Laukaan

Rahtiautot

Onko tietoo onko Laukaan Rahtiautolla pirkammaalla autoja vai onko kaikkien pääpaikka Laukaalla. Jäikö Vierikon ex-autoille vanhat ajot aattelin et ne varmaan sit pirkanmaalla majailee jos näin on

73

30066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      juu kyllä on

      • ...

        Eli siis on pirkanmaalla autoilla asemapaikkoaja


      • muita
        ... kirjoitti:

        Eli siis on pirkanmaalla autoilla asemapaikkoaja

        Onko Laukaalla muita torppareita etelä Suomessa kuin RMK Harjavallasta?


      • iron duke
        ... kirjoitti:

        Eli siis on pirkanmaalla autoilla asemapaikkoaja

        lapset yrittäkää ymmärtää että suojatyö keskus adr joudutaan lopettamaan varojen puutteessa teissä ei ollut vikaa olitte ihanne n.4-5v lapsia yrittäkää ymmärtää että tästä paikasta tehdään aikuisten ihmisten paikka. ajakaa 80km/h niin korvauksilla pärjää paremmin vitun ääliöt ostakaa köysi naapuri varmaan mielellään neuvoo miten toi kituminen loppuu ei toi oo lasten katottavaa ku on noin vaikeeta


    • pönttö

      Se on muuten 'Laukaassa' eikä 'Laukaalla'.
      Armeijassa yksi laukaalainen kaveri oikaisi jotain helsinkiläistä kaveria asiasta ja sai osakseen vastakysymyksen 'onks sillä jotain v**un välii'. Laukaan kaveri tuumasi että saman verran kuin että ootko kusella vai kusessa...

      Eiköhän niitä lempääläläisiä ole siellä edelleenkin, mutta mitä herra V:stä tiedän, niin sillä asemapaikkalla ei nyt isoa merkitystä ole kun lähdetään tiistain ja perjantain väliseks yöks töihin...

      • cat70

        eli jos kyse olisi paikkakunnasta niin sanamuoto on tosiaan Laukaassa eikä Laukaalla. Mutta kun kyse onkin firmasta nimeltä Laukaan Rahtiautot, olisi oikea sanamuoto Laukaalla, puhuttaessa firmasta lyhyemmin. Eihän kukaan muukaan ole töissä esim Transpointissa, tai Haanpäässä...


    • king

      onko RMK laukaan torppari

      • ainakin

        Laukaan ajoja ajavan ja kirjottavan rahtikirjoihin laukaan lisäksi rmk


      • Kaikki!

        Ei varmaan enään pitkiä aikoja,veivät jo auton pois Kokkolasta kun riitaantuivat lauk.rahti autojen kanssa,tuli taas esille kuljetus yrittäjien yhteistyö kyky?


      • tarkennusta
        Kaikki! kirjoitti:

        Ei varmaan enään pitkiä aikoja,veivät jo auton pois Kokkolasta kun riitaantuivat lauk.rahti autojen kanssa,tuli taas esille kuljetus yrittäjien yhteistyö kyky?

        Mitä tarkotat sillä että vei auto pois kokkolasta? Eiköhän tule pikkukenkä maailmasta sekin yhteistyökyvyttömyys mikäli olen oikein käsittäny tilanteen RMKoossa


      • HOH HOIJAA
        tarkennusta kirjoitti:

        Mitä tarkotat sillä että vei auto pois kokkolasta? Eiköhän tule pikkukenkä maailmasta sekin yhteistyökyvyttömyys mikäli olen oikein käsittäny tilanteen RMKoossa

        RMK rupes kilpaileen muista ajoista laukaan r.a:n kanssa,josta ilmeisesti suivaantuneena laukaan r.a toi oman auton ajamaan sekaan Rmk:n linjalle peroksidia,siitä seurasi se että Rmk:n autolle ei jäänyt tarpeeksi ajoa kyseisellä linjalla! Kiva nähdä mitä tapahtuu n.2 vuoden sisällä kun sopimukset Kemi..n kanssa päättyvät,syntyy uusi pölli autoilijoiden sukupolvi= joka yrittäjä otetaan vuorotellen taksa neuvotteluun ja sanotaan että että edellinen yrittäjä lupas ajaa tällä!!.


      • chef

        Kaikkein hulluinta rmk:n kannalta se,että laukaalta tulevat ajot ovat balticin keikkoja.(mäntyöljyt lipeät)
        On siinä välistä vetäjiä


      • Säiliö boy
        chef kirjoitti:

        Kaikkein hulluinta rmk:n kannalta se,että laukaalta tulevat ajot ovat balticin keikkoja.(mäntyöljyt lipeät)
        On siinä välistä vetäjiä

        Vai näinki pitkälle tämä on viety? Viinikan aikana tämä laukaa ei vienyt kun vihtavuoren jätehapon ajon. Kyllä taitaa kemiralla olla sormensa pelissä? Kummasti nousi tuhkasta tämä yhtiö,viinikka hampi kaupan jälkeen???(järjestelee esim. puolen suomen peroksidi ajot!eikä ennen tiennyt että kyseinen aine on edes olemassa?)


      • pöllö
        Säiliö boy kirjoitti:

        Vai näinki pitkälle tämä on viety? Viinikan aikana tämä laukaa ei vienyt kun vihtavuoren jätehapon ajon. Kyllä taitaa kemiralla olla sormensa pelissä? Kummasti nousi tuhkasta tämä yhtiö,viinikka hampi kaupan jälkeen???(järjestelee esim. puolen suomen peroksidi ajot!eikä ennen tiennyt että kyseinen aine on edes olemassa?)

        No ei se nyt ole tyhjästä ilmaantunut.


      • ihmettelemistä
        Säiliö boy kirjoitti:

        Vai näinki pitkälle tämä on viety? Viinikan aikana tämä laukaa ei vienyt kun vihtavuoren jätehapon ajon. Kyllä taitaa kemiralla olla sormensa pelissä? Kummasti nousi tuhkasta tämä yhtiö,viinikka hampi kaupan jälkeen???(järjestelee esim. puolen suomen peroksidi ajot!eikä ennen tiennyt että kyseinen aine on edes olemassa?)

        Tuossa nyt sitten on, selvähän seon että jos haanpään ei anneta viinikan kaikkia entisiä ajoja ajaa niin jonkunhan ne on ajettava. Sitäkään en ihmettele yhtään ettei haanpää saanut niitä kaikkia viinikan vanhoja ajoja. Haanpään toimminnan taso on muutenkin laskenut melkoisesti kalusto on melko lailla rivossa kunnossa päällepäin jne jne. Onneksi on tälläisiä yritykisiä kuin Laukaan rahtiautot, Teljän kuljetus, Niinexpress ym ym ois meinaa Suomi pysähtyny ddr viinikka kaupan myötä ilman näitä


      • Säiliö boy
        ihmettelemistä kirjoitti:

        Tuossa nyt sitten on, selvähän seon että jos haanpään ei anneta viinikan kaikkia entisiä ajoja ajaa niin jonkunhan ne on ajettava. Sitäkään en ihmettele yhtään ettei haanpää saanut niitä kaikkia viinikan vanhoja ajoja. Haanpään toimminnan taso on muutenkin laskenut melkoisesti kalusto on melko lailla rivossa kunnossa päällepäin jne jne. Onneksi on tälläisiä yritykisiä kuin Laukaan rahtiautot, Teljän kuljetus, Niinexpress ym ym ois meinaa Suomi pysähtyny ddr viinikka kaupan myötä ilman näitä

        Päädyit nyt oikein listaamaan Jeesuksen opetus lapset! Siispä ristikäämme kätemme suomen puolesta?


      • sua
        Säiliö boy kirjoitti:

        Päädyit nyt oikein listaamaan Jeesuksen opetus lapset! Siispä ristikäämme kätemme suomen puolesta?

        Kun joudut ajamaan harmaapyttystä tasakattosta volvon rimpulaa jossa on veivit laseilla ja harjaan lateksipyttyjä? Ymmärrän kyllä hyvin että vituttaa katella kun just vaikka Niinexpressin miehet ajaa kiiltäväpyttysillä ja korkeehyttisillä 500 heppasilla volvon rimpuloilla ja ärrä scanioilla esimerkiksi peroksidia eikä paljo tarvi harjailla. Tollainen asenne on kyllä hyvin ymmärrettävää vituttais muakin hukata puol metriä hytin korkeudesta 80 heppaa koneesta iso siivu palkasta ja vaihtaa keltaset lätkät auton kyljistä lateksiharjaan


      • ???
        sua kirjoitti:

        Kun joudut ajamaan harmaapyttystä tasakattosta volvon rimpulaa jossa on veivit laseilla ja harjaan lateksipyttyjä? Ymmärrän kyllä hyvin että vituttaa katella kun just vaikka Niinexpressin miehet ajaa kiiltäväpyttysillä ja korkeehyttisillä 500 heppasilla volvon rimpuloilla ja ärrä scanioilla esimerkiksi peroksidia eikä paljo tarvi harjailla. Tollainen asenne on kyllä hyvin ymmärrettävää vituttais muakin hukata puol metriä hytin korkeudesta 80 heppaa koneesta iso siivu palkasta ja vaihtaa keltaset lätkät auton kyljistä lateksiharjaan

        Laitetaan pojat asiat tärkeys järjestykseen. Minä olen aina tehnyt tätä hommaa rahan takia. En ison moottorin, korkean hytin ja lisävalojen takia.
        Minä ajan matalahyttisellä volvolla 50-70 tuntia vähemmän kuukaudessa, kuin moni muu kiiltäväpyttysellä autolla ja silti saan saman rahan käteen.
        Miltä se ratin pyörittäminen tuntuu juhannuksena/jouluna kiinteällä tunti/kilometripalkalla?


      • Säilö boy
        sua kirjoitti:

        Kun joudut ajamaan harmaapyttystä tasakattosta volvon rimpulaa jossa on veivit laseilla ja harjaan lateksipyttyjä? Ymmärrän kyllä hyvin että vituttaa katella kun just vaikka Niinexpressin miehet ajaa kiiltäväpyttysillä ja korkeehyttisillä 500 heppasilla volvon rimpuloilla ja ärrä scanioilla esimerkiksi peroksidia eikä paljo tarvi harjailla. Tollainen asenne on kyllä hyvin ymmärrettävää vituttais muakin hukata puol metriä hytin korkeudesta 80 heppaa koneesta iso siivu palkasta ja vaihtaa keltaset lätkät auton kyljistä lateksiharjaan

        Salli mun nauraa! Ensinnäkin näillä harmailla on yks volvo jossa on veivilasit ja sekin on varmaan poistunut.Toiseksi tunnen NIIN PRESSIN omistajan,ollut jopa juitsarina mulle elikkä mulla nyt on omat tiedot kyseisestä firmasta!Nyt saa jopa kunnon palkan harmailla kun ajaa korkee koppista? Taitaa sulla se karjapuskurin kiilto silmissä alkanut himmentyyn? Vituttaako (palkka) kun oot noin pahalla päällä? Olen kuule kerennyt siirtään melko monta peroksidi kuormaa suomessa/ruotsissa. Mahdakko edes ymmärtää pajonko nuo harmaat siirtelee kirkkaita aineita skandinaaviassa???


      • lukihäiriö?
        Säilö boy kirjoitti:

        Salli mun nauraa! Ensinnäkin näillä harmailla on yks volvo jossa on veivilasit ja sekin on varmaan poistunut.Toiseksi tunnen NIIN PRESSIN omistajan,ollut jopa juitsarina mulle elikkä mulla nyt on omat tiedot kyseisestä firmasta!Nyt saa jopa kunnon palkan harmailla kun ajaa korkee koppista? Taitaa sulla se karjapuskurin kiilto silmissä alkanut himmentyyn? Vituttaako (palkka) kun oot noin pahalla päällä? Olen kuule kerennyt siirtään melko monta peroksidi kuormaa suomessa/ruotsissa. Mahdakko edes ymmärtää pajonko nuo harmaat siirtelee kirkkaita aineita skandinaaviassa???

        Kirjoitin että vituttaisi myös se palkan PUTOAMINEN joka olisi harmaitten pyttyjen mukanaan tuoma lieveilmiö. Ja mitä Niinexpressiin tulee niin käytin sitä vaan esimerkkinä, itselläni ei ole minkäänlaisia taloudellisia velvoitteita kyseistä firmaa kohtaan. Ja melkeimpä voisin väittää että olet ajanut peroksiidis hiekkalaatikolla en tiedä mutta äkkiä vois kuvitella


      • on sanonut
        ??? kirjoitti:

        Laitetaan pojat asiat tärkeys järjestykseen. Minä olen aina tehnyt tätä hommaa rahan takia. En ison moottorin, korkean hytin ja lisävalojen takia.
        Minä ajan matalahyttisellä volvolla 50-70 tuntia vähemmän kuukaudessa, kuin moni muu kiiltäväpyttysellä autolla ja silti saan saman rahan käteen.
        Miltä se ratin pyörittäminen tuntuu juhannuksena/jouluna kiinteällä tunti/kilometripalkalla?

        Että kiiltävä pytty olisi yhtä kuin kiinteä tuntipalkka? Mietippä paljonko tienaisit jos tekisit ne 50-70 tuntia kuukaudessa enemmän. Kirkaspyttyisillä onnistuu sekin


      • Sama ukko
        lukihäiriö? kirjoitti:

        Kirjoitin että vituttaisi myös se palkan PUTOAMINEN joka olisi harmaitten pyttyjen mukanaan tuoma lieveilmiö. Ja mitä Niinexpressiin tulee niin käytin sitä vaan esimerkkinä, itselläni ei ole minkäänlaisia taloudellisia velvoitteita kyseistä firmaa kohtaan. Ja melkeimpä voisin väittää että olet ajanut peroksiidis hiekkalaatikolla en tiedä mutta äkkiä vois kuvitella

        Ei sulla taida olla oikeasti tästä alasta paljoakaan tietoa,vähän kun rivien välistä lukee? Miten se palkka muka tippuu jos ajaa lateksia välillä??? Ei mulla ainakaan kahdessa isossa säiliöfirmassa.Kun aikoinaan Metsä Rauman pap.tehdas käynnistettiin vein ensimmäisen peroksidi kuorman sinne kuivaan säiliöön! Vahvasti uskon että olit sillon ojan reunalla,räkä poskella vilkuttamassa ohi ajaneille isoille autoille?


      • olla
        chef kirjoitti:

        Kaikkein hulluinta rmk:n kannalta se,että laukaalta tulevat ajot ovat balticin keikkoja.(mäntyöljyt lipeät)
        On siinä välistä vetäjiä

        Että ketonen ei saa omalla nimellään mitään ajoja ja sen takia torpparina? Kirjottaako täällä muuten joku joka oikeasti tietää laukaan asioista vai onko kaikki kirjoittajat vaan meitä kateellisia haanpääläisiä???


      • maksajana
        olla kirjoitti:

        Että ketonen ei saa omalla nimellään mitään ajoja ja sen takia torpparina? Kirjottaako täällä muuten joku joka oikeasti tietää laukaan asioista vai onko kaikki kirjoittajat vaan meitä kateellisia haanpääläisiä???

        tämä Laukaan rahtiautot on oikea luikki, saati sitten alihankkijan tulot, ei siinä tarvi paljon ihmetellä jos joutuu hommaan omia kuormia !


      • teidän isi
        maksajana kirjoitti:

        tämä Laukaan rahtiautot on oikea luikki, saati sitten alihankkijan tulot, ei siinä tarvi paljon ihmetellä jos joutuu hommaan omia kuormia !

        Meidän äitipä ei anna teidän isille!


      • väitteesi
        maksajana kirjoitti:

        tämä Laukaan rahtiautot on oikea luikki, saati sitten alihankkijan tulot, ei siinä tarvi paljon ihmetellä jos joutuu hommaan omia kuormia !

        Itse olen kuullut varsin päinvastaisesta toiminnasta, mutta parempaa tietoa ei tosin ole, että kerppopa sinä kun kerran tietoa tuntuu olevan. Toisaalta ymmärrän kommentin sillä onhan ralliautojen kalusto paljon näyttävämpää kuin haanpään että kyllä kateuteen on syytäkin.


      • EX Hauki
        väitteesi kirjoitti:

        Itse olen kuullut varsin päinvastaisesta toiminnasta, mutta parempaa tietoa ei tosin ole, että kerppopa sinä kun kerran tietoa tuntuu olevan. Toisaalta ymmärrän kommentin sillä onhan ralliautojen kalusto paljon näyttävämpää kuin haanpään että kyllä kateuteen on syytäkin.

        Lapsellista jauhamista tuo kyllä meillä on paremman näkönen kalusto ku h-päällä!!! Voi ristus sentään! minä ainakin kävin töissä, että tulis hyvä tili/ajallaan. Autot sai viedä pajalle jos vikaa tuli,se riitti kuskille.Mutta kyllä aika monelle kuskille avautuu joskus:olenko minä täällä räntäsateessa tuon kiiltävän pytyn huumassa vai rahan? minulle onneks tämä tapahtui aika nopeaa,nallet sai lentää kojelaudan päältä! tv:tuotannollisista ja taloudellisista syistä irtisanottu ex H-pääläinen


      • kuljettaja73
        on sanonut kirjoitti:

        Että kiiltävä pytty olisi yhtä kuin kiinteä tuntipalkka? Mietippä paljonko tienaisit jos tekisit ne 50-70 tuntia kuukaudessa enemmän. Kirkaspyttyisillä onnistuu sekin

        herää!!! jos tehdään sallitut 160h 4 viikkoon laillisesti niin miten voit vielä ajaa siihen päälle ne ilmoittamasi tunnit.otetaan esimerrki että ajan ne 160h ja saan palkkaa vaikka 2000e on toden näköissä että joudut 2000e ajaamaankin ne ilmoittamasi 50-70 tuntia lisää eli tuntimääräsi on reilusti yli 200h. Miti sitä että jääkö sinulle sitten vapaa aikaa ollenkaan kun teet noin paljon töisä???


      • ja rahaa tulee
        kuljettaja73 kirjoitti:

        herää!!! jos tehdään sallitut 160h 4 viikkoon laillisesti niin miten voit vielä ajaa siihen päälle ne ilmoittamasi tunnit.otetaan esimerrki että ajan ne 160h ja saan palkkaa vaikka 2000e on toden näköissä että joudut 2000e ajaamaankin ne ilmoittamasi 50-70 tuntia lisää eli tuntimääräsi on reilusti yli 200h. Miti sitä että jääkö sinulle sitten vapaa aikaa ollenkaan kun teet noin paljon töisä???

        Ne tunnit pystyy ihan yhtäläillä ajamaan ku ne 160 ensmäistäkin, ratista kääntämällä ja polkimia painaen. Ja mitä tulee rahaan nii aika säälittävää jos sun täytyy tyytyä 2000€/160h. Ja mietipä kuinka vähän esim 200 tuntiaon sehä on 50 tuntia viikossa määrä joka on mahdollista tehdä 3ssa vuorokaudessa. Ja mitä tulee vapaisiin nii kyl mä saan ainaki olla iha tarpeex vapaalla ja ssilti saan sen reilu 200h/kk ja huomioi tämä ASIANMUKAISEN korvauksen siitä


      • Pakkokeinoin
        ainakin kirjoitti:

        Laukaan ajoja ajavan ja kirjottavan rahtikirjoihin laukaan lisäksi rmk

        Rupesivat heti polkeen taksoja kun ajot tuli jakoon,siitä syystä rmk kirjoitetaan sinne pienellä! Ahneella on paskanen loppu!


      • Nimetön
        ja rahaa tulee kirjoitti:

        Ne tunnit pystyy ihan yhtäläillä ajamaan ku ne 160 ensmäistäkin, ratista kääntämällä ja polkimia painaen. Ja mitä tulee rahaan nii aika säälittävää jos sun täytyy tyytyä 2000€/160h. Ja mietipä kuinka vähän esim 200 tuntiaon sehä on 50 tuntia viikossa määrä joka on mahdollista tehdä 3ssa vuorokaudessa. Ja mitä tulee vapaisiin nii kyl mä saan ainaki olla iha tarpeex vapaalla ja ssilti saan sen reilu 200h/kk ja huomioi tämä ASIANMUKAISEN korvauksen siitä

        Joopa joo. Miten voit laillisesti ajaa 3 vrk 50h???? 3x15h=45h tauot päälle. Ja se 2000e olikin vain esimerkki. Jos osaat lukea....En todellakaan ole niin hölmö että täällä huutelisin palkkojani julkisesti


      • soveltamisella
        Nimetön kirjoitti:

        Joopa joo. Miten voit laillisesti ajaa 3 vrk 50h???? 3x15h=45h tauot päälle. Ja se 2000e olikin vain esimerkki. Jos osaat lukea....En todellakaan ole niin hölmö että täällä huutelisin palkkojani julkisesti

        Saa ihmeitä aikaan työaikalakiakin ajatellen, tosin tämä 50h/3 vrk oli vaan esimerkki. Mutta myöntää täytyy silti että todella kaipaan aikaa ennen ajo ja lepoaikalakia kun töitä todella sai tehdä


      • Nuoriako?
        ja rahaa tulee kirjoitti:

        Ne tunnit pystyy ihan yhtäläillä ajamaan ku ne 160 ensmäistäkin, ratista kääntämällä ja polkimia painaen. Ja mitä tulee rahaan nii aika säälittävää jos sun täytyy tyytyä 2000€/160h. Ja mietipä kuinka vähän esim 200 tuntiaon sehä on 50 tuntia viikossa määrä joka on mahdollista tehdä 3ssa vuorokaudessa. Ja mitä tulee vapaisiin nii kyl mä saan ainaki olla iha tarpeex vapaalla ja ssilti saan sen reilu 200h/kk ja huomioi tämä ASIANMUKAISEN korvauksen siitä

        Mulla on palkka kohdallaan! 20 maksettua päivää kuukaudessa ansiosidonnaista päivärahaa,1450 ekeä käteen asuntolaina vakuutuksesta 250ekeä kuussa! ansiosidonnainen laskettu ddr;n laillisesti ajetuista palkasta. Kyllä paljon pitää maksaa että lähen ajaan jollekkin karjapuskuri isännälle 200h/kk (ajakaa IHAN rauhassa!)


      • Kuljetta-73
        Nuoriako? kirjoitti:

        Mulla on palkka kohdallaan! 20 maksettua päivää kuukaudessa ansiosidonnaista päivärahaa,1450 ekeä käteen asuntolaina vakuutuksesta 250ekeä kuussa! ansiosidonnainen laskettu ddr;n laillisesti ajetuista palkasta. Kyllä paljon pitää maksaa että lähen ajaan jollekkin karjapuskuri isännälle 200h/kk (ajakaa IHAN rauhassa!)

        Joo olet ihan oikessa. Eivät taida osata laskea kaikkia asioita yhteen kun retostelevat yli 200h/kk. Ajatvat silmät ristissä 24h kiekkoja ja sit ihmetellään kun kalusto ei pysy ojien välissä.


      • kuka
        Nuoriako? kirjoitti:

        Mulla on palkka kohdallaan! 20 maksettua päivää kuukaudessa ansiosidonnaista päivärahaa,1450 ekeä käteen asuntolaina vakuutuksesta 250ekeä kuussa! ansiosidonnainen laskettu ddr;n laillisesti ajetuista palkasta. Kyllä paljon pitää maksaa että lähen ajaan jollekkin karjapuskuri isännälle 200h/kk (ajakaa IHAN rauhassa!)

        Puhu nuorista? Kovin nuoret ei muista aikaa ennen tätä nykystä työaikalkia ja moni nuori varmasti haluis tehdä enemmän mutta kun ei anneta. Sitten toinen asia, karjapuskuri nokallakin on mahdollistsa saada tessin mukane ja parempi palkka, mutta ettehän te tasakattosella ajavat sitä halua ymmärtää, ootte vaa nii olevinanne ku luulette tienaavanne hyvin. Mutta älkää surko kyllä meitä löytyy vielä paljon jotka jaksavat ja haluavat ajaa sen 200 ja ylikin tuntia kuussa, että hoitakaa te vaan ne lateksin harjaamiset sun muut paskahommat tissiposkisilla työajoillanne ja koirankopeillanne, niin me miehet ajellaan kirkkaat aineey karjapuskurit ja pytyt kiiltäen ylettymättä hytin kattoon kuskinpenkillä istuen ja saadaan siitä vielä korvauskin minkä rinnalla tessin palkka on viikkoraha


      • löytyy??
        kuka kirjoitti:

        Puhu nuorista? Kovin nuoret ei muista aikaa ennen tätä nykystä työaikalkia ja moni nuori varmasti haluis tehdä enemmän mutta kun ei anneta. Sitten toinen asia, karjapuskuri nokallakin on mahdollistsa saada tessin mukane ja parempi palkka, mutta ettehän te tasakattosella ajavat sitä halua ymmärtää, ootte vaa nii olevinanne ku luulette tienaavanne hyvin. Mutta älkää surko kyllä meitä löytyy vielä paljon jotka jaksavat ja haluavat ajaa sen 200 ja ylikin tuntia kuussa, että hoitakaa te vaan ne lateksin harjaamiset sun muut paskahommat tissiposkisilla työajoillanne ja koirankopeillanne, niin me miehet ajellaan kirkkaat aineey karjapuskurit ja pytyt kiiltäen ylettymättä hytin kattoon kuskinpenkillä istuen ja saadaan siitä vielä korvauskin minkä rinnalla tessin palkka on viikkoraha

        Missäs tommonen firma on missä TES palkka on viikkorahan arvonen? Ei ainakaan suomessa!


      • Autoos?
        kuka kirjoitti:

        Puhu nuorista? Kovin nuoret ei muista aikaa ennen tätä nykystä työaikalkia ja moni nuori varmasti haluis tehdä enemmän mutta kun ei anneta. Sitten toinen asia, karjapuskuri nokallakin on mahdollistsa saada tessin mukane ja parempi palkka, mutta ettehän te tasakattosella ajavat sitä halua ymmärtää, ootte vaa nii olevinanne ku luulette tienaavanne hyvin. Mutta älkää surko kyllä meitä löytyy vielä paljon jotka jaksavat ja haluavat ajaa sen 200 ja ylikin tuntia kuussa, että hoitakaa te vaan ne lateksin harjaamiset sun muut paskahommat tissiposkisilla työajoillanne ja koirankopeillanne, niin me miehet ajellaan kirkkaat aineey karjapuskurit ja pytyt kiiltäen ylettymättä hytin kattoon kuskinpenkillä istuen ja saadaan siitä vielä korvauskin minkä rinnalla tessin palkka on viikkoraha

        NIIN NIIN! mutta on onko sulla sosiaalinen elämä jotenkin köyhää kun haluat siellä tien päällä viettää aikaa!? Saman rahan sais normaali tunneilla? Se tes on vähimmäis palkka!! Jos mulla lukee tililapussa 16.00euroa keskitunti ansio,niin kyllä sillä muutakin tehdään ku persettä pyyhitään? Se korkea hytti on muuten Vanha keksintö kuorma-auto puolella! On niitä kyllästymiseen asti tuijoteltu.(hyvä kun muistutit,pitääkin sopia 2 viikon pekkas lomat pomon kanssa!)


      • nyt tajua?
        Autoos? kirjoitti:

        NIIN NIIN! mutta on onko sulla sosiaalinen elämä jotenkin köyhää kun haluat siellä tien päällä viettää aikaa!? Saman rahan sais normaali tunneilla? Se tes on vähimmäis palkka!! Jos mulla lukee tililapussa 16.00euroa keskitunti ansio,niin kyllä sillä muutakin tehdään ku persettä pyyhitään? Se korkea hytti on muuten Vanha keksintö kuorma-auto puolella! On niitä kyllästymiseen asti tuijoteltu.(hyvä kun muistutit,pitääkin sopia 2 viikon pekkas lomat pomon kanssa!)

        Jos saa palkaksi X määrän rahaa ns normaalitunneilla niin samalla/paremmalla palkalla saa luonnollisesti enemmän kun tekee enemmän töitä mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Jos satun vaikka pitämään tästä työstä niin miksi en sitä tekisi kun sitä kerran on ja siitä saa kunnon korvauksen kysympä vaan ja niinkuin sanoin 200h/kk töitä niin vapaa-aikaa jää kyllä vielä aika tavalla, enkai nytkään kirjottas jos ei vapaa aikaa olisi. Ja mitä korkeaan hyttiin tulee niin onhan se vanha keksintö mutta eipä silti kaikki pääse siitä nauttimaan vaikka kuin kumartais tessiä ja akteeta


      • Entä sinun?
        nyt tajua? kirjoitti:

        Jos saa palkaksi X määrän rahaa ns normaalitunneilla niin samalla/paremmalla palkalla saa luonnollisesti enemmän kun tekee enemmän töitä mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Jos satun vaikka pitämään tästä työstä niin miksi en sitä tekisi kun sitä kerran on ja siitä saa kunnon korvauksen kysympä vaan ja niinkuin sanoin 200h/kk töitä niin vapaa-aikaa jää kyllä vielä aika tavalla, enkai nytkään kirjottas jos ei vapaa aikaa olisi. Ja mitä korkeaan hyttiin tulee niin onhan se vanha keksintö mutta eipä silti kaikki pääse siitä nauttimaan vaikka kuin kumartais tessiä ja akteeta

        No kauan tälläkin alalla ajaneena,pystyn lukemaan rivien välistä että nuoruuden innolla siellä "vielä" päästellään! Onhan noista kiiltävistä pytyistä se hyöty ollut kun baariin kävelee voi tukkaansa peilailla parinkymmenen metrin ajan! Mutta sitten kun töitä ruvettiin tekeen,ne ei ollut kuin haittana. Katsos kun on muitakin kirkkaita aineita peroksidin lisäksi!Ja ne muut aineet saattoi jättää ikävän näköisiä,pysyviä jälkiä! (Työn antajaskin siinä kusessa on loppu vuodesta kun tuommoisia tunteja ajeluttaa?)vai tajuakko??


      • tiedän
        väitteesi kirjoitti:

        Itse olen kuullut varsin päinvastaisesta toiminnasta, mutta parempaa tietoa ei tosin ole, että kerppopa sinä kun kerran tietoa tuntuu olevan. Toisaalta ymmärrän kommentin sillä onhan ralliautojen kalusto paljon näyttävämpää kuin haanpään että kyllä kateuteen on syytäkin.

        että kaikki alle tessin eli mitään ei makseta niin kuin pitäisi. Haanpää on maksanut kuskille mitä kuskille kuuluu eikä ole niinkuin tämä kyseisen firman että kuskista pitää löytyä talkoo henkisyyttä isäntää kohtaan.


      • säkin
        tiedän kirjoitti:

        että kaikki alle tessin eli mitään ei makseta niin kuin pitäisi. Haanpää on maksanut kuskille mitä kuskille kuuluu eikä ole niinkuin tämä kyseisen firman että kuskista pitää löytyä talkoo henkisyyttä isäntää kohtaan.

        Todella tiedät, oot varmasti vaa kade kun Laukaalla sattuu oleen muutamassa autossa 4 pitkää korkeen hytin katolla ja ite kihnutat jollai tasakattosella nelikakskymppisellä. Vähemmästäkin alkaa vituttaan lateksipytyn harjaaminen


      • Rakraiveri
        säkin kirjoitti:

        Todella tiedät, oot varmasti vaa kade kun Laukaalla sattuu oleen muutamassa autossa 4 pitkää korkeen hytin katolla ja ite kihnutat jollai tasakattosella nelikakskymppisellä. Vähemmästäkin alkaa vituttaan lateksipytyn harjaaminen

        Kyllä tietysti kuskin selkänahasta saa monekki valopatterit katolle,pekkasista ku luopuis niin sais karjapuskurin,pyhäkorvauksista vois saada xl hytin/tv:n,mikrot ja vielä kehut:Sua parempaa kuskia saa kyllä oiken ehtimällä ehtiä?


      • että,
        Rakraiveri kirjoitti:

        Kyllä tietysti kuskin selkänahasta saa monekki valopatterit katolle,pekkasista ku luopuis niin sais karjapuskurin,pyhäkorvauksista vois saada xl hytin/tv:n,mikrot ja vielä kehut:Sua parempaa kuskia saa kyllä oiken ehtimällä ehtiä?

        Mun palkasta oli otettu rahaa tälläsiin hienouksiin? En, kyllä ne kuuluu meidän talossa etuihin ihan täyden palkan lisäksi. Eikä muuten tarvi harjata lateksia. Laukaan toiminnasta en tiedä, kirjoitin vaa oma kohtaiset kokemukset ja että sielläkin näkyy autoihin olevan satsattu päinvastoin kuin hpäällä


      • Rakraiveri
        että, kirjoitti:

        Mun palkasta oli otettu rahaa tälläsiin hienouksiin? En, kyllä ne kuuluu meidän talossa etuihin ihan täyden palkan lisäksi. Eikä muuten tarvi harjata lateksia. Laukaan toiminnasta en tiedä, kirjoitin vaa oma kohtaiset kokemukset ja että sielläkin näkyy autoihin olevan satsattu päinvastoin kuin hpäällä

        Mikä pippelin jatke nuo neljä lisävaloa korkea hytti sulle oiken on? Lateksin ajoista vielä sentään saa jonkunlaisen rahdinkin! Ei ole kaiken maailman halparahdit sinne vielä ehtineet? Mukavempi se on ajaa vaikka Tanskaan lateksi kuorma kuin tuossa samaa Rauman väliä kelkkoa peroksidia! BOORING!!..haukotus! tv:korkea hyttisen auton kuski.


      • ikke på dig...
        Rakraiveri kirjoitti:

        Mikä pippelin jatke nuo neljä lisävaloa korkea hytti sulle oiken on? Lateksin ajoista vielä sentään saa jonkunlaisen rahdinkin! Ei ole kaiken maailman halparahdit sinne vielä ehtineet? Mukavempi se on ajaa vaikka Tanskaan lateksi kuorma kuin tuossa samaa Rauman väliä kelkkoa peroksidia! BOORING!!..haukotus! tv:korkea hyttisen auton kuski.

        Hold kæft du kører ikke til Danmark, du kan ikke snakke dansk, selv om du tror det! O.k. , du kan hvis du er beruset, måske...


      • Mita sina sanoa
        ikke på dig... kirjoitti:

        Hold kæft du kører ikke til Danmark, du kan ikke snakke dansk, selv om du tror det! O.k. , du kan hvis du er beruset, måske...

        Ruotsia osaan mutta tanskan kieltä en vaivaudu opetteleen! Pistä sinäkin se sanakirja jo kiinni,menee koko päivä kun sieltä haet niitä oikeita sanoja? Ei ole pakko osata sen maan kieltä mihin ajaa,mutta sitähän ei tiedä kun ajaa oulu-kaukopää väliä? vp:tä Kuuldes häiresignaali minge kogunemiskohta! Näin helppoa on netissä osata monta kieltä? (Minkä takia en muka aja tanskaan,en ole ensimmäinen suomalainen siellä?)


      • uusii
        että, kirjoitti:

        Mun palkasta oli otettu rahaa tälläsiin hienouksiin? En, kyllä ne kuuluu meidän talossa etuihin ihan täyden palkan lisäksi. Eikä muuten tarvi harjata lateksia. Laukaan toiminnasta en tiedä, kirjoitin vaa oma kohtaiset kokemukset ja että sielläkin näkyy autoihin olevan satsattu päinvastoin kuin hpäällä

        Kyllä Hampille uutta vehjettä on tullu, uusia R:läisiä en tiä montako mut siistejä on ku sika pienenä


      • rekka-73
        uusii kirjoitti:

        Kyllä Hampille uutta vehjettä on tullu, uusia R:läisiä en tiä montako mut siistejä on ku sika pienenä

        Joo toi pitää paikkansa......


      • tietää
        säkin kirjoitti:

        Todella tiedät, oot varmasti vaa kade kun Laukaalla sattuu oleen muutamassa autossa 4 pitkää korkeen hytin katolla ja ite kihnutat jollai tasakattosella nelikakskymppisellä. Vähemmästäkin alkaa vituttaan lateksipytyn harjaaminen

        hyvinkin tarkkaan mitä maksetaan ja mitä ei !Onhan ne autot hienoja, korkeita, kiiltäviä mutta ennemmin minä lähtisin harjaan sitä lateksia kuin tekisin töitä huonolla km:hinnalla !


      • tiedät
        tietää kirjoitti:

        hyvinkin tarkkaan mitä maksetaan ja mitä ei !Onhan ne autot hienoja, korkeita, kiiltäviä mutta ennemmin minä lähtisin harjaan sitä lateksia kuin tekisin töitä huonolla km:hinnalla !

        Tarkkaan hinnat jos kerran et kerran ole koko virman palkkalistoilla??? Löytyykö numeroita? Voinhan minäkin sanoo täällä vaikka että haanpäällä on huono palkka asiasta mitään tietämättä


      • Viikatemies
        tiedät kirjoitti:

        Tarkkaan hinnat jos kerran et kerran ole koko virman palkkalistoilla??? Löytyykö numeroita? Voinhan minäkin sanoo täällä vaikka että haanpäällä on huono palkka asiasta mitään tietämättä

        No jos hp:llä maksetaan jopa 200% tunnit mukisematta tasan tarkkaan tehdystä tuntimäärästä.niin onhan se idiootinkin arvailulla selvää että muutkin lisät tulee niin kuin kuuluu? Minullakin on tililaput siitä todisteena,siellä on niitä numeroita johon ei VALITETTAVASTI moni kiiltävä pyttysen muu omistaja pysty! (kavereita töissä myös näillä uusilla yrittäjillä,muutama vaihtanut parin kuukauden jälkeen JO työnantajaa elikkä hienoja työpaikkoja?) Ja myös tärkeä homma,ei työn antaja marise vaikka kuinka ajelet prosentti tunneilla 80km/h,pienemmissä taloissa pitää ajaa läpitunti palkallakin lätkä pohjassa jotta ei sais haukkuja!!!!


      • jeesustelu
        Viikatemies kirjoitti:

        No jos hp:llä maksetaan jopa 200% tunnit mukisematta tasan tarkkaan tehdystä tuntimäärästä.niin onhan se idiootinkin arvailulla selvää että muutkin lisät tulee niin kuin kuuluu? Minullakin on tililaput siitä todisteena,siellä on niitä numeroita johon ei VALITETTAVASTI moni kiiltävä pyttysen muu omistaja pysty! (kavereita töissä myös näillä uusilla yrittäjillä,muutama vaihtanut parin kuukauden jälkeen JO työnantajaa elikkä hienoja työpaikkoja?) Ja myös tärkeä homma,ei työn antaja marise vaikka kuinka ajelet prosentti tunneilla 80km/h,pienemmissä taloissa pitää ajaa läpitunti palkallakin lätkä pohjassa jotta ei sais haukkuja!!!!

        Menee aina vaa pidemmälle, eikä nää ison talon miehet tajua vieläkään että pienessäkin talossa on mahdollista saada 200% jne. Ja mitä tulee 80 ajamiseen nii kirjotapa nimiä tauluun missä siitä haukutaan


      • kuljettaja73
        jeesustelu kirjoitti:

        Menee aina vaa pidemmälle, eikä nää ison talon miehet tajua vieläkään että pienessäkin talossa on mahdollista saada 200% jne. Ja mitä tulee 80 ajamiseen nii kirjotapa nimiä tauluun missä siitä haukutaan

        Kerro joku talo kuka maksaa 200% tunteja ilman mukinoita kun kerran osaat sanoa noin


      • Viikate?
        jeesustelu kirjoitti:

        Menee aina vaa pidemmälle, eikä nää ison talon miehet tajua vieläkään että pienessäkin talossa on mahdollista saada 200% jne. Ja mitä tulee 80 ajamiseen nii kirjotapa nimiä tauluun missä siitä haukutaan

        Esimerkiksi siellä takana olevissa rekoissa! (kuullu joskus lälläristä napinaa) Mutta tuntityö niin mihin kiire?? Kerkiääkö siinä ajaa ylimääräisen reissun viikossa kun päästelee rajoitinta vasten??? Tohdin sanoa että kemikaali puolella ei montaa sormea tarvitse laskea ENÄÄN,tietääkseen moniko maksaa lisät, pekkaset jne. siinä faktaa sun 200% haaveille! (ne on tarkottaneet että mahdollista ajaa jopa 200tuntia tilijaksoon...voi ristus ja pyhä yksinkertaisuus!!)


      • meissä
        tiedät kirjoitti:

        Tarkkaan hinnat jos kerran et kerran ole koko virman palkkalistoilla??? Löytyykö numeroita? Voinhan minäkin sanoo täällä vaikka että haanpäällä on huono palkka asiasta mitään tietämättä

        ero onkin minä tiedän sinä et! Ei taida nämä palkkaasiat olla mitään valtakunnan salaisuuksia. Niin se vaan on kylmä totuus että HAANPÄÄ on tässäkin tapauksessa parempi palkanmaksaja!!


      • ...
        kuka kirjoitti:

        Puhu nuorista? Kovin nuoret ei muista aikaa ennen tätä nykystä työaikalkia ja moni nuori varmasti haluis tehdä enemmän mutta kun ei anneta. Sitten toinen asia, karjapuskuri nokallakin on mahdollistsa saada tessin mukane ja parempi palkka, mutta ettehän te tasakattosella ajavat sitä halua ymmärtää, ootte vaa nii olevinanne ku luulette tienaavanne hyvin. Mutta älkää surko kyllä meitä löytyy vielä paljon jotka jaksavat ja haluavat ajaa sen 200 ja ylikin tuntia kuussa, että hoitakaa te vaan ne lateksin harjaamiset sun muut paskahommat tissiposkisilla työajoillanne ja koirankopeillanne, niin me miehet ajellaan kirkkaat aineey karjapuskurit ja pytyt kiiltäen ylettymättä hytin kattoon kuskinpenkillä istuen ja saadaan siitä vielä korvauskin minkä rinnalla tessin palkka on viikkoraha

        vittu mikä urpo olet..


      • justiisa juu
        meissä kirjoitti:

        ero onkin minä tiedän sinä et! Ei taida nämä palkkaasiat olla mitään valtakunnan salaisuuksia. Niin se vaan on kylmä totuus että HAANPÄÄ on tässäkin tapauksessa parempi palkanmaksaja!!

        pari hiihtäjjää ylimielisellä asenteella kävi henkseleitä asiakkaiden luona paukuttelemassa ni johan alko alamäki eikä taida loppua se syöksy....


      • tiellä 42 vuotta
        justiisa juu kirjoitti:

        pari hiihtäjjää ylimielisellä asenteella kävi henkseleitä asiakkaiden luona paukuttelemassa ni johan alko alamäki eikä taida loppua se syöksy....

        ainakin yks on varmaa kaikilla on mustat ja pyöreet alla, ja palkat saa sopimalla, kukin erikseen, jos olet renki niin mitä valitat, itsepä olet ammatin valinnut.
        ei taida olla kutsumusammatti, kun narisuttaa, siksi toiseksi rahaa on se pienempikin palkka, ja kun sinivalkoinen pysäyttää ja tarkistaa tulot niin pääsee vähemmällä joskus.
        paitsi ruottissa ja venemaalla.


    • 4gh6jk

      Voi v***u mitä idiootteja. Toisinaan hävettää kuulua porukkaan nimeltä "rekkamies" :(

      • RahtiMane

        Mikä hätänä?


    • carlos sian karva

      vitun pullo harjat miehet ajaa harjaterästä!!! palkka pvä on kerran kuussa ja isännän muija kysyy pullaa vai pillua ja tiijätte kumman valitsen. K
      uljettaja-73 muistatko herkän hetkemme hirvaskangasalan rekkaaakkosilla. hetken luulin tulleeni sokeaksi kun oli niin harmaata

    • Kkjjdd
      • mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

        Laukaan saksalaisen tytäryhtiön auto..


      • Hhhhhhhhhh
        mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Laukaan saksalaisen tytäryhtiön auto..

        Eli on siis Haanpaan omistuksessa?


      • kusti polkee hintoja
        Hhhhhhhhhh kirjoitti:

        Eli on siis Haanpaan omistuksessa?

        ei muutaku uutta firmaa pystyyn ja polkeen hintoja.


    • Anonyymi

      Mihinkä tuo Rahtiautojen taru lopahti? Tais ihan menestyvä putiikki olla kuitennii?

      • Anonyymi

        Rahtiautoihin ei saa asentaa michelinin ukkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahtiautoihin ei saa asentaa michelinin ukkoja.

        Se on toki hyvä syy lopettaa toiminta. Ei varmaan saanut autojakaan pitää viikonloppuna kotona? Entä vapaapäivänä, ajoiko joku muu ajokkiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on toki hyvä syy lopettaa toiminta. Ei varmaan saanut autojakaan pitää viikonloppuna kotona? Entä vapaapäivänä, ajoiko joku muu ajokkiasi?

        Miksi Laukaan rahtiautoissa on alkolukot?


    • Anonyymi

      Myös Konginkankaan turma, korona, ilmastonmuutos, Ukraina sekä korkea bensiinin hinta saattoivat myötävaikuttaa lopetuspäätökseen. Kaikkeen muuhunhan ne jo vaikuttavatkin. Olikohan muuten VJ-Works, Marecap Trans tai Suomen Vetoautopalvelu koskaan Laukaan torpparina?

    • Anonyymi

      Laukaalaiset ovat mulkkuja muutenkin joten ei siellä mitään töitäkään tarvita.

    • Anonyymi

      Jännä että Rahtiautot ja Haanpaa menivät nurin mutta Cemt-Transilla litku liikkuu yhä. Kaksi ensimmäistä jätti jonkun protestinkin kolmannesta. Ehkäpä Kokemäellä vaan hinnoitellaan paremmin 😎

    • Anonyymi

      LERVO havaittu irvokas lervovirne pärställään Peijolankosken sellillä pystykahveella. "Työmiehenviivaa" eli ajovakoa oli sen kuus tuumaa ollut esillä kun tää härski ajukonnanpökäle oli nojaillut tiskiin ja puhellut kassaneidille hävyttömyyksiä, kunnes kuin salama kirkkaalta taivaalta pärskäytti LERVO, tuo rahtimulli jumalan armosta, aimo kasan tuhtia paskaa kolitsihousujensa syövereihin. Oli siinä pojaat jumalavit kassalikalla hymyssä pitelemistä, Lervolla ei irve naamalla värähtänytkään. Vitos pöydän kantiksilta, paikallisen KTK:n puikottajilta, kuului kuulemma "saatanan perkkelen helevetti!, paskahan se on joka täällä haisee!" Lervo vaan tuhisi ja ryysti pikimustaa sumppikuraa ja päästi vielä tuhnun, roiskeiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe