Pullohartiat ja aknea

kamalaa!!!

Kyllä alkaa ottamaan taas päähän tämä sairaiden ihmisten toisten kilojen kyttääminen.Täälläkin pitää valittaa keventyneen vaatetuksen myötä näkyville tulleista "makkaroistta".

Hah, ovatkohan nämä sairaat yksilöt koskaan tulleet katsoneeksi itseään peilistä kesätamineissaan? On visvaista aknea selässä, punaisia aknearpia olkapäissä, karvoja selässä, sääret ovat längät ja reisien välistä mahtuisi menemään kokonainen hevonen....tosi kaunista ja esteettistä.

Tiedättekö muuten, toisten arvostelijat, että viimeisen vuosikymmenen aikana muodissa on ollut treenettu, trimmissä lihassa oleva kroppa, johon kuuluu treenatut, voimakkaat hartiat? Sellaiset sattuu suomalaisella ihmisellä olemaan luonnostaan vain muutamalla promillella ja treenaamallakaan pullohartioista ei saa trendin mukaisia.

Se siis tarkoittaa että laiheliinitkaan eivät täytä nykyistä kauneusihannetta yhtään sen enempää kuin ylipainoisetkaan. Ainoat, jotka tuollaisia toisten ulkonäköön liittyviä kommentteja voisivat heittää, ovat nämä muutaman promillen luokkaa olevat ihmiset, joilla on treenattu kroppa ja naisilla vielä D-kupin rinnat ja virheetön iho...he ovat nykyisen ihanteen mukaisia. Muut eivät, joten kipin kapin katsomaan peilistä kestääkö kroppa muiden arvostelua???

12

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa kera huutoisen merkin =)

• pelleriina

Minä en lähtisi etsimällä etsimään kenenkään ihmisen ulkonäöllisiä "virheitä", vaan jokaisella on oikeus olla olemassa, oli sitten lihava, laiha, akneihoinen, karvainen tai mitä tahansa. Ei se kenenkään oloa helpota, jos aletaan etsiä "vikoja" muistakin kuin lihavista. Ihminen ei ole millään muotoa "täydellinen", ei ulkonäon eikä henkisen puolen asioissa. Me kaikki ollaan vain ihmisiä ja minä toivoisin, että voisimme elää tasavertaisina toistemme kanssa.

Ymmärrän kyllä, mitä kirjoituksessasi tarkoitat, mutta ei se varmaan oikeasti ketään helpota, jos ajattelee, että vaikka minä olen lihava, tuolla toisella on länkisääret. Yritetään mielummin tulla toimeen keskenämme. Elämä olisi varmaan rikkaampaa, kun opettelisimme näkemään toisetemme ulkokuoren sisäpuolelle. Ettei kaikki olisi vain ulkonäöstä kiinni, vaan tutustua voi ihmisiin ulkokuoresta huolimatta, ei sen takia!

• ollaan myös pahassa

asiaa puhui sekä aloittaja, että sinä. Rehellisyyden nimissä täytyy kuitenkin sanoa, että kyllä se naurattaa kun kaupassa halveksivia katseita minuun (olen siis lihava) luo ihminen joka ei minkään mittapuun mukaan kestäisi itsekään ulkonäkötarkastelua.

Olen huomannut, että aika harva ns. kaunis ihminen luo lihaviin halveksivia tai pitkiä katseita. Heillä on itsetunto kohdallaan, eikä heidän tarvitse nostaa omaa häntäänsä pilkkaamalla muita. Usein pahimmat ivaajat ovat itsekin jotenkin rujoja ja kenties etsivät mielellään kiusansa kohteeksi jonkun joka voi viedä huomion heidän omista virheistään.

• ei-idealisti

Näitä viestejä lukiessa (esim. kaupassakuultua)saa käsityksen, että osa normaalipainoisista kommentoivat ihan avoimesti ylipainoisten lihavuutta ja vielä kovaan ääneen.

Idealistina haluat kenties nähdä maailman mukavampana kuin se todellisuudessa on. Todellisuudessa ylipainoiset joutuvat ihan avoimen pilkan kohteeksi, eikä siinä auta ajatus että "Me kaikki ollaan vain ihmisiä ja minä toivoisin, että voisimme elää tasavertaisina toistemme kanssa."

Joskus on tarpeen palauttaa arvostelijat maanpinnalle antamalla samalla mitalla takaisin ja jokaikisestä löytyy jokin kipeä kohta (kuten ylipainoisilla ylipaino)johon takertua ja uskokaa pois, se satuttaa heitä ihan yhtä paljon.

• pelleriina
        ei-idealisti kirjoitti:

Näitä viestejä lukiessa (esim. kaupassakuultua)saa käsityksen, että osa normaalipainoisista kommentoivat ihan avoimesti ylipainoisten lihavuutta ja vielä kovaan ääneen.

Idealistina haluat kenties nähdä maailman mukavampana kuin se todellisuudessa on. Todellisuudessa ylipainoiset joutuvat ihan avoimen pilkan kohteeksi, eikä siinä auta ajatus että "Me kaikki ollaan vain ihmisiä ja minä toivoisin, että voisimme elää tasavertaisina toistemme kanssa."

Joskus on tarpeen palauttaa arvostelijat maanpinnalle antamalla samalla mitalla takaisin ja jokaikisestä löytyy jokin kipeä kohta (kuten ylipainoisilla ylipaino)johon takertua ja uskokaa pois, se satuttaa heitä ihan yhtä paljon.

Olen varmaankin poikkeus, koska minua ei ole kaupassa arvosteltu koskaan. Ei ainakaan niin, että olisin sen itse kuullut. Olen saanut asiallista ja ystävällistä kohtelua niin isoissa kuin pienissäkin kaupoissa. En myöskään ole joutunut avoimen pilkan kohteeksi, edes uimahallissa tai -rannalla.

"Joskus on tarpeen palauttaa arvostelijat maanpinnalle antamalla samalla mitalla takaisin ja jokaikisestä löytyy jokin kipeä kohta (kuten ylipainoisilla ylipaino)johon takertua ja uskokaa pois, se satuttaa heitä ihan yhtä paljon." Pitääkö sinun mielestäsi vastata tyhmyyteen ja ilkeyteen samalla mitalla? Laskeutua tällaisten surkimusten tasolle, joka ei mielestäni ole kovin korkealla?

Jokaisella on oikeus toimia niin kuin haluaa. Toiset vastaa samalla mitalla, toiset ei. Ei kai siinä mitään sen kummempaa ole. Jokainen tulkoot tyytyväisiksi tavallaan, mutta minä en ainakaan laskeudu tuollaisten suunsoittajien tasolle, jos/kun niitä vastaan tulee!

• Eulalia

Silloin kun sitä tuntee itsensä oiiiiiiiikein rumaksi sitä ei oikein kehtaa ihmisiin päin vilkaistakaan. Jos kumminkin nostaisi sen nokkansa sieltä varpaistaan ja vilkuilisi ympärilleen, näkisi että puutteensa kaikilla!

Eli siis yhtälailla kuin on typerää haukkua muita, on typerää haukkua itseäänkin.

Meikäläisellä on olemattoman pienet rinnat, mutta olen aina ollut vain tyytyväinen siitä että ei ole mikään pakko hirttää olkapäitään jollain hemmetin kumihihnoilla, ei tarvitse hikoilla liivien kanssa noin ylipäätään, eikä varsinkaan tule selkä kipeäksi!

Iho on välillä ollut mitä on, mutta harvalla tosi virheetön iho onkaan. Ja vanhemmiten kun tulee kaikenlaista sairautta, niin sitä viis veisaa siitä ulkonäöstä, pääasia olisi että saisi olla terve!

• Komea Mies

"Tiedättekö muuten, toisten arvostelijat, että viimeisen vuosikymmenen aikana muodissa on ollut treenettu, trimmissä lihassa oleva kroppa, johon kuuluu treenatut, voimakkaat hartiat? Sellaiset sattuu suomalaisella ihmisellä olemaan luonnostaan vain muutamalla promillella ja treenaamallakaan pullohartioista ei saa trendin mukaisia."

Tiedän kyllä ja minulla sattuu olemaan juuri tällainen ruumiinrakenne. Nimenomaan sattuu olemaan, koska ruumiinrakenne ei ole treenin ansiota, vaan synnynnäistä. Meitä kauneusihanteen mukaisen ruumiinrakenteen omaavia ihmisiä on ehkä 20-30% miespuolisesta väestöstä - ei muutamia promilleja.

Ketä sitten on vähän, ovat ne ihmiset, jotka ovat timmissä kunnossa rotevan ja harteikkaan ruumiinrakenteen lisäksi. Tällaisen ruumiinrakenteen omaaville miehille kertyy yleensä myös helposti rasvaa ja siksi useimmat näyttävät pikemmin kaljamahaisilta pullukoilta, kuin minunlaisiltani atleeteilta. Tämä on kuitenkin vain treeni- ja ravintokysymys.

Lihaskuntoharjoittelulla ruumiinrakennettaan saa rotevammaksi, mutta yleensä tällöin ei päästä samanlaiseen sopusuhtaisuuteen, kuin luonnostaan rotevilla. Kuitenkin myös hoikempirakenteiset miehet voivat näyttää atleettisilta, jos ovat hyvässä kunnossa. Hyvä ryhti ja sulava liikkuminen tekevät ihmeitä ulkonäölle.

Sama pätee myös naisiin. Ainakin itse pidän hyvän näköisenä mikä tahansa rakenteista naista, jos tämä on atleettisessa kunnossa ja rasvaprosentti sopiva.

• Eulalia

>Meitä kauneusihanteen mukaisen ruumiinrakenteen omaavia ihmisiä on ehkä 20-30% miespuolisesta väestöstä - ei muutamia promilleja.

Jos teitä on muka NOIN paljon, minkä takia tuolla pihalla sitten hiihtelee vastaan vain omenan muotoisia miehiä? Missä nämä atleetikot ovat? Oma mieheni tosin on semmoinen, mutta hän joutuu tekemään runsaasti töitä sen hyväksi ettei plösähdä.

• Komea Mies
        Eulalia kirjoitti:

>Meitä kauneusihanteen mukaisen ruumiinrakenteen omaavia ihmisiä on ehkä 20-30% miespuolisesta väestöstä - ei muutamia promilleja.

Jos teitä on muka NOIN paljon, minkä takia tuolla pihalla sitten hiihtelee vastaan vain omenan muotoisia miehiä? Missä nämä atleetikot ovat? Oma mieheni tosin on semmoinen, mutta hän joutuu tekemään runsaasti töitä sen hyväksi ettei plösähdä.

Minähän jo sanoin, mistä se johtuu. Suurin osa ihmisistä ei treenaa ja syö miten sattuu. Siksi he ovat plösössä kunnossa, vaikka synnynnäisen ruumiinrakenteen puolesta olisi edellytykset päästä miesmallin mittoihin.

• Komia eukko
        Komea Mies kirjoitti:

Minähän jo sanoin, mistä se johtuu. Suurin osa ihmisistä ei treenaa ja syö miten sattuu. Siksi he ovat plösössä kunnossa, vaikka synnynnäisen ruumiinrakenteen puolesta olisi edellytykset päästä miesmallin mittoihin.

Sitten vielä se tärkeä juttu: Vaikka olisi kuinka "hyväkroppainen" mies, itseeni ainakin vetoaa vain jos on myös älykäs, kunnianhimoinen ja hyvin koulutettu ja myös humaani ja hauska. Eli näin, ja puhun siis nyt ulkonäköön ajatuksista/aivoista heijastuvasta sisäisestä seksikkyydestä. Ei oo helppoa miehilläkään, jos ei naisilla..

• Julius Shneider?

kuules komea mies, oletkohan sinä ihan terve? Jokaikisessä keskustelussa kehut kuntoasi, ruokavaliotasi, olevasi kilpaurheilija ja nyt jopa kuuluvasi siihen pienenpieneen atleetikkojen ryhmään, joita suomalaisessa geeniperimässä ei todellakaan ole 20-30%.

Jos olet kuka tai mikä väität, niin pistäppäs vähän kuvia kehiin. Ai niin, mutta suomihan on niin pieni maa ettet halua tulla tunnistetuksi..hah.

• asian pointti

ite sorrut samaan arvostelemiseen kuin muutkin, missä pistit paremmaksi?
      Ja jos et ymmärrä, niin lainaan:
      "Hah, ovatkohan nämä sairaat yksilöt koskaan tulleet katsoneeksi itseään peilistä kesätamineissaan? On visvaista aknea selässä, punaisia aknearpia olkapäissä, karvoja selässä, sääret ovat längät ja reisien välistä mahtuisi menemään kokonainen hevonen....tosi kaunista ja esteettistä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4946
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4629
    4. 71
      4488
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      28
      3269
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2427
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211