Road trip

Petsi

Olemme ensi kesänä/syksynä lähdössä road tripille Eurooppaan. Kamat autoon ja menoksi. Italiassa olisi tarkoitus käydä kääntymässä ja sitten takaisin.

Matkareittiä suunnitellaan ja jos jollain olisi hyviä ehdotuksia, mitä kautta kannattaisi ajaa ja mitä mielenkiintoisia nähtävyyksiä matkan varrella käydä katsomassa, olisimme enemmän kuin kiitollisia.

8

1904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotus

      Näin menimme:

      Tallinna-Varsova-Krakowa-Budapest-Bratislava-Wien-Piran (Slovenian rannalla)-Venetsia-Verona-Garda-alpit-Munchen-Hampuri-Köpis-Stokis

      Ja paljon poikkeiluita reitiltä sivuun. Hauskaa oli! www.mapquest.com auttaa reittisuunnittelussa.

      • Petsi

        Kiitoksia vastauksestasi!

        Eipä vaikuta yhtään hassummalle tämä ehdottamasi reitti. Kauanko käytitte aikaa tuohon reissuun?

        Miten rajamuodollisuudet menivät tuon reitin varrella, entäpä oliko kyseisten maiden liikennelaissa eroavaisuuksia Suomeen (tietullit, rajamaksut yms.)?


    • petekki1

      Pari hyvää paikkaa jos kannattaa käydä:
      Saksassa Füssen http://www.stadt-fuessen.de/85.0.html kuvia
      http://images.google.fi/images?svnum=10&hl=fi&lr=lang_en|lang_fi&q=fussen
      Tsekeissä Cesky Krumlov http://www.virtourist.com/europe/krumlov/ kuvia http://images.google.fi/images?q=cesky krumlov&hl=fi&lr=lang_en|lang_fi&sa=X&oi=images&ct=title

      Pari kesää sitten tehtiin autoreissu Keski-Eurooppaan: Via Baltica-Puola-Tsekki-Itävalta-Sweitsi-Ranska-Saksa-Tanska-Ruåtti ja noista jäi parhaiten mieleen Tsekki (halpaa ja hyvää ruokaa)ja yleensäkin noi Alppi maisemat. Ajelkaa pikku teitä niin näitte todella paljon enemmän.
      Heinäkuussa oli tarkoitus lähteä Via baltica-Puola-Tsekki-Itävalta-Italia (Garda)- Etelä-Ranska - Saksa-Puola-Via baltica. Tuli hommattua Navicoren tota reissua varten ;o)
      Hotellia kannattaa etsiä joskus kolmen ja neljän välillä viimeistään.

      • Petsi

        Kiitokset vastauksestasi!

        Saman tyylistä reittiä oli ehdottanut toinenkin vastaaja ja kyllä taitaa allekirjoittanut alkaa taipua tuohon reissuun. Tsekki on tuttu maa siellä on tullut joskus oleskeltua, mutta vaimolle sieltä löytyy varmasti paljon nähtävää.

        Miten rajamuodollisuudet menivät tuon reitin varrella, entäpä oliko kyseisten maiden liikennelaissa eroavaisuuksia Suomeen (tietullit, rajamaksut yms.)

        Meillä reissu on edessä vasta syyskuussa, joten voi olla että ajetaan sitten tuonne vähän etelämpään eli aina Italiaan asti :)

        Navicore on varmasti oiva peli reissuun, kartalta putoamisen mahdollisuus pienenee huomattavasti ;) Itsellä sen hankinta vielä harkinnassa (pihi mikä pihi...)


      • petekki1
        Petsi kirjoitti:

        Kiitokset vastauksestasi!

        Saman tyylistä reittiä oli ehdottanut toinenkin vastaaja ja kyllä taitaa allekirjoittanut alkaa taipua tuohon reissuun. Tsekki on tuttu maa siellä on tullut joskus oleskeltua, mutta vaimolle sieltä löytyy varmasti paljon nähtävää.

        Miten rajamuodollisuudet menivät tuon reitin varrella, entäpä oliko kyseisten maiden liikennelaissa eroavaisuuksia Suomeen (tietullit, rajamaksut yms.)

        Meillä reissu on edessä vasta syyskuussa, joten voi olla että ajetaan sitten tuonne vähän etelämpään eli aina Italiaan asti :)

        Navicore on varmasti oiva peli reissuun, kartalta putoamisen mahdollisuus pienenee huomattavasti ;) Itsellä sen hankinta vielä harkinnassa (pihi mikä pihi...)

        Kannattaa hankkia Autolla Euroopassa kirjanen, Autoliitosta http://www.autoliitto.fi/kauppa.cfm tai kirjastosta. Kirja on hyvä ensikertalaiselle.
        Rajamuodollisuudet menivät todella hyvin.
        ps. Giganttiin on 30. päivän palautus oikeus, käy "ostamasta" sieltä Navigointilaitteen ja palauta se sit sinne "huonona" tuotteena ;o) ja ota rahat takaisin.
        Linkki jossa kannattaa käydä vierailemassa: http://www.pallontallaajat.net/pt2/


      • Zuzu
        petekki1 kirjoitti:

        Kannattaa hankkia Autolla Euroopassa kirjanen, Autoliitosta http://www.autoliitto.fi/kauppa.cfm tai kirjastosta. Kirja on hyvä ensikertalaiselle.
        Rajamuodollisuudet menivät todella hyvin.
        ps. Giganttiin on 30. päivän palautus oikeus, käy "ostamasta" sieltä Navigointilaitteen ja palauta se sit sinne "huonona" tuotteena ;o) ja ota rahat takaisin.
        Linkki jossa kannattaa käydä vierailemassa: http://www.pallontallaajat.net/pt2/

        Aikatauluissa kannattaa ottaa huomioon, että Via Baltialla tehdään paljon tietöitä ja Puolassa on hidasta ajaa huonohkojen teiden takia. Tsekeissä oli hyvät tiet - Itä-Tsekeissä oli halpaa majoittua ja syödä. Nopeusrajoituksia kannattaa seurata, sillä sakot maksetaan heti (kokemusta on Liettuasta), mutta tinkiä kannattaa :) Rajoilla ei ollut mitään jonoja eikä ongelmia. Emme tosin menneet Italiaan asti, mutta suosittelen Liettuan Vilnaa ja Tsekin Karlovy Varya. Italiaan olemme menneet aiemmin Hanko-Rostock paatilla (joo, kallis, mutta nopea) ja Saksan (Franfurtin kautta) ja Sveitsin halki Italiaan:Genova - Cinco Terre - La Spezia - Pisa - Verona - Venetsia - Garda - Itävalta - Saksa (Berlin) - Rostock. Ihastuimme Cinco Terren alueeseen, La Spezian läheiseen rantakylään ja Gardaan.


    • Olen ollut bussimatkalla Euroopassa ja sellainen ns. Saksan romanttinen tie tulee mieleen. Ihanat maisemat. Siellä matkan varrella on mm. sellainen joulukaupunki. Minulla ei ole nyt tässä mitään aineistoa, eikä tule kaupunkien nimetkään mieleen, mutta voin etsiä kotoa jos kiinnostaa. Mutta sitä tietä mentiin Italiaan. Takaisin tultiin myös mielenkiintoista reittiä.

      • petekki1

        Kyseinen tie on Romantische Straße ja se joulukaupunki on Rothenburg ob der Tauber. Itse ajoin kyseistä reittiä autolla pari vuotta sitten ja olihan se mielenkiintoinen reitti ja ihastuin tohon Füsseniin.
        Linkki: http://www.iltalehti.fi/tsau/matkajutut/2121.shtml


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      223
      1797
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1133
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      954
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      951
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      617
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      20
      611
    Aihe