Aksujen parittelusta

hmmm

Niin tänään kun menin huoneeseeni ja huomasin että toinen aksustani oli toisen kuoren päällä meni vähän aikaa kun katoin et ne on ihan kiinikkäin pyöriskelee ja molemmilla se niitten "sukupuoli elin" esillä joten taitaapi tulla poikasia jossain vaiheessa.

Esimmäinen kysymys on se että kuinka kauvan kestää että ne synnyttävät ne munat??

Toinen on sitten se että hautaako ne jotenki turpeen sekaan? Miten löydän ne?

Kolmas olisi sitten sellanen kun haluaisin pitää vain yhen niin voinko jotenkin ottaa niistä munista vain yhden vai pitääkö mun antaa kaikkien eka synttyy ja sit tappaa kaikki muut paitsi se yks:S??

Neljäs olis sitten sellanen että mihin pistän sen munan/munat sen jälkeen kun ne on tullu?

9

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suski

      Se "sukupuoli elin" on lemmennuoli.

      Ne voi munia ne munat aikasintaan kuukauden pääsät tai sitten hautoa munia kuoressaa kuukausia.

      Ne munii ne turpeeseen. Voit vaikka varovasti kaivaa turvetta.

      Tapa niin monta kuin haluat munina. Voit tappaa munat vaikka laittamalla vessanpöntöstä alas, keittää tai laittaa munat pussiin ja laittaa pussin pakastimeen. Voit ottaa yhen munan kyllä... Mutta kaikki munat ei välttämättä kuoriudu...

      Ota muna/munat varovasti lusikalla (kannattaa ottaa lusikkaan myös turvetta) ja laita ne/se johonkin purkkiin, jossa on turvetta alla. Munan voi laittaa turpeeseen tai turpen päälle (itse laittaisin päälle). Sumuttele turvetta aina sillai, että turve on koko ajan kostea. HUOM. jos laitat munat turpeen alle ja sumuttelet turvetta reipaasti, niin munat voi homehtua! Munat kuoriutuu n.2 viikon päästä. Pidä laatikkoa (missä on muna/munat) lämpösenä.

      • ARGGIS >:(

        ei munia pöntöstä alas, poikasilla on mahdollisuus selviytyä..


      • kotilo-ja-gekkofani
        ARGGIS >:( kirjoitti:

        ei munia pöntöstä alas, poikasilla on mahdollisuus selviytyä..

        ole mahdollisuutta selviytyä! munathan voi hävittää myös keittämällä! Ja ainakin useitten kaupunkien jätevedet menevät vedenpuhdistamoon, jossa vettä "keitetään" jopa noin 1000 asteiseksi, joten ei ole mahdollisuutta selviytyä..Jos joku kehtaa epäillä, murskatkoon munat ensin..


    • kotilo-ja-gekkofani

      1. Ne munivat munat n. 1-1,5 kk päästä parittelusta.
      2. Hautaavat. Löydät ne tarkkailemalla päivittäin kotiloitasi. kotilo on n. vuorokauden samassa paikassa munimassa kun se aika on. Sitten kun se on lähtenyt, voit ottaa munat.
      3. Jätä varmuuden vuoksi kaksi munaa ehjäksi, jos vaikka toinen ei kuoriudukaan. Myy vaikka toinen mahd. henkiinjäänyt poikanen tai tapa se heti kuoriuduttua..Ja muut munat voit heittää vessanpöntöstä alas..
      4. Laitat ne erilliseen rasiaan, esim. rei'itetty pakasterasia käy. Siellä pitää olla kosteaa turvetta.

      • kotilo-kaktusfani

        Ja ne munat eivät voi vessanpönttöön heitettynä selvitä.


      • kotilo-ja-gekkofani
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Ja ne munat eivät voi vessanpönttöön heitettynä selvitä.

        eivät voikaan :)


      • ???
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

        eivät voikaan :)

        Voivako kotilot selviytyä hengissä, jos ne laitetaan elävänä vessanpöntöstä alas? Ku mun yks kaveri laitto poikasen, juuri kuoriutuneen vessan pöntöstä alas. Ajattelin, että pääsikö se nyt jonnekkin luontoon..


      • AGFA
        ??? kirjoitti:

        Voivako kotilot selviytyä hengissä, jos ne laitetaan elävänä vessanpöntöstä alas? Ku mun yks kaveri laitto poikasen, juuri kuoriutuneen vessan pöntöstä alas. Ajattelin, että pääsikö se nyt jonnekkin luontoon..

        Kaikki vesi, kun se menee vedenpuhdistamoon, siivilöidään ja keitetään.
        Eli toisinsanoen, ei taija olla mahiksia.
        On siinä omatkin julmuutensa. En pystyis heittää kotilo vaaveja vessanpytystä alas. En hennois ees tappaa niitä. Mun kotilot ei viel oo muninu, ne on ollut mulla vähän päälle kuukauden. Everstin (kuollut) otin kun se oli puoli vuotias. Se eli noin neljä, viisi vuotta.


      • kotilo-ja-gekkofani
        AGFA kirjoitti:

        Kaikki vesi, kun se menee vedenpuhdistamoon, siivilöidään ja keitetään.
        Eli toisinsanoen, ei taija olla mahiksia.
        On siinä omatkin julmuutensa. En pystyis heittää kotilo vaaveja vessanpytystä alas. En hennois ees tappaa niitä. Mun kotilot ei viel oo muninu, ne on ollut mulla vähän päälle kuukauden. Everstin (kuollut) otin kun se oli puoli vuotias. Se eli noin neljä, viisi vuotta.

        ei ole ollenkaan mahiksia selvitä elävänä! munat mielestäni voi heittää vessanpönttöön surutta, mutta poikasia ei! julmaa elävälle poikaselle!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe