Hygieniapassi

nyrkki

Voisiko joku olla niin ystävällinen, että antais jonkun osoitteen jos noit vanhoja kokeita on. Ite en siis millään löydä, kun noi prkl. sivut on muuttunut. Mut kiitos kaikille vastanneille.

23

72018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pena567
      • ihanko tosi

        ovatko testin kysymykset näin vaikeita kuin hygieniapassi.genen sivuilla? (nyt kummastuttaa)


      • net...
        ihanko tosi kirjoitti:

        ovatko testin kysymykset näin vaikeita kuin hygieniapassi.genen sivuilla? (nyt kummastuttaa)

        Itsekin ihmettelen, kuinka vaikeilta kysymykset vaikuttavat. Ensi viikolla olisi hygieniapassikoe edessä...


      • passitonko
        net... kirjoitti:

        Itsekin ihmettelen, kuinka vaikeilta kysymykset vaikuttavat. Ensi viikolla olisi hygieniapassikoe edessä...

        Tänään tein tuon kokeen ja joukossa oli tosi helppoja, maalaisjärjellä hoksattavia kysymyksiä ja sitten tosi vaikeitakin. 40 kysymystä ja 6 saa olla väärin. On vähän hilkulla, meneekö läpi vai nou.
        Netissä oleva harjoituskoe oli helpompi, kuin tämänpäiväinen oikea koe...


      • ei musta ollu
        passitonko kirjoitti:

        Tänään tein tuon kokeen ja joukossa oli tosi helppoja, maalaisjärjellä hoksattavia kysymyksiä ja sitten tosi vaikeitakin. 40 kysymystä ja 6 saa olla väärin. On vähän hilkulla, meneekö läpi vai nou.
        Netissä oleva harjoituskoe oli helpompi, kuin tämänpäiväinen oikea koe...

        vaikeempi koe kun nää kysymykset netissä.


      • Kysymystenkin
        ei musta ollu kirjoitti:

        vaikeempi koe kun nää kysymykset netissä.

        taso vaihtelee. Jos sattuu sellainen koe eteen että puhutaan useista mikrobiologian kysymyksistä ja ruokamyrkytysten aiheuttajista pitäisi tietää kaikki niin arvaamalla voi päästä pitkälle, sitähän se ei osoita että tietäisit asioista yhtään mitään. Pieni vaiva päntätä mikrobeja jos se saa samalla tajuamaan myös sen ettei ruokailijoiden terveydellä kannata leikkiä.


    • lähihoitajalle??

      Eli siis saako lähihoitsu paprut käteen jos ei ole suorittanut h passia?Entäs ensiapukoulutus, jos on suorittamatta?Vaiko saa paperit ja lukee vaan et suorittamatta??

    • höhö

      Eli otsikolla mennään.

      • eräs opiskelija

        aina sen suorittamisen jälkeen, tosin täydentämiskoulutuksesta ei tietoa...
        Itse olen menossa piahkoin testiin ja haluaisin tietää montako virhettä sallitaan että menee läpi, kuulemma vähän kompa mallisia kysymyksiä, pitäneen olla tarkkana että jaksaa lukea ja ajatella ennekuin vastaa , jotta saa kys. testin läpi.


      • ???
        eräs opiskelija kirjoitti:

        aina sen suorittamisen jälkeen, tosin täydentämiskoulutuksesta ei tietoa...
        Itse olen menossa piahkoin testiin ja haluaisin tietää montako virhettä sallitaan että menee läpi, kuulemma vähän kompa mallisia kysymyksiä, pitäneen olla tarkkana että jaksaa lukea ja ajatella ennekuin vastaa , jotta saa kys. testin läpi.

        Kuulin huhuja et myös kuorma-auton kuljettajat ja kaivinkonekuskit joutuis suorittaa hygipassin, onkx järkee"


      • luulee tietävänsä
        ??? kirjoitti:

        Kuulin huhuja et myös kuorma-auton kuljettajat ja kaivinkonekuskit joutuis suorittaa hygipassin, onkx järkee"

        kuorma-auto kuskeilla voi ollakkin, jos työskentelevät elintarvikkeiden kanssa. ruokahan liikkuu ympäri suomea pyörillä.

        kaivinkonekuskeista en tiedä, luultavasti joku tosi erikoinen homma


      • vaan
        ??? kirjoitti:

        Kuulin huhuja et myös kuorma-auton kuljettajat ja kaivinkonekuskit joutuis suorittaa hygipassin, onkx järkee"

        k-a kuljettajat jotka kuljettavat elintarvikkeita joutuvat suorittamaan hygieniapassin!!


      • MxxMxx
        vaan kirjoitti:

        k-a kuljettajat jotka kuljettavat elintarvikkeita joutuvat suorittamaan hygieniapassin!!

        Moikka Itse Olen Menossa Huomenna Hespurgerin Työ Hastaatelun Ja pelkän tosi paljon miten se Hygenianpassin suoritamisessa Käy osaisko joku kertoa suoritetanko se Hygeniapassi tietokonella vai kitjoitettan käsin Kiitos joo etukäten


      • df
        MxxMxx kirjoitti:

        Moikka Itse Olen Menossa Huomenna Hespurgerin Työ Hastaatelun Ja pelkän tosi paljon miten se Hygenianpassin suoritamisessa Käy osaisko joku kertoa suoritetanko se Hygeniapassi tietokonella vai kitjoitettan käsin Kiitos joo etukäten

        mää oon 14v ja tein sen passin just. lue vaa kerra läpi ne kaikki jutut www.hygos.fi. sain 38/40


      • Hellevi A.
        df kirjoitti:

        mää oon 14v ja tein sen passin just. lue vaa kerra läpi ne kaikki jutut www.hygos.fi. sain 38/40

        Kalapakasteet lähtevät tuotannosta -18C - asteisina?
        VÄÄRIN. -15C - asteisina.

        Tuorejuustot lähtevät tuotannosta 3C-asteisina?
        VÄÄRIN. 4C-asteisina.

        Näin EVIRA osaa. Eipä väliä, vaikka teollinen ruuantuotanto pilaa terveytemme ja tuottaa kaatopaikat täyteen roskaa. Ja tekee meistä jokaisesta eläinten orjuuttajan ja rääkkääjän.

        Puhumattakaan siitä, miten se on tehnyt kaikkensa hukuttaakseen perinteisen ja aidon, suomalaisen ruuan maineen, kunnian, maun ja näön.

        Millään muulla ei ole väliä, kunhan tottelet byrokratiaa.
        Kunhan tiedät sen yhden asteen eron!


      • Hellevi A.
        Hellevi A. kirjoitti:

        Kalapakasteet lähtevät tuotannosta -18C - asteisina?
        VÄÄRIN. -15C - asteisina.

        Tuorejuustot lähtevät tuotannosta 3C-asteisina?
        VÄÄRIN. 4C-asteisina.

        Näin EVIRA osaa. Eipä väliä, vaikka teollinen ruuantuotanto pilaa terveytemme ja tuottaa kaatopaikat täyteen roskaa. Ja tekee meistä jokaisesta eläinten orjuuttajan ja rääkkääjän.

        Puhumattakaan siitä, miten se on tehnyt kaikkensa hukuttaakseen perinteisen ja aidon, suomalaisen ruuan maineen, kunnian, maun ja näön.

        Millään muulla ei ole väliä, kunhan tottelet byrokratiaa.
        Kunhan tiedät sen yhden asteen eron!

        Tuttu Perhosta aikoinaan valmistunut kokki Alen kirjoitti taannoin HS:ssa, miten 14 vuoden uran jälkeen joutui passikokeeseen. Aika nöyryyttävää varmaan.
        Hän myös kertoi, kuinka Evira ei hyväksy torilta ostettua kalaa ravintolaruuaksi.
        Pitää kuulema ostaa "paremmin valvotuilta tuottajilta".
        Alen kirjoitti myös, miten Evira ei katso hyvällä sitä, jos käyttää ravintolassaan aitoja juureksia -siis multajuureksia.

        Miten tämä sitten esim. Italiassa tai Espanjassa onnistuu? Siellä parhaimmat ravintolat hakevat raaka-aineensa pieniltä toimittajilta, halleista ja kalastajilta. Mitä EU sanoo asiasta?
        Vai onko Eviralla tässä omat Suomi-Finland - säännöt?
        Tietääkö joku?


      • Niin kai sitten
        Hellevi A. kirjoitti:

        Tuttu Perhosta aikoinaan valmistunut kokki Alen kirjoitti taannoin HS:ssa, miten 14 vuoden uran jälkeen joutui passikokeeseen. Aika nöyryyttävää varmaan.
        Hän myös kertoi, kuinka Evira ei hyväksy torilta ostettua kalaa ravintolaruuaksi.
        Pitää kuulema ostaa "paremmin valvotuilta tuottajilta".
        Alen kirjoitti myös, miten Evira ei katso hyvällä sitä, jos käyttää ravintolassaan aitoja juureksia -siis multajuureksia.

        Miten tämä sitten esim. Italiassa tai Espanjassa onnistuu? Siellä parhaimmat ravintolat hakevat raaka-aineensa pieniltä toimittajilta, halleista ja kalastajilta. Mitä EU sanoo asiasta?
        Vai onko Eviralla tässä omat Suomi-Finland - säännöt?
        Tietääkö joku?

        Suomi-Finland se on. EU:lla on useita tiukempia elintarvike määräyksiä, mutta ilmeisesti usea EU-maa ei näistä kummemmin perusta. Tokihan noita enemmän tai vähemmän noudatetaan mutta suomi on sitten asia erikseen. Mekun haluamme aina olla "mallioppilaita" niin pitäähän noita säädöksiä pilkuntarkkaan noudattaa, ja Evira kun on kyseessä niin ammutaan ne sitten saman tien yli niinkuin kaikki muutkin EU-lainsäädännöt...


      • atlatl
        Niin kai sitten kirjoitti:

        Suomi-Finland se on. EU:lla on useita tiukempia elintarvike määräyksiä, mutta ilmeisesti usea EU-maa ei näistä kummemmin perusta. Tokihan noita enemmän tai vähemmän noudatetaan mutta suomi on sitten asia erikseen. Mekun haluamme aina olla "mallioppilaita" niin pitäähän noita säädöksiä pilkuntarkkaan noudattaa, ja Evira kun on kyseessä niin ammutaan ne sitten saman tien yli niinkuin kaikki muutkin EU-lainsäädännöt...

        ...testejä on vähän erilaisia??

        Minulla on se materiaali ,enkä löytänyt mitään mainintaa kys läpyskästä mistään juustojen lämpötilasta,josta aiempi kirjoittaja tuolla puhui....
        Meillä on testi tulevana tiistaina ja olen jo kovasti lueskellut.

        Tuo .gene.fi- sivusto on huono kun pitäisi maksaa jotta saa harjoitella noita kysymyksiä.

        Osa oli kyllä aika helppojakin....
        Kerrankin työkkärin kurssista on oikeaa hyötyä.Saatiin jo suoritettua työturvallisuuskortti ja se meni helposti läpi. Saan nähä meneekö tää hygieniapassi sit yhtä helposti läpi....


      • heisan
        atlatl kirjoitti:

        ...testejä on vähän erilaisia??

        Minulla on se materiaali ,enkä löytänyt mitään mainintaa kys läpyskästä mistään juustojen lämpötilasta,josta aiempi kirjoittaja tuolla puhui....
        Meillä on testi tulevana tiistaina ja olen jo kovasti lueskellut.

        Tuo .gene.fi- sivusto on huono kun pitäisi maksaa jotta saa harjoitella noita kysymyksiä.

        Osa oli kyllä aika helppojakin....
        Kerrankin työkkärin kurssista on oikeaa hyötyä.Saatiin jo suoritettua työturvallisuuskortti ja se meni helposti läpi. Saan nähä meneekö tää hygieniapassi sit yhtä helposti läpi....

        www.hygos.fi, kauanko se passi on voimassa?


    • kairest

      "työtä osaaville jo yli 20 vuoden kokemuksella"

      Täytä hakemuksesi www.kairest.fi niin otamme yhteyttä!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe