Pasamyynti

jees

Onko kenelläkään kokemuksia ko. firmasta? Kun ilmeisesti sain töitä tuolta just. Kuulemma pisimpään pystyssä ollut puhelinmyyntifirma :D eli ei ainakaan vissiin viivyttele palkanmaksussa ym.

61

22029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

      Kuulepas, Pasamyyntiin pääsee kaikki töihin! Homma kun toimii provikkapalkalla, niin tottakai sinne kannattaakin ottaa kaikki töihin, sillä palkkaa ei tarvitse maksaa kuin tehdyistä tilauksista.

      Ite olin Pasamyynnissä muutaman kuukauden opiskelun ohella. Kun en muutakaan työtä saanut. Rikastumaan en päässyt, laskin joskus että keskiansio oli 10 mk/tunti. Aikaa tästä siis jotain 5 vuotta.

      Palkat tosin tuli ajallaan, eli sen suhteen ei valittamista. Työporukka tosi mukavaa. Vielä kun olis palkoille päässyt, niin mikäs siellä olis ollu ollessa. En vaan oikein osannu myydä niitä lehtiä, joten ei musta siihen työhön oikein ollu.

      Onneksi nykyään ei tarvitse myydä enää lehtiä, vaan voi mennä ihan "oikeisiin" töihin, kun on jo koulutusta. Opiskelijalle se on ihan kiva rahan ansaitsemismuoto, mutta työ on aika raskasta henkisesti, kun joutuu kuuntelemaan sitä vittuilua asiakkailta päivästä toiseen.

      Onnea kuitenkin urallasi lehtimyyjänä:) Työnantajasta ei ole pahaa sanottavaa:)

    • aaa
      • Onko sittenkään näin?

        Heräsi kysymys että kun ko. firman nimeä ei ole julkistettu missään, niin mistä päättelet/tiedät tämän huhun/asian olevan totta?
        Ja kuitenkin täytyy ottaa huomioon sellainenkin asia että keräysasiat on ihan eri asia kuin lehtien markkinointi.
        Kannattaisi ottaa asioista selkoa ennen kuin väität tuollaista, katsos vastuukysymykset voivat nousta esiin, mikäli tietosi ei pidäkkään paikkaansa. Tässähän alkaa täyttymään elinkeinon harjoittamisen vaikeuttaminen.
        Itse en ole toiminut ko. yrityksen palveluksessa, mutta saman tapaisia perättömiä tai harhaan johtavia väitteitä olen aikaisemminkin kuullut ja niistäpä on noussut polemiikkia. Edellinen lause ei koske nyt tätä asiaa.
        Jokatapauksessa on viisainta ensin tutkia ja sitten vasta hutkia, jos sellaiseen ylipäätään on tarvista.


      • aaa
        Onko sittenkään näin? kirjoitti:

        Heräsi kysymys että kun ko. firman nimeä ei ole julkistettu missään, niin mistä päättelet/tiedät tämän huhun/asian olevan totta?
        Ja kuitenkin täytyy ottaa huomioon sellainenkin asia että keräysasiat on ihan eri asia kuin lehtien markkinointi.
        Kannattaisi ottaa asioista selkoa ennen kuin väität tuollaista, katsos vastuukysymykset voivat nousta esiin, mikäli tietosi ei pidäkkään paikkaansa. Tässähän alkaa täyttymään elinkeinon harjoittamisen vaikeuttaminen.
        Itse en ole toiminut ko. yrityksen palveluksessa, mutta saman tapaisia perättömiä tai harhaan johtavia väitteitä olen aikaisemminkin kuullut ja niistäpä on noussut polemiikkia. Edellinen lause ei koske nyt tätä asiaa.
        Jokatapauksessa on viisainta ensin tutkia ja sitten vasta hutkia, jos sellaiseen ylipäätään on tarvista.

        Pasamyynnin nimi esiintyi Poliisin julkaisemassa lehdistötiedotteessa (se johon laitoin linkin foorumille). Jälkeenpäin se sitten poistettiin sieltä (koska kyseessä on tässä vaiheessa pelkkä epäily rikoksesta). Nyttemmin sama lehdistötiedote ei mainitse enää yritystä nimellä, mutta viittaa yritykseen joka hoiti varainhankintaa esim Helppimesta ry:lle.

        Helppimesta ry:n sivuilla (http://www.helppimesta.fi//Mesis/varainhankinta.htm) todetaan että Helppimesta Tuki on Pasamyynti Oy:n aputoiminimi. Eli en minä omia päättömiä juttuja tässä lauo.


      • Onko sittenkään näin?
        aaa kirjoitti:

        Pasamyynnin nimi esiintyi Poliisin julkaisemassa lehdistötiedotteessa (se johon laitoin linkin foorumille). Jälkeenpäin se sitten poistettiin sieltä (koska kyseessä on tässä vaiheessa pelkkä epäily rikoksesta). Nyttemmin sama lehdistötiedote ei mainitse enää yritystä nimellä, mutta viittaa yritykseen joka hoiti varainhankintaa esim Helppimesta ry:lle.

        Helppimesta ry:n sivuilla (http://www.helppimesta.fi//Mesis/varainhankinta.htm) todetaan että Helppimesta Tuki on Pasamyynti Oy:n aputoiminimi. Eli en minä omia päättömiä juttuja tässä lauo.

        Heh, kävi oikein kiinnostamaan ja vierailinkin neuvomallasi sivulla. Mutta ihan oikeesti, mikä on tarkoitusperäsi että laittelet tänne ko. yrityksen nimen, vaikka se on sitten poistettu poliisitiedotteesta? Onko sinulla huonoja kokemuksia tästä yrityksestä, millaisia? Ja miksi täytyy ylipäätään niin kovasti mustamaalata mitään tai ketään, jos joku ihan innoissaan kertoo täällä päässeensä töihin? Pitääkö ihmisten todellakin aina olla noin kamalan negatiivisia? Lieköhän tällä foorumilla erittäin positiivisten ja iloisten asioiden palstaa, se olisi varmaankin erittäin tervetullut tähän mustaamisen ohelleja kuten edellisessä viestissäni kirjoitinkin, niin SIIS lehtien myynti ja varainkeruu ovat kaksi täysin eri asiaa, siis kannattaako kuitenkaan mollata koko yritystä, jos vaikka siellä onkin vain pieni osa sitä mätää omenaa, tai ei edes etene tutkimuksia pidemmälle?


      • aaa
        Onko sittenkään näin? kirjoitti:

        Heh, kävi oikein kiinnostamaan ja vierailinkin neuvomallasi sivulla. Mutta ihan oikeesti, mikä on tarkoitusperäsi että laittelet tänne ko. yrityksen nimen, vaikka se on sitten poistettu poliisitiedotteesta? Onko sinulla huonoja kokemuksia tästä yrityksestä, millaisia? Ja miksi täytyy ylipäätään niin kovasti mustamaalata mitään tai ketään, jos joku ihan innoissaan kertoo täällä päässeensä töihin? Pitääkö ihmisten todellakin aina olla noin kamalan negatiivisia? Lieköhän tällä foorumilla erittäin positiivisten ja iloisten asioiden palstaa, se olisi varmaankin erittäin tervetullut tähän mustaamisen ohelleja kuten edellisessä viestissäni kirjoitinkin, niin SIIS lehtien myynti ja varainkeruu ovat kaksi täysin eri asiaa, siis kannattaako kuitenkaan mollata koko yritystä, jos vaikka siellä onkin vain pieni osa sitä mätää omenaa, tai ei edes etene tutkimuksia pidemmälle?

        Ei minulla ole tarkoitusperää. En ollut aiemmin edes kuullut koko firmasta kun tänään selailin poliisin tiedotteita läpi. Huomasin firman nimen, googletin mitä sillä löytyy ja bongasin tämän threadin. En ole ollut missään tekemisissä Pasamyynnin kanssa (tietääkseni) eikä muutenkaan ole mitään erityisen negatiivista kuvaa telemarkkinoinnista.

        Lähinnä ajattelin että jos tämän threadin alullepanija ei vielä ole kyseisessä lafkassa töissä, häntä saattaa kiinnostaa että yhtiön johtoa epäillään rikoksesta. Kyllä minuakin kiinnostaisi moinen tieto jos itse pohtisin johonkin toiseen firmaan siirtymistä.

        En yritä mustamaalata yritystä - muistutan että tässä vaiheessa kyse on pelkkä epäily ja tutkinta. Syyllisyydestä päättää aikoinaan (jos päättää) oikeus. Kun ekan viestin tänne kirjoitin, yrityksen nimeä ei ollut vielä tiedotteesta poistettu. Tuskin on minun vika jos Poliisi julkaisee tutkinnan alla olevan yrityksen nimen? Ei kait se tee minusta negatiivista?

        Asiasta myös lisää tietoa:
        http://www.irtihuumeista.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=140

        Kääntäen kysyttynä - miksi sinä haluat puolustaa tällaista? Eikö se ole telemarkkinointialalle (ja kaikille jotka siihen hakee töihin) parempi että ala pysyy puhtaana ja eettisenä?


      • tietoa on
        aaa kirjoitti:

        Ei minulla ole tarkoitusperää. En ollut aiemmin edes kuullut koko firmasta kun tänään selailin poliisin tiedotteita läpi. Huomasin firman nimen, googletin mitä sillä löytyy ja bongasin tämän threadin. En ole ollut missään tekemisissä Pasamyynnin kanssa (tietääkseni) eikä muutenkaan ole mitään erityisen negatiivista kuvaa telemarkkinoinnista.

        Lähinnä ajattelin että jos tämän threadin alullepanija ei vielä ole kyseisessä lafkassa töissä, häntä saattaa kiinnostaa että yhtiön johtoa epäillään rikoksesta. Kyllä minuakin kiinnostaisi moinen tieto jos itse pohtisin johonkin toiseen firmaan siirtymistä.

        En yritä mustamaalata yritystä - muistutan että tässä vaiheessa kyse on pelkkä epäily ja tutkinta. Syyllisyydestä päättää aikoinaan (jos päättää) oikeus. Kun ekan viestin tänne kirjoitin, yrityksen nimeä ei ollut vielä tiedotteesta poistettu. Tuskin on minun vika jos Poliisi julkaisee tutkinnan alla olevan yrityksen nimen? Ei kait se tee minusta negatiivista?

        Asiasta myös lisää tietoa:
        http://www.irtihuumeista.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=140

        Kääntäen kysyttynä - miksi sinä haluat puolustaa tällaista? Eikö se ole telemarkkinointialalle (ja kaikille jotka siihen hakee töihin) parempi että ala pysyy puhtaana ja eettisenä?

        Vaimoni sisko oli pari vuotta sitten pasmyynnin jämsän toimistossa töissä ja palkka ei ollut hääppönen.Tämmöisiä puhelinmyyntitoimistoja on suomessa pilvin pimein.Yksi esimerkki on toimistosta seinäjoella johon tuttavaperheen poika pääsi kesätöihin kun oli just kirjoittanut ylioppilaaksi.Kovat oli palkka lupaukset ja sai myytyä muutaman lehden.Palkka tuli parin viikon työstä 1.70 euroa tilille ja tämä on tosi.Tämmöiset toimistot saavat jotain tukea yhteiskunnalta kun työllistävät näitä mutta tuki menee yritykselle ja varmaan palkanmaksuja ei tarkistella


      • mä vaan
        tietoa on kirjoitti:

        Vaimoni sisko oli pari vuotta sitten pasmyynnin jämsän toimistossa töissä ja palkka ei ollut hääppönen.Tämmöisiä puhelinmyyntitoimistoja on suomessa pilvin pimein.Yksi esimerkki on toimistosta seinäjoella johon tuttavaperheen poika pääsi kesätöihin kun oli just kirjoittanut ylioppilaaksi.Kovat oli palkka lupaukset ja sai myytyä muutaman lehden.Palkka tuli parin viikon työstä 1.70 euroa tilille ja tämä on tosi.Tämmöiset toimistot saavat jotain tukea yhteiskunnalta kun työllistävät näitä mutta tuki menee yritykselle ja varmaan palkanmaksuja ei tarkistella

        Joo, kovasti täällä erotetaan lehtienmyyntiä ja varainkeruuta toisistaan, mutta tosiasiahan on, että Pasamyynnin omistaja-toimitusjohtajaa ja tämän puolisoa sekä kolmea muuta epäillään kavalluksista ym. joten heittäähän tuo varjon koko yrityksen päälle riippumatta siitä myydäänkö lehtiä vai kerätäänkö rahaa. Ja huomatava on ettei puhelinmyyjiä epäillä mistään, hehän tekevät hyvässä uskossa sen mitä johto käskee - tässä tapauksessa rikollinen johto.


      • jees
        mä vaan kirjoitti:

        Joo, kovasti täällä erotetaan lehtienmyyntiä ja varainkeruuta toisistaan, mutta tosiasiahan on, että Pasamyynnin omistaja-toimitusjohtajaa ja tämän puolisoa sekä kolmea muuta epäillään kavalluksista ym. joten heittäähän tuo varjon koko yrityksen päälle riippumatta siitä myydäänkö lehtiä vai kerätäänkö rahaa. Ja huomatava on ettei puhelinmyyjiä epäillä mistään, hehän tekevät hyvässä uskossa sen mitä johto käskee - tässä tapauksessa rikollinen johto.

        No nyt on 2 soittelupäivää takana ja myytyjä lehtiä 3 eli 32e tienattu.. pitää kattoa miten tuo lähtee ens viikolla menemään jos johonki 4-5 lehen päivämyyntiin pääsis niin ois ihan kannattavaa. On se vaan vittumaista kiusata ihmisiä mutta onneksi yllättävän moni on ihan ystävällisiä :p

        Tuosta poliisihommasta esimies ei yllättäen sanonu paljoa mitään.


      • just joo
        jees kirjoitti:

        No nyt on 2 soittelupäivää takana ja myytyjä lehtiä 3 eli 32e tienattu.. pitää kattoa miten tuo lähtee ens viikolla menemään jos johonki 4-5 lehen päivämyyntiin pääsis niin ois ihan kannattavaa. On se vaan vittumaista kiusata ihmisiä mutta onneksi yllättävän moni on ihan ystävällisiä :p

        Tuosta poliisihommasta esimies ei yllättäen sanonu paljoa mitään.

        Ainakin meille kerrottiin kyseisestä asiasta kaikki. En tiedä missä kaupungissa sinä olet töissä. Itse työskentelen Oulun toimistolla ja itse olen ainakin tykännyt. On alkanut heti palkka juoksemaan. Homma on tietysti erilaista mutta niin on joka työ. Aluksi luulin, että ihmiset ovat hankalia, mutta eivät olekaan :)

        Porukka on mukavaa ja esimies erittäin hyvä kannustamaan parempaan tulokseen!

        Suosittelen kaikille, joilla ei ole vakituista työtä!


      • varmasti
        just joo kirjoitti:

        Ainakin meille kerrottiin kyseisestä asiasta kaikki. En tiedä missä kaupungissa sinä olet töissä. Itse työskentelen Oulun toimistolla ja itse olen ainakin tykännyt. On alkanut heti palkka juoksemaan. Homma on tietysti erilaista mutta niin on joka työ. Aluksi luulin, että ihmiset ovat hankalia, mutta eivät olekaan :)

        Porukka on mukavaa ja esimies erittäin hyvä kannustamaan parempaan tulokseen!

        Suosittelen kaikille, joilla ei ole vakituista työtä!

        mutta saa nähdä mihin juoksee jos/kun ne 50000 ihmisen vahingonkorvaukst ja mahdolliset sakot ym. tulevat maksuun.. Toivottavasti saisitte palkkanne silloinkin mutta pahaa pelkään!! Ja tuskinpa teille nyt ihan kaikkea on kuitenkaan kerrottu, kysymyksessä on kuitenkin esitutkinnassa oleva rikosepäily!


      • vain lukija
        varmasti kirjoitti:

        mutta saa nähdä mihin juoksee jos/kun ne 50000 ihmisen vahingonkorvaukst ja mahdolliset sakot ym. tulevat maksuun.. Toivottavasti saisitte palkkanne silloinkin mutta pahaa pelkään!! Ja tuskinpa teille nyt ihan kaikkea on kuitenkaan kerrottu, kysymyksessä on kuitenkin esitutkinnassa oleva rikosepäily!

        itse en ole alalla mutta mielenkiinnosta olen seurannut asian kulkua. Turhaa spekulointia toistaiseksi ja uskon ( olen tutkinut taustaa) että palkat tulevat myös jatkossa ajallaan. Miksi yritys heittäisi usean vuoden työn ja alkaisi tekemään järjettömyyksiä varsinkin kun ko. ala on nyt suurennuslasin alla.. Ja tiettävästi ko.yritys myy lehtiä... Mutta tämäpä on vain minun mielipiteeni.

        Jokainen voi tehdä omat päätelmät asiasta, ja kuten aikaisemmin joku laittoi, kyse on vain epäilystä.


      • Alalla ollut
        vain lukija kirjoitti:

        itse en ole alalla mutta mielenkiinnosta olen seurannut asian kulkua. Turhaa spekulointia toistaiseksi ja uskon ( olen tutkinut taustaa) että palkat tulevat myös jatkossa ajallaan. Miksi yritys heittäisi usean vuoden työn ja alkaisi tekemään järjettömyyksiä varsinkin kun ko. ala on nyt suurennuslasin alla.. Ja tiettävästi ko.yritys myy lehtiä... Mutta tämäpä on vain minun mielipiteeni.

        Jokainen voi tehdä omat päätelmät asiasta, ja kuten aikaisemmin joku laittoi, kyse on vain epäilystä.

        Olen seurannut hieman hilpeänä itsekin keskustelua. Alalla 7 vuotta olleena (en enää tosin) mietin mistä telemarkkinointialan yrityksestä ei joskus olisi jotain "tutkittu/epäilty/huudeltu/ tekevän jotain"

        Kaikista on ja jatkossakin tulee mutta ohimeneviä asioita on ennen olleet ja tulevat jatkossakin olemaan. Näin se on.


      • Alalla ollut (sama)
        Alalla ollut kirjoitti:

        Olen seurannut hieman hilpeänä itsekin keskustelua. Alalla 7 vuotta olleena (en enää tosin) mietin mistä telemarkkinointialan yrityksestä ei joskus olisi jotain "tutkittu/epäilty/huudeltu/ tekevän jotain"

        Kaikista on ja jatkossakin tulee mutta ohimeneviä asioita on ennen olleet ja tulevat jatkossakin olemaan. Näin se on.

        Niin alasta ei ole pahaa sanottavaa eikä työpaikoista, aina on palkka tullut kun on sopimuksissa lukenut.

        joka firmassa on hyvät/huonot puolet. toivottavasti enemmän hyviä!


      • sivullinen2
        Alalla ollut (sama) kirjoitti:

        Niin alasta ei ole pahaa sanottavaa eikä työpaikoista, aina on palkka tullut kun on sopimuksissa lukenut.

        joka firmassa on hyvät/huonot puolet. toivottavasti enemmän hyviä!

        hienoa että toiset muutkin ovat asiasta samaa mieltä... Mutta uskompa ettei asiaa kaun jakseta spekuloida..

        ja kaikille tutuille ketkä alalla ovat olleet niin palkka on aina tullut ajallaan ja oikein.. mutta varmasti suomesta löytyy yrityksiä jotka eivät velvotteitaan huolehdi, ei vaan pitäisi yleistää.


      • Tiedän tämän...
        tietoa on kirjoitti:

        Vaimoni sisko oli pari vuotta sitten pasmyynnin jämsän toimistossa töissä ja palkka ei ollut hääppönen.Tämmöisiä puhelinmyyntitoimistoja on suomessa pilvin pimein.Yksi esimerkki on toimistosta seinäjoella johon tuttavaperheen poika pääsi kesätöihin kun oli just kirjoittanut ylioppilaaksi.Kovat oli palkka lupaukset ja sai myytyä muutaman lehden.Palkka tuli parin viikon työstä 1.70 euroa tilille ja tämä on tosi.Tämmöiset toimistot saavat jotain tukea yhteiskunnalta kun työllistävät näitä mutta tuki menee yritykselle ja varmaan palkanmaksuja ei tarkistella

        Just joo, katos asia saattaa olla niin että suuret puheet ja vielä suuremmat luulot itsestään, saattaa jymäyttää maanpinnalle oikein kunnolla, että vaan muta pöllähtää. Provikkaduunissa maksetaan palkka juuri siitä miten paljon on myynnyt. Ei haaveilusta ja ajan tappamisesta. Ja tämä Seinäjoen toimisto ei lienee pasan toimisto, koska sillä ei ole toimistoa Seinäjoella. Ei lienee ollutkaan? Mun veli on duunaamassa ko. toimistossa opiskelujen ohella, ja arvaas mitä, se on saanu sieltä hyvää palkkaa. Kerrankin oli melkein puolitoista tonnia. Mä kiljuisin riemusta mikäli saisin omien opiskelujen ohessa samaa liksaa!


      • tietoa on
        Tiedän tämän... kirjoitti:

        Just joo, katos asia saattaa olla niin että suuret puheet ja vielä suuremmat luulot itsestään, saattaa jymäyttää maanpinnalle oikein kunnolla, että vaan muta pöllähtää. Provikkaduunissa maksetaan palkka juuri siitä miten paljon on myynnyt. Ei haaveilusta ja ajan tappamisesta. Ja tämä Seinäjoen toimisto ei lienee pasan toimisto, koska sillä ei ole toimistoa Seinäjoella. Ei lienee ollutkaan? Mun veli on duunaamassa ko. toimistossa opiskelujen ohella, ja arvaas mitä, se on saanu sieltä hyvää palkkaa. Kerrankin oli melkein puolitoista tonnia. Mä kiljuisin riemusta mikäli saisin omien opiskelujen ohessa samaa liksaa!

        Kyseinen firma ei ole todellakaan pasamyynti seinäjoella.Mutta suuret lupaukset on näillä toimistoilla aina palkoista.Tässä tapauksessa oli annettu sivu puhelinluettelosta käteen ja siitä vaan lehtiä myymään.Olisi kiva tietää kuinka paljon saavat nämä firmat työllistämis rahaa per kokeilija kun näitä on niin paljon suomessa


      • ---
        just joo kirjoitti:

        Ainakin meille kerrottiin kyseisestä asiasta kaikki. En tiedä missä kaupungissa sinä olet töissä. Itse työskentelen Oulun toimistolla ja itse olen ainakin tykännyt. On alkanut heti palkka juoksemaan. Homma on tietysti erilaista mutta niin on joka työ. Aluksi luulin, että ihmiset ovat hankalia, mutta eivät olekaan :)

        Porukka on mukavaa ja esimies erittäin hyvä kannustamaan parempaan tulokseen!

        Suosittelen kaikille, joilla ei ole vakituista työtä!

        Heh, eikai ite hiltune oo käyny neppailemassa täällä ja hakemassa "pisteitä kotiin" ! :

        ...säälittävää.


      • joskus firmassa töitä tein

        Eikös jonkun "karhukoplan" vaimo ole siellä sihteerinä??
        Siis Pasmyynnissä?


      • Muuttuuko mielipiteesi?
        Onko sittenkään näin? kirjoitti:

        Heräsi kysymys että kun ko. firman nimeä ei ole julkistettu missään, niin mistä päättelet/tiedät tämän huhun/asian olevan totta?
        Ja kuitenkin täytyy ottaa huomioon sellainenkin asia että keräysasiat on ihan eri asia kuin lehtien markkinointi.
        Kannattaisi ottaa asioista selkoa ennen kuin väität tuollaista, katsos vastuukysymykset voivat nousta esiin, mikäli tietosi ei pidäkkään paikkaansa. Tässähän alkaa täyttymään elinkeinon harjoittamisen vaikeuttaminen.
        Itse en ole toiminut ko. yrityksen palveluksessa, mutta saman tapaisia perättömiä tai harhaan johtavia väitteitä olen aikaisemminkin kuullut ja niistäpä on noussut polemiikkia. Edellinen lause ei koske nyt tätä asiaa.
        Jokatapauksessa on viisainta ensin tutkia ja sitten vasta hutkia, jos sellaiseen ylipäätään on tarvista.

        Ylipulskeilta näyttää nämä ahkerat..


      • huihaihuija hai
        --- kirjoitti:

        Heh, eikai ite hiltune oo käyny neppailemassa täällä ja hakemassa "pisteitä kotiin" ! :

        ...säälittävää.

        hyvä kirjoitus. nauratti =)


    • expex

      Jep. Kattokaa vaikka inoan sivuilta pasamyynin tietoja niin on viralliset tappiotiedot siellä näkyvissä.

      Ite olin pexillä aikasemmin hommissa ja siellä toi esimiehet pöydälle kerran suomen asiakastidosta haetut tiedot. Samaa juttua sielläkin, miinuksella mennään..

      Ei oo edes rikostoiminnalla saatu plussalle.

      Noh, oli miten oli, ala on nähty, ei nappaa enään..ainakaan lehtihommat..

      lykkyä tykö, mutta koettakaa nyt selevittää ensin mihin meette..

      • hyvä ´veli

        Voittoa ainakin viime vuosi.. Kyllä kait yritykset joskus tappiota tekkee? Ihan hyvää nousua ollut viime vuonna..


      • soitettu
        hyvä ´veli kirjoitti:

        Voittoa ainakin viime vuosi.. Kyllä kait yritykset joskus tappiota tekkee? Ihan hyvää nousua ollut viime vuonna..

        Minulle soitettiin just pasamyynnistä ja arvontavoittona saan ilmaiseksi tilata jonkin lehden.
        Olen kuullut tutulta joka on alalla töissä, että suomen suoramarkkinointiliiton tai jonkin muun joka säännöt latelee, mukaan ei myyntipuheessa saa käyttää arvontavoittoa tai ilmainen.

        googletin ja keskustelua löytyi niin päätin ottaa osaa.

        Asiallisiakin puheluita on tullut ja lehtimyyjiltä tilaan aina lehdet ku ne halvimmat siellä on. mutta jos pitää nuin "törkeästi" puhua niin menee usko kaikista.
        muut firmat kertovat edusta ja pasamyynti kertoo arvontavoitosta, sama hinta kaikilla kuitenkin.


      • ...
        soitettu kirjoitti:

        Minulle soitettiin just pasamyynnistä ja arvontavoittona saan ilmaiseksi tilata jonkin lehden.
        Olen kuullut tutulta joka on alalla töissä, että suomen suoramarkkinointiliiton tai jonkin muun joka säännöt latelee, mukaan ei myyntipuheessa saa käyttää arvontavoittoa tai ilmainen.

        googletin ja keskustelua löytyi niin päätin ottaa osaa.

        Asiallisiakin puheluita on tullut ja lehtimyyjiltä tilaan aina lehdet ku ne halvimmat siellä on. mutta jos pitää nuin "törkeästi" puhua niin menee usko kaikista.
        muut firmat kertovat edusta ja pasamyynti kertoo arvontavoitosta, sama hinta kaikilla kuitenkin.

        ai tuhoaa koko alan?

        ja btw se soittaja ei ole sanonut koskaan sanaa ilmainen, koska se on kiellettyä sanoa. Sanoiko myyjä, että "saatte meidän puolesta pienen jakson mieleistänne lehteä..?"

        Tais sanoa, juu..

        No, ensinnäkin myyjien "konsti" tässä tapauksessa on se että ne luovat asiakkaalle kiinnostuksen asiaan ja "kiinnittävät" asiakkaan tähän tuotteeseen ja luovat hyviä mielikuvia tuotteesta, jotta asiakas olisi erittäin kiinnostunut asiasta sekä tuotteesta.

        No sitten se kuitenkin paljastuu, että kaiken takana onkin se, että tämä maksaa, oho!
        Miten voi olla mahdollista, että lehtimyyjän soittaessa jokin maksaa!?!

        Hyvät myyjät saavat asiakkaat ns. koukutettua tuotteeseen ja näin ollen saavat enemmän kauppaa, mitä vieressä soittava ja näin ollen ajaakin paremmalla autolla, eikä ole porukoiden elätettävänä. Karua faktaa.. "Huono myyjä" on liian lepsu myyjänä. hän esittelee tuotteen ja odottaa niska kyyryssä, että mitä asiakas sanoo.. tälläiset myyjät saavat 0-300€ kuussa palkkaa, mitä järkeä. Jos voit huumorilla ja koukuttamalla tehdä 3000€, niin kumman valitset?

        Ja täytyy asikkaassa olla hieman vikaa päässä, että "ottaa nokkiinsa" tuollaisesta myyntitavasta. töitähän se myyjä yrittää tehä ja saada elantoa..


      • ... kirjoitti:

        ai tuhoaa koko alan?

        ja btw se soittaja ei ole sanonut koskaan sanaa ilmainen, koska se on kiellettyä sanoa. Sanoiko myyjä, että "saatte meidän puolesta pienen jakson mieleistänne lehteä..?"

        Tais sanoa, juu..

        No, ensinnäkin myyjien "konsti" tässä tapauksessa on se että ne luovat asiakkaalle kiinnostuksen asiaan ja "kiinnittävät" asiakkaan tähän tuotteeseen ja luovat hyviä mielikuvia tuotteesta, jotta asiakas olisi erittäin kiinnostunut asiasta sekä tuotteesta.

        No sitten se kuitenkin paljastuu, että kaiken takana onkin se, että tämä maksaa, oho!
        Miten voi olla mahdollista, että lehtimyyjän soittaessa jokin maksaa!?!

        Hyvät myyjät saavat asiakkaat ns. koukutettua tuotteeseen ja näin ollen saavat enemmän kauppaa, mitä vieressä soittava ja näin ollen ajaakin paremmalla autolla, eikä ole porukoiden elätettävänä. Karua faktaa.. "Huono myyjä" on liian lepsu myyjänä. hän esittelee tuotteen ja odottaa niska kyyryssä, että mitä asiakas sanoo.. tälläiset myyjät saavat 0-300€ kuussa palkkaa, mitä järkeä. Jos voit huumorilla ja koukuttamalla tehdä 3000€, niin kumman valitset?

        Ja täytyy asikkaassa olla hieman vikaa päässä, että "ottaa nokkiinsa" tuollaisesta myyntitavasta. töitähän se myyjä yrittää tehä ja saada elantoa..

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200808268166989_uu.shtml

        just...


      • valitettavasti..
        soitettu kirjoitti:

        Minulle soitettiin just pasamyynnistä ja arvontavoittona saan ilmaiseksi tilata jonkin lehden.
        Olen kuullut tutulta joka on alalla töissä, että suomen suoramarkkinointiliiton tai jonkin muun joka säännöt latelee, mukaan ei myyntipuheessa saa käyttää arvontavoittoa tai ilmainen.

        googletin ja keskustelua löytyi niin päätin ottaa osaa.

        Asiallisiakin puheluita on tullut ja lehtimyyjiltä tilaan aina lehdet ku ne halvimmat siellä on. mutta jos pitää nuin "törkeästi" puhua niin menee usko kaikista.
        muut firmat kertovat edusta ja pasamyynti kertoo arvontavoitosta, sama hinta kaikilla kuitenkin.

        valitettavasti vain ehdollinen 1,5v ..


      • tuunari
        valitettavasti.. kirjoitti:

        valitettavasti vain ehdollinen 1,5v ..

        Heipähei keskustelijat!

        Olen itse ko. talossa töissä, palkka erittäin hyvä kun jaksaa panostaa TYÖNTEKOON eikä olemiseen.Ihan kuin missä muussakin työpaikassa!Työilmapiiri on loistava ja esimiehien kanssa tulee toimeen mainiosti!Toki alalle pyrkii opportunisteja asenteella: "helppoa rahaa istumalla", mutta eihän hyvät ihmiset työelämä ole istumista ja peukaloiden pyörittelyä vaan TEKEMISTÄ.Provisiopalkkaus on vain yksi palkaustapa muiden joukossa, se tekee tätä työtä kenellä on siihen selkärankaa ja taitoa ja jos ei ole taitoa niin ainakin tarpeeseen on halu oppia!Eihän kukaan tähän työhön pakota. Yleisesti on todettu että ne jotka valittavat palkkauksesta ovat vain tälle alalle epäsopivia tai saamattomia.Ei tämä työ ole verenmaku suussa raatamista kuitenkaan.Tämä työ vaatii pitkäjänteisyyttä ja tavoitteellisuutta!Se kuka siihen pystyy on löytänyt okean alan,joka ei siihen pysty...suositelen ammatinvaihtoa!Tosiasia on ettei kaikista ole telemarkkinoinnin ammattilaisiksi ihan kuin ei kaikista ole lääkäreiksikään tai poliiseiksi.

        Maineesta vielä:Uskotteko te iltislööppiläiset tosiaan kaiken ensinielemällä mitä repostelulehdet kertoo?Otin itse taloon tullessani selvää mistä tässä "rikoshässäkässä" oli kyse ja asiathan selvisi juurtajaksaen! Puhtaat on jauhot pussissa firmalla,palkatkin saatu aina ajallaan ja juuri se summa kuin pitääkin.Jos on ollut mielessä joku epäselvä asia niin kun on kysynyt niin aina on saanut mietteisiin vastauksen ja perustelun kanssa.

        On totta että alalla on myyjiä jotka puhuvat puhelimeen sitäsuntätä mutta se ei missään nimessä ole sallittua ja asiaan puututaan aina välittömästi kun sellaista havaitaan.
        Ei nämä asiat tämän pimeämpiä ja mutkikkaampia ole!Itse olen nähnyt työelämää alalla monessa eri firmassa ja täytyy kyllä sanoa että joka firmassa on omat negat ja posit puolensa ollut mutta Pasamyynnillä ollessani olen ollut kattavasti tyytyväinen työhön ja siihen liittyviin asioihin.
        Ja ihan vain tiedoksi minä olen ihan tavallinen työmyyrä jolle lehtimyynistä on tullut intohimo...sen myötä sitä tulostakin tulee ja tuloksen seurauksena mukavan muhkea tilipussi :)


      • Mikä nimesi?
        tuunari kirjoitti:

        Heipähei keskustelijat!

        Olen itse ko. talossa töissä, palkka erittäin hyvä kun jaksaa panostaa TYÖNTEKOON eikä olemiseen.Ihan kuin missä muussakin työpaikassa!Työilmapiiri on loistava ja esimiehien kanssa tulee toimeen mainiosti!Toki alalle pyrkii opportunisteja asenteella: "helppoa rahaa istumalla", mutta eihän hyvät ihmiset työelämä ole istumista ja peukaloiden pyörittelyä vaan TEKEMISTÄ.Provisiopalkkaus on vain yksi palkaustapa muiden joukossa, se tekee tätä työtä kenellä on siihen selkärankaa ja taitoa ja jos ei ole taitoa niin ainakin tarpeeseen on halu oppia!Eihän kukaan tähän työhön pakota. Yleisesti on todettu että ne jotka valittavat palkkauksesta ovat vain tälle alalle epäsopivia tai saamattomia.Ei tämä työ ole verenmaku suussa raatamista kuitenkaan.Tämä työ vaatii pitkäjänteisyyttä ja tavoitteellisuutta!Se kuka siihen pystyy on löytänyt okean alan,joka ei siihen pysty...suositelen ammatinvaihtoa!Tosiasia on ettei kaikista ole telemarkkinoinnin ammattilaisiksi ihan kuin ei kaikista ole lääkäreiksikään tai poliiseiksi.

        Maineesta vielä:Uskotteko te iltislööppiläiset tosiaan kaiken ensinielemällä mitä repostelulehdet kertoo?Otin itse taloon tullessani selvää mistä tässä "rikoshässäkässä" oli kyse ja asiathan selvisi juurtajaksaen! Puhtaat on jauhot pussissa firmalla,palkatkin saatu aina ajallaan ja juuri se summa kuin pitääkin.Jos on ollut mielessä joku epäselvä asia niin kun on kysynyt niin aina on saanut mietteisiin vastauksen ja perustelun kanssa.

        On totta että alalla on myyjiä jotka puhuvat puhelimeen sitäsuntätä mutta se ei missään nimessä ole sallittua ja asiaan puututaan aina välittömästi kun sellaista havaitaan.
        Ei nämä asiat tämän pimeämpiä ja mutkikkaampia ole!Itse olen nähnyt työelämää alalla monessa eri firmassa ja täytyy kyllä sanoa että joka firmassa on omat negat ja posit puolensa ollut mutta Pasamyynnillä ollessani olen ollut kattavasti tyytyväinen työhön ja siihen liittyviin asioihin.
        Ja ihan vain tiedoksi minä olen ihan tavallinen työmyyrä jolle lehtimyynistä on tullut intohimo...sen myötä sitä tulostakin tulee ja tuloksen seurauksena mukavan muhkea tilipussi :)

        Upeaa.
        Olet löytänyt alasi.
        Herää kuitenkin epäilys että olet: Appa; Anu; Pasi; Lea...
        Kerro reilusti nimesi jos olet aidosti asialla..
        Arvuuttelen siihen asti..


      • tuunari
        Mikä nimesi? kirjoitti:

        Upeaa.
        Olet löytänyt alasi.
        Herää kuitenkin epäilys että olet: Appa; Anu; Pasi; Lea...
        Kerro reilusti nimesi jos olet aidosti asialla..
        Arvuuttelen siihen asti..

        En ole Lahden päästä vaan toimin Jyväskylän myyntiyksikössä,sanojen takana olen myös niin vahvasti että toki uskallan nimeni julkaista. :) T:Silja Sepponen


      • Tuhonnut jo?
        soitettu kirjoitti:

        Minulle soitettiin just pasamyynnistä ja arvontavoittona saan ilmaiseksi tilata jonkin lehden.
        Olen kuullut tutulta joka on alalla töissä, että suomen suoramarkkinointiliiton tai jonkin muun joka säännöt latelee, mukaan ei myyntipuheessa saa käyttää arvontavoittoa tai ilmainen.

        googletin ja keskustelua löytyi niin päätin ottaa osaa.

        Asiallisiakin puheluita on tullut ja lehtimyyjiltä tilaan aina lehdet ku ne halvimmat siellä on. mutta jos pitää nuin "törkeästi" puhua niin menee usko kaikista.
        muut firmat kertovat edusta ja pasamyynti kertoo arvontavoitosta, sama hinta kaikilla kuitenkin.

        En ainuttakaan tilausta tee puh.myyjältä.
        En myöskään enään koskaan lahjoita rahaa..
        En mihinkään keräykseen..
        Kiitos Laaksomaan..heräsin..
        Kerääjälle jää aina isompi potti.


      • Tyhjiä puheita
        Tuhonnut jo? kirjoitti:

        En ainuttakaan tilausta tee puh.myyjältä.
        En myöskään enään koskaan lahjoita rahaa..
        En mihinkään keräykseen..
        Kiitos Laaksomaan..heräsin..
        Kerääjälle jää aina isompi potti.

        Uskon että sinun tilauskielteisyytesi ei tuhoa alaa, enkä usko että Pasamyyntikään alaa tuhoaa. Turhaa sinä nimettömänä piilotteleva Laaksomaata herättämisestäsi kiität. Muista aina vastuukysymykset -> Paskaa voi netissä puhua ja vielä Laaksomaan nimeä kehtaat julistaa. Itse piilottelet nimimerkkisi takana. Kannattaa myös netissä miettiä MITÄ puhuu ja mainitseeko nimiä.

        Sitten suosittelen tässäkin asiassa vaikka kysymään Pasamyynnin pomoilta tietoa tosta tapauksesta. Meinaan sitä, että lehtijututhan on melkolailla täynnä paskaa ja tapauksesta harvalla täällä on mitään hajua. Eli ei tarvitse kenenkään täällä toisen kunniaa loukata varsinkaan kun ei tiedä mistään mitään.

        Oletko harkinnut muuten lopettavasi koko lehtien lukemisen? Tilaat mistä tilaat lehtesi - silti joku muu käärii siitä voittoa.


      • Valikoidusti
        Tyhjiä puheita kirjoitti:

        Uskon että sinun tilauskielteisyytesi ei tuhoa alaa, enkä usko että Pasamyyntikään alaa tuhoaa. Turhaa sinä nimettömänä piilotteleva Laaksomaata herättämisestäsi kiität. Muista aina vastuukysymykset -> Paskaa voi netissä puhua ja vielä Laaksomaan nimeä kehtaat julistaa. Itse piilottelet nimimerkkisi takana. Kannattaa myös netissä miettiä MITÄ puhuu ja mainitseeko nimiä.

        Sitten suosittelen tässäkin asiassa vaikka kysymään Pasamyynnin pomoilta tietoa tosta tapauksesta. Meinaan sitä, että lehtijututhan on melkolailla täynnä paskaa ja tapauksesta harvalla täällä on mitään hajua. Eli ei tarvitse kenenkään täällä toisen kunniaa loukata varsinkaan kun ei tiedä mistään mitään.

        Oletko harkinnut muuten lopettavasi koko lehtien lukemisen? Tilaat mistä tilaat lehtesi - silti joku muu käärii siitä voittoa.

        En tilaa..
        Luen vain junassa..
        Harmi että sinnekin veskiin pitää ottaa omat luettavat.


      • DiipaDaa
        Tyhjiä puheita kirjoitti:

        Uskon että sinun tilauskielteisyytesi ei tuhoa alaa, enkä usko että Pasamyyntikään alaa tuhoaa. Turhaa sinä nimettömänä piilotteleva Laaksomaata herättämisestäsi kiität. Muista aina vastuukysymykset -> Paskaa voi netissä puhua ja vielä Laaksomaan nimeä kehtaat julistaa. Itse piilottelet nimimerkkisi takana. Kannattaa myös netissä miettiä MITÄ puhuu ja mainitseeko nimiä.

        Sitten suosittelen tässäkin asiassa vaikka kysymään Pasamyynnin pomoilta tietoa tosta tapauksesta. Meinaan sitä, että lehtijututhan on melkolailla täynnä paskaa ja tapauksesta harvalla täällä on mitään hajua. Eli ei tarvitse kenenkään täällä toisen kunniaa loukata varsinkaan kun ei tiedä mistään mitään.

        Oletko harkinnut muuten lopettavasi koko lehtien lukemisen? Tilaat mistä tilaat lehtesi - silti joku muu käärii siitä voittoa.

        "Meinaan sitä, että lehtijututhan on melkolailla täynnä paskaa " *REPS* Näinhän se menee, lehdissähän saa nykyään ihan mitä sattuu.. Hesaria myöten.


      • Minä!!!!!!!
        DiipaDaa kirjoitti:

        "Meinaan sitä, että lehtijututhan on melkolailla täynnä paskaa " *REPS* Näinhän se menee, lehdissähän saa nykyään ihan mitä sattuu.. Hesaria myöten.

        Onko sulla käsitystä maailman menosta missään muussa muodossa, kuin mustavalkoisuudessaan?

        Media kaikissa muodoissaan liioittelee asiaa kuin asiaan. Halutaan herättää kohua ja näin saadaan lisää kirjoitettavaa. Lukijoille ja kuulijoille annetaan yleensä juuri sitä, mitä halutaan kuulla.

        Seisla, IS, IL, maakuntalehdet.
        Viimeksi luin lehdestä eräästä puukotustapauksesta. Arvaahan mitä.. Se ei mennyt sinne suuntaankaan. Ja ei ollut mikään juorulehti.

        Entä lintuinfluenssa.. Meidänhän piti odottaa sitä samantein. Oletko sinä nähnyt lintulenssua? Toisaalta taas mediakäsityksesi perusteella vaikutat kyllä hieman lintuflunssaiselta


      • no vissiin on
        tuunari kirjoitti:

        En ole Lahden päästä vaan toimin Jyväskylän myyntiyksikössä,sanojen takana olen myös niin vahvasti että toki uskallan nimeni julkaista. :) T:Silja Sepponen

        pasamyynnin jonku pomon yms. hyvä tulla tänne hehkuttaa firmaa missä on ite töissä että sais kaikki negatiiviset jutut täältä pois ja pystyis vaa kehumaa "omaa" firmaa. http://www.pasamyynti.fi/yhteystiedot/jyvaskyla/ :-((( ei nöin seppone


      • jep jep
        tuunari kirjoitti:

        En ole Lahden päästä vaan toimin Jyväskylän myyntiyksikössä,sanojen takana olen myös niin vahvasti että toki uskallan nimeni julkaista. :) T:Silja Sepponen

        myyntiyksikön johtajalle Silja Sepposelle tostahan ton nimen saapi kun googlaa ja pistää sen nimeks että ei välttämättä kyseinen henkilö ehkes


    • tekstiä pistätte

      firmasta josta ette tiedä yhtään mitään!

      • dfjfj

        Sain eilen paikan pasamyynnistä teen 3 tuntista työtä vapaapäivinä. Paljonkohan lehtiä pitää myydä päivässä, jotta saa 600e ja kannattaako mulle sanoa että tehtäisiin kirjallinen työsopimus?


      • Linnassako?
        dfjfj kirjoitti:

        Sain eilen paikan pasamyynnistä teen 3 tuntista työtä vapaapäivinä. Paljonkohan lehtiä pitää myydä päivässä, jotta saa 600e ja kannattaako mulle sanoa että tehtäisiin kirjallinen työsopimus?

        saanut juuri vankeus tuomion? Joko se kävi istumassa ihan linnassa vai onko siviilitöissä sieltä linnasta?


      • Perus-tuunariii
        Linnassako? kirjoitti:

        saanut juuri vankeus tuomion? Joko se kävi istumassa ihan linnassa vai onko siviilitöissä sieltä linnasta?

        Olen ollut pari kk:ta töissä pasayhtiössä, plussat ja miinukset kehiin:

        Ihan semimukava työympäristö
        Iso ja mukava toimisto
        Työkin on ihan jees

        -Luvattiin ties mitä pohjapalkkaa provikat päälle, ja kaikki esitettiin alusta loppuun niin sekavasti ettei siitä selkoa saanut. Loppupeleissä suurin osa aloittelijoista tekee 6-8h työpäiviä joka päivä ja myy 2-3 lehteä päivässä, mikä on ihan hyvin mutta silti tienaa vaan sen pari sataa kuussa, WTF. Olen tehnyt kyselyitä työpaikalla ja kaikki ns. (ei vuosien kokemuksia omaavat) ei tiennyt työsopimusten teon jälkeen siitä miten palkkaus tulisi menemään. Sanottiin että pitää 90h puhua puh. kuukaudessa että saa tonnin pohjapalkan mutta työtä pari kk:ta tehneenä sen tietää että 90h on mahdottomuus. Vaikka tekisi kuinka pitkää päivää niin hyvä jos 50h puhuttuun tuntiin pääsee kuussa, kukaan koko firmasta ei ole lähelläkään tuota 90h rajapyykkiä, ei edes ne jotka tekee aamu 9:sta ilta kuuteen. Yhtä hyvin voisi mainoksissaan luvata 100 000 pohjapalkkaa, aivan vtun sama. Kuten tuossa MTV3 sivun artikkelissa puhmyyntiin liittyen todettiinkin, niin tuossa helposti jää tyhjin käsin. Toki Provisiopalkka on pelin henki ja parhaat myyjät pääsnee siihen tonniin kuussa, eikä siinä sinänsä mitään mutta LOPETTAISI SEN PASKAN PUHUMISEN SIITÄ POHJAPALKASTA KUN VÄRVÄÄ UUSIA TYÖNTEKIJÖITÄ, kertoisi rehellisesti mikä on pelin henki, mutta eihän sinne silloin uusia työntekijöitä tulisi, mielestäni tämä on anyway jonkin asteen huijausta.
        -Monet firmassa kauan olleet työntekijät käyttää myös laittomia keinoja myydessään, ilmeisesti epätoivoisina siitä kun palkkaus on niiin kehnoa. Esim. he saattavat luvata 50e käyttöetua ja siihen päälle vielä lehdet puoleen hintaan, mitkä kummatkin rikkoo myyntiin suunnattuja lakeja. Saaden näin asiakkaan sekaiseksi todellisesta hinnasta ja tilanteesta.

        Anyway mikä minun toive on: En tiedä onko puhmyyjillä jotain ammattiliittoa mutta onko se oikein että kaverini teki kuukauden töitä ja yritti parhaansa ja sai palkaksi 70e, jotkut vtun thaimaasta suomeen rahdatut mustikanpoimijatkin tienaa varmaan päivässä enemmän. Eikö meillä PUH myyjillä ole mitään oikeuksia, joku edes parin sadan euron pohjapalkka laki olisi ihan jees että jotain edes leivän päälle jäisi, kun eihän kukaan ole seppä syntyessään eikä niitä hurjia myyntilukuja heti päivässä saada.
        En tiedä mitä tuolla pasayhtiössä kulissien takana tapahtuu mitä näitä kavallus-syytöksiä luen mutta anyway en pidä oikein yhtiön toimintatavoista. Älkää siis menkö pasayhtiöön jos haluatte tienata rahaa, mikäli ette ole synnynnäisiä myyntitykkejä jotka myy vaikka hiekkaa saharassa.


      • Rahat katos taas
        Perus-tuunariii kirjoitti:

        Olen ollut pari kk:ta töissä pasayhtiössä, plussat ja miinukset kehiin:

        Ihan semimukava työympäristö
        Iso ja mukava toimisto
        Työkin on ihan jees

        -Luvattiin ties mitä pohjapalkkaa provikat päälle, ja kaikki esitettiin alusta loppuun niin sekavasti ettei siitä selkoa saanut. Loppupeleissä suurin osa aloittelijoista tekee 6-8h työpäiviä joka päivä ja myy 2-3 lehteä päivässä, mikä on ihan hyvin mutta silti tienaa vaan sen pari sataa kuussa, WTF. Olen tehnyt kyselyitä työpaikalla ja kaikki ns. (ei vuosien kokemuksia omaavat) ei tiennyt työsopimusten teon jälkeen siitä miten palkkaus tulisi menemään. Sanottiin että pitää 90h puhua puh. kuukaudessa että saa tonnin pohjapalkan mutta työtä pari kk:ta tehneenä sen tietää että 90h on mahdottomuus. Vaikka tekisi kuinka pitkää päivää niin hyvä jos 50h puhuttuun tuntiin pääsee kuussa, kukaan koko firmasta ei ole lähelläkään tuota 90h rajapyykkiä, ei edes ne jotka tekee aamu 9:sta ilta kuuteen. Yhtä hyvin voisi mainoksissaan luvata 100 000 pohjapalkkaa, aivan vtun sama. Kuten tuossa MTV3 sivun artikkelissa puhmyyntiin liittyen todettiinkin, niin tuossa helposti jää tyhjin käsin. Toki Provisiopalkka on pelin henki ja parhaat myyjät pääsnee siihen tonniin kuussa, eikä siinä sinänsä mitään mutta LOPETTAISI SEN PASKAN PUHUMISEN SIITÄ POHJAPALKASTA KUN VÄRVÄÄ UUSIA TYÖNTEKIJÖITÄ, kertoisi rehellisesti mikä on pelin henki, mutta eihän sinne silloin uusia työntekijöitä tulisi, mielestäni tämä on anyway jonkin asteen huijausta.
        -Monet firmassa kauan olleet työntekijät käyttää myös laittomia keinoja myydessään, ilmeisesti epätoivoisina siitä kun palkkaus on niiin kehnoa. Esim. he saattavat luvata 50e käyttöetua ja siihen päälle vielä lehdet puoleen hintaan, mitkä kummatkin rikkoo myyntiin suunnattuja lakeja. Saaden näin asiakkaan sekaiseksi todellisesta hinnasta ja tilanteesta.

        Anyway mikä minun toive on: En tiedä onko puhmyyjillä jotain ammattiliittoa mutta onko se oikein että kaverini teki kuukauden töitä ja yritti parhaansa ja sai palkaksi 70e, jotkut vtun thaimaasta suomeen rahdatut mustikanpoimijatkin tienaa varmaan päivässä enemmän. Eikö meillä PUH myyjillä ole mitään oikeuksia, joku edes parin sadan euron pohjapalkka laki olisi ihan jees että jotain edes leivän päälle jäisi, kun eihän kukaan ole seppä syntyessään eikä niitä hurjia myyntilukuja heti päivässä saada.
        En tiedä mitä tuolla pasayhtiössä kulissien takana tapahtuu mitä näitä kavallus-syytöksiä luen mutta anyway en pidä oikein yhtiön toimintatavoista. Älkää siis menkö pasayhtiöön jos haluatte tienata rahaa, mikäli ette ole synnynnäisiä myyntitykkejä jotka myy vaikka hiekkaa saharassa.

        Omistaja linnassa istumassa sitä vankeusrangaistusta? Vai käykö se siviilitöissä Lahden toimistossa? Montako vuotta se sai kun vei huumerahat?


      • naikkonen lahdesta
        Perus-tuunariii kirjoitti:

        Olen ollut pari kk:ta töissä pasayhtiössä, plussat ja miinukset kehiin:

        Ihan semimukava työympäristö
        Iso ja mukava toimisto
        Työkin on ihan jees

        -Luvattiin ties mitä pohjapalkkaa provikat päälle, ja kaikki esitettiin alusta loppuun niin sekavasti ettei siitä selkoa saanut. Loppupeleissä suurin osa aloittelijoista tekee 6-8h työpäiviä joka päivä ja myy 2-3 lehteä päivässä, mikä on ihan hyvin mutta silti tienaa vaan sen pari sataa kuussa, WTF. Olen tehnyt kyselyitä työpaikalla ja kaikki ns. (ei vuosien kokemuksia omaavat) ei tiennyt työsopimusten teon jälkeen siitä miten palkkaus tulisi menemään. Sanottiin että pitää 90h puhua puh. kuukaudessa että saa tonnin pohjapalkan mutta työtä pari kk:ta tehneenä sen tietää että 90h on mahdottomuus. Vaikka tekisi kuinka pitkää päivää niin hyvä jos 50h puhuttuun tuntiin pääsee kuussa, kukaan koko firmasta ei ole lähelläkään tuota 90h rajapyykkiä, ei edes ne jotka tekee aamu 9:sta ilta kuuteen. Yhtä hyvin voisi mainoksissaan luvata 100 000 pohjapalkkaa, aivan vtun sama. Kuten tuossa MTV3 sivun artikkelissa puhmyyntiin liittyen todettiinkin, niin tuossa helposti jää tyhjin käsin. Toki Provisiopalkka on pelin henki ja parhaat myyjät pääsnee siihen tonniin kuussa, eikä siinä sinänsä mitään mutta LOPETTAISI SEN PASKAN PUHUMISEN SIITÄ POHJAPALKASTA KUN VÄRVÄÄ UUSIA TYÖNTEKIJÖITÄ, kertoisi rehellisesti mikä on pelin henki, mutta eihän sinne silloin uusia työntekijöitä tulisi, mielestäni tämä on anyway jonkin asteen huijausta.
        -Monet firmassa kauan olleet työntekijät käyttää myös laittomia keinoja myydessään, ilmeisesti epätoivoisina siitä kun palkkaus on niiin kehnoa. Esim. he saattavat luvata 50e käyttöetua ja siihen päälle vielä lehdet puoleen hintaan, mitkä kummatkin rikkoo myyntiin suunnattuja lakeja. Saaden näin asiakkaan sekaiseksi todellisesta hinnasta ja tilanteesta.

        Anyway mikä minun toive on: En tiedä onko puhmyyjillä jotain ammattiliittoa mutta onko se oikein että kaverini teki kuukauden töitä ja yritti parhaansa ja sai palkaksi 70e, jotkut vtun thaimaasta suomeen rahdatut mustikanpoimijatkin tienaa varmaan päivässä enemmän. Eikö meillä PUH myyjillä ole mitään oikeuksia, joku edes parin sadan euron pohjapalkka laki olisi ihan jees että jotain edes leivän päälle jäisi, kun eihän kukaan ole seppä syntyessään eikä niitä hurjia myyntilukuja heti päivässä saada.
        En tiedä mitä tuolla pasayhtiössä kulissien takana tapahtuu mitä näitä kavallus-syytöksiä luen mutta anyway en pidä oikein yhtiön toimintatavoista. Älkää siis menkö pasayhtiöön jos haluatte tienata rahaa, mikäli ette ole synnynnäisiä myyntitykkejä jotka myy vaikka hiekkaa saharassa.

        Moi!
        Kannattaa aina kysellä tarkkaan työsopimuksesta kaikki, että varmasti ymmärtää.
        Pasamyynnistä en osaa sanoa, mutta muutamassa muussa on ainekin pohjana(ei hyvä, mutta silti) jonkin lainen perus palkka.
        Itse työskentelen kolme kertaa viikossa 4,5tuntia(josta tuo puolituntia on taukoa). Kahden viikon välein palkkapäivä, jos ei saa mitään myytyä niin kahdesta viikosta tulee 120e, eli kuussa 240e(jos ei saa siis kauppaa)
        mutta itse saan kahden viikon välein(6työ iltaa) 250e-450e, mikä on mielestän ihan mukavasti noin vähästä työ ajasta. ja useasti lähden 2-3työ tunnin jälkeen kotiin, kun olen tavotteet saanut :)
        Eli, valitkaa firmanne huolella :D


      • jep jep
        dfjfj kirjoitti:

        Sain eilen paikan pasamyynnistä teen 3 tuntista työtä vapaapäivinä. Paljonkohan lehtiä pitää myydä päivässä, jotta saa 600e ja kannattaako mulle sanoa että tehtäisiin kirjallinen työsopimus?

        kuule saat myydä aika paljon lehtiä tunneista ei tule rahaa vaikka kuinka yrittäisi vaan myydä kun listat on vielä useemmin sellaisia että niihin on juuri eilen soitettu
        ja sun pitää myydä yli 100 euron eestä ennenkuin saat mitään


    • Apua, en tiedä pitäiskö mennä kesätöihin kyseiseen firmaan. Mut kyl otettais, pitää ilmottaa toukokuus viimestää tuunko vai en. Luulin että siel on se 1000€ pohjapalkka, kuten nettisivuillaki lukee, mutta eikö sit ookkaa?! En haluis myydä pelkäl provikal.. Jos myyn provikal, oisko mahollista saada 500-600€ kuussa??

      • jjöö

        No jos olet hyvä myyjä niin 500e kesätöistä on toki mahdollista, mutta se on kovan työn takana ja 500e palkka kk:sta aloittelijalta on aika helvetin kova saavatus, todnäköisesti tulet saamaan palkkaa jos olet ns. keskiverto sen 200-300e kuukaudelta, Kesähän tunnetusti muutenkaan ole parasta ns. myyntiaikaa, toisin kuin vaikkapa syksy tai joulun aika.


      • kloks92
        jjöö kirjoitti:

        No jos olet hyvä myyjä niin 500e kesätöistä on toki mahdollista, mutta se on kovan työn takana ja 500e palkka kk:sta aloittelijalta on aika helvetin kova saavatus, todnäköisesti tulet saamaan palkkaa jos olet ns. keskiverto sen 200-300e kuukaudelta, Kesähän tunnetusti muutenkaan ole parasta ns. myyntiaikaa, toisin kuin vaikkapa syksy tai joulun aika.

        rosvot kuriin


      • 10 vuoden kokemus
        kloks92 kirjoitti:

        rosvot kuriin

        Olen itse ollut ko. työnantajan palveluksessa useampaan otteeseen kun on välillä muussa bisnesmaailmassa ollut hiljaisempaa, ja voin ihan suoraan sanoa, että täälläkin on taas varmaan niitä tyyppejä kirjoittelemassa asioista, joista ei ole mitään käryä (esimerkiksi 18-vuotiaita räkänokkapentuja joille pitäs maksaa tuhat euroa palkkaa siitä, että vaivautuvat raahaamaan itsensä työpaikalle kattoon räkimään tai pentujen kavereita jotka on kuullu puhuttavan täysin alalle sopimattomalta vässykkäkaverilta että pasamyynti on paska työpaikka). Ihan pieni vinkki, töissä tehdään TÖITÄ ja myyntiä tehdään ASENTEELLA. Minä oon ainakin ollu aina tyytyväinen siihen mitä on kouraan tullu ja tiedän tasan tarkkaan että itse olen juuri sen verran ansainnu. Jos oon ollu paska myyjä, oon saanu paskan palkan, mutta hei, se on BISNESTÄ. Jos oot yrittäjä ja et saa hommia toimimaan, niin sori vaan, et sä siitä yrityksestäs saa rahaakaan, ihan sama asia. Menkää toki sinne anttilaan 60h kuukaudessa hyllytystöihin velttoilemaan, niin katotaan saatteko tonnin palkkaa siitä. Mitäs ootte niin huonoja myyjiä että ette hommassa pärjää. En miekään mee hoitoalan töihin koska en niitä töitä osaa tehä. Sen vaan sanon että näyttäkää mulle sellanen yritys joka antaa teille rahaa ilman vastinetta. En minäkään pasaa tässä suosittele sellasille jotka haluaa mennä siitä mistä aita on matalin, mutta sellasille kyllä suosittelen jotka ihan oikeesti haluaa nähdä vaivaa rahansa eteen. Luotettava yritys, josta ei varmana jää palkat tulematta. Lisäksi ei tarvii soittaa kännykällä mitään puhelinluetteloa.


      • jep jep

        100 eurost saa jotain 10 prosenttia itselleen


    • htejrykjruktduw4ty5i

      Joku tässä keskustelussa mainitsi näin:

      "Monet firmassa kauan olleet työntekijät käyttää myös laittomia keinoja myydessään, ilmeisesti epätoivoisina siitä kun palkkaus on niiin kehnoa. Esim. he saattavat luvata 50e käyttöetua ja siihen päälle vielä lehdet puoleen hintaan, mitkä kummatkin rikkoo myyntiin suunnattuja lakeja. Saaden näin asiakkaan sekaiseksi todellisesta hinnasta ja tilanteesta."

      Ja mitähän lakia tämä käyttöetu (=alennus) ja lehtien puoleen hintaan myyminen rikkoo? Ja miten tämä voi asiakkaan saada sekaiseksi? Asiakas saa kyllä tietää paketin arvon ja tämän alennetun myyntihinnan. Tavallisissa kaupoissakin on joskus jopa -80 prosentin alennuksia, sama juttu lehtimyynnissä.

      Ostamalla lehdet puhelinmyyjältä saat paremmat edut kuin tilaamalla postilipukkeella tai ostamalla irtomyyntilehtiä.

    • Jokkeri Qwerty

      mulle soitti joku pasastaar ja valehteli silmät ja suut täyteen, en tilannut mitään, ekä tilaa heiltä koskaan mitään, vaikka usein tartunkin tarjouksiin.

    • linssiinviilattu

      KUSETUSTA VAROKAA JA KIERTÄKÄÄ KAUKAA!!! 2 KK ILMAN PALKKAA TÖISSÄ TUOMITTU RIKOLLINEN PYÖRITTÄÄ PASI NIMELTÄÄN, PETOS TÖRKEÄ VEROPETOS KAVALLUS TÖRKEÄ PETOS!!!!!

    • gdhsryjtdjryk6r345ty

      Tänään tuli YLE1-kanavalta MOT: Halpaa puhelinmyyntiä -niminen dokumentti.

      Aiheena oli, miten puhelinmyyntifirmat huijaavat kohtuuttomilla työsopimuksilla. MOT otti selvää, pitääkö lupaukset paikkansa.

      Joukko puhelinmyyntiyrityksiä pilaavat alan maineen kohtuuttomilla työsopimuksillaan. Useimmat näistä eivät kuulu työnantajaliittoon eivätkä noudata alan työehtosopimusta. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yrityksen työnantajat puhuvat hyvästä palkasta, johon todellisuudessa vain harvat pääsevät. Työn kerrotaan olevan myös helppoa (tavallaan on, tavallaan ei). Luvataan myös paljon palkintoja.

      Juha Ojala (PAM:in neuvottelupäällikkö):
      ”Tietyt yritykset käyttävät sitä hyväkseen, että alalla ei ole sitovaa vähimmäispalkkaa. Näissä tietyissä yrityksissä kyse on hyväksikäytöstä, se on tietynlaista huijausta, kyllä”

      MOT sai selville, että lupaukset hyvistä ansioista ei ole totta.

      Viranomaiset ei pysty puuttumaan asiaan, koska Suomen työsopimuslaissa ei ole vähimmäispalkkaa. Espanjassa tämä oli ohjelman mukaan muistaakseni 633 euroa.

      MOT:n sivulla lukee näin:
      "Kiskonnan tapainen työsyrjintä on rikoslaissa rangaistava teko. Se tarkoittaa, että työnantaja käyttää hyväkseen työntekijän tai työnhakijan ymmärtämättömyyttä, tietämättömyyttä sekä taloudellista tai muuta ahdinkoa. Kiskonnan tapaisesta työsyrjinnästä voi olla kyse, kun nuori työntekijä ei ymmärrä, millaiseen työsopimukseen hän panee nimensä alle."

      HUOM! En halua mustamaalata mitään yrityksiä tai niissä työskenteleviä ihmisiä. Tämä oli vain yleinen kannanotto puhelinmyyntifirmoista. Tämä on asia, josta täytyy keskustella, koska puhelinmyyntityössä olevia on nykyäänkin aika paljon ihmisiä.

      Työsopimuksien pitää olla selkeitä ja työntekijän täytyy ehdottomasti saada selkeä tieto siitä, millaisin perustein hänelle palkka maksetaan. Asioita ei saa kierrellä eikä kaarrella. Esim. joissakin yrityksissä asiakkaan peruuttama tilaus ei ole tilaus eli tästä ei makseta myyjälle palkkaa.

    • terotusss22

      Kannattaa välttää pasamyynnin kouvolan toimistoo huono ilmapiiri ja päälikkö on kusettaja!

    • pasitähti

      EI jumakauta pasi rallipasihan sesiinä

    • limpukka22

      ei kandeis olla

    • Minne menossa?

      miten niin?

      • Joo joo...pasi...

        ???


    • Puhelinmyyjänä

      Pasamyynti on huonoinpia firmoja olin itse 2000 luvun alussa töissä sielä provisiot pieniä. Mega Oy on paljon parempi palkkauksen ym kyseisessä firmassa olin aikanaan yli kaksi vuotta myyjänä.

    • pasastar pas

      Pasastarilla tienaa 5000 euroa kuussa 5 tuntia päivässä. Kannattaa hakea.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe