Auton vuokraaminen

Apuva 2

Hei Voisiko joku kertoa jos auton vuokraa usasta visalla meneekö maksu heti vai vasta auton luovutus hetkellä ?

Kiitos

11

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan selvä

      lasku menee aina Visalla kuukauden viim. päivä. eli jos vuokraat esim. 5.6 niin laskun eräpv on 31.07.2006. Ei siis mitää eroa vaikka ostat tänään Jumbosta makkaraa Visalla, lasku siitä on 30.06.2006 laskussa. Menikö perille ?

      • Sami L

        Kysyjä kyllä ilmeisesti tarkoitti sitä, että kirjataanko maksu laskutukseen heti varausta tehtäessä vaiko vasta tiskillä vuokrauksen alkamisajankohtana.


      • selvää

        jos valuuttakurssit vaihtelevat. Pääsääntöisesti veloituspäivän tulisi olla silloin kun palautat auton. Mutta jospa esim. joudut vaihtamaan auton kesken vuokrakautta, kun entinen meni rikki. Silloin kyllä Luottokuntaan menee hyvityslaskuja ja veloituslaskuja iso nippu. Ja jotenkin minusta tuntuu että hyvitysten kirjautumispäiväksi tulee sellainen, kun taala on heikko, mutta maksujen veloituspäiväksi sellainen, kun taala on vahva. Taisinpa käydä taannoin suukopuakin Luottokunnan kanssa asiasta, mutta eihän se mitään hyödyttänyt. Mutta potuttaa se jos ensin veloitetaan 500 taalaa ja hetken päästä hyvitetään sama summa 10% huonompaan kurssiin. 50 taalaa meni kankkulan kaivoon.


    • matkamies.

      Visan numerohan otetaan takuuksi autoa luovutettaessa. Lasku Visalle lähtee kun palautat auton, tällöin vuokraamo tarkastaa auton ja polttoainemäärän. Lasku on sopimuksen mukainen jos auto on luovutettaessa vuokrasopimuksen mukaisessa kunnossa.

      • maksu...

        ...lähtee heti, kun auton otat. Itselläni oli viimeksi auto vuokrattuna 5 viikkoa ja maksu veloitettiin tililtäni ennenkuin palautin auton. Vuokrasin auton aivan kuukauden viimeisinä päivinä ja seuraavan kuun laskussa se summa oli. Sitten kun palautimme auton, auto tarkastettiin ja jos huomautettavaa olisi ollut, niin maksuakin olisi tullut lisää. Tässä kyseisessä tapauksessa luottokorttina oli Amex, mutta samat periaatteethan niillä kaikilla on.


      • näin oli 2001
        maksu... kirjoitti:

        ...lähtee heti, kun auton otat. Itselläni oli viimeksi auto vuokrattuna 5 viikkoa ja maksu veloitettiin tililtäni ennenkuin palautin auton. Vuokrasin auton aivan kuukauden viimeisinä päivinä ja seuraavan kuun laskussa se summa oli. Sitten kun palautimme auton, auto tarkastettiin ja jos huomautettavaa olisi ollut, niin maksuakin olisi tullut lisää. Tässä kyseisessä tapauksessa luottokorttina oli Amex, mutta samat periaatteethan niillä kaikilla on.

        Tapahtumat joita muistelin edellä olivat, että ensin täytettiin paperit ja höylättiin Visaa. Sitten vasta näin auton, enkä sitä kelpuuttanut. Riidan jälkeen upgradattiin maksua vastaan, eli vanha maksu mitätöitiin ja höylättiin uudestaan. Ja kaikki veloitettiin vuokraushetken mukaan. Tosin siitä ensimmäisestä maksusta tuli hyvitys Visa-tilille mutta se tuli vasta pari viikkoa myöhemmin. Ja kun siihen väliin sattui 11.9.2001 ja taalan kurssi tipahti, niin olipa mukavaa. No mukavaa kun sieltä yleensä pääsi pois, ja sen upgradauksen hinnan vuokraamokonserni palautti, kun Suomesta käsin lähetin sähköpostitse vain vuokrasopimusten numerot ja selitin tilanteen.


      • jenkki

        Yleensä vuokrasopimukseen on kuulunut tankillinen polttoainetta, että ei sitä tarvitse tankata.


      • vihje
        jenkki kirjoitti:

        Yleensä vuokrasopimukseen on kuulunut tankillinen polttoainetta, että ei sitä tarvitse tankata.

        Kerro tarkemmin. Siitä on vuosia kun itse olen viimeksi käynyt, ja silloin oli ainakin käytäntö, että kun auton sait niin oli 3/4 tankillista, mutta jos sen sellaisena palautit, niin johan revittiin Visalta iso summa jälkikäteen.


      • mukaan
        vihje kirjoitti:

        Kerro tarkemmin. Siitä on vuosia kun itse olen viimeksi käynyt, ja silloin oli ainakin käytäntö, että kun auton sait niin oli 3/4 tankillista, mutta jos sen sellaisena palautit, niin johan revittiin Visalta iso summa jälkikäteen.

        vuokraamot tarjoavat sitä tankillista bensaa lisäetuna. Se maksaa lisää ja tietyissä tapauksissa ei edes kannata. Joissakin voi kannattaa. Jos ei ota tätä palvelua, auto pitää palauttaa tankki samassa tilanteessa, kuin lähdettäessä. Jos ei ole tankannut ja ei ole tätä tankki bensaa sopimusta, niin sitten lähtee pirun kalliilla se tankkausmaksu. Eli itse päätät, tankkaatko koslan vai et. Ole tarkkana siellä vuokrauspuljussa. Minulle möivät nimittäin tällaisen tankki bensaa homman väkisin mukaan. Hemmo ei edes maininnut asiasta. Onneksi huomasin sen ennen nimmarin vetoa, joten vaadin sen poistoa, koska minun tapauksessani se olisi ollut hivenen kalliimpi, kuin itse tankkaus. Kyse ei kuitenkaan ole suurista rahoista, joten jos haluat säästää vaivaa, ota tankki bensaa diili.


      • kannata
        mukaan kirjoitti:

        vuokraamot tarjoavat sitä tankillista bensaa lisäetuna. Se maksaa lisää ja tietyissä tapauksissa ei edes kannata. Joissakin voi kannattaa. Jos ei ota tätä palvelua, auto pitää palauttaa tankki samassa tilanteessa, kuin lähdettäessä. Jos ei ole tankannut ja ei ole tätä tankki bensaa sopimusta, niin sitten lähtee pirun kalliilla se tankkausmaksu. Eli itse päätät, tankkaatko koslan vai et. Ole tarkkana siellä vuokrauspuljussa. Minulle möivät nimittäin tällaisen tankki bensaa homman väkisin mukaan. Hemmo ei edes maininnut asiasta. Onneksi huomasin sen ennen nimmarin vetoa, joten vaadin sen poistoa, koska minun tapauksessani se olisi ollut hivenen kalliimpi, kuin itse tankkaus. Kyse ei kuitenkaan ole suurista rahoista, joten jos haluat säästää vaivaa, ota tankki bensaa diili.

        Voisi kuvitella, että lyhytaikaisessa vuokrauksessa, missä yksi tankillinen riittää koko ajaksi, joku haluaa säästää itsensä tankkaamisen vaivoilta ja maksaa kalliisti tästä palvelusta. Mutta suomalainen turisti vuokraa auton pitkäksi ajaksi ja tankkaa itse monta tankillista. Kannattaa siten tankata itse se viimeinenkin juuri ennen auton palautusta.


    • Yeahendahl

      Vasta silloin kuin menet paikalle. Käsittääkseni itse veloitus tapahtuu vasta sitten kun palautat auton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe