seurustelun aloitus

kauhistunut äippä

Tänään se sit jysähti. Sain kuulla et lapsi (14) on alkanu seurusteleen.
IIK !
Tästä tämä totuttelu sit taitaa äipällä alkaa..

29

7835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytyliini

      onkohan sun tyttö ihan normaali jos vasta 14!!! vuotiaana alottaa seurustelee!? Kyllähän sitä useimmmat kuitenkin siinä 11 vuotiaana jo alottaa!

      • äiti

        taatusti on normaali.ei ole mitään ikää milloin on normaalia aloittaa seurustelua.kokemuksesta sanon että anna aikaa itsellesi totutella.on haikeaa kun yksi lapsen vaihe on ohi ja samalla ihanaa kun uusi vaihe alkaa-oi meitä äitejä tunteinemme


      • eräs tyyppi

        Oon ite 11 mut en voi seurustella koska tyttö josta tykkään tuskin tykkää musta
        oisko mitää ohjeita


    • don`t worry..

      oon 12 ja seurustelen ja mutsi oli vaa ilonen:) olisit sinäkin:)

    • jeeeetuliini

      ihmeellistä siinä nyt on? mitä ihmeen totuttelua? :DD

    • Muistahan

      muistuttaa ehkäisyvälineistä.Olin itse 14v. kun menetin neitsyyteni, enkä edes ollut päivääkään seurustellut siihen mennessä.Että kannattaa totutella siihenkin ajatukseen, että se seksikin saattaa kuvioihin tulla..Ja mitä nyt jälkeenpäin muistelen, niin ihan täysin kaakara olin itsekin silloin, toki sillä hetkellä "kovinkin aikuinen".

      • Järkyttynyt äiti

        Sillä lailla.
        Mahdatkos arvoisa kirjoittaja tietää, että sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa rikos? Alle 18-vuotias on lapsi (Lastensuojelulaki) ja alle 21-vuotias on nuori.

        Sinulla on tainnut olla vapaa, välinpitämätön ja lepsu kotikasvatus? Mitä valehtelit kotona äidillesi ja isällesi, mennessäsi harrastamaan seksiä 14-vuotiaana?

        Mietipä asiaa pidemmälle: Sallisitko omille lapsillesikin seurustelun ja sukupuoliyhteyden 14-vuotiaana? Toivottavasti nykyajan tytöille järki kasvaa päähän ennen kuin maha alkaa kasvaa!

        Seurustelua ei tarvitse aloittaa 11-16-vuotiaana. Ehtiipä sitä aikuisenakin seurustella, kun ihmisellä on toivottavasti jo järkeä (ylä)päässä.


      • Jåj
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        Sillä lailla.
        Mahdatkos arvoisa kirjoittaja tietää, että sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa rikos? Alle 18-vuotias on lapsi (Lastensuojelulaki) ja alle 21-vuotias on nuori.

        Sinulla on tainnut olla vapaa, välinpitämätön ja lepsu kotikasvatus? Mitä valehtelit kotona äidillesi ja isällesi, mennessäsi harrastamaan seksiä 14-vuotiaana?

        Mietipä asiaa pidemmälle: Sallisitko omille lapsillesikin seurustelun ja sukupuoliyhteyden 14-vuotiaana? Toivottavasti nykyajan tytöille järki kasvaa päähän ennen kuin maha alkaa kasvaa!

        Seurustelua ei tarvitse aloittaa 11-16-vuotiaana. Ehtiipä sitä aikuisenakin seurustella, kun ihmisellä on toivottavasti jo järkeä (ylä)päässä.

        mutta veikkaanpa että nykyisin neitsyys menetetään 14-17-vuotiaana ja poikkeuksiakin toki on...
        Itse menetin neitsyyteni 15-vuotiaana, mutta tuntuu kamalalta ajatella, että oma lapsi harrastaisi seksiä sen ikäisenä.


      • olet
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        Sillä lailla.
        Mahdatkos arvoisa kirjoittaja tietää, että sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa rikos? Alle 18-vuotias on lapsi (Lastensuojelulaki) ja alle 21-vuotias on nuori.

        Sinulla on tainnut olla vapaa, välinpitämätön ja lepsu kotikasvatus? Mitä valehtelit kotona äidillesi ja isällesi, mennessäsi harrastamaan seksiä 14-vuotiaana?

        Mietipä asiaa pidemmälle: Sallisitko omille lapsillesikin seurustelun ja sukupuoliyhteyden 14-vuotiaana? Toivottavasti nykyajan tytöille järki kasvaa päähän ennen kuin maha alkaa kasvaa!

        Seurustelua ei tarvitse aloittaa 11-16-vuotiaana. Ehtiipä sitä aikuisenakin seurustella, kun ihmisellä on toivottavasti jo järkeä (ylä)päässä.

        täällä kans toinen joka neitsyytensä 14 vuotiaana menetti. mulla oli hieno kotikasvatus ja onnellinen lapsuus ja kasvoin siinä sivussa ihan fiksuksi aikuiseksi.
        ja ei tosiaan maha kasvanut, 14 vuotiaskin osaa käyttää ehkäsyä, onko tullut sellainen mieleen ?
        varsinaiselta fossiililta kuulostat, ellei tuo kirjoitukses ollu sit vaan joku typerä läppä.


      • voi jessus.
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        Sillä lailla.
        Mahdatkos arvoisa kirjoittaja tietää, että sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa rikos? Alle 18-vuotias on lapsi (Lastensuojelulaki) ja alle 21-vuotias on nuori.

        Sinulla on tainnut olla vapaa, välinpitämätön ja lepsu kotikasvatus? Mitä valehtelit kotona äidillesi ja isällesi, mennessäsi harrastamaan seksiä 14-vuotiaana?

        Mietipä asiaa pidemmälle: Sallisitko omille lapsillesikin seurustelun ja sukupuoliyhteyden 14-vuotiaana? Toivottavasti nykyajan tytöille järki kasvaa päähän ennen kuin maha alkaa kasvaa!

        Seurustelua ei tarvitse aloittaa 11-16-vuotiaana. Ehtiipä sitä aikuisenakin seurustella, kun ihmisellä on toivottavasti jo järkeä (ylä)päässä.

        mistä pitää heti päätellä, että 14-vuotiaan on pitänyt valehdella päästäkseen harrastamaan seksiä? seksiä ei ole pakko harrastaa yöllä pimeässä peiton alla toisen kotona, you know. yhtä hyvin sitä voi harrastaa keskellä päivää vaikka puiston pusikossa tai koulun vessassa jos siltä tuntuu. ei tämä 14-vuotias ole välttämättä huijannut menevänsä kaverille yöksi tms, yhtä hyvin on voinut sanoa menevänsä poikaystävän luo kylään kello kolme iltapäivällä ja siellä ovat asiat voineet ajautua tohon pisteeseen ihan ennalta suunnittelemattakin.

        ei oo mitenkään epätavallista harrastaa seksiä 14-vuotiaana. järkyttynyt äiti itse on ehkä menettänyt neitsyytensä 29-vuotiaana hääyönään, mut hei, ei se ehkä ollu yleistä edes hänen aikanaan.


      • Järkyttynyt äiti
        voi jessus. kirjoitti:

        mistä pitää heti päätellä, että 14-vuotiaan on pitänyt valehdella päästäkseen harrastamaan seksiä? seksiä ei ole pakko harrastaa yöllä pimeässä peiton alla toisen kotona, you know. yhtä hyvin sitä voi harrastaa keskellä päivää vaikka puiston pusikossa tai koulun vessassa jos siltä tuntuu. ei tämä 14-vuotias ole välttämättä huijannut menevänsä kaverille yöksi tms, yhtä hyvin on voinut sanoa menevänsä poikaystävän luo kylään kello kolme iltapäivällä ja siellä ovat asiat voineet ajautua tohon pisteeseen ihan ennalta suunnittelemattakin.

        ei oo mitenkään epätavallista harrastaa seksiä 14-vuotiaana. järkyttynyt äiti itse on ehkä menettänyt neitsyytensä 29-vuotiaana hääyönään, mut hei, ei se ehkä ollu yleistä edes hänen aikanaan.

        14-vuotias on alaikäinen lapsi. Kyllä on lapsella lepsut vanhemmat, jos he eivät viitsi vahtia 14-vuotiaansa menoja! Kaikissa kouluissa on järjestyssäännöt. Minkään koulun järjestyssääntö ei salli seksin harrastamista koulussa. Onhan se kummallista, jos äiti ja isä eivät voi luottaa enää kouluunkaan.

        Vai että poikaystävän luo kylään klo 3 iltapäivällä ja sänkyyn tuosta vaan, sen kummempia ajattelematta? Jos nykynuoriso on näin seksiriippuvaista, niin jossakin on vikaa ja pahasti! Lastenkasvatus on kodeissa mennyt täysin pieleen, jos 14-vuotias harrastaa seksiä salaa tai julkisesti.

        Ja kasva vaan sinäkin aikuiseksi, ennen kuin alat neuvoa täällä muita!

        Toivoo nimimerkki seksielämänsä aikuisena aloittanut äiti.


      • Annan18
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        Sillä lailla.
        Mahdatkos arvoisa kirjoittaja tietää, että sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa rikos? Alle 18-vuotias on lapsi (Lastensuojelulaki) ja alle 21-vuotias on nuori.

        Sinulla on tainnut olla vapaa, välinpitämätön ja lepsu kotikasvatus? Mitä valehtelit kotona äidillesi ja isällesi, mennessäsi harrastamaan seksiä 14-vuotiaana?

        Mietipä asiaa pidemmälle: Sallisitko omille lapsillesikin seurustelun ja sukupuoliyhteyden 14-vuotiaana? Toivottavasti nykyajan tytöille järki kasvaa päähän ennen kuin maha alkaa kasvaa!

        Seurustelua ei tarvitse aloittaa 11-16-vuotiaana. Ehtiipä sitä aikuisenakin seurustella, kun ihmisellä on toivottavasti jo järkeä (ylä)päässä.

        Ensin faktaa..

        Seksi määritellään useimmiten kahden ihmisen väliseksi kanssakäymiseksi: seksiä ovat mm. hyväilyt, silittelyt sekä yhdyntä.

        14 vuotta on tuskin keskimääräinen ikä ensimmäisen yhdynnän kokemiselle, mutta aika usea tuon ikäinen on suudellut ja hyväillyt vastakkaisen sukupuolen edustajaa kiihottuen.

        Lain mukaan "joka on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa ... on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen ... Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa".

        ..ja sitten omia kokemuksia:

        Itse olin ensimmäistä kertaa yhdynnässä 14-vuotiaana (2kk vaille 15-v.), enkä seurustellut tämän 16-vuotiaan pojan kanssa. Siskoni ensimmäinen yhdyntä oli 15-vuotiaana 16-vuotiaan poikaystävänsä kanssa. En väitä että olemme tehneet "oikein", mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Itselleni ei ainakaan ole jäänyt traumoja tuosta yhdynnästä, tuskin siskollenikaan omastaan.

        Meillä on kunnolliset ja vastuuntuntoiset vanhemmat ja seksiin liittyvistä asioista on puhuttu avoimesti. Meille on kerrottu ehkäisystä ja sukupuolitaudeista sekä seksin henkisestä puolesta. Täytyy myös tuntea oma arvonsa eli kannattaa miettiä kenen kanssa seksiä harrastaa. Toki valistusta on saatu myös koulusta (esimerkiksi terveydenhoitajan luona pelattu seksipeli ja kondomiin tutustuminen). Me olemme saaneet seurustella 14-vuotiaana kunhan koulu ja harrastukset on hoidettu kunnialla ja poika on tuotu kotiin näytille. Meidän kummankaan ei ole tarvinnut valehdella vanhemmillemme tuon yhdynnän takia. Vanhemmat käyvät töissä myös kesällä, joten päivisin on ollut hyvin aikaa tutustua poikaystävään lähemmin. Yökyläilyt kahdestaan on kuitenkin sallittu vasta 17-vuotiaana, muuten poikakaverit on kyllä olleet mukana esimerkiksi perheen reissuilla.

        Lain mukaan meistä kumpikaan ei ole joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi.


      • asdfdas
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        Sillä lailla.
        Mahdatkos arvoisa kirjoittaja tietää, että sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa rikos? Alle 18-vuotias on lapsi (Lastensuojelulaki) ja alle 21-vuotias on nuori.

        Sinulla on tainnut olla vapaa, välinpitämätön ja lepsu kotikasvatus? Mitä valehtelit kotona äidillesi ja isällesi, mennessäsi harrastamaan seksiä 14-vuotiaana?

        Mietipä asiaa pidemmälle: Sallisitko omille lapsillesikin seurustelun ja sukupuoliyhteyden 14-vuotiaana? Toivottavasti nykyajan tytöille järki kasvaa päähän ennen kuin maha alkaa kasvaa!

        Seurustelua ei tarvitse aloittaa 11-16-vuotiaana. Ehtiipä sitä aikuisenakin seurustella, kun ihmisellä on toivottavasti jo järkeä (ylä)päässä.

        enpä olis sun kanssa tästä asiasta ihan samaa mieltä...kyllähän ne seurustelut kuuluu nuoren elämään...


      • äidin lakikirj vm. 1765
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        Sillä lailla.
        Mahdatkos arvoisa kirjoittaja tietää, että sukupuoliyhteys alle 16-vuotiaan kanssa on Suomessa rikos? Alle 18-vuotias on lapsi (Lastensuojelulaki) ja alle 21-vuotias on nuori.

        Sinulla on tainnut olla vapaa, välinpitämätön ja lepsu kotikasvatus? Mitä valehtelit kotona äidillesi ja isällesi, mennessäsi harrastamaan seksiä 14-vuotiaana?

        Mietipä asiaa pidemmälle: Sallisitko omille lapsillesikin seurustelun ja sukupuoliyhteyden 14-vuotiaana? Toivottavasti nykyajan tytöille järki kasvaa päähän ennen kuin maha alkaa kasvaa!

        Seurustelua ei tarvitse aloittaa 11-16-vuotiaana. Ehtiipä sitä aikuisenakin seurustella, kun ihmisellä on toivottavasti jo järkeä (ylä)päässä.

        Äidillä on tainnut jäädä muutama tunti koulussa väliin. Sukupuoliyhdyntä 14 vuotiaiden kesken on laissa sallittua. Täysi-ikäinsen on laitonta harrastaa seksiä alle 16 vuotiaan kanssa paitsi jos aikuinen on opettajan tai valmentajan asemassa jolloin raja on 18 vuotta


      • ggsus
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        14-vuotias on alaikäinen lapsi. Kyllä on lapsella lepsut vanhemmat, jos he eivät viitsi vahtia 14-vuotiaansa menoja! Kaikissa kouluissa on järjestyssäännöt. Minkään koulun järjestyssääntö ei salli seksin harrastamista koulussa. Onhan se kummallista, jos äiti ja isä eivät voi luottaa enää kouluunkaan.

        Vai että poikaystävän luo kylään klo 3 iltapäivällä ja sänkyyn tuosta vaan, sen kummempia ajattelematta? Jos nykynuoriso on näin seksiriippuvaista, niin jossakin on vikaa ja pahasti! Lastenkasvatus on kodeissa mennyt täysin pieleen, jos 14-vuotias harrastaa seksiä salaa tai julkisesti.

        Ja kasva vaan sinäkin aikuiseksi, ennen kuin alat neuvoa täällä muita!

        Toivoo nimimerkki seksielämänsä aikuisena aloittanut äiti.

        Missään koulussa ei tiettävästi ole sääntöä joka kieltäisi sekin harrastamisen


      • Anonyymi
        Järkyttynyt äiti kirjoitti:

        14-vuotias on alaikäinen lapsi. Kyllä on lapsella lepsut vanhemmat, jos he eivät viitsi vahtia 14-vuotiaansa menoja! Kaikissa kouluissa on järjestyssäännöt. Minkään koulun järjestyssääntö ei salli seksin harrastamista koulussa. Onhan se kummallista, jos äiti ja isä eivät voi luottaa enää kouluunkaan.

        Vai että poikaystävän luo kylään klo 3 iltapäivällä ja sänkyyn tuosta vaan, sen kummempia ajattelematta? Jos nykynuoriso on näin seksiriippuvaista, niin jossakin on vikaa ja pahasti! Lastenkasvatus on kodeissa mennyt täysin pieleen, jos 14-vuotias harrastaa seksiä salaa tai julkisesti.

        Ja kasva vaan sinäkin aikuiseksi, ennen kuin alat neuvoa täällä muita!

        Toivoo nimimerkki seksielämänsä aikuisena aloittanut äiti.

        lähde sinä kukkahattutäti täältä vetämään ennen kun puoli suomea on sun perässä >:)


    • unohtunut?

      Kyllä meidän nuoruudessamme jo 13-14 -vuotiaat seurustelivat. Käyn silloin tällöin yläasteella työni vuoksi. Kyllä siellä nuoret välitunnilla aika yleisesti kaulailevat.

    • Kalkkisko Muka?

      sukuun kuuluvan pojan toilailuja 14v. Kyllä seksielämä on silloin jo aloitettu. Kierroksessa on ollut useita tyttöjä, joiden kanssa on seksiä harrastettu. Tytöt 13 - 15 vuotiaita. Ja tyttöjen vanhempien siunauksella. Ja myös pojan, koska rajoituksia ei ole haluttu tai tajuttu ajoissa laittaa ja tilannetta seurata. Nykyään on varmaan aika yleistä. Mutta itsekin järkytyksellä seurannut sivusta..! Oma tytär vasta 11, mutta täysi murrosikä meneillään, toivon vaan, että osaan pitää vielä ohjakset käsissä, kun tyttö on 14...! Mielestäni ihan liian aikaista aloittaa minkäänlaista seurusteluta saati seksielämää. Voi Nakki.

    • 17-vuotiaan äiti

      se riippuu paljon lapsen luonteesta ja ehkä myös kasvatuksesta. tyttärei ei vielä seurustele. Olemme kaikkien lasten kanssa keskustelleet paljon ihmissuhteista ja myös seurustelusuhteen aloittamisesta. Ei näytä onneksi olevan mitään kiirettä tällä hetkellä opiskelu ja harrastukset vievät suurimman osan ajasta. Olen sitä mieltä että 14-15 vuotia on liian nuori seurustelemaan. ehkä ne kuitenkin on enemmän sellaisi kaverisuhteista muttä kyllä on liian aikaista aloittaa seksielämä noin nuorena. Tärkeimpänä pidän seurustelussa sen että molemmat ovat kypsiä ottamaan myös vastuun jos vahinko tapahtuu. Lapsia pitään suojella ja vastuu on vanhempien

    • myöki

      totuttele vaan, jossain vaiheessa kaikki seurustelee. (yleensä)

    • kyllä

      Meillä on viisi lasta, joista vanhin on 21 v ja nuorin 14 v. Kaksi vanhempaa ovat muuttaneet jo pois kotoa, toinen asuu yksin ja toinen avoliitossa.
      Kotona olevat ovat 14-, 15- ja 17-vuotiaita. He eivät seurustele, eikä ole tietääkseni koskaan seurustelleetkaan. He viihtyvät muutenkin paljon kotona, myös viikonloppuisin, vaikka heillä on kyllä paljon kavereitakin.
      En voisi kuvitellakaan, että etenkään nuoremmat harrastaisivat seksiä tuossa iässä, vaikka itse olin juuri 15 vuotta täyttänyt, kun menetin neitsyyteni pojalle, jonka kanssa olin seurustellut kuukauden päivät. Seurusteluamme kesti reilun vuoden, kunnes halusin lopettaa sen. Äitini olisi varmaan kuollut järkytyksestä, jos olisi tiennyt intiimistä suhteestani. En koskaan ollut poikaystäväni kanssa yötä missään yhdessä, vaan harrastimme seksiä hänen kotonaan tai läheisessä metsässä. Enkä koskaan tietoisesti lähtenyt poikaystäväni luo "harrastamaan seksiä", vaan tilanne ajautui aina siihen pisteeseen. Äitini varoitteli minua lähes joka kerta, kun lähdin pojan luo, että muista sitten, että pojat aina yrittää "sitä". Ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin pyytänyt äitiäni hankkimaan minulle pillereitä. Kondomia käytimme aina.
      En mitenkään estää nuorukaisiani hyppäämästä sänkyyn, kun sopiva tilanne tulee. He eivät tosin ole olleet missään kotibileissä tms:ssa. Mutta enhän 100 %:sesti aina tiedä, minne he suuntaavat kavereidensa kanssa. Ajoissa ovat ainakin kotiin tulleet aina iltaisin.
      Tuo aika on varmaan joskus edessä, että löytävät (toivottavasti) seurustelukumppanin, ja toivottavasti osaavat toiia vastuullisesti. Sinunkin on vain totuttava tilanteeseen. Kerro lapsellesi kuitenkin, mikä sinua huolettaa hänen seurustelussaan, kyllä se varmaan vähän jarruttaa seksikokeilua. Ja luulenpa, että tuon ikäisten seurustelu on enempi sellasta pussailu ja hyväilylinjaa. Fritsut eivät ole sen merkki, että joku on kiimaisena purrut, vaan enemmänkin merkki siitä, että on nyt "varattu".

    • siitä se lähtee

      Meidän talossa vanhin tyttö (minä) toi poikakaverinsa kotiin 14-vuotiaana, keskimmäinen 15-vuotiaana ja nuorimmainen 11-vuotiaana. Tosin 11-vuotiaalle "poikaystävä" tarkotti tietysti hieman muuta =)

      Parempi sopeutua ajatukseen. Seurustelun myötä tulee paljon epäselviä tunteita ja vaikeita kysymyksiä, ja omasta kokemuksesta voin kertoa, että silloin mikään ei ole niin arvokasta kuin kuunteleva ja ymmärtävä äiti. Tai miksei tietysti isäkin. Vaikka sillä äipällä tyhmiä sääntöjä olikin =) Ja muista, että 14-vuotiaalle se seurustelu voi olla tunnetasolla kymmenen kertaa vakavampaa kuin monilla vuosien päästä, joten vaikka omasta näkökulmasta touhu tuntuisi "leikkimiseltä", ota lapsesi suhde vakavasti ja kunnioita sitä sen ansaitsemalla tavalla.

      Muuten, ihan sivulauseessa mainitsen että nyt 21-vuotiaana elän yhdessä tuon 14-vuotiaana tapaamani miehen kanssa =)

    • mitä pahaa?!

      Itse olen 12 ja seurustelen ja kun mutsini sai tietää hän oli vain iloinen :)

    • Miks?Mitäpahaa?!

      Olen itse 11 kun aloin seurustella olin 9-10 vuoden iässä!!

      • Kokkemukssia o

        11v ehkä ymmärtää jo jtn seurustelusta edes jtn. 9-10v tuskin tietää mitä se edes tarkoittaa käytännössä. Jos ollaan silleen koulus alax sit okei sit ootte pari päivää nii et puhutte vaan koulus ja sit toinen jättää max viikon uluttua


      • forever alone

        Onnenpekka mä täytin just 12 ja mä haaveilen poikaystävästä.


    • sielutkadotukseen

      Nyt pistät kaikin keinoin hanttiin ja lopetat sen seurustelun välittömästi. Uhkaile, kiristä, kaikki keinot käyttöön. Sinun tehtäväsi on turvata turvallinen lapsuus kapsellesi, siihen ei mitkään seurustelut kuulu. Leikkiköön käpylehmillä 30-vuotiaaksi ja sen jälkeen vasta varovainen silmäys naapurin Pentti-poikaan. Mikä sodoma ja komora tästä tulee elleivät vanhemmat vahdi tiukasti lapsiaan. Luotan Päivi Räsäsen (nimi muutettu) puuttuvan ja kieltävän kaiken haureuden ny ja heti .

      • rauhoittukaa ihmiset!!!

        ihmiset hei! Kyllä 14 vuotias on täysin valmis seurustelemaan!! Pitää vain löytää se oikea poika, eikä kiirehtiä. Jos sen löytää, on kyllä valmis seurustelemaan. Seksiin taas ei 14 vuotias kyllä ole valmis..


    • Epäyhtälö I<3U

      Seurusteluasioista puhuessa kannattaa ottaa huomioon monta asiaa. Esim. juuri se oma kullannuppu voi olla bi- tai homoseksuaalinen, joten kannattaa kertoa hyväksyvänsä lapsensa omana itsenään. Itse olen 15v tyttö ja olen yhdessä maailman ihanimman tytön kanssa (hänkin on 15v). Vanhemmille en ole vielä puhunut, mutta oletan heidän tukevan valintaani, kunhan olen onnellinen. Älkää ihmiset tuomitko ikäistemme seurustelua, sillä oikean henkilön kanssa seurustelu on ihanaa ja hyvästä. Tarve rakkateen syttyy ennen aikuisuutta. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe