Pikku Huopalahti - basenjien pääkaupunki?

Viaton sivustakatsoja

Helsingin Pikku Huopalahdessa tuntuu tulevan vastaan basenjeja päivittäin - sekä 'vanhoja tuttuja' että uusia.

Kun olen hiljattain sinne muuttanut, olen alkanut ajatella, että ehkä pitäisi hankkia basenji, jotta sopeutuisi joukkoon. Mukavia hauveleita ovat olleet nämä tapaamani.

Tosin: muualla basenjeja on aina kaksi, täällä vain yksi. Mahtaisinko silti uskaltaa ottaa kaksi, ne kun kuulemma eivät oikein viihdy yksin ja olen päivät melko usein poissa? (Niin niin: ei pitäisi ottaa koiraa lainkaan, tiedän!)

6

2088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervehdys,
      olipas mielenkiintoinen tilasto. Että Huopalahdessa tosi paljon, mutta vain yksi kerrallaan kussakin perheessä, ja muualla sitten kaksi?? Missähän on sinusta se paikka nimeltä "muualla"? :-))

Kaikissa niissä paikoissa mitä itse tiedän, luku on keskimäärin kolme per ruokakunta... Noh, Huopalahdesta en tiedä kyllä yhtään mitään muutenkaan, enkä tosin ole siitä kiinnostunutkaan. Olipa sitten kyseessä Pikku tai Iso Huopalahti.

Vaan mitä tuohon koirien lukumäärään omassa kotona tulee, niin kyllä varmaan ihan sama sääntö pätee ihan kaikkiin eläimiin: yksinäisellä on aina yksinäisempää kuin sellaisella, jolla on kaveri.

Eihän sen kaverin välttämättä tarvitse olla samaa rotua, eikä edes samaa lajia: basenjinkin kaveriksi sopii ihan yhtä hyvin paitsi toinen basenji, myös mikä tahansa muu koira, kissa, kilipukki, ihminen, minipossu...

Mieluiten kuitenkin sellainen, jolla olisi suunnilleenkaan samantapaista aivotoimintaa. Eli melko älykäs kaveri mielellään kiitos, ja nopeita soluja... Juoksukilpailut kun ovat kivoja!

Kaikkihan me basenjien orjat joudumme käymään päivittäin töissä tienaamassa rahaa ostaaksemme uutta kamaa lemmikkemme tuhoamien tilalle. Ei se poissaoleminen ole mikään este koiran ottamiselle. Ellet sitten ole poissa enemmän kuin kahdeksan tuntia tuosta vuorokauden kahdestakymmenestä neljästä, ja ihan aina.

Vähintään kerran viikossa tulisi olla aikaa ja mahdollisuus antaa koirien revittää irrallaan sataa ja tuhatta muutaman tunnin ajan, jossakin turvallisella alueella. Rotu on luotu juoksemaan, ja jatkuva narunnokassa käveleminen ei minun mielestäni ole psyykelle hyväksi.

Joku toinen voi tietysti olla ihan toista mieltä: että ajoittainen vapaana olo luo sellaisia odotuksia, joiden joskus täyttymättä jääminen aikaansaa psyykkisiä oireita. Mutta mutta, niinhän se on, jotta aina on yhdelle asialle vähintäänkin kaksi, ja yleensä ihan vastakkaista mielipidettä.

Vaan tutustuhan rotuun tarkemmin vaikka Suomen Basenjikerhon sivuilla, tai googlettamalla. Varoitan vain: lähempi tutustuminen voi tarkoittaa, että menetät sydämesi kokonaan.

Niin on käynyt, meillekin.

• Pikkisläinen.

Itse asun myös pikkiksessä enkä kyllä ole tuollaista "basenjivaltausta" huomannut lainkaan!
      Täällä on vain muita pieniä ja välillä hyvinkin ärsyttäviä räksyttäviä koiria, ja samanmoisia omistajia.
      Muuten kyllä ihan kiva paikka.
      Kaarnikan puisto vaan kyllä aika onneton. varsinkin tossa kuukausi sitten kun oli se lammikko siinä "takaportin" edessä pitkään ja kuraa riitti.

• tuleva pikkisläinen

että pikkiksessä on todella paljon koiria, erirotuisia ja useimmilla kaksi samanrotuista:) Minua kohtaan kaikki koiranomistajat ovat siellä olleet todella mukavia, samoin kuin koirat minun koiraani kohtaan. On kiva muuttaa alueelle, jossa koiruuteni saa uusia ystäviä, ja itsekin ehkäpä sitä kautta pikkisläisiä ystäviä myös!
        Ihanaa luontoa siellä kyllä todellakin, ei voisi kuvitellakaan olevansa niin lähellä Helsingin keskustaa!

• ei koiria

Älkää nyt vaan hommatko yhtään koiraa tänne lisää!! Koko seutu pilattu koirametelillä.

• basenjiowner

Hehee, koirameteli. Tarkoitat vissiin haukkumista. Basenjit eivät muuten hauku lainkaan, kun eivät pysty.

• Näin on kuten basenjiowner sanoo. Eivät hauku, ärmättävät kylläkin tarvittaessa. Ovat kissamaisen siistejä. Pikku Huopalahti haloo, hankkikaahan lisää basenjeja, paranee koirien imago sillä seudulla:-))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 535
      8609
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3698
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2215
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      856
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe