Kertokaa

mulle

mikä on gradun merkitys? Mulla on niin huono ohjaaja josta ei saa mitään irti. Olen aivan viimeistä silausta vailla valmis ja koko urakka on vienyt pari vuotta ja lukuisia tuskan hetkiä. Mitä sitten tapahtuu kun jätän graduni? Totta kai tiedän että se oikeuttaa maisteriarvon saamiseen, mutta onko se lopulta ´niin että työ vaan pölyttyy kirjastossa?? Eihän kukaan voi jälkikäteen enää velvoittaa minua tekemään mitään?

tyhmiä kysymyksiä, mutta ne nyt váin askarruttaa minua.

tsemppiä kaikille

8

951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkitys

Gradun merkitys on siinä, että teet sen. Tarkistajien lisäksi joku voi joskus vilkaista gradun alussa olevaa tiivistelmää. Pahimmassa/parhaassa tapauksessa joku tekee siitä jollain pakollisella hölö-hölö-kurssilla graduanalyysin ja joutuu lukemaan sen edes suunnilleen alusta loppuun.

• håpå

Eipä niitä graduja yleensä hirveästi lueta. Toki jos gradusi on erittäin harvinaisesta aiheesta tai erittäin hyvä, saattavat sitä jotkut jopa käyttääkin. Mutta yleensä graduja taitavat lukea vain lähinnä toiset graduntekijät mallia ottaakseen.

• johanna

Gradun merkitys on yleensä henkilökohtainen. Se jää pölyttymään 99.5% varmuudella laitoksesi kaapistoihin. Graduissa ei yleensä tehdä merkittävää tutkimusta.

• huh huh

Täytyy myöntää, että olipa todella typeriä kysymyksiä. Mieti nyt sit todella tarkkaan kannattaako sitä gradua jättää...

• vastauksista

kaipa tää graduprosessi on niin yksinäistä puurtamista, että sitä alkaa pohtia kaikenlaista...

no mutta anyway takaisin hommiin...;)

• Yksi näkökanta
        vastauksista kirjoitti:

kaipa tää graduprosessi on niin yksinäistä puurtamista, että sitä alkaa pohtia kaikenlaista...

no mutta anyway takaisin hommiin...;)

Gradun yksi merkitys, jota jotkut työnanatajat ainakin tarkkailevat, on se, saako ihminen hatarilla määrityksillä aikaan kohtuullisessa ajassa järkevän näköistä raporttia. Gradun valmiiksi saaminen kertoo jotakin ihmisen tavoitteellisuudesta, omaehtoisesta ohjautumisesta ja hieman osaamisestakin.

Gradun sisältö on toisarvoinen, graduprosessin merkitys on tärkeämpi.

• pesunkestävä duunari

menkää töihin snobit!!!!!

• 1+1

On mentävä töihin, vaikka on tehnyt gradunkin. Tein sen itsekin. Ja sitäpaitsi olen tehnyt 22 vuotta paskaduunia tehtaassa, joten snobius ei ole täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      205
      6468
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2887
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2347
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      96
      2161
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1467
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1432
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1366
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1315
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      387
      1256
    Aihe