Koivun- ja pajunoksia marsulle?

RölliKaustinen

Moikka!

Sellasta aloin vaan kyselee, että voiko marsuille antaa näin kesäisin koivun tai pajun oksia jyrsittäväksi? Haittaako niissä olevat lehdet? Tai pitääkö niitä oksia jotenki "kuoria"? Mistää autotien vierestä en ajatellu oksia riipiä vaan jostai metsästä :)
Aurinkoista kesää kaikille marsun omistajille!

13

7864

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

ihan lehtineen:)Kannattaa kuitenkin huuhdella kuumalla vedellä ne ennenkuin antaa marsuille.

• ...

oksia ei tarvitse kuoria ym.

• RölliKaustinen
        ... kirjoitti:

oksia ei tarvitse kuoria ym.

Kiitos tiedosta!

Käynkin siis heti tänään hakemassa tytöille purtavaa.

• maassukka

molemmat puut sopivat nasuille oikein hyvin, ihan sellaisenaan (huuhtelu on kyl hyvä)
      Ja pajuhan on oikein lääke marsuille, se muuttuu elimistössä "antibiootiksi" eli oikein suotava jyrsittävä.

• korjaus

Paju sisältää siis salisiinia, joka muuttuu elimistössä aspiriiniksi, ei antibiootiksi. Eikä se ole kovin hyvä juttu, pajua voi antaa, mutta kohtuudella.

• oksanen.t

marsut pitävät myös lehdistä...
      sen kus keräät paljon oksia ja annat ne sellaisenaan,ei tarvi oksia kuoria,eikä lehtiä poistaa...

• Lännentyttö

...mutta pesisin ne ensin. Kerran on tullut annettua kun en ole pessyt, oksasta tuli hämähäkki. Aina ennekuin annan oksat, pesen ne kuumalla vedellä. Otan aina lehdet pois.

• pikkukaktus

Kyllä voi antaa! itsekin annan, ja se on oikein hyvää tekemistä marsuille ja vahvistaa niiden hampaita, ja myös auttaa, ettei marsun hampaat kasva liian pitkiksi.

• jamelia007

kyl saa antaa koivun ja pajun oksia..nii kunhan ne ei oo otettu mistään ajotien vierestä.. laita ne oksat likomaan kuumaan veteen..nii se puhdistaa siit ne önkimönkijäiset..koivun oksia oon antanu omalle marsulle ainaki nii et on lehtiä..ja on poika tykänny.. :)

• Marsun omistaja

Mun marsu tykkää hirveesti pajun kuoresta! Oon leikannu sille pajunkuori palasia ja annan niitä temppujen palkintoina/ihan muuten vaan.

• Varmuuden.vuoksi

Saako ne esimerkiksi koivun oksat olla leikattuja suoraan puusta vai onko se eri jos on metsästä ite tippuneita

• Marsujenystävä

Saako marsuille antaa koivun oksata lehtineen?

• kyllävainsaa

Saa kunhan niitä ei kerää tien vieressä olevasta koivusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      165
      1424
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      705
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      87
      667
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      558
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      516
    6. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      506
    7. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      480
    8. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      112
      473
    9. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      463
    10. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      46
      450
    Aihe