopeammin ja vaivattomammin kuin ikinä minkäänlaiselta palvelutiskiltä. Pankkilainatkin kun hoidellaan nettihakemuksin ja allekirjoitus verkkopankkitunnuksilla.
Jotkut vähän erikoisemmat tapaukset (viimeksi vuosi sitten perunkirjoitus) täytyy edelleen hoitaa tiskillä, mutta ainakin pankeissa niitä varten sovitaan aika ihan erikseen eikä odotella tarvitse.
Minä pidän tästä nykysysteemistä huomattavasti enemmän kuin vanhasta. - ...
Loistava.polku kirjoitti:
Suurimman osan asioista saa tosiaan hoidettua netin kautta, ja paljon nopeammin ja vaivattomammin kuin ikinä minkäänlaiselta palvelutiskiltä. Pankkilainatkin kun hoidellaan nettihakemuksin ja allekirjoitus verkkopankkitunnuksilla.
Jotkut vähän erikoisemmat tapaukset (viimeksi vuosi sitten perunkirjoitus) täytyy edelleen hoitaa tiskillä, mutta ainakin pankeissa niitä varten sovitaan aika ihan erikseen eikä odotella tarvitse.
Minä pidän tästä nykysysteemistä huomattavasti enemmän kuin vanhasta....kun sais vielä veroasiatkin hoitaa reaaliajassa netissä, mutta ei ja huomenna verottajan luo. ;(
- etumies
Palveluja karsitaan etupainoitteisesti, jotta saadaan ihmiset hoitamaan asiat suoraan tietokoneiden kanssa.
Muistaako kukaan aikaa ennen pankkiautomatteja? Nyt on selviö että rahaa haetaan "seinästä". Myös kaupan palvelutiskit olemme vähitellen unohtamassa ja hyväksymme pakatut lihat yms asiat, jotka aikoinaan olivat tabu. Junaliput ostamme konella, ja onhan se niin, että tietokoneella kotona moni asia on kivempikin hoitaa, esim matkavaraukset, loman sunnittelu,ja itse asiassa laskujen maksukin on mukava hoitaa kotoa, verraten siihen että piti ehtiä pankkineidin luo ennen 16,30 kuten oli vielä parikymmentä vuota sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205313- 501371
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 46752
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52747- 46744
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49736Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8724