Paljonko maksoit vihkisormuksestasi?

Nipsu

Heipsan!
Kosinta on suoritettu ja nyt edessä tuo tärkein, eli sormuksen hankinta.
Me emme vietä mitään perinteisiä häitä, vaan pidämme yhdistetyt tuparit ja hääjuhlat ystävillemme, kunhan talomme on valmistunut.
Kyselisinkin nyt vähän, että mikä mielestäsi on kohtuullinen hinta vihkisormukselle (timantti/timantteja)...
Isäntä ei tunnu oikein tietävän missä hinnoissa liikutaan - eli tahtoo siis päästä mahd. halvalla. Minä taas tahdon satsata tuohon rinkulaan, (kohtuuden rajoissa luonollisesti - ei ole rakentajalla omaisuuksia siihen käyttää) kuvitellen sen sitten olevan ikuinen :-)
Mies osti juurikin äidilleen synttärilahjaksi telkkarin n.1500e...eli voisinko olettaa saavani samalla hinnalla sormuksen?!
Eli kysymys oli siis : mitä sormuksesi on tullut maksamaan?
Kivaa kesän odotusta kaikille!!! ;-)

24

16486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Teetätin sormuksen titaanista jossa kahdeksan timanttia. Sormuksen leveys n.4,25mm ja timantit muistaakseni halkaisijaltaan n.1,5-2mm. Hintaa tuli 600€, valkokultaisena olisi maksanun n.700€, halusin sormukseni kuitenkin titaanisena.

      Minä toimin siis niin että kävelin kultasepälle ja kerroin millaisen sormuksen haluan, hän arvioi hinnan ja teki sormuksen.

    • Ma-

      että 1500 eurolla saa jo oikein hienon sormuksen:)) Ei kun vain kultasepän liikkeitä kiertämään ja katselemaan vaihtoehtoja.
      Onnea vaan!

    • 04.06.06

      Onnea kihlautumisen johdosta! Oma sormukseni tulee maksamaan 900 e eli halvalla päästään sillä joskus joku viisas on sanonut että vihkisormuksen hinta on miehen kahden kuun palkka. Katso mieleistä ja makso mitä makso vaadi se.

    • Rosa

      Moikka!

      Minun vihkisormukseni maksoi n. 200€ ja sanotaan näin, että paljon näyttävämpi se on kuin monen muun kalliimmat sormukset. Eihän siihen kannata turhaan satsata, jso halvemmallakin löytyy mieleinen. Pitää katsoa ulkonäköä, ei hintaa. Onnea teille!

    • ..............

      mun sormus maksoi 450 euroa kulta sormus timanteilla.

    • Enemmän kuin olin ajatellut

      Itse olen kierrellyt liikkeitä ja etsiskellyt. Löysinkin pari ihanaa mallia. Yhden pelkillä pienillä timanteilla, maksoi 200€ ja oli kyllä upea, mutta ei se mitä halusin. Toisesta paikkaa olisin saanut valkokultaisen sormuksen mustalla timantilla n. 30€. Mutta sitten otin asioista hiukkasen selvää ja tulin siihen tulokseen, että teetän titaanisen sormuksen. Ei tarvi rhodinoida parinvuoden välein ja "huoltaa". Hintaa sormukselle tulee n. 500€, yksi ainut timantti, kultaa ja titaania.

      Kohtuullinen hinta on kai se, mihin molemmat ovat tyytyväisiä? Oma mieheni hiukan nikottelee ja niin nikottelen minäkin tuosta hinnasta, vaikka ymmärrämme toki sen, että ei sitä ilmatteeksi saa, varsinkaan jos on hiukan erikoisemmat toiveet. Ja syy nikotteluun on lähinnä se, että olen superhyvä hukkaamaan tavaroita ja unohtamaan (kuten kihlani, miehen kihlan ja lukuisia muita asioita), joten kallis sormus, joka luultavasti hukkuu matkanvarrella ei oikein houkuta ;)

      • näppäily virhe

        siis valkokultainen sormus mustalla timantilla n. 300€..unohtu yksi nolla ;)


    • halvemmallakin pääsee

      Hups! Onhan se kiva, että jokainen voi satsata mieleisiinsä asioihin, mutta onkohan tuo euro sekoittanut ihmisten ajatuksia. Vai kysytkö ihan tosiaan vakavissasi, että saako melkein 10000 mummolla sormusta? Oliko se niitä mainitsemiasi kohtuuden rajoja vai siitä vielä yli?

      Hiukan vain jutussasi kirskahtaa korvaani pari asiaa: ensinnäkin kihlauksesi tärkein juttu mielestäsi on sormuksen hankinta - eikä siis se avioliittolupaus, jonka olette toisillenne tehneet. Toisekseen et ole ehkä ihan selvittänyt välejäsi anoppikokelaaseesi, sillä kommenttisi hänen synttärilahjastaan tuntuu vähän "happamilta pihlajanmarjoilta". Mites hänen lahjansa ja sinun sormuksesi toisiinsa liittyvät?

      Oikeasti olen kyllä sitä mieltä, että onnea tulevalle taipaleellenne. Rakennathan sen vähän tukevampien perustusten varaan, kuten varmaan teette talonnekin kanssa?

      Ai niin, oma sormukseni maksoi alle 200 euroa. Sillä rahalla sain aika "uniikin", eli vielä ei ole tullut toista samanlaista vastaan, vaikka mikään teetetty se ei olekaan. Ja sillä rahalla sain semmoisen, että olen edelleen älyttömän ylpeä ja onnellinen omastani (sormuksesta ja miehestä!).

      • Kesäheinä

        Kultainen kihlasormukseni on pelkistetty rivimalli ja maksoi 100 e. Vihkisormukseen halusin ehdottomasti 7 timanttia, hinta 750 e. Nämä ovat ainoat sormukseni ja tulen pitämään ja katsomaan niitä kädessäni loppuikäni - mieluisina valintoina merkkinä rakkaudestamme.


      • Sipe

        200 eurolla saa juuri ja juuri sormuksen joka kestää ehkä käyttöä, todennäköisemmin ei. Tulet kyllä huomaamaan muutaman vuoden päästä. Uniikkia ei kahdella sataa saa edes nähdä.


      • Minä..
        Sipe kirjoitti:

        200 eurolla saa juuri ja juuri sormuksen joka kestää ehkä käyttöä, todennäköisemmin ei. Tulet kyllä huomaamaan muutaman vuoden päästä. Uniikkia ei kahdella sataa saa edes nähdä.

        mun sormus on kestänyt käyttöä, tossahan se on vasemmassa nimettömässä jo 18 vuotta killunut eikä maksanut aikanaan kun n.1000 mk. Taitaa nykyisin olla niin että kaiken pitää maksaa paljon se on jotenkin "hienoa" otetaan kovat velat että saadaan komiat häät sit erotaan jo ennenkuin häät on maksettu. niin se tuntuu olevan kun noita ero tilastoja katselee..


      • Isuzu
        Sipe kirjoitti:

        200 eurolla saa juuri ja juuri sormuksen joka kestää ehkä käyttöä, todennäköisemmin ei. Tulet kyllä huomaamaan muutaman vuoden päästä. Uniikkia ei kahdella sataa saa edes nähdä.

        No meidän perheessä kyllä nähdään uniikki 200e maksava sormus. Sormus teetetään morsmaikkuni isoisoäidin kihlasormuksesta, jota hieman lyhennetään ja siihen lisätään sydämenmuotoinen 4x4mm punainen rubiini.


      • sitten...
        Minä.. kirjoitti:

        mun sormus on kestänyt käyttöä, tossahan se on vasemmassa nimettömässä jo 18 vuotta killunut eikä maksanut aikanaan kun n.1000 mk. Taitaa nykyisin olla niin että kaiken pitää maksaa paljon se on jotenkin "hienoa" otetaan kovat velat että saadaan komiat häät sit erotaan jo ennenkuin häät on maksettu. niin se tuntuu olevan kun noita ero tilastoja katselee..

        Toisilla vaan on enemmän rahaa...

        Miksi ihmeessä heti, kun johonkin haluaa satsata rahallisestikin, niin se on joko
        a)lainarahaa
        b)lesoilua
        c)pinnallista

        Jaksaa aina ja vaan kummastuttaa...


      • Morsku
        Sipe kirjoitti:

        200 eurolla saa juuri ja juuri sormuksen joka kestää ehkä käyttöä, todennäköisemmin ei. Tulet kyllä huomaamaan muutaman vuoden päästä. Uniikkia ei kahdella sataa saa edes nähdä.

        Kyllä alle 200 eurolla saa kestävän. Me ainakin saatiin ja hyvin on kestänyt.


      • ....
        Morsku kirjoitti:

        Kyllä alle 200 eurolla saa kestävän. Me ainakin saatiin ja hyvin on kestänyt.

        Ostimme kihlasormukset ja vihkisormukseni Pietarista. Emme tehneet sen vuoksi matkaa, vaan asuin siellä, siksi oli kätevää. Sulhasen kihlasormus maksoi 47 e ja minun saman verran. 18 k valkokultaa, sellainen pyöreä perinteinen, ja aivan aitoa tavaraa. Ne tarkistettiin suomessa kultasepänliikkeessä missä teetimme kaiverrukset. Vihkisormukseni (18 k valkokultaa, kolme kaunista siroa tähteä, jokaisen keskellä pieni timantti) oli 113 e. Ja ne tähdet ovat kauniita. Suomessa joissakin sormuksissa olen nähnyt sellaisia tähtiä, että eivät ole kovin siroja ja timantti on liian iso, ja kuviot muistuttavat enemmän kukkia kuin tähtiä.
        Ostakaa sormuksenne venäjältä :) Hinnat muutenkin pienempiä lähes joka jutussa koska palkatkin vastaavasti ovat alhaisempia. Siitä se vain johtuu, ja jos ei venäjää osaa, niin englannilla pärjää!


    • Tinde

      Miehesi varmaan järkyttyy, kun kuulee, että hänen pitäisi ostaa sinulle 1500 euron sormus. :) Telkkaristahan voi maksaa maltaita, mutta että sormuksesta... Tai ainakin useimmat minun tuntemani miehet ajattelevat juuri näin. Jos toiveesi menee läpi, niin saat varmasti maailman upeimman sormuksen! :))

      Niin, minun sormukseni maksoi muistaakseni 570e. Se on teetetty ja siinä on valkokultaa, johon on upotettu timantti sekä toisella puolella kapeampi keltakultainen reunus. Mielestäni kannattaa jokatapauksessa teettää sormus niin saa mieleisen, nuo valmiit kun ovat yleensä tylsiä. Eikä se hintakaan liiaksi nouse, tietty rahaa saa menemään niin paljon kun kehtaa satsata.

      Vieraile sivuilla www.white-yellow.com. Sivuilla olevat korut ovat heidän omaa mallistoaan, mutta tekevät mitä ikinä pyydät. P.s. minun sormukseni on tuotenumerolla j.290603. :)

    • sormus

      maksoi jotain 150€ kultasepänliikkeen loppuunmyynnissä. Tuotakin hintaa nikottelin (vaikken itse maksanutkaan), puhumattakaan, että täällä joku haaveilee 1500€ sormuksesta!! Mut mä olenkin tarkka rahoista ja ukkonikin rahoista, koska sillä ei ole minkäänlaista kykyä hoitaa raha-asioita. Ei naimisiin mennä mahdollisimman kalliin ja monitimanttisen sormuksen takia, herätkää pahvit!

    • miimii

      mutta et jos et siitä miehellesi kerro.. eli asiasta pitää puhua jo hyvissä ajoin.

      oman kihlani hintalapussa luki 2095 euroa (sitä summaa ei tietenkään tinkimättä maksettu), saas nährä minkälainen vihkari sitten tulee jos tulee.. :)

    • Väärä kaupunki

      Miten on mahdollista, että olette löytäneet sormuksenne noin halvalla..?
      Viikko olisi häihin ja kaikki kaupat, sepät ja nettisivut kierretty..kertaakaan ei ole hinta tippunut alle 1000 euron eikä ole kyse kummoisista sormuksista.
      Kun vihdoin löysin tavallisen rivisormuksen minkä haluan, oli hinta TARJOUKSELLA 2000€!
      Pelkkä sileä sormus ilman kiviä joka paikassa yli 250€.
      Onko kukaan ostanut sormustaan Helsingistä...?

      • muualta

        ..saa paljon halvemmalla, eikö kannattaisi tehdä matka vähän pidemmälle? Varmasti säästyy bensarahat.


    • ;-)

      Heipsan ja kiitoksia vastauksista kaikille!
      Hieman itseäni jäi huvittamaan joidenkin analysointi suhteestani anoppiin...se ei ollut mielestäni jutun tarkoitus,kun kyselin noita hintatietoja :-)
      Samoin joku oli ottanut liian kirjaimellisesti tuon lauseen, jossa kuvailin sormuksen hankintaa tärkeimmäksi jutuksi...eiköhän jokainen tervejärkinen aikuinen kuitenkin ymmärrä miksi naimisiin mennään - tulee tunne ,ettei uskalla enää mitään kirjoittaa, kun kaikki kuitenkin tulkitaan väärin :-(
      Pointti oli lähinnä se, että ihmettelen itse miksi joku ei pidä 1000-2000e pahana hintana esim. telkkarille tai kameralle. Ne eivät kuitenkaan kestä käytössä ikuisesti.
      Itse olin lähinnä ajatellut hankkivani kerralla kunnollisen ja laadukkaan sormuksen (en nyt sano etteikö voi halvallakin saada, mutta mielummin itse satsaan luotettavaan laatuun),joka aikanaan siirtyy omalle tyttärelleni ja sitten hänen tyttärelleen jne.
      Päädyimme seuraavaan : molemmilla oli ennestään vanhat kihlasormukset - muodistimme ne ja hankimme minulle Sandbergin kultaisen timanttisormuksen 7.llä timantilla (Tähtisumu). Timantit ovat 0.60 karaattia ja luokitus Wesselton, VS1. Mukana tulee laatutodistus, eli tiedän siis mistä olemme maksaneet.
      Tuon sormuksen ovh. on 1939e. Maksoimme 2 kihlasormuksen uudellen kaiverruksista ja molempien suurentamisesta sekä vielä yhden sormuksen isonnuksesta ja tästä uudesta ihanuudesta yht.1355e.
      Monen mielestä rahansa voisi tietysti laitaa muuhunkin, mutta me päädyimme tähän ratkaisuun. Eikä tuo maailman ihanin mies sitten lopuksi yhtään nikotellut, oli erittäin tyytyväinen tinkaamaani alennukseen :-)
      Pidemmän päälle luulen, että tuo sormus maksaa itsensä moneen kertaan takaisin ja vielä siirtyy palanen historiaa jälkipolville!
      Oikein aurinkoisen ihanaista kesää kaikille ;-) T: Nipsu

      • timantti2

        Joo, hyvä päätös...Timantteja olla pitää...
        Mä kans toivoin ihanaa sormusta..ja sainkin sellasen missä on 5 timanttia 60karaattia ja wesselton SI..et kyl niihin kannattaa panostaa todellakin...
        vihkisormukseksi on tulossa sellanen missä on yks timantti 0,27karaattia, todella kaunis...=)


      • karaatteja
        timantti2 kirjoitti:

        Joo, hyvä päätös...Timantteja olla pitää...
        Mä kans toivoin ihanaa sormusta..ja sainkin sellasen missä on 5 timanttia 60karaattia ja wesselton SI..et kyl niihin kannattaa panostaa todellakin...
        vihkisormukseksi on tulossa sellanen missä on yks timantti 0,27karaattia, todella kaunis...=)

        Se 60 karaattia maksoi sitten pyöreät 6 miljoonaa euroa. Missä muuten säilytät sitä? :DD

        Kannattaisi hiukan perehtyä asioihin ennen valehtelua. Voisi edes näyttää todelta, nythän teit vaan itsesi naurettavaksi ;D


    • 951753

      Pyöreä briljanttihiontainen TW/VS 0,32c 6 kpl TW/VVS yht. 0,75c. 3 500 €

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe