Pikku Huopalahti - basenjien pääkaupunki?

Viaton sivustakatsoja

Helsingin Pikku Huopalahdessa tuntuu tulevan vastaan basenjeja päivittäin - sekä 'vanhoja tuttuja' että uusia.

Kun olen hiljattain sinne muuttanut, olen alkanut ajatella, että ehkä pitäisi hankkia basenji, jotta sopeutuisi joukkoon. Mukavia hauveleita ovat olleet nämä tapaamani.

Tosin: muualla basenjeja on aina kaksi, täällä vain yksi. Mahtaisinko silti uskaltaa ottaa kaksi, ne kun kuulemma eivät oikein viihdy yksin ja olen päivät melko usein poissa? (Niin niin: ei pitäisi ottaa koiraa lainkaan, tiedän!)

6

2075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervehdys,
      olipas mielenkiintoinen tilasto. Että Huopalahdessa tosi paljon, mutta vain yksi kerrallaan kussakin perheessä, ja muualla sitten kaksi?? Missähän on sinusta se paikka nimeltä "muualla"? :-))

Kaikissa niissä paikoissa mitä itse tiedän, luku on keskimäärin kolme per ruokakunta... Noh, Huopalahdesta en tiedä kyllä yhtään mitään muutenkaan, enkä tosin ole siitä kiinnostunutkaan. Olipa sitten kyseessä Pikku tai Iso Huopalahti.

Vaan mitä tuohon koirien lukumäärään omassa kotona tulee, niin kyllä varmaan ihan sama sääntö pätee ihan kaikkiin eläimiin: yksinäisellä on aina yksinäisempää kuin sellaisella, jolla on kaveri.

Eihän sen kaverin välttämättä tarvitse olla samaa rotua, eikä edes samaa lajia: basenjinkin kaveriksi sopii ihan yhtä hyvin paitsi toinen basenji, myös mikä tahansa muu koira, kissa, kilipukki, ihminen, minipossu...

Mieluiten kuitenkin sellainen, jolla olisi suunnilleenkaan samantapaista aivotoimintaa. Eli melko älykäs kaveri mielellään kiitos, ja nopeita soluja... Juoksukilpailut kun ovat kivoja!

Kaikkihan me basenjien orjat joudumme käymään päivittäin töissä tienaamassa rahaa ostaaksemme uutta kamaa lemmikkemme tuhoamien tilalle. Ei se poissaoleminen ole mikään este koiran ottamiselle. Ellet sitten ole poissa enemmän kuin kahdeksan tuntia tuosta vuorokauden kahdestakymmenestä neljästä, ja ihan aina.

Vähintään kerran viikossa tulisi olla aikaa ja mahdollisuus antaa koirien revittää irrallaan sataa ja tuhatta muutaman tunnin ajan, jossakin turvallisella alueella. Rotu on luotu juoksemaan, ja jatkuva narunnokassa käveleminen ei minun mielestäni ole psyykelle hyväksi.

Joku toinen voi tietysti olla ihan toista mieltä: että ajoittainen vapaana olo luo sellaisia odotuksia, joiden joskus täyttymättä jääminen aikaansaa psyykkisiä oireita. Mutta mutta, niinhän se on, jotta aina on yhdelle asialle vähintäänkin kaksi, ja yleensä ihan vastakkaista mielipidettä.

Vaan tutustuhan rotuun tarkemmin vaikka Suomen Basenjikerhon sivuilla, tai googlettamalla. Varoitan vain: lähempi tutustuminen voi tarkoittaa, että menetät sydämesi kokonaan.

Niin on käynyt, meillekin.

• Pikkisläinen.

Itse asun myös pikkiksessä enkä kyllä ole tuollaista "basenjivaltausta" huomannut lainkaan!
      Täällä on vain muita pieniä ja välillä hyvinkin ärsyttäviä räksyttäviä koiria, ja samanmoisia omistajia.
      Muuten kyllä ihan kiva paikka.
      Kaarnikan puisto vaan kyllä aika onneton. varsinkin tossa kuukausi sitten kun oli se lammikko siinä "takaportin" edessä pitkään ja kuraa riitti.

• tuleva pikkisläinen

että pikkiksessä on todella paljon koiria, erirotuisia ja useimmilla kaksi samanrotuista:) Minua kohtaan kaikki koiranomistajat ovat siellä olleet todella mukavia, samoin kuin koirat minun koiraani kohtaan. On kiva muuttaa alueelle, jossa koiruuteni saa uusia ystäviä, ja itsekin ehkäpä sitä kautta pikkisläisiä ystäviä myös!
        Ihanaa luontoa siellä kyllä todellakin, ei voisi kuvitellakaan olevansa niin lähellä Helsingin keskustaa!

• ei koiria

Älkää nyt vaan hommatko yhtään koiraa tänne lisää!! Koko seutu pilattu koirametelillä.

• basenjiowner

Hehee, koirameteli. Tarkoitat vissiin haukkumista. Basenjit eivät muuten hauku lainkaan, kun eivät pysty.

• Näin on kuten basenjiowner sanoo. Eivät hauku, ärmättävät kylläkin tarvittaessa. Ovat kissamaisen siistejä. Pikku Huopalahti haloo, hankkikaahan lisää basenjeja, paranee koirien imago sillä seudulla:-))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4220
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2141
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1687
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1068
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      868
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    Aihe