Luulisin jos meiltä vietäisiin pois kaikki mystiikka ja arvailu, että mitä kaikkea onkaan olemassa, niin ihmisten elämä saattaisi muuttuakkin todella tylsäksi.
Jos kaikki suuret salaisuudet paljastuisivatkin yhtäkkiä kaikille ,niin arki olisi liian käsinkosketeltava.
Ufoja ja muita mysteereitä ratkoessa ihmisen mielenkiinto elämään säilyy pitempään
ja se että joitain ihmisiä välillä siepataan avaruusaluksiin lisää tätä jännitystä oli se totta tai ei.
Eli taitaa olla niin, että Ufot tulevat pysymään ikuisesti mysteereinä tai ainakin niin kauan kuin ihminen on olemassa tällä pallolla ja mäyttäytyvät aina silloin kun touhu alkaa mennä tylsäksi.
Sekin on jännä juttu, että esim masentuneet ihmiset usein näkevät Ufoja juuri kun kaikki tuntuu olevan ohi ja elämä on raskasta ja sitten kas kummaa outo valoilmiö tai alus saa sellaiseenkin ihmiseen kuin piristysruiskeen
Ufoja siis tarvitaan ylläpitämään mielenkiinto ja uteliaisuus elämään
Ihmiskunta tarvitsee Ufoja
22
1250
Vastaukset
- Kärppy
Uskon kyllä että tulee aika jolloin ufot tulevat kaikkien ihmisten tietoisuuteen. Mutta ei vielä pitkään aikaan.. ei luultavasti meidän elinaikanamme.
Ihmiskunnann täytyy kehittyä paljon, ennen kuin he haluavat ottaa meihin tuollaisen laajan kontaktin. Ihmisten usko yliluonnolliseen ei lopu koskaan. Ihminen pyrkii aina keksimään uuden asian jota ei yksinkertaisesti voi osoittaa todeksi tai epätodeksi. Näillä uskoilla ihminen ruokkii mielenterveyttään kun ei kykene keksimään mitään toistakaan tapaa - ei toisin sanoen löydä sisältöä reaalimaailmasta.
Mutta herätys, kuinka uskomaton ja monikulttuurinen tämä maailma onkaan jossa elämme. Miksi etsiä lohtua muukalaisista ja jumalista jos voisit tutkia ympäri maailmaa uskomattomia asioita tai auttaa asioita todellisuudessa? On järjetöntä tuhlata ne kaikki voimavarat tai hakea se pelastusta kirkossa tai ufohörhöilijöiden kanssa kun vieläpä pitäisi terveellä järjellä käsittävän, että mistä ei ole mitään osoitettuja todisteita ei siihen kannata uskoa vain uskomisen ilosta.
Maailma on paljon upeampi kuin ahdasmieliset pikkuihmiset ymmärtävätkään, ei teidän tarvitse tukeutua mielikuvitukseen vaan aukaista silmänne. Joskin tämä on täysin mahdoton pyyntö - aina tulee olemaan uskontoja.- En'manuel Entuest Me'sol
Milloin tämä nuori mies pääsee hänen ylimielisyydestään pois. Hän aina leikkii tietävänsä kaiken, milloin hän aukaisee oikein ovensa, ja katsoo taivaalle, ja ajattelee jotain kaunista ja hyvää. Hän tuntuu olevan surullinen, hankkikaa hänelle joku kaveri joka vie hänet pois hänen synkkyydestään. Olisiko ketään??? Hän on nuori sielu vielä, tunnen nämä sielut. Hän ei osaa kertoa sitä vielä mikä on oikein ja väärin, nuoret sieluthan yleensä elävät valheissa ja sokkona. He uskovat sen mikä tulee salaliittojen suusta ja muista. Tätä salaliittoa on kestänyt vuosia jo, ja siitä tulee loppu jonain päivänä, kansalle näytetään se mitä pitääkin. Näytetään totuus.
Totuus ei ole tullut heiltä vielä, vaikka he laittavatkin plasma palloista juttua, he eivät saa sitä sanotuksi, pelkäävät, ovat niinsanotusti pelkureita. He ovat kuin limanuljaskat, jotka pitävät salassa tälläisiä arvokkaita tietoja maailmankaikkeudestamme. He yrittävät syöttää meille valheita, jotka yrittävät syöstää meidän muukalais tietomme vallasta, kokoamme oman joukon ja he oman. Eli oikeauskoiset ja vääräuskoisten liitot. Oikeauskoisiin kuuluvat ne jotka uskovat totuuteen. Vääräuskoisiin kuuluvat he jotka uskovat vain sitten kun on saatu konkreettiset todistukset asiasta, tai uskovat siihen mitä media syöttää, ja ainahan se on syöttänyt valheita.
Miksi ei voitaisi vain olla niinkuin pitääkin, miksi emme voi olla kuin järkevät ihmiset, järkevää ei ole kyllä tuo salailu, se laittaa ihmiset enemmän valheiden tielle, josta ei ole ehkä pois pääsyä. Ja mikään minkä näkee, ei ole yliluonnollista, se on normaalia jos näkee vaikkapa muukalaisten laivaston aluksen. Sinunkin elämääsi he katsovat Owashi, he katsovat myös sinunkin elämää sinun tietämättä. He eivät satuta sinua millään owashi, he vain haluavat tietää mitä sinä oikein haluat heistä.
Olen nähnyt sen mitä pitääkin, ja olen onnellinen kun näin heidän aluksensa, kiitos siitä muukalaisille, kiitos että piristitte elämääni tuollaisella pienellä näyllä. Sinunkin pitää ryhdistäytyä owashi ja ottaa nämä asiat paremmin käteen kiinni ja selkään isompi taakka kannettavaksi. Mutta muista aina, heillä on vapaa paikka sinullekkin, kunhan muutut vähän erilaisemmaksi, muutut siksi kuka olet, et ole ainakaan nyt se henkilö kuka sinun pitäisi olla owashi. Olet nyt se kenen asemassa sinun ei pitäisi olla, mutta nuoret sielut ovat täällä oppimassa uusia asioita, kyllä sinäkin owashi opit vielä elämän hyviä puolia. Muista aina että onnellisuus tuo rakkautta, ja rakkaus tuo uskomista asiaan.
Synkkyys ei tuo onnellisuutta, tunnen sisälläsi pienen hermopisteen, tunnen kuinka se kasvaa kun naurat sille kun kirjoitat tänne viestin, joka ehkäpä voi kaataa keskustelijan aloittaman viestin. Tiedän ettei sinulla ole helppoa, ei ole minullakaan, ja siksi ei ole minulla helppoa koska kaikki aliarvioi kykyni. En tunne silti olevani yksin, se miksi kerran tunsin olevani yksin, oli se että minua kiusattiin koulussa, ja kyllä minua vieläkin kiusataan. Mutta muukalaiset antoivat minulle voimaa elämän jaksamiseen, pelkkä näky riitti minulle ja se antoi minulle elämisen voiman. Jaksan huomisesta parempaan, jaksan sen mitä pitääkin.
Voin taas hyvin, yläasteella minulla oli vähän ahdistava tunne, mutta senkin sain pois kun näin muukalaisten aluksen, joka ohimennen oli kulkenut oman taloni ylitse, ja näin vielä sen. Juuri siksi uskon ja tiedän heidän olevan olemassa, koska tunnen heidän läsnäolonsa maailmassa. En ole yksin, eikä kukaan muukaan. Ja se miksi minuun kohdistui kiusaus, oli se että olen vanha sielu, ja vanhat sielut ovat outoja ja erilaisia, osa heistä ymmärtäväisiä, osa heistä väsyneitä elämään missä minäkin elän.
Samaa on jatkunut vuosikausia, tämä salailu saisi loppua, saisi tulla parempi maailma jo, en halua enää tätä samaa touhua, että minun pitää tyytyä siihen, mitä korkeampi arvo sanoo, miksi minun pitäisi uskoa heitä, miksi minun pitäisi tehdä mitä he sanovat. Haluan elää omaa elämääni sen mukaan kuin haluan, en siksi tyydy heidän vastaukseen, mitä näin ja miksi. Haluan uskoa itseeni, siksi tiedänkin heidän olemassaolon, koska tunnen heidän läsnäolonsa oman uskoni kautta. Se voi olla erilaista tietoa, mutta kyllä siihenkin tottuu, kunhan saamme vain tarpeeksi voimaa pystyä totuuden kirjan aukaisemiseen, että saamme jokaiselle maanpäälliselle henkilölle kerrottua sen oikean totuuden mitä on pidetty salassa jo vuosikausia.
Kaikilla ei ole voimaa tähän, mutta minulta löytyy, mutta en vain pärjää yksin, on hankittava muita tovereikseni mukaan kertomaan totuus maailmalle, ja näyttämään se mikä pitäisi. Mutta tarvitsemme muukalaiset peliin myös. Muukalaiset voivat tehdä sen tempun että näyttäytyvät kun me sillä välin jakelemme totuuksia. Osa oskoo siihen ja toinen siihen. Osa uskoo että se on väärä totuus ja osa uskoo että se on oikein. Mutta eikö salaisuuksien näyttäminen olisi oikein, emmehän me ole mitään henkilöitä enää jotka rupeasivat palvomaan jotain ihmeellistä. Meille on kasvanut järki päähän aikojen saatossa, siksi nyt jo voisimme ottaa yhteyden muukalaisiin ja käskeä näyttäytymään massiivisen osamäärän heitä maapallolla, eli massiivinen näyttäytyminen maapallolla.
Tässä oli nämä tällä kertaa, seuraavalla kerralla lisää. - _______
En'manuel Entuest Me'sol kirjoitti:
Milloin tämä nuori mies pääsee hänen ylimielisyydestään pois. Hän aina leikkii tietävänsä kaiken, milloin hän aukaisee oikein ovensa, ja katsoo taivaalle, ja ajattelee jotain kaunista ja hyvää. Hän tuntuu olevan surullinen, hankkikaa hänelle joku kaveri joka vie hänet pois hänen synkkyydestään. Olisiko ketään??? Hän on nuori sielu vielä, tunnen nämä sielut. Hän ei osaa kertoa sitä vielä mikä on oikein ja väärin, nuoret sieluthan yleensä elävät valheissa ja sokkona. He uskovat sen mikä tulee salaliittojen suusta ja muista. Tätä salaliittoa on kestänyt vuosia jo, ja siitä tulee loppu jonain päivänä, kansalle näytetään se mitä pitääkin. Näytetään totuus.
Totuus ei ole tullut heiltä vielä, vaikka he laittavatkin plasma palloista juttua, he eivät saa sitä sanotuksi, pelkäävät, ovat niinsanotusti pelkureita. He ovat kuin limanuljaskat, jotka pitävät salassa tälläisiä arvokkaita tietoja maailmankaikkeudestamme. He yrittävät syöttää meille valheita, jotka yrittävät syöstää meidän muukalais tietomme vallasta, kokoamme oman joukon ja he oman. Eli oikeauskoiset ja vääräuskoisten liitot. Oikeauskoisiin kuuluvat ne jotka uskovat totuuteen. Vääräuskoisiin kuuluvat he jotka uskovat vain sitten kun on saatu konkreettiset todistukset asiasta, tai uskovat siihen mitä media syöttää, ja ainahan se on syöttänyt valheita.
Miksi ei voitaisi vain olla niinkuin pitääkin, miksi emme voi olla kuin järkevät ihmiset, järkevää ei ole kyllä tuo salailu, se laittaa ihmiset enemmän valheiden tielle, josta ei ole ehkä pois pääsyä. Ja mikään minkä näkee, ei ole yliluonnollista, se on normaalia jos näkee vaikkapa muukalaisten laivaston aluksen. Sinunkin elämääsi he katsovat Owashi, he katsovat myös sinunkin elämää sinun tietämättä. He eivät satuta sinua millään owashi, he vain haluavat tietää mitä sinä oikein haluat heistä.
Olen nähnyt sen mitä pitääkin, ja olen onnellinen kun näin heidän aluksensa, kiitos siitä muukalaisille, kiitos että piristitte elämääni tuollaisella pienellä näyllä. Sinunkin pitää ryhdistäytyä owashi ja ottaa nämä asiat paremmin käteen kiinni ja selkään isompi taakka kannettavaksi. Mutta muista aina, heillä on vapaa paikka sinullekkin, kunhan muutut vähän erilaisemmaksi, muutut siksi kuka olet, et ole ainakaan nyt se henkilö kuka sinun pitäisi olla owashi. Olet nyt se kenen asemassa sinun ei pitäisi olla, mutta nuoret sielut ovat täällä oppimassa uusia asioita, kyllä sinäkin owashi opit vielä elämän hyviä puolia. Muista aina että onnellisuus tuo rakkautta, ja rakkaus tuo uskomista asiaan.
Synkkyys ei tuo onnellisuutta, tunnen sisälläsi pienen hermopisteen, tunnen kuinka se kasvaa kun naurat sille kun kirjoitat tänne viestin, joka ehkäpä voi kaataa keskustelijan aloittaman viestin. Tiedän ettei sinulla ole helppoa, ei ole minullakaan, ja siksi ei ole minulla helppoa koska kaikki aliarvioi kykyni. En tunne silti olevani yksin, se miksi kerran tunsin olevani yksin, oli se että minua kiusattiin koulussa, ja kyllä minua vieläkin kiusataan. Mutta muukalaiset antoivat minulle voimaa elämän jaksamiseen, pelkkä näky riitti minulle ja se antoi minulle elämisen voiman. Jaksan huomisesta parempaan, jaksan sen mitä pitääkin.
Voin taas hyvin, yläasteella minulla oli vähän ahdistava tunne, mutta senkin sain pois kun näin muukalaisten aluksen, joka ohimennen oli kulkenut oman taloni ylitse, ja näin vielä sen. Juuri siksi uskon ja tiedän heidän olevan olemassa, koska tunnen heidän läsnäolonsa maailmassa. En ole yksin, eikä kukaan muukaan. Ja se miksi minuun kohdistui kiusaus, oli se että olen vanha sielu, ja vanhat sielut ovat outoja ja erilaisia, osa heistä ymmärtäväisiä, osa heistä väsyneitä elämään missä minäkin elän.
Samaa on jatkunut vuosikausia, tämä salailu saisi loppua, saisi tulla parempi maailma jo, en halua enää tätä samaa touhua, että minun pitää tyytyä siihen, mitä korkeampi arvo sanoo, miksi minun pitäisi uskoa heitä, miksi minun pitäisi tehdä mitä he sanovat. Haluan elää omaa elämääni sen mukaan kuin haluan, en siksi tyydy heidän vastaukseen, mitä näin ja miksi. Haluan uskoa itseeni, siksi tiedänkin heidän olemassaolon, koska tunnen heidän läsnäolonsa oman uskoni kautta. Se voi olla erilaista tietoa, mutta kyllä siihenkin tottuu, kunhan saamme vain tarpeeksi voimaa pystyä totuuden kirjan aukaisemiseen, että saamme jokaiselle maanpäälliselle henkilölle kerrottua sen oikean totuuden mitä on pidetty salassa jo vuosikausia.
Kaikilla ei ole voimaa tähän, mutta minulta löytyy, mutta en vain pärjää yksin, on hankittava muita tovereikseni mukaan kertomaan totuus maailmalle, ja näyttämään se mikä pitäisi. Mutta tarvitsemme muukalaiset peliin myös. Muukalaiset voivat tehdä sen tempun että näyttäytyvät kun me sillä välin jakelemme totuuksia. Osa oskoo siihen ja toinen siihen. Osa uskoo että se on väärä totuus ja osa uskoo että se on oikein. Mutta eikö salaisuuksien näyttäminen olisi oikein, emmehän me ole mitään henkilöitä enää jotka rupeasivat palvomaan jotain ihmeellistä. Meille on kasvanut järki päähän aikojen saatossa, siksi nyt jo voisimme ottaa yhteyden muukalaisiin ja käskeä näyttäytymään massiivisen osamäärän heitä maapallolla, eli massiivinen näyttäytyminen maapallolla.
Tässä oli nämä tällä kertaa, seuraavalla kerralla lisää.Monet ihmiset ovat pystyttäneet ympärilleen eräänlaisen "ajatusaitauksen", joka rajaa heidän maailmankuvaansa ja ajatteluaan. Tuon "aitauksen" ulkopuolisista asioista ja todellisuudesta he eivät välttämättä tiedä kovin paljoa, ja usein eivät haluakaan tietää.
Kun kertoo esimerkiksi UFO -havainnosta tai -kokemuksestaan, niin yllättävän monista henkilöistä paljastuu narsistisia piirteitä. Taustalla voi olla tietämättömyyttä - ja siitä aiheutunvaa pelkoa - mutta usein kyse on pelkästä itsekeskeisyydestä ja ylimielisyydestä (henkilöt jotka eivät ole itse vakavasti otettavia ja rehellisiä, eivät osaa suhtautua muihinkaan kunnioittavasti).
Narsistisen persoonallisuushäiriön ajatellaan johtuvan huonosta itsetunnosta. Näkisin asian niin, että narsismin taustalla on ennenkaikkea huono itsetuntemus (pinnalliseen ajatteluun taipuvaiset henkilöt eivät yleensä kykene - eivätkä ole halukkaitakaan - rehelliseen itsetutkiskeluun) ja tunne-elämän kehittymättömyys.
Rehelliset ja mieleltään avoimet ihmiset kykenevät tarkastelemaan myös ns. pimeitä puoliaan ja heikkouksiaan.
Narsisteiksi luokitellaan yleensä ääritapaukset, mutta narsistisia piirteitä esiintynee lähes jokaisessa ihmisessä - ainakin jossain määrin.
Narsismista yleisesti (lainattua tekstiä):
"Narsistinen persoonallisuushäiriö. Itsetunnon heikkoudesta johtuva jatkuvasti korostuva itsekeskeisyys tai kokemus omasta paremmuudesta."
"Vailla empatiaa. On kykenemätön tai haluton tunnustamaan tai hyväksymään muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä ja valintoja sekä samaistumaan niihin."
"Narsisti kokee jokaisen erimielisyyden - puhumattakaan kritiikistä - valtavana uhkana. Hän reagoi puolustautumalla. Hänestä tulee närkästynyt, aggressiivinen ja kylmä. Hän ottaa emotionaalista etäisyyttä uuden (narsistisen) kärsimyksen pelosta. Hän aliarvostaa sitä joka teki väheksyvän huomautuksen. Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä."
"1. Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät. 2. Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään - ei koskaan hänen vikansa. 3. Omatunto vajavainen - tai olematon. 4. Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille. 5. Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan. 6. Järkiperäistää helposti. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu. 7. Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä. 8. Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan. 9. Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman, jotta voisi manipuloida muita. 10. Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja. 11. Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan, eikä tunteitaan. 12. Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana. 13. Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa. 14. Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä. 15. Ilmaisee harvoin arvostusta. 16. Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa (ei koskaan hänen vikansa). 17. Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista, mutta ei surua. 18. Hyvin ristiriitainen. 19. Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo. 20. Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä. 21. Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit. 22. Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua. 23. Ei kuuntele koska ei välitä". - vanhakähmy
Tämä keskusteluhan on loputon. Halusin kuitenkin puuttua yhteen lauseeseesi: "Maailmahan on paljon upeampi..."
Uskoisin lukeneeni yli 95% suomeksi julkaistuista Skifi-kirjoista (ja muutama ameeriikankielellä, joka on mulle kankeaa).
Tyttäreni kautta opin lukemaan fantasiakirjallisuutta (Jos Tolkienia ei lasketa.) Harrastuksekseni luen "tieteen historiaa" ts. populatiivista tiedettä.
Usein olen huomannut, että Weinberg,Heissenberg, Hawkings, Mayr, Gould, Valtaoja,.... ovat lennokkaampia, viihtellisempiä ja kiinnostavampia kuin perusskifi tai fantasia.
Fantasiakirja jää pöydälle ja Enqvist tuntuu paremmalta. Kosmologia, astronomia, kvanttifysiikka ja jopa biologia ovat oikasti huikean mielenkiintoisia.
Todellisuus ON tarua ihmeellisempää. - muuttumassa
vanhakähmy kirjoitti:
Tämä keskusteluhan on loputon. Halusin kuitenkin puuttua yhteen lauseeseesi: "Maailmahan on paljon upeampi..."
Uskoisin lukeneeni yli 95% suomeksi julkaistuista Skifi-kirjoista (ja muutama ameeriikankielellä, joka on mulle kankeaa).
Tyttäreni kautta opin lukemaan fantasiakirjallisuutta (Jos Tolkienia ei lasketa.) Harrastuksekseni luen "tieteen historiaa" ts. populatiivista tiedettä.
Usein olen huomannut, että Weinberg,Heissenberg, Hawkings, Mayr, Gould, Valtaoja,.... ovat lennokkaampia, viihtellisempiä ja kiinnostavampia kuin perusskifi tai fantasia.
Fantasiakirja jää pöydälle ja Enqvist tuntuu paremmalta. Kosmologia, astronomia, kvanttifysiikka ja jopa biologia ovat oikasti huikean mielenkiintoisia.
Todellisuus ON tarua ihmeellisempää.Materialistinen tiede taipuu pian tosiasioiden edessä. Uskonnollinen maailmankuva sen sijaan joiltakin osin tulee jopa vahvistumaan (tosin uudistuneena).
- - - - -
Uudestaan tämä kirjoitus vielä:
"Todellisuuteen perustuvan maailmankuvan täytyy sisältää myös UFO -alusten ja maanulkopuolisten sivilisaatioiden olemassaolo.
* * * * *
Maan värähtelytason nousun myötä ihmiset voivat havaita ympäristöstään sellaisia asioita joita he eivät nyt voi havaita. Ilmeisesti taivaskin tulee näyttämään hyvin erilaiselta kuin tällä hetkellä.
Voisiko siis olla mahdollista, että UFOt ja avaruusolennot ovat jo läsnä korkeammassa ulottuvuudessa, ja siten näkymättöminä?
- Näin todellakin on, ja itseasiassa tiettyjen avaruusolentojen ja -ryhmien tehtävänä on toimia ihmisten elinikäisinä(kin) oppaina.
* * * * *
Elämä kehittyy jatkuvasti ja kehittyneimmät aineelliset elämänmuodot ja UFO -alukset edustavat Hengen korkeinta ilmentymää aineellisessa muodossa.
Entä ihmisen oma todellinen olemus? Missä tuo sielullis-henkinen olento on elänyt aiemmin?
- Monet nyt Maassa elävät ihmiset ovat täällä tärkeän siirtymävaiheen johdosta, mutta ovat saapuneet muualta (=toisilta planeetoilta tai esim. korkeammista Hengenmaailmoista), vaikka muistikuvia asiasta ei olisikaan.
* * * * *
Maailmankaikkeus on asuttujen ja riittävän kehittyneiden maailmojen osalta järjestetty ja valvottu suunnattoman suuri kokokonaisuus, jossa ylintä hallintovaltaa käyttävät kehittyneimmät Henkiolennot.
* * * * *
Ensimmäinen maanulkopuolisten sivilisaatioiden laajan yhteydenoton myötä Maan ihmiset joutuvat kyseenalaistamaan uskomuksiaan ja vakiintuneita käsityksiään.
Uskonnollinen maailmankuva muuttuu enemmän todellisuutta vastaavaksi ja tuloksena on Tieteellinen Uskonto (tiede, uskonto ja todellisuus yhdistetään)." - ja vanhuus ja viisaus
En'manuel Entuest Me'sol kirjoitti:
Tässä oli nämä tällä kertaa, seuraavalla kerralla lisää.kulkevat rinnakkain...
Nuoruuden omat suuret aivoitukset ja päätelmät sulkevat pois kaiken sen mitä ei silmä näe.
Mutta on toki paljon nuoria, jotka uskovat ufoihin tai jumalaan.
Minä uskon kumpaankin. Kun taas poikani uskoo ufoihin, mutta ei Jumalaan.
Ja sitä minä hieman ihmettelen? Kuinka ei voi olla maailmankaikkeuden luojaa, jos on maailmankaikkeus elämää täynnä.
Minäkään en ole uskonut milloinkaan aiemmin ufoihin, ennenkuin näin niitä. Ja en laita asiaa hulluudenkaan piikkiin, koska näkemäni tuli odottamatta.
Plasmapallot ovat varmaankin totta, mutta ne eivät ole tietoisesti liikkuvia ja tietoisesti esille tulevia laitteita. Siksi ohitin kokonaan sen jutun.
Olen saanut nähdä jotain niin ihmeellistä ja erikoista ja tiedän sen, että ne ihmeet eivät tule itsestään kenenkään päähän.
Owashin elämästä sanon sen verran, että kyllä hänkin on tällä palstalla hyvin tietoisen valinnan tuloksena. Hän vain ei itse sitä hoksaa vielä.
Hän hakee vastauksia oman elämänsä tyhjyyteen ottamalla selvää kaikesta mikä ylittää ihmisen kyvyn käsittää. Hän taistelee omaa sisäistä kamppailua toisena hetkenä uskoen, toisena etsimällä väitteitä realiteettisiin ajatuksiin.
Jos hän ei uskoisi, niin hän tuskin panostaisi aikaansa ja elämäänsä täällä palstalla olemiseen.
Owashille vaan tiedoksi vanhemmalta ja elämää kokeneelta ihmiseltä: elämää on muutakin kuin se, mitä voit omin silmin nähdä ja käsin kosketella. Sinä tulet sen vielä näkemään matkasi varrella. - vanhakähmy
ja vanhuus ja viisaus kirjoitti:
kulkevat rinnakkain...
Nuoruuden omat suuret aivoitukset ja päätelmät sulkevat pois kaiken sen mitä ei silmä näe.
Ja sitä minä hieman ihmettelen? Kuinka ei voi olla maailmankaikkeuden luojaa, jos on maailmankaikkeus elämää täynnä.
Minäkään en ole uskonut milloinkaan aiemmin ufoihin, ennenkuin näin niitä. Ja en laita asiaa hulluudenkaan piikkiin, koska näkemäni tuli odottamatta.
Plasmapallot ovat varmaankin totta, mutta ne eivät ole tietoisesti liikkuvia ja tietoisesti esille tulevia laitteita. Siksi ohitin kokonaan sen jutun.
Olen saanut nähdä jotain niin ihmeellistä ja erikoista ja tiedän sen, että ne ihmeet eivät tule itsestään kenenkään päähän.
Owashin elämästä sanon sen verran, että kyllä hänkin on tällä palstalla hyvin tietoisen valinnan tuloksena. Hän vain ei itse sitä hoksaa vielä.
Hän hakee vastauksia oman elämänsä tyhjyyteen ottamalla selvää kaikesta mikä ylittää ihmisen kyvyn käsittää. Hän taistelee omaa sisäistä kamppailua toisena hetkenä uskoen, toisena etsimällä väitteitä realiteettisiin ajatuksiin.
Jos hän ei uskoisi, niin hän tuskin panostaisi aikaansa ja elämäänsä täällä palstalla olemiseen.
Owashille vaan tiedoksi vanhemmalta ja elämää kokeneelta ihmiseltä: elämää on muutakin kuin se, mitä voit omin silmin nähdä ja käsin kosketella. Sinä tulet sen vielä näkemään matkasi varrella.Olet vanhempi, elämää kokenut henkilö; niinkuin minäkin. Uskot Jumalaan; niin minäkin. Uskot maan ulkoisen älyyn. Samoin. Luullakseni uskot maan ulkoisen älyn vierailevan täällä ???
Sitä en itse usko. Maailmankuvani ei anna periksi. Mahdollisuus on todella pieni.
Owashi on varmaan nuori ja ajatuksiltaan ehkä musta-valkoinen, mutta hän edustaa näillä sivuilla kuitenkin järjen ääntä moniin muihin verrattuna.
"Nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus; sanoit.
"jos ei nuorena ole radikaali, niin ihmiseltä puuttuu sydäntä ja jos vanhana ei ole konservatiivi puuttuu järkeä" Sir Winston Kirkkomäki.
Edesmennyt fysiikanopettajani sanoi usein: "hullut vievät maailmaa eteenpäin. Viisaat pitävät sitä pystyssä."
Meidän vanhojen ja kokeneiden tulisi pitää pää pilvissä, mutta kuitenkin jalat maassa.
Minä en uskoisi pelkästään sen perusteella, että olisin nähnyt. Monet kuulevat ääniä päässään ja näkevätkin sellaista mitä toiset eivät näe.
Subjektiivinen kokemus ei riitä todisteeksi.
Taisi tulla sekava sepustus. Tarkoitus oli sanoa, että Owashi on yksi palstan primus motoreista. Hän herättää keskustelua ja vaatii perusteluja. Mielestäni näin on hyvä.
(Vaikka jätkä näyttääkin kotisivunsa perusteella liuhulettisivarilta) - asiaakin
vanhakähmy kirjoitti:
Olet vanhempi, elämää kokenut henkilö; niinkuin minäkin. Uskot Jumalaan; niin minäkin. Uskot maan ulkoisen älyyn. Samoin. Luullakseni uskot maan ulkoisen älyn vierailevan täällä ???
Sitä en itse usko. Maailmankuvani ei anna periksi. Mahdollisuus on todella pieni.
Owashi on varmaan nuori ja ajatuksiltaan ehkä musta-valkoinen, mutta hän edustaa näillä sivuilla kuitenkin järjen ääntä moniin muihin verrattuna.
"jos ei nuorena ole radikaali, niin ihmiseltä puuttuu sydäntä ja jos vanhana ei ole konservatiivi puuttuu järkeä" Sir Winston Kirkkomäki.
Edesmennyt fysiikanopettajani sanoi usein: "hullut vievät maailmaa eteenpäin. Viisaat pitävät sitä pystyssä."
Meidän vanhojen ja kokeneiden tulisi pitää pää pilvissä, mutta kuitenkin jalat maassa.
Minä en uskoisi pelkästään sen perusteella, että olisin nähnyt. Monet kuulevat ääniä päässään ja näkevätkin sellaista mitä toiset eivät näe.
Taisi tulla sekava sepustus. Tarkoitus oli sanoa, että Owashi on yksi palstan primus motoreista. Hän herättää keskustelua ja vaatii perusteluja. Mielestäni näin on hyvä.
(Vaikka jätkä näyttääkin kotisivunsa perusteella liuhulettisivarilta)Miten osasit arvata tai tietää asian todellisen laidan ? Miksi hänen täytyy esiintyä niinkuin tietäisi kaikki asiat absoluutisen oikein ja mitään muiden tulkintojen käyttö ei ole mahdollista ? Jatkuvasti vain ajatelematonta ja päällekäyvää esiintymistä ! jotkut luulee tietävänsä kaikki asiat .
- "muukalaiset"
muuttumassa kirjoitti:
Materialistinen tiede taipuu pian tosiasioiden edessä. Uskonnollinen maailmankuva sen sijaan joiltakin osin tulee jopa vahvistumaan (tosin uudistuneena).
- - - - -
Uudestaan tämä kirjoitus vielä:
"Todellisuuteen perustuvan maailmankuvan täytyy sisältää myös UFO -alusten ja maanulkopuolisten sivilisaatioiden olemassaolo.
* * * * *
Maan värähtelytason nousun myötä ihmiset voivat havaita ympäristöstään sellaisia asioita joita he eivät nyt voi havaita. Ilmeisesti taivaskin tulee näyttämään hyvin erilaiselta kuin tällä hetkellä.
Voisiko siis olla mahdollista, että UFOt ja avaruusolennot ovat jo läsnä korkeammassa ulottuvuudessa, ja siten näkymättöminä?
- Näin todellakin on, ja itseasiassa tiettyjen avaruusolentojen ja -ryhmien tehtävänä on toimia ihmisten elinikäisinä(kin) oppaina.
* * * * *
Elämä kehittyy jatkuvasti ja kehittyneimmät aineelliset elämänmuodot ja UFO -alukset edustavat Hengen korkeinta ilmentymää aineellisessa muodossa.
Entä ihmisen oma todellinen olemus? Missä tuo sielullis-henkinen olento on elänyt aiemmin?
- Monet nyt Maassa elävät ihmiset ovat täällä tärkeän siirtymävaiheen johdosta, mutta ovat saapuneet muualta (=toisilta planeetoilta tai esim. korkeammista Hengenmaailmoista), vaikka muistikuvia asiasta ei olisikaan.
* * * * *
Maailmankaikkeus on asuttujen ja riittävän kehittyneiden maailmojen osalta järjestetty ja valvottu suunnattoman suuri kokokonaisuus, jossa ylintä hallintovaltaa käyttävät kehittyneimmät Henkiolennot.
* * * * *
Ensimmäinen maanulkopuolisten sivilisaatioiden laajan yhteydenoton myötä Maan ihmiset joutuvat kyseenalaistamaan uskomuksiaan ja vakiintuneita käsityksiään.
Uskonnollinen maailmankuva muuttuu enemmän todellisuutta vastaavaksi ja tuloksena on Tieteellinen Uskonto (tiede, uskonto ja todellisuus yhdistetään)."eivät edes välttämättä tarvitse näitä aluksiaan liikkuessaan.
He voivat täysin tietoisesti kulkea mihin vaan ilman mitään alusta.Monet ihmisetkin pystyvät siihen,mutta se,kuten myös muukalaisten kohdalla,tapahtuu toisissa ulottuvuuksissa,josta tosiaankin,valitettavasti,useatkaan eivät tiedä mitään.Eivätkä usko siihen.Se on täysin ymmrrettävää,koska me emme kaikki ole täysin samalla "aaltopituudella",eli olemme eri kehitystasoilla jokainen,siksi emme voi aina käsittää,mitä kukin juttujaan kertoo. - vanhakähmy
asiaakin kirjoitti:
Miten osasit arvata tai tietää asian todellisen laidan ? Miksi hänen täytyy esiintyä niinkuin tietäisi kaikki asiat absoluutisen oikein ja mitään muiden tulkintojen käyttö ei ole mahdollista ? Jatkuvasti vain ajatelematonta ja päällekäyvää esiintymistä ! jotkut luulee tietävänsä kaikki asiat .
En ole varma ymmärsinkö oikein.
Viimeisessä lauseessa asiaa??? (liuhulettisivari??) ethän sitä tarkoittanut?
Päällekäyvä esiintyminen ei ole välttämättä ajattelematonta. Se voi olla myös tietoinen valinta. "jotkut luulee tietävänsä kaiken"
Jos joku niin luulee, niin paljastaa vain tyhmyytensä (tai lukemattomuutensa. "Lue enemmin. Luulet vähemmin").
Karl Popper (vapaasti): " Tieteellisen tiedon lisääntyminen (yksilöllä) tarkoittaa vain sitä, että ihminen tuntee entistä syvällisemmin oman tietämättömyytensä."
En tiedä onko Owashi lukenut Popperia. Sen tiedän varmasti, että useimmilla tälle palstalle kirjoittajilla tietämättömyys on varsin pinnallista. vanhakähmy kirjoitti:
Olet vanhempi, elämää kokenut henkilö; niinkuin minäkin. Uskot Jumalaan; niin minäkin. Uskot maan ulkoisen älyyn. Samoin. Luullakseni uskot maan ulkoisen älyn vierailevan täällä ???
(Vaikka jätkä näyttääkin kotisivunsa perusteella liuhulettisivarilta)Ei voi muuta kuin kiittää rehellisestä mielipiteestä :)
ja vanhuus ja viisaus kirjoitti:
kulkevat rinnakkain...
Owashille vaan tiedoksi vanhemmalta ja elämää kokeneelta ihmiseltä: elämää on muutakin kuin se, mitä voit omin silmin nähdä ja käsin kosketella. Sinä tulet sen vielä näkemään matkasi varrella.On täysin järjetöntä alkaa väittelemään ufouskovaisen kanssa, joten mainitsen vain lyhyesti pari seikkaa tälle ylimieliselle kaikkitietävälle :P
Eli siis ihminen joka uskoo jumalaan ja muukalaisiin on yksinkertaisesti viisaampi kuin ihminen, joka vaatii näille jonkinlaisia todisteita ennen kuin luottaa toisen sanaan sokeasti?
On kuule monta viisasta vanhustakin jotka ajattelevat täysin samaan tapaan mitä minä itse. Tiedostan oman pienuuteni ja vaikutusvaltani, mutta siitä huolimatta haluan tehdä osani. Kaikki vastaukset eivät ole minulla, mutta kaikkiin kysymyksiin tulee vastaus - kyllä, tieteen eikä uskonnon saralla. Lisäksi miksi edes tarvitsisimme jumalaa? Tiede on antanut meille tähän mennessä jo lähes kaikki vastaukset maailman synnystä tähän päivään asti, "jumala on dorkille", voisin mainita jos olisin henkisesti sillä tasolla mitä odotatte :>
Mutta niin, kyllä se vanhakin astuu harhaan ja todistettavasti jokainen uudempi sukupolvi on edeltävää älykkäämpi - ainakin joillain osa-alueilla. En siis menisi ylvästelemään sillä montako kertaa on ehtinyt pyörähtää auringon ympäri ja mitä on ehtinyt sen aikana näkemään, enkä ainakaan jos kyse on pelkästä spirituaalisuudesta. Huomaa, että se olet sinä joka väittää tietävänsä kaiken :)vanhakähmy kirjoitti:
Todellisuus ON tarua ihmeellisempää.Täytynee myöntää, että jos asiaan ja maailmaan on perehtynyt niin varmasti näkee todellisuuden tarua jännittävempänä. Kuitenkin ne jotka eivät maailman monimuotoisuutta ole vielä nähneet tukeutuvatkin helposti kuvitteelliseen maailmaan pitääkseen sitä mielenkiintoisempana ja hienompana, tai näin on helposti käsitettävissä ja varmasti esimerkkitapauksiakin löytyy.
- TheTruthTeller
Owashi kirjoitti:
On täysin järjetöntä alkaa väittelemään ufouskovaisen kanssa, joten mainitsen vain lyhyesti pari seikkaa tälle ylimieliselle kaikkitietävälle :P
Eli siis ihminen joka uskoo jumalaan ja muukalaisiin on yksinkertaisesti viisaampi kuin ihminen, joka vaatii näille jonkinlaisia todisteita ennen kuin luottaa toisen sanaan sokeasti?
On kuule monta viisasta vanhustakin jotka ajattelevat täysin samaan tapaan mitä minä itse. Tiedostan oman pienuuteni ja vaikutusvaltani, mutta siitä huolimatta haluan tehdä osani. Kaikki vastaukset eivät ole minulla, mutta kaikkiin kysymyksiin tulee vastaus - kyllä, tieteen eikä uskonnon saralla. Lisäksi miksi edes tarvitsisimme jumalaa? Tiede on antanut meille tähän mennessä jo lähes kaikki vastaukset maailman synnystä tähän päivään asti, "jumala on dorkille", voisin mainita jos olisin henkisesti sillä tasolla mitä odotatte :>
Mutta niin, kyllä se vanhakin astuu harhaan ja todistettavasti jokainen uudempi sukupolvi on edeltävää älykkäämpi - ainakin joillain osa-alueilla. En siis menisi ylvästelemään sillä montako kertaa on ehtinyt pyörähtää auringon ympäri ja mitä on ehtinyt sen aikana näkemään, enkä ainakaan jos kyse on pelkästä spirituaalisuudesta. Huomaa, että se olet sinä joka väittää tietävänsä kaiken :)Kuules, puhuit paljo jumalasta täällä, eiköhän jumala palstalle ole oma palsta. Täällä puhutaan ufoista, siis niistä ufoista jotka ovat ulkoavaruudesta, tai jostakin. Ja sitten vielä lisäyksenä tähän ufo palstaan se että täällä voidaan puhua muukalaisistakin, koska tämä liittyy myös ufoihin.
Joten turha yrittää kaataa viestejämme sillä perusteella, että jos jumalaa ei ole olemassa, ei ole myöskään muukalaisia. Sinä et owashi nyt ole asian kärjessä oikeen. Olet nyt väärällä tiellä owashi. Muukalaiset on eri asia kuin jumala, ja jumalasta on vähemmän todisteita kuin muukalaisista. Muukalaisista on miljoonia tai tuhansia todisteita, mutta osa niistä piilotetaan. Ja ehkäpä se raamattukin on kirjoitettu niin että sillä yritetään piilottaa muukalais asiat. Eli muukalaisten olemassaolo yritetään piilottaa.
Ihmiset katsokaas ovat vähän sellaisia, että he haluavat leikkiä itse jumalaa, itse profeettaa, itse kaikkitietävää. Mutta silti jonakin päivänä se totuus tulee koko kansalle selville. Odotamme vain sitä päivää, se päivä voi olla ehkä kun kuolette. Voittehan toki olla hengissäkin silloin, mutta elämässä voi tapahtua mitä vain, sitä ei koskaan tiedä mitä. TheTruthTeller kirjoitti:
Kuules, puhuit paljo jumalasta täällä, eiköhän jumala palstalle ole oma palsta. Täällä puhutaan ufoista, siis niistä ufoista jotka ovat ulkoavaruudesta, tai jostakin. Ja sitten vielä lisäyksenä tähän ufo palstaan se että täällä voidaan puhua muukalaisistakin, koska tämä liittyy myös ufoihin.
Joten turha yrittää kaataa viestejämme sillä perusteella, että jos jumalaa ei ole olemassa, ei ole myöskään muukalaisia. Sinä et owashi nyt ole asian kärjessä oikeen. Olet nyt väärällä tiellä owashi. Muukalaiset on eri asia kuin jumala, ja jumalasta on vähemmän todisteita kuin muukalaisista. Muukalaisista on miljoonia tai tuhansia todisteita, mutta osa niistä piilotetaan. Ja ehkäpä se raamattukin on kirjoitettu niin että sillä yritetään piilottaa muukalais asiat. Eli muukalaisten olemassaolo yritetään piilottaa.
Ihmiset katsokaas ovat vähän sellaisia, että he haluavat leikkiä itse jumalaa, itse profeettaa, itse kaikkitietävää. Mutta silti jonakin päivänä se totuus tulee koko kansalle selville. Odotamme vain sitä päivää, se päivä voi olla ehkä kun kuolette. Voittehan toki olla hengissäkin silloin, mutta elämässä voi tapahtua mitä vain, sitä ei koskaan tiedä mitä.Jumalista ja muukalaisista on tasan yhtä paljon todisteita. Osoita toisin vain jos kykenet :) Lohikäärmeistäkin on yhtäläisen paljon todisteita, niinollen itse jätän kaikki nuo uskot välistä ja tyydyn raakaan tieteeseen joka sentään johtaa johonkin.
Aina on hienoa vedota tuohon salaliittoon ja todisteiden piilotteluun, mikäpä sen hauskempaa. Ehkäpä niillä muukalaisjutuilla koitetaan vain hämätä jumalan olemassaolo, oletko miettinyt näin?
Se on vain hieman ongelmallista, että tuo teidän uskonne ei perustu oikein millekään muulle kuin hyväuskoisuudelle, mielenkiinnolle ja ylempien voimien kaipuulle. Tämä on varsin yleinen taipumus ihmisillä kuten olemme vuosituhansien varrella huomanneet.
Omasta mielestäni siis ei olisi juuri suurempi ero vaikka ufot ja jumaluudet laitettaisiin ihan samalle palstalle. Se vain, että muukalaisista voidaan saada todisteita jos niitä on, mutta niistä ei saada niin se osoittaa kovasti sitä että se on pelkkä uskonnon muoto :|- vanhakähmy
Owashi kirjoitti:
Jumalista ja muukalaisista on tasan yhtä paljon todisteita. Osoita toisin vain jos kykenet :) Lohikäärmeistäkin on yhtäläisen paljon todisteita, niinollen itse jätän kaikki nuo uskot välistä ja tyydyn raakaan tieteeseen joka sentään johtaa johonkin.
Aina on hienoa vedota tuohon salaliittoon ja todisteiden piilotteluun, mikäpä sen hauskempaa. Ehkäpä niillä muukalaisjutuilla koitetaan vain hämätä jumalan olemassaolo, oletko miettinyt näin?
Se on vain hieman ongelmallista, että tuo teidän uskonne ei perustu oikein millekään muulle kuin hyväuskoisuudelle, mielenkiinnolle ja ylempien voimien kaipuulle. Tämä on varsin yleinen taipumus ihmisillä kuten olemme vuosituhansien varrella huomanneet.
Omasta mielestäni siis ei olisi juuri suurempi ero vaikka ufot ja jumaluudet laitettaisiin ihan samalle palstalle. Se vain, että muukalaisista voidaan saada todisteita jos niitä on, mutta niistä ei saada niin se osoittaa kovasti sitä että se on pelkkä uskonnon muoto :|Eiköhän jumalista ole kuitenkin huikeasti enemmin "todisteita", kuin UFO:ista. Kerro mulle yksikin kulttuuri, joka perustuu UFO-uskoon. Vaihtoehtoisesti voisit kertoa edes yhden kulttuurin ihmiskunnan historiasta, joka ei olisi jotenkin nojautunut uskontoon ( Albania väitti olevansa ensimäinen puhtaasti ateistinen valtio.Olikohan kuitenkaan.) Huomasit varmaan, että sana todisteita oli lainausmerkeissä.
Kirjoitit lohikäärmeistä. Mihin unohdit maahiset, menninkäiset ja tontut ( esim. riihi- ja saunasellaiset). 1700 luvullaa suloisessa Suomessamme hörhönä olisi mitä luultavimmatummin kansan syvissä riveissä pidetty ihmistä joka olisi väittänyt, ettei maahisia ole olemassa.
Vaikka nostankin(usein)hattua Owashin argumentoinnile, niin vähän voisit vielä skarpata.
Minäkö muka täydellinen. Mun maailmankuvani on rationaalinen (ainakin toivon niin) silti maailmankatsomukseeni kuuluu irrationaalinen usko Jumalaan. Revi siitä Owashi huumoria.
Kaikella kunnioituksella. vanhakähmy kirjoitti:
Eiköhän jumalista ole kuitenkin huikeasti enemmin "todisteita", kuin UFO:ista. Kerro mulle yksikin kulttuuri, joka perustuu UFO-uskoon. Vaihtoehtoisesti voisit kertoa edes yhden kulttuurin ihmiskunnan historiasta, joka ei olisi jotenkin nojautunut uskontoon ( Albania väitti olevansa ensimäinen puhtaasti ateistinen valtio.Olikohan kuitenkaan.) Huomasit varmaan, että sana todisteita oli lainausmerkeissä.
Kirjoitit lohikäärmeistä. Mihin unohdit maahiset, menninkäiset ja tontut ( esim. riihi- ja saunasellaiset). 1700 luvullaa suloisessa Suomessamme hörhönä olisi mitä luultavimmatummin kansan syvissä riveissä pidetty ihmistä joka olisi väittänyt, ettei maahisia ole olemassa.
Vaikka nostankin(usein)hattua Owashin argumentoinnile, niin vähän voisit vielä skarpata.
Minäkö muka täydellinen. Mun maailmankuvani on rationaalinen (ainakin toivon niin) silti maailmankatsomukseeni kuuluu irrationaalinen usko Jumalaan. Revi siitä Owashi huumoria.
Kaikella kunnioituksella.Tarkoitin kyllä todisteiden määrällä viallisesti todisteiden uskottavuuden määrää. "On yhtä paljon todisteita", ei yhtä paljon todistusaineistoa, mutta yhtä paljon todisteiden yhteistä vaikutusarvoa.
En mielelläni lajittele ihmisiä uskonasioissa erityisesti kulttuureihin, vaikka se varmasti ihan toimiva määritelmä onkin. Täytyy kuitenkin huomatuttaa, että on olemassa filosofisia uskontoja kuten buddhalaisuus, vaikka silläkin on toinen puolensa joka perustuu aitoon uskonnollisuuteen. Kuitenkin käsitellessämme esimerkiksi kommunistisia maita näemme kuinka niissä palvotaan jumalien sijasta hallitsijaa, eikö totta? Vaikka Venäjälläkin nykyisin hyväksytään avoimesti kaikenlaiset uskonnot. Neuvostoliitto ja Kiina ovat ainakin koettaneet olla puhtaasti ateistisia valtioita. Joissain maissa on kielletty virallisesti jumalan olemassaolo, kuten luullakseni pohjois-koreassa. Tottakai Suomellakin ollut Ukko ylijumala ja samalla tavalla metsänhenget tonttuineen, mutten ajatellut nyt luetella jokaista mielikuvitusolentoa ihmiskunnan historian ajalta :|
Missä vaiheessa mainitsin sinut täydelliseksi? Noh, eipä siitä. Uskontoon tukeutuminen on täysin normaalia ja ymmärrettävää, mutta parhaimmillaan se on juuri luullakseni edustamassasi muodossa, niin ettei sen anna häiritä rationaalista ajattelua. Voisin muuten tähän udella, että kuinka päätit valita valitsemasi uskonnon ja mikä se on? Siitä sen enempää keskustelematta :P
Ei tätä kokopäivätyönä jaksa tehdä ja skarpata jatkuvasti. Kun innostus tulee niin sitten kykenee parempaan. Ehkäpä pitäisi varata olutta inspiraation katalyytiksi.- vanhakähmy
Owashi kirjoitti:
Tarkoitin kyllä todisteiden määrällä viallisesti todisteiden uskottavuuden määrää. "On yhtä paljon todisteita", ei yhtä paljon todistusaineistoa, mutta yhtä paljon todisteiden yhteistä vaikutusarvoa.
En mielelläni lajittele ihmisiä uskonasioissa erityisesti kulttuureihin, vaikka se varmasti ihan toimiva määritelmä onkin. Täytyy kuitenkin huomatuttaa, että on olemassa filosofisia uskontoja kuten buddhalaisuus, vaikka silläkin on toinen puolensa joka perustuu aitoon uskonnollisuuteen. Kuitenkin käsitellessämme esimerkiksi kommunistisia maita näemme kuinka niissä palvotaan jumalien sijasta hallitsijaa, eikö totta? Vaikka Venäjälläkin nykyisin hyväksytään avoimesti kaikenlaiset uskonnot. Neuvostoliitto ja Kiina ovat ainakin koettaneet olla puhtaasti ateistisia valtioita. Joissain maissa on kielletty virallisesti jumalan olemassaolo, kuten luullakseni pohjois-koreassa. Tottakai Suomellakin ollut Ukko ylijumala ja samalla tavalla metsänhenget tonttuineen, mutten ajatellut nyt luetella jokaista mielikuvitusolentoa ihmiskunnan historian ajalta :|
Missä vaiheessa mainitsin sinut täydelliseksi? Noh, eipä siitä. Uskontoon tukeutuminen on täysin normaalia ja ymmärrettävää, mutta parhaimmillaan se on juuri luullakseni edustamassasi muodossa, niin ettei sen anna häiritä rationaalista ajattelua. Voisin muuten tähän udella, että kuinka päätit valita valitsemasi uskonnon ja mikä se on? Siitä sen enempää keskustelematta :P
Ei tätä kokopäivätyönä jaksa tehdä ja skarpata jatkuvasti. Kun innostus tulee niin sitten kykenee parempaan. Ehkäpä pitäisi varata olutta inspiraation katalyytiksi.Menee henkilökohtaiksi, mutta vastaan tämän kerran.
Usko. Aivan tavallinen perusluterilaisuus.
Ei ollut tietoinen valinta , vaan subjektiivinen vahva kokemus Jla:n "kohtaamisesta". Myöhemmin tietystí tiedollinen taso tuli mukaan. Itse uskon ainakin osan ufoilioista kokeneen jotain samankaltaista. Ainakin niin, että psykologian kannalta on kysymys samasta ilmiöstä. Voimakas kokemus tai "herätys" näkemään maailma uudella tavalla. Ja jos niin on, vakaumus tuskin muutuu loogisin perustein. Ihmisellä saattaa olla sisäänrakennettu taipumus etsiä jotain ankkuria elämälle itsensä ulkopuolelta. Uskonto, UFO:t, kommunismi (70-luvulla), hyttytytöt, astrologia....
Lipsuu kai jo liikaa ulos aiheesta. Lopetan - sivusta...
vanhakähmy kirjoitti:
Menee henkilökohtaiksi, mutta vastaan tämän kerran.
Usko. Aivan tavallinen perusluterilaisuus.
Ei ollut tietoinen valinta , vaan subjektiivinen vahva kokemus Jla:n "kohtaamisesta". Myöhemmin tietystí tiedollinen taso tuli mukaan. Itse uskon ainakin osan ufoilioista kokeneen jotain samankaltaista. Ainakin niin, että psykologian kannalta on kysymys samasta ilmiöstä. Voimakas kokemus tai "herätys" näkemään maailma uudella tavalla. Ja jos niin on, vakaumus tuskin muutuu loogisin perustein. Ihmisellä saattaa olla sisäänrakennettu taipumus etsiä jotain ankkuria elämälle itsensä ulkopuolelta. Uskonto, UFO:t, kommunismi (70-luvulla), hyttytytöt, astrologia....
Lipsuu kai jo liikaa ulos aiheesta. Lopetan>>Ihmisellä saattaa olla sisäänrakennettu taipumus etsiä jotain ankkuria elämälle itsensä ulkopuolelta. Uskonto, UFO:t, kommunismi (70-luvulla), hyttytytöt, astrologia....>>
UFO -ilmiöstä ovat kiinnostuneita usein sellaiset ennakkoluulottomat ja rehelliset henkilöt, joille TOTUUS (ja todellisuus) on korkein arvo.
Uskonnollisten- ja/tai poliittisten ideologioden ja aatteiden kokonaisvaltainen, kritiikitön ja sokea omaksuminen rajoittaa maailmankuvaa ja aiheuttaa ristiriitaa mm. muiden ideologioiden suhteen.
Maailmankuvan- ja ajattelun rajoittuneisuus on ehkä selvimmin havaittavissa uskovaisuuden- ja ateismin ääripäissä.
Monet uskovat kokevat UFOjen- ja Maan ulkopuolisen elämän olemasaolon uhkaavan maailmankuvaansa ja uskontoaan ja mm siitä
syystä heidän mielestään UFOja (maanulkopuolelta peräisin olevia aluksia) ei voi olla olemassa, eikä päinvastaisista todisteistakaan tarvitse heidän mielestään välittää.
Monet jyrkät ateistit taas suhtautuvat kielteisesti lähes kaikkeen henkisyyteen liittyvään: Uskontoihin, Jumalaan, UFOihin,
"yliluonnollisiin" ilmiöihin jne.
Onko kumpikaan edellämainittu ryhmä kiinnostunut ensisijaisesti totuudesta ja todellisuudesta? - .log
vanhakähmy kirjoitti:
(Vaikka jätkä näyttääkin kotisivunsa perusteella liuhulettisivarilta)mulla on owashin kuvat dvd/cd.
:)
- Hupsista heijaa
Höps. Tuskin mikään asia tällä tosiaan tylsistyttävällä ja raskaalla pallolla on noin-joskin mukavasti- selitettävissä. Edelleen ihmiset näkevät enneunia ja ufoja ja vaikka mitä olivatpa masentuneita tai sitten ei
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002891
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss632730Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa232082- 691695
- 1431483
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1811430Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1111401Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1391355- 901314
Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2291181