Onko romaneilla yleisesti katsoen jonkinlainen bakteerikammo, kun ainakin tässä taloyhtiössä on päivittäinen siivous/desinfionti/tuuletus käynnissä..? Omat huoneistot laitetaan kiiltämään, mutta yleiset tilat sitten jätetään rempalleen, roskapussit milloin pihamaalla, milloin roskiksen vieressä...Jätetään kuin paskat perseestä muiden huoleksi! Eikö tätä romanien siivousintoa voisi hyödyntää, että romanit hankkiutuisivat vaikka siivoustöihin, kun siihen riittää näköjään intoa päivittäin?
Romanien siivousvimma!
53
4461
Vastaukset
- hameen helmois tupaan
ja muuta röönää ja karvoja,onneks ei oo enää nii monilla niitä laahushameita (lakaisukoneita),vaan ovat jo 10 senttiä lyhyemmät hameet käytös t:timantti
- --eikö enää saa siivota oma...
Hyvänen aika,, --eikö enää saa siivota omaa kotia? Pitäkääkö koti olla yhtä paskanen kuin valkolaisilla? Puhtaus on osa kultuuri perintöä. Mitä kultuuria teillä on? Ai,- niin onhan tiedenkin myös teillä jotain kultuuri perintöä--,--raiskaatte lapsianne, - ja sikoilette, yleisillä paikoilla, elätte kuin sijat rapalätäkössä.- Siinä teidän kultuuria:
- Mistä johtuu?
Joo, totta kai kotia saa siivota, mutta viekää sitten ne roskanne niille kuuluville paikoille, älkääkä jättäkö niitä roskapussejanne muiden vietäväksi!
Ja teidän käyttäytyminen yleisillä paikoilla ei kyllä mitään esimerkillistä ole myöskään. Autot ajetaan mihin sattuu ja kailotetaan ja huudellaan niin, että varmasti kuuluu joka paikkaan. - Anonyymi
Minulla on puhtain koti ja olen valkolainen.
- Anonyymi
Tähän syljette toisten päälle.
- Puhtaus on puoli ruokaa.
Varsinkin jos ei oo työelämässä mukana niin silloin on mukava kuurata lattioita puhtaiks ja kiillotella pöytähopeita. Ei kai siinä mitään pahaa oo? Teepäs täyttä viikkoa töissä ja ku tuut kotiin ni lapset vinkuu ruokaa ja ukko wonkaa jotai muuta siinä lisäks ni on pikkasen eri juttu. Pakkohan naisenkin on saada levätä joskus. Näin miehenä naisten puolesta haluun sanoa.
Ja ei muuten kaikilla romaneilla oo kotona siistiä. Ja turha taas verrata joihinkin baarin spurgujen koteihin. Menkääs kattomaan ylemmän luokan valkoisten koteja jos pystytte, mut jättäkää ne pöytähopeat rauhaan...niih...hehhehheehee...
En oo kyllä kuullu ettei romanit veis roskia roskikseen asti, mutta kai niitä on törppöjä vähän joka rodussa ja heimossa.- Anonyymi
Ihan niin seon ainoastaan luonnekysymys
Onhan se kiva olla kotona kun on siistiä Itsekkin nautin aina siivouspäivänä kun saa istahtaa ja nauttia puhtaudesta. Mutta sitten taas muutaman päivän sisällä näkee että siivousta tarvitaan . Mutta en jaksaisi joka päivä samaa sirkusta
- Yks jeeno
Onko valkolaisilla yleisesti katsoen jonkinlainen bakteerirakkaus, kun ainakin tässä taloyhtiössä on päivittäinen siivottomuus/bakteerin surina/ikkunat ummessa käynnissä..? Omat huoneistot jätetään siivoomatta, mutta julkiset tilat kyllä sitten kiiltää ja kaikki näyttää päällepäin hyvältä, roskapussitkin menee kiltisti omaan katokseen ja on taas kiva palata omaan haisevaan ja likaisen töhnän keskelle,Esimerkki oikeesta siivouksesta joudutaan ottamaan romaneilta kun iytse ei hallita eikä haisteta vaik ois fuulta ollu pöntössö viikon! Eikö tätä valkolaisten siivousinnottomuutta voisi hyödyntää, että hankkiutuisivat vaikka kaatopaikalle lajittelijaks, kun siihen riittää näköjään intoa päivittäin?
- hyi olkoon
Moi! Hiunosti kirjoitit, ja aivan täysin totta. Kyllä on tosi, että paska saattaa olla pöntössä , vaikka viikon. Ja tv;sä näkee se yksi ohjelma on ihmiset menee sivoov toisten valkolaisten kotijeja. Kyllä näkyy ,että varmast on iso bakteeri kanta kun suomalaiset, saatta olla että 1 vuoteen eivät ole sivoneet .Televisio -ohjelma ei valehtele, hyi olkoon. Saastaista porukkaa
- Anonyymi
hyi olkoon kirjoitti:
Moi! Hiunosti kirjoitit, ja aivan täysin totta. Kyllä on tosi, että paska saattaa olla pöntössä , vaikka viikon. Ja tv;sä näkee se yksi ohjelma on ihmiset menee sivoov toisten valkolaisten kotijeja. Kyllä näkyy ,että varmast on iso bakteeri kanta kun suomalaiset, saatta olla että 1 vuoteen eivät ole sivoneet .Televisio -ohjelma ei valehtele, hyi olkoon. Saastaista porukkaa
Mä tunnen yhden ulospäin hienolta näyttävän valkolaisrouvan, olin kerra n hänen luonaan auttamassa häntä siivouksessa niin kysyin voisiko nämä keittiöpyyhkeet laittaa pesuun hän sanoi että ei paria pyyhettä kannata laittaa koneeseen. Sanoin hänelle että voisin käsin pestä keittiöpyyhkeet tiskilavuaarissa, hän sanoi miksi pestä käsin kun pyykkikonekkin on sanoin ok laitetan sitten keittiöpyyhkeet pyykkikoneeseen, hän sanoi älä vielä laita konetta päälle hän laittaa sinne lisää pyykkiä, ette ikinä usko miten yököttävän asian näin, tämä valkolaisnainen heitti pyykinpesukoneeseen jossa oli keittiöpyyhkeet odottamassa pesua, hän heitti samaan ulosteessa olevia pikkuhousuja. hyi että kyllä ällötti. Onko tämä mitenkä yleistä valkolaisten keskuudessa. Asiallisia vastauksia kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä tunnen yhden ulospäin hienolta näyttävän valkolaisrouvan, olin kerra n hänen luonaan auttamassa häntä siivouksessa niin kysyin voisiko nämä keittiöpyyhkeet laittaa pesuun hän sanoi että ei paria pyyhettä kannata laittaa koneeseen. Sanoin hänelle että voisin käsin pestä keittiöpyyhkeet tiskilavuaarissa, hän sanoi miksi pestä käsin kun pyykkikonekkin on sanoin ok laitetan sitten keittiöpyyhkeet pyykkikoneeseen, hän sanoi älä vielä laita konetta päälle hän laittaa sinne lisää pyykkiä, ette ikinä usko miten yököttävän asian näin, tämä valkolaisnainen heitti pyykinpesukoneeseen jossa oli keittiöpyyhkeet odottamassa pesua, hän heitti samaan ulosteessa olevia pikkuhousuja. hyi että kyllä ällötti. Onko tämä mitenkä yleistä valkolaisten keskuudessa. Asiallisia vastauksia kiitos.
Miksi te pesette joka rätin erikseen?
- Anonyymi
hyi olkoon kirjoitti:
Omat bakteerit ei mitenkään kodeissa aiheuta mitään haittaa kenellekkää Eri asia jos niitä tulee kotiin ulkopuolelta,
Televisiossa kyllä näytetään niitä siivous juttuja! Mutta ne jotka asuvat siinä sekamelskassa eivät ole mitenkään sairaita.
Ainut mikä voi olla, on syvä masennus joka tekee etteivät saa ajalliseksi koskaan alittaa sitä siivousta .
Usein on niin, että kokoavat kainelaista eivätkä heitäpois mitään . Mutta kun sitten saavat avun niin ovat mielissään kun koti onkin piti puhdas . Nämä ihmiset tarvitsevat tukea arkipäiväänsä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan totta, monikaan; ei tiedä että esim alusvaatteita ei laiteta keittiöpyyhkeiden kanssa samaan pesuun sillä usein ne alusvaatteet tarvitsevat hyvin korkean lämmön että bakteerit kuolee .mutta olen nähnyt erään tutun pesevät 40˚valkopyykin siis alusvaatteet ja keittiöpyyhkeet samanaikaisesti koneessa . Joten kaikilla ei ole tietoisuutta näistä asioista. Samoin kun jotkut pesevät lattiansa kuumalla vedellä tietämättä edes ettei jonkun tyyppistä lattiaa saa pestä kun haalealla vedellä riippuen mistä lattia on valmistettu
Joten paljon on asioita tavallisessa huushollissa. Mitä tehdään väärin. Siksi kun ei tiedetä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi te pesette joka rätin erikseen?
Aiis miksi erikseen ? Esim alushousuissa on aina kolibakteereita , ja jos samaan koneeseen laittaa keittiöpyyhkeet ja vielä pestään alhaisessa lämmössä nii; saattaa tulla sairaaksi .varsinkin jos vieraat ihmiset ovat illallisella ja lautasia on voisi pyyhkiä sellaisella pyyhkeellä joka on pesty väärin !ja jos lautasen jää hieman kosteutta niin sellaisessa ympäristössä bakteerit elävät .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä syötiin hernekeittoa monta päivää ja sitten netissä arvostelut meidän ruokia vaikket nähnyt kuin muutaman kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiis miksi erikseen ? Esim alushousuissa on aina kolibakteereita , ja jos samaan koneeseen laittaa keittiöpyyhkeet ja vielä pestään alhaisessa lämmössä nii; saattaa tulla sairaaksi .varsinkin jos vieraat ihmiset ovat illallisella ja lautasia on voisi pyyhkiä sellaisella pyyhkeellä joka on pesty väärin !ja jos lautasen jää hieman kosteutta niin sellaisessa ympäristössä bakteerit elävät .
Tää on ollut ymmärrettävä sääntö aikana kun pesukoneita ei ollut. Nyt on ihan tieteellisesti hyväksyttävää että bakteerit kuolee 60 asteessa.
- Juoperi
on pakko-oireinen neuroosi, joka on herkästi periytyvää sorttia. Liiallisuuksiin menevä bakteerikammoisuus on yksi oire. Ylihygieenisyys on sairaalloista, joskin siisti pitää olla.
Tummat ei yleensä välitä muusta maailman menosta tai tapahtumista eikä ihmisistä kuin omistaan, varsin suppea maailmankatsomus siis monilla(ei kaikilla onneksi). Useille romaneille maailma on yhtä kuin suomen ja ruotsin romanikanta sekä valkolaise, ulkolaisett muu ulkomaailma ja miten niitä voi hyödyntää romanien hetkittäisen mielihyvän vuoksi.- Anonyymi
En minäkään välitä kuin omista läheisistä.
- Anonyymi
Näitä "romaneja"on päälle miljardi nuppia, Intiasta kotoisin ovat.
- ettäpä niin
Sellainen jatkuva siivoaminen on psykologinen puhdistumis"riitti". Kun ihminen tuntee olevansa henkisesti likainen hän alkaa siivota useita kertoja viikossa. Pahimmillaan tällainen pakkomielle johtaa siihen että lattiat pestään ja pölyt pyyhitään jne. PÄIVITTÄIN.
Mutta mutta, ei se sielu siivoamalla puhdistu...- Siwan
kahvihyllyltä, suoraan helluntaiseurakunnan kokoukseen sielua siivoamaan.
- timanttimies
Siwan kirjoitti:
teoista viis,kunha ne papille tunnustaa,jaa taas on puhdas pöytä t:timantti
- Anonyymi
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Näin on ,synti ei lähde kotia siivoomalla!
- Anonyymi
Ja sinä olet aito Jeesuksen oppilas, joka herjaa ja vihaa lähimmäisiään. Olen tavannut kaaleitten parissa useita kaltaisiasi, jotka rinta rottingilla julistavat uskoaan Jumalaan ja Kristukseen, unohtaen täysin Kristuksen opetukset.
Kun Häneltä kysyttiin, miten voi pelastua, Hän vastasi: Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistäsi kuten itseäsi.
Kristus ei maininnut: paitsi jos lähimmäisesi sattuu olemaan valkolainen/mustalainen/maahanmuuttaja/kantasuomalainen/hindu/muslimi…
Ei, vaan jokainen ihminen on lähimmäisemme. Oletko unohtanut tämän? - Anonyymi
Sanot: älä tuomitse toista, ja itse tuomitset. Ja hei: se on ”kadotus” eikä ”katodus”. 🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä olet aito Jeesuksen oppilas, joka herjaa ja vihaa lähimmäisiään. Olen tavannut kaaleitten parissa useita kaltaisiasi, jotka rinta rottingilla julistavat uskoaan Jumalaan ja Kristukseen, unohtaen täysin Kristuksen opetukset.
Kun Häneltä kysyttiin, miten voi pelastua, Hän vastasi: Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistäsi kuten itseäsi.
Kristus ei maininnut: paitsi jos lähimmäisesi sattuu olemaan valkolainen/mustalainen/maahanmuuttaja/kantasuomalainen/hindu/muslimi…
Ei, vaan jokainen ihminen on lähimmäisemme. Oletko unohtanut tämän?Luuletko että he pitävät suomalaisia lähimmäisinä?
- Anonyymi
No ei se nyt aina pidä paikkaansa . Monet vaan haluavat asua puhtaassa asunnossa . Tunnen yhden ihmisen joka on koko elämänsä ajan siivonnut kotiaan. Hellakin oli kun uusi kymmenen vuoden jälkeen. Hänelle se oli kehittynyt maniaksi . Kohtuus kaikessa ja ne pöly tupsut eivät vahingoita ketään .
Bakteerit eivät elä kovilla kuivilla pinnoilla. - Anonyymi
Niin, synti ei puhdistu siivoamalla.
- Anonyymi
Siwan kirjoitti:
😁😁😁😁
- yks vaan
Talonpoikais aikaan,jolloin hygieeniasta piti huoltehtia kulkutautien takia...Historiankirjoista löydät tästä aiheesta lisää...
- timanttimies
kili,kili kiiliiäänii,päkä,päkä puskuripässiiää,tääl olis nämmästä karoolle töitä,bakri,bakri
- Matkailija**
On eräässäkin maassa käyty ja paikallisten romanien luonakin käyty, likaista on aika monessa paikassa! Etenkin niillä jotka asuvat kaatopaikalla, luit oikeen kaatopaikalla.
- mä vaan
aika moni juttu on talonpoikasikulttuurista.... älä väheksy sitä ollenkaan. Tämä on asia mikä pitäisi käydä mustalaisyhteisössä selväksi, ettei olla jossain pilvilinnoissa.
- Anonyymi
Niin suomalaiset pitävätkin, romanit ottavat oppia meiltä toivottavasti.
- maloe
APPARENTLY THE WORD ATSINGANOI MAY BE A BYZANTIUM WORD MEANING 'NOT WANTING TO BE TOUCHED'.
IT SHOULD BE NOTED THAT THE ROMA OF TODAY STILL DON'T LIKE TO BE TOUCHED. MANY HAVE VERY STRICT RULES TO PERSONAL HYGIENE LIKE WASHING AND KEEPING COOKING UTENSILS SEPERATE ETC, WHICH MAKES THEM REGARD OTHER RACES AS DIRTY AND UNCLEAN. DUE TO THE DIFFERANCE IN ATTITUDES AND POSSIBILY DISTRUST CAUSED BY EXPERIENCE OF PREJUDISM, THEY ALSO PREFER LITTLE COMMUNICATION WITH NON-ROMA OTHER THAN TO TRADE WITH AND THEY CERTAINLY LIKE TO KEEP A SEPERATE COMMUNITY WHERE UP UNTIL LATELY THEY WOULD KEEP MARRIAGE STRICKLY TO THEIR OWN. SOME GROUPS STILL KEEP THESE STRICT RULES.- Anonyymi
This belief not to be touched comes from India. In India the gurus don't let people touch them because touching is an energy exchange process. You can let other persons negative energy in you or you let the other take your energy from you by touch.
- minä vain ja muut siintä vä...
ei romaneiill oo bakteerikammoo.Ne vain on kasvatettu pienestä pitäen talous ihmisiksi.Ja onhan putaus puoli ruokaa eikös eikö silloin viihdy kotonakin paremmin ku on siistii.Mutt jokaisell on oma mieli tai näkö kanta tästäkin ei se meill oo ainakaan siulun puhtautt tai johdu henkellisist asioista se on kasvatuksest ja ihmisen mielest kiinni jokaisen puhtaus niin roomaanien ku valkolaisten eli kuka tykkää mistäkin
- auttaako pesu,
et vatsa tulis puolilleen
- joo joskus
auttaako pesu, kirjoitti:
et vatsa tulis puolilleen
unohtuu nimi
- Anonyymi
Mitään paktereja ei oo olemassakaan. Mie en ainakaan oo nähny. Vai kasvaako niin pieniks täällä pohjoisessa ettei niitä paljain silmin näe?
- Anonyymi
Meidän rivitaloyhtiöön muutti aikonaan vuokralle romaniperhe. Ihan mukavia ihmisiä kun jutteli pihalla. Heillä kävi kyllä koko ajan vieraita kylässä ja vieraat tietysti poltti tupakkaa pihalla, etu ja takapihalla. Tuhkakuppeja ei ollut vaan tumpit nepattiin aidan yli naapurin pihalle. Oma piha pysyi siistinä. Jos taloyhtiön lapsia oli pihalla niin tunpit yritettiin nepata niin että osui lapsiin. Roskapussit jätettiin heidän lasten vietäväksi mutta niitä sitten unohtui ympäri pihaa kun heidän lapsille tuli muut asiat mieleen. Kiva kun varikset ja naakat repivät auki lasten vaippoja ja muut joutuvat korjaamaan niitä pois.
Olisivat saaneet jäädä asumaan jos olisivat olleet ihmisiksi mutta nyt häädettiin vuokranantjan toimesta.- Anonyymi
Eivät vielä näköjään osanneet asua ihmisten joukoissa.
- Anonyymi
Mun takapihalta siivottiin akut, kuparit ja katalysaattorit viime syksynä. Pääasia että tuli siistiä
- Anonyymi
On ihan legendaa. Yleensä julkisissa tiloissa jättävät kuin koira skeidansa. Kerran näin kun nainen, juu pesi kätensä, ja sitten kuivasi hameensa takaosaan, että se siitä puhtauesta. Puhtausneuroosiin voi olla kaksi syytä. 1 ) kiertolaisaikana oli pakko, muuten olisivat kuolleet kerralla kulkutautien takia 2) Ovat palvoneet alunperin intialaista jumalarta, edelleen Sara Kali on romanien suojelija ja Intiassa opetetaan että Devi ei tule likaiseen taloon. Siksi pitää pitää puhtaana.
- Anonyymi
Pakko pitää oma koti puhtaana ettei valkolaisbakteerit pääse pesiytymään sinne. Itseäni aonakin sellaiset kuvottaa..
- Anonyymi
Valtion maksama vuokra kämppä kiiltää mutta rinsa on likainen kun lupnaan lähdetään jeesus auta mitä sakkeja meillä päin
- Anonyymi
Miun Raineri-serkulla on siivousvimma . Se siivoaapi huushollinsa jouluksi ja juhannukseksi tartti tai ei. Samoin se käypi joulu- ja juhannusaatoina suihkussa - tartti tai.
Mistä tuommoinen pakkomielteinen hykeniavimma voi johtua? Perinnöllistä se tuskin on sillä minä eikä muutkaan meitin sakista sellaiseen ole sairastuneet . Onkohan Raineri saanut huonoja vaikutteita kivitalossa? Kivitalossahan on paljon kaajeitakin.
T: Möhis - Anonyymi
Miulla on rakkaat hyviä pesuvinkkejä, tässä ensimmäinen. Käytetyn kontoomin voi koneessa pestä 60 asteen ohjelmalla. Niin sitä voi käyttää jopa 20 kertaa ja siten säästyy pitkä penniahkeralta koinijalta. Säästöt sijoittaa kansallisjuomaa Kossuun tai kotiseutumatkaan Intijaan.
T: Möhis- Anonyymi
Niin lisäyksenä tuohon, että vinkki on alun perin miun serkulta Laihian Leiffiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin lisäyksenä tuohon, että vinkki on alun perin miun serkulta Laihian Leiffiltä.
Miksi Raikku haluaa joka kerta ottaa mui ennen koinua? Luuleeko se että pökähys häviää ko se menee hampaiden väliin? Kysyn vaan!
Terveisin Seppo isberg lihava jeeno
- Anonyymi
Ne on niin likaisia kait?
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223037- 402644
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381503- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125903- 32816
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621