image ubuntusta

x-punaH

eli millä voin käyttöasetusten jälkeen tehdä imagen mahdollista palauttamista varten. Pureeko ghost tähän vai pitääkö käyttää k3b.

6

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tar_

      dd:llä voi tehdä osioista/levystä täyskopion. Järkevämpää on kuitenkin vain tehdä tar:illa palautuspaketti.

      • näin.

        >...tehdä tar:illa palautuspaketti.

        Linux on siinä onnellisessa asemassa Windowsiin verrattuna että kaikesta haluamastaan, myös asetuksista, voi ottaa kopion ihan kuten mistä tahansa tiedostoista. Turhaan niitä binäärejä on poltaa levylle. Palauttaminen on sitten esim levyrikon jälkeen minuuttien juttu.

        Mandrivassa on tätä varten jopa gui jolla backupin voi tehdä vaikka usb-tikulle tai verkkolevylle toiseen koneeseen.


      • x-punaH

        tuo koko levyn palauttaminen, katselin tuota tar juttua enkä osaa sillä muuta kuin varmuuskopioida tiedostoja, miten sillä tehdä palautetava järjestelmä siltä varalta jos koko ubuntu kaatuu. Kotihakemiston ja var/www kansion varmuuskopionnin olen hoitanut ssh:lla verkon yli, mutta haluaisin kokeilla miten onnistuisi koko hoidon varmistaminen vaikkapa kiintolevyn hajoamisenkin varalta, windowsissa olen joskus käyttänyt ghostia.


      • tar_
        x-punaH kirjoitti:

        tuo koko levyn palauttaminen, katselin tuota tar juttua enkä osaa sillä muuta kuin varmuuskopioida tiedostoja, miten sillä tehdä palautetava järjestelmä siltä varalta jos koko ubuntu kaatuu. Kotihakemiston ja var/www kansion varmuuskopionnin olen hoitanut ssh:lla verkon yli, mutta haluaisin kokeilla miten onnistuisi koko hoidon varmistaminen vaikkapa kiintolevyn hajoamisenkin varalta, windowsissa olen joskus käyttänyt ghostia.

        "katselin tuota tar juttua enkä osaa sillä muuta kuin varmuuskopioida tiedostoja,"

        Tutustu paremmin Linuxiin ja hanskaat homman. Vain boot-loaderi pitää asentaa erikseen - helppo homma.
        Ohjeet löytyisivät myös suomalaiselta Linux-faq:lta ohjeet, jos et muuten usko ;)
        Jokin kovalevyn päivitys tms.


      • x-punaH kirjoitti:

        tuo koko levyn palauttaminen, katselin tuota tar juttua enkä osaa sillä muuta kuin varmuuskopioida tiedostoja, miten sillä tehdä palautetava järjestelmä siltä varalta jos koko ubuntu kaatuu. Kotihakemiston ja var/www kansion varmuuskopionnin olen hoitanut ssh:lla verkon yli, mutta haluaisin kokeilla miten onnistuisi koko hoidon varmistaminen vaikkapa kiintolevyn hajoamisenkin varalta, windowsissa olen joskus käyttänyt ghostia.

        tapaa jotka löysin pikaisesti googlettamalla (linux tar dd harddisk cloning)
        http://www.rajeevnet.com/hacks_hints/os_clone/os_cloning.html
        http://www.softpanorama.org/Tools/dd.shtml
        Toinen on hankalampi kuin toinen, mutta periaatteeltaan samat!


    • mindi

      Linuxin oma mainio imagevarmuuskopio-ohjelma on Mondo. Löytyy yleensä pakettihallinnan kautta.

      Myös Partimage on käypäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe