Moikka!
Sellasta aloin vaan kyselee, että voiko marsuille antaa näin kesäisin koivun tai pajun oksia jyrsittäväksi? Haittaako niissä olevat lehdet? Tai pitääkö niitä oksia jotenki "kuoria"? Mistää autotien vierestä en ajatellu oksia riipiä vaan jostai metsästä :)
Aurinkoista kesää kaikille marsun omistajille!
Koivun- ja pajunoksia marsulle?
13
6454
Vastaukset
- ...
ihan lehtineen:)Kannattaa kuitenkin huuhdella kuumalla vedellä ne ennenkuin antaa marsuille.
- ...
oksia ei tarvitse kuoria ym.
- RölliKaustinen
... kirjoitti:
oksia ei tarvitse kuoria ym.
Kiitos tiedosta!
Käynkin siis heti tänään hakemassa tytöille purtavaa.
- maassukka
molemmat puut sopivat nasuille oikein hyvin, ihan sellaisenaan (huuhtelu on kyl hyvä)
Ja pajuhan on oikein lääke marsuille, se muuttuu elimistössä "antibiootiksi" eli oikein suotava jyrsittävä.- korjaus
Paju sisältää siis salisiinia, joka muuttuu elimistössä aspiriiniksi, ei antibiootiksi. Eikä se ole kovin hyvä juttu, pajua voi antaa, mutta kohtuudella.
- oksanen.t
marsut pitävät myös lehdistä...
sen kus keräät paljon oksia ja annat ne sellaisenaan,ei tarvi oksia kuoria,eikä lehtiä poistaa... - Lännentyttö
...mutta pesisin ne ensin. Kerran on tullut annettua kun en ole pessyt, oksasta tuli hämähäkki. Aina ennekuin annan oksat, pesen ne kuumalla vedellä. Otan aina lehdet pois.
- pikkukaktus
Kyllä voi antaa! itsekin annan, ja se on oikein hyvää tekemistä marsuille ja vahvistaa niiden hampaita, ja myös auttaa, ettei marsun hampaat kasva liian pitkiksi.
- jamelia007
kyl saa antaa koivun ja pajun oksia..nii kunhan ne ei oo otettu mistään ajotien vierestä.. laita ne oksat likomaan kuumaan veteen..nii se puhdistaa siit ne önkimönkijäiset..koivun oksia oon antanu omalle marsulle ainaki nii et on lehtiä..ja on poika tykänny.. :)
- Marsun omistaja
Mun marsu tykkää hirveesti pajun kuoresta! Oon leikannu sille pajunkuori palasia ja annan niitä temppujen palkintoina/ihan muuten vaan.
- Varmuuden.vuoksi
Saako ne esimerkiksi koivun oksat olla leikattuja suoraan puusta vai onko se eri jos on metsästä ite tippuneita
- Marsujenystävä
Saako marsuille antaa koivun oksata lehtineen?
- kyllävainsaa
Saa kunhan niitä ei kerää tien vieressä olevasta koivusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408