meksiko vai thaimaa

eka kerta

Kysyisin Teiltä, jotka olette käyneet molemmissa maissa, kumpaan kannattaa lähteä. Kyseessä on meille ensimmäinen kaukoloma, (välimeren maat ja Kanaria on tuttuja.) Ajattelimme all in-hotellia. Sairastan astmaa ja yhdistelmä tukalan kuuma ja kostea ilma ei ole oikein hyvä yhdistelmä. Pärjään kyllä lisälääkityksellä. Tykkäämme uida, snorklata,kiertää katsomassa paikkoja, hyvä ruoka maistuu liiaksikin, alkoholia käytämme niukasti. Emme paljon shoppaile vaan nautimme olosta muuten. Ihanaa on kuunnella kielten sekamelskaa, lintujen sirkutusta, nauttia lämmöstä,väreista,tuoksuista siis kaikesta siitä erilaisesta,jota kotona ei ole. Blues on lempimusiikkia, mutta sitä ei varmaan pahemmin ko. maissa ole. Kiitos neuvoista etukäteen. ps. marras-joulukuu olisi hyvä ajankohta.

22

17449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja

      Meksikko on minun mielestä parempi kuin thaimaa. olemme käyneet monessa kohteessa thainaasa ja kyllä mesikko vie voiton.olimme viikon Meridassa ja toisen viikon playa de carmenissa hotelli riu tequila, oli hyvä hotelli,ruokaa ja juotavaa saa monesta paikasta, ohjelmaa on päivällä ja illala. ja palvelu pelasi muutenkin hyvin. soppilu paikat on paremmat meridassa. hyvää matkaa vaan. ps. sinne menemme joskus uudellee, vaikka emme yleensä käy samoissa kohteissa uudellen. nyt talvella olmme kuubassa. ensi talvena panamaan on matka varattu.

    • hupsis

      thaimaassa ihmiset ystävällisiä ja luonto lähellä mutta pattaya ja bankog ovat saastaisia paikkoja mahdollisuudet retkille loistavat ja ruoka hyvää,Meksikokin on hyvä paikka itse suosittelisin kumminkin ensin thaimaata.

    • Blues

      Mun mielestä meksiko on parempi. Meksiko(Playa del carmen-Cancun) on ainakin paljon puhtaampi kuin thaimaa ja rannat ovat paremmin hoidettuja. Meksikossa kuulee oikeastaan aika paljon bluesia. Carmenissa on ainakin kaksi baari joissa soittaa bändi lähes joka ilta. Soittavat kyllä paljon muutakin kuin bluesia.

    • pax

      olen käynyt molemmissa maissa kerran (phuketissa ja playa del carmenissa) ja miettinyt usein kumpiko kohteista oli parempi, mutta täytyy sanoa, että ihastuin molempiin! eli jos vaan mahdollistaa niin käykää toisessa ensin ja toisessa myöhemmin, kohteet on kuitenkin niin erilaisia, joskin myös yhtäläisyyksiä löytyy. mä nyt laitan vaikka sitten ja - kohtia molemmista, jos niistä vaikka ois apua :)

      Phuket:

      kaunis ympäristö, kapeita ja korkeita sokeritoppakukkuloita, turkoosia merta ja valkoista hiekkaa
      ihanat rannat, kannattaa kierrellä eri rantoja
      edullinen hintataso, tosin patongin alue hieman kalliimpi, mutta edullista silti
      snorklausmahdollisuudet erittäin hyvät, kannattaa osallistua järjestetyille retkille, phi phi saarilla oon nähny tähän mennessä eniten kaloja
      muutenkin retket, joko ominpäin tai järjestettyinä (suosittelen jälkimmäistä, jos ette ole reissanneet kauempana aikaisemmin, sillä englantia ei puhuta hyvin)
      eri temppelialueet kauniita
      thaimaalainen ruoka erinomaista!

      ja miinuksia on hankala keksiä...

      - joskus nuori thaityttö rikas länsimaalainen vanhempi mies yhdistelmät kaduilla häiritsi

      Ja sitten Playa del Carmen

      vähintäänkin yhtä ihanat rannat! meressä on monta eri turkoosin sävyä, uskomattoman kaunista. ja hiekka on niin valkoista, että jotkut luulevat valokuvissa sitä lumeksi :)
      PdC:n kävelykatu (n. 1,5km pitkä) viihtyisä ja eloisa, sen varrelta löytyy erittäin hyviä ravintoloita ja toisesta päästä länsimaisia vaatekauppoja (myös blues baareja pari, ainakin yhdessä soitti joka ilta joku jenkkiläinen bändi)
      paikalliset mukavia, kaikki puhuu hyvää englantia
      ainakaan viime talvena ei törmännyt kauheesti suomalaisiin (siis keskustassa tai keskustan rannoilla), eniten jenkkituristeja ja italialaisia, mutta jenkit on kyllä myös miinus paikalle, eikä paikalliset tykkää heistä ollenkaan
      maya rauniot ja pyramidit! pyramideille kannattaa kiivetä, sillä huipulta mahtavat näkymät jukatanille
      retkille kannattaa osallistua myös täällä
      läheinen cozumelin saari on tunnettu sukelluspaikka, sen ohi menee maailman toiseksi pisin koralliriutta. tässäkin kannattaa ottaa retki joltakin paikalliselta järjestäjältä. saarelle pääsee kätevästi lautalla, joka menee noin kerran tunnissa, matka kestää noin tunnin
      meksikolainen ruoka on kans huippua!
      cancun siinä ihan vieressä on myös kokemisen arvoinen paikka, ihan vaan jo sen kuuluisuuden takia
      cancunissa hyvät ostosmahdollisuudet

      ja miinuksia

      - jenkkituristit
      - paikka oli länsimaalaisemman oloinen kuin phuket, mutta eipä ole ihme kun amerikat siinä ihan vieressä. eksoottisempaa meksikolaisuutta pitää hakea retkiltä.
      - kävelykadun liikkeet ja ravintolat melkein suomen hintatasossa, mutta heti kun menee hiukan kauemmaksi, hintataso laskee

      eli varmaan vastauksistakin jo huomaa, niin tykkäsin molemmista tosi paljon ja lähtisin kumpaan vaan uudelleen vaikka montakin kertaa. mulla on kuitenkin sellanen periaate, että ei samaan paikkaan kahdesti, ainakaan ihan lähiaoikoina, joten pitää sitten lähteä katsomaan haastaako brassit nämä kaksi maata ;)

      • alkuper.

        Kiitos perusteellisesta vastauksesta :-) Kun mainitsit bluesmusiikin soivan Meksikossa ja että englannilla pärjää, niin tuntuu luontevammalta mennä ensiksi sitten sinne. Mutta miten on sen kuumuuden ja ilmankosteuden kanssa, onko se molemmissa maissa samanlaista.


      • pax
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos perusteellisesta vastauksesta :-) Kun mainitsit bluesmusiikin soivan Meksikossa ja että englannilla pärjää, niin tuntuu luontevammalta mennä ensiksi sitten sinne. Mutta miten on sen kuumuuden ja ilmankosteuden kanssa, onko se molemmissa maissa samanlaista.

        mä olin siis molemmissa kohteissa just marras-joulukuun vaihteessa, niinkun tekin ootte ilmeisesti suunnitellu lähteä. thaimaassa ilma oli kosteampaa kun meksikossa. molemmissa lämpöä riitti, mutta meksikossa ainakin rannalla tuuli huomattavasti enemmän, joten ei ollut niin tukahduttavaa kuin thaimaassa. jos haluat tarkempia tietoje jommasta kummasta kohteesta, niin voin kyllä kertoa ihan mielelläni:)


      • taalla asuva
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos perusteellisesta vastauksesta :-) Kun mainitsit bluesmusiikin soivan Meksikossa ja että englannilla pärjää, niin tuntuu luontevammalta mennä ensiksi sitten sinne. Mutta miten on sen kuumuuden ja ilmankosteuden kanssa, onko se molemmissa maissa samanlaista.

        Mielestani Meksikossa on mukavampi ilmasto, olen pax:in kanssa samaa mielta etta kosteutta on vahemman ja varsinkin karibian rannalla tuuli opuhalataa mukavasti.
        Muutenkin on sinulle "helpompi" kohde mista aloittaa.


      • alkup...
        taalla asuva kirjoitti:

        Mielestani Meksikossa on mukavampi ilmasto, olen pax:in kanssa samaa mielta etta kosteutta on vahemman ja varsinkin karibian rannalla tuuli opuhalataa mukavasti.
        Muutenkin on sinulle "helpompi" kohde mista aloittaa.

        Kiitos vastauksesta. On todellakin helpompi aloittaa kaukomatkailu Meksikosta, koska Espanjan ja Kanariansaarten matkojen perusteella voi olettaa, että maa tuntuu "tutummalta". Korva on tottunut espanjan kieleen. Myös se vilvoittava tuuli joka vie kosteutta pois ilmasta, on todella hyvä asia vointiani ajatellen. Kun olen lukenut näitä keskustelusivuja koskien Meksikon matkaa, niin kaikkien kommentit ovat olleet järjestään kiittäviä. Näin ei ole Thaimaan kohdalla. Näin ollen olemme päättäneet lähteä sinne Meksikoon. Nyt vaan jännityksellä odotamme matkaa.


      • Riisi
        alkup... kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. On todellakin helpompi aloittaa kaukomatkailu Meksikosta, koska Espanjan ja Kanariansaarten matkojen perusteella voi olettaa, että maa tuntuu "tutummalta". Korva on tottunut espanjan kieleen. Myös se vilvoittava tuuli joka vie kosteutta pois ilmasta, on todella hyvä asia vointiani ajatellen. Kun olen lukenut näitä keskustelusivuja koskien Meksikon matkaa, niin kaikkien kommentit ovat olleet järjestään kiittäviä. Näin ei ole Thaimaan kohdalla. Näin ollen olemme päättäneet lähteä sinne Meksikoon. Nyt vaan jännityksellä odotamme matkaa.

        Meksiko on parempi paikka aloittaa kaukolomailu. Tavallaan siksi, että paikka on vähemmän eksoottinen kuin Thaimaa. Meksikossa voit kuvitella olevasi Euroopassa, mutta Thaimaassa ei ikinä. Silti Thaimaassa useasti matkustaneelle ja siihen ihastuneelle Meksiko tuntui liian valmiiksi pureskellulle ja "tavalliselle". Olen kuitenkin suositellut Meksikoa juuri tällaisille kaukomatkailua vasta aloittaville.


      • Playa blanca
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos perusteellisesta vastauksesta :-) Kun mainitsit bluesmusiikin soivan Meksikossa ja että englannilla pärjää, niin tuntuu luontevammalta mennä ensiksi sitten sinne. Mutta miten on sen kuumuuden ja ilmankosteuden kanssa, onko se molemmissa maissa samanlaista.

        Meksikoon ilman muuta!
        Joku vertasi sitä Eurooppaan, mutta kyllä se on ihan eri juttu. Länsimainen toki eikä ylimakeileva Thaimaa. Upeat aidot ihmiset (eikä tekohymyisiä taikkulaisia), hiekkarannat loistavat ja meri turkoosina kimalteleva. Minä ainakin tänäpäivänä valitsen Meksikon.


      • taalla asuva
        alkup... kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. On todellakin helpompi aloittaa kaukomatkailu Meksikosta, koska Espanjan ja Kanariansaarten matkojen perusteella voi olettaa, että maa tuntuu "tutummalta". Korva on tottunut espanjan kieleen. Myös se vilvoittava tuuli joka vie kosteutta pois ilmasta, on todella hyvä asia vointiani ajatellen. Kun olen lukenut näitä keskustelusivuja koskien Meksikon matkaa, niin kaikkien kommentit ovat olleet järjestään kiittäviä. Näin ei ole Thaimaan kohdalla. Näin ollen olemme päättäneet lähteä sinne Meksikoon. Nyt vaan jännityksellä odotamme matkaa.

        Hyvaa matkaa. Sori etta vastaus kesti mutta olen olen ollut reissussa hullun lailla viimeaikoina. Kavin muunmuasa Suomessa ja nyt olen sitten Chicagossa.


    • MEXICO!

      Minua ei saa enää edes ilmaiseksi mihinkään Thaimaahan.Niitä säkättäviä pieniä ihmisiä mopojensa kanssa ja ympärillä pelkkää krääsämuovikulttuuria!

      Olen nyt 2 vuoden aikana käynyt Mexicossa 10 kertaa ja minun sydämeni on vienyt Mexico City.Upea kulttuuri,upeat ihmiset,palvelu,temperamentti....kaikki!

      Voin myös suositella Costa Ricaa,Panamaa ja Ecuadorin Guayaquilia sekä Quitoa ja Cancuaa.

      Väli- ja Etelä-Amerikka on aivan mahtavaa seutua matkailla.Siinä Thaimaan jne jää kauas taakse.

    • Joppis

      Olemme käyneet kaksi kertaa Thaimaassa ja viime keväänä Meksikossa. Molemmat hienoja paikkoja, hiukan vaikea vertailla....Mutta jos vertailemaan lähdetään, niin ilmaston ja ihmisten puolesta Meksiko, hintatason puolesta Thaimaa. Thaimaassa elät puoli-ilmaiseksi. Tuntuu että mikään ei maksa mitään (siis Suomen hintoihin verrattuna). Itseäni ahdisti Thaimaan älytön kosteus - lämmintä saa olla, mutta kun kosteus% alkaa olemaan 95, niin siinä on vitsit vähissä! Meksikossa on myös todella lämmin, mutta ei ahdistavan kuuma, kuten muutkin ovat kirjoittaneet; vilvoittava tuuli puhaltaa rannalla. Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja pisteesi nousevat vielä huomattavasti kun muistat mainita olevasi Eurooppalainen! Jenkit ovat suhteellisen huonossa kurssissa..... Myös Thaimaassa paikalliset ovat todella ystävällisiä, välillä ehkä liikaakin, joskus jopa nolotti se ylenpalttinen "palvominen". Ja meksikolainen ruokahan on mucho bueno!! Lisäkiloja tulee taatusti notkuvien ruokapöytien vuoksi. ;) Hotellimme oli todella korkeatasoinen ja kaikki toimi, niin kuin all inclusiveissa pitääkin. Nähtävää Meksikosta löytyy - Maya kulttuurin aarteita, mahtavia luonnonpuistoja joissa saa koko päivän kulumaan, Cozumelin saari jne. jne.
      Yhteenvetona voisin kyllä suositella ensimmäiseksi kaukolomakohteeksenne Meksikoa, mutta suosittelen käymään joskus myös Thaimaassa - kulttuuri on tutustumisen arvoinen, upeita maisemia unohtamatta!
      Mukavaa matkan suunnittelua!

      • alkuper....

        Kiitos kaunis kaikille Teille :-) Tuntuu aina vaan paremmalle matkan odotus, kun on saanut Teiltä niin myönteistä palautetta. Menemme sitten sinne Riu Tequila-hotelliin Playa del Carmeniin. Odotamme kovasti retkiä Maya-kaupunkeihin ja sinne Cozumelin saarelle. Mies haaveilee myös kalastusretkestä. Sukellusta odotamme myös. Kyllä myös se mainitsemanne ruokapuoli kuulostaa erittäin hyvältä. Kiitos vielä kerran. Hyvää Kesää kaikille.


      • alkuper.... kirjoitti:

        Kiitos kaunis kaikille Teille :-) Tuntuu aina vaan paremmalle matkan odotus, kun on saanut Teiltä niin myönteistä palautetta. Menemme sitten sinne Riu Tequila-hotelliin Playa del Carmeniin. Odotamme kovasti retkiä Maya-kaupunkeihin ja sinne Cozumelin saarelle. Mies haaveilee myös kalastusretkestä. Sukellusta odotamme myös. Kyllä myös se mainitsemanne ruokapuoli kuulostaa erittäin hyvältä. Kiitos vielä kerran. Hyvää Kesää kaikille.

        eivät ole niin vaikeita. Sellaisesta vasta saa paljon irti! Myöhemmin voit kokeilla muuta kuin kallista luxusta valmiine tekemisineen.


      • alkuper...
        Skola kirjoitti:

        eivät ole niin vaikeita. Sellaisesta vasta saa paljon irti! Myöhemmin voit kokeilla muuta kuin kallista luxusta valmiine tekemisineen.

        Näin ensi kertaa kaukomaille lähtevänä tuntui helpommalta ottaa valmis paketti. Jos kokemus on myönteinen, niinkuin varmaan onkin kaikkien vastausten perusteella, niin kenties seuraava matka on sitten omatoiminen. Se vaan tuntuu vaativan enemmän rohkeutta.


      • Miimu
        alkuper.... kirjoitti:

        Kiitos kaunis kaikille Teille :-) Tuntuu aina vaan paremmalle matkan odotus, kun on saanut Teiltä niin myönteistä palautetta. Menemme sitten sinne Riu Tequila-hotelliin Playa del Carmeniin. Odotamme kovasti retkiä Maya-kaupunkeihin ja sinne Cozumelin saarelle. Mies haaveilee myös kalastusretkestä. Sukellusta odotamme myös. Kyllä myös se mainitsemanne ruokapuoli kuulostaa erittäin hyvältä. Kiitos vielä kerran. Hyvää Kesää kaikille.

        Minäkin olen mieheni kanssa menossa joulukuun alussa Meksikoon ja just sama hotellikin kyseessä :) Matkailtu ollaan paljon, mutta tämä on ensimmäinen kaukolomakohde meille..olen vähän aikaa jo opiskellut espanjaa ja tuo Inkakulttuuri yms. myös kiinnostaa. Meri näyttää olevan ihanan sininen puhumattakaan valkoisista hiekkarannoista! Toivottavasti matka on odottamisen arvoinen :)


    • On enemmän monipuolisuutta ja vähemmän kosteutta sekä tietynlaista vaaraa. Voi valita erilaisia luonnonolosuhteita ja lomanviettomalleja.

    • Mekin lähdetään..

      Hei!
      Milloin tarkalleen ottaen olette menossa Meksikoon? Meillä on matka varattu mieheni kanssa ja lähtö 3.12.2006..ensimmäistä kertaa menossa kaukomatkalle ja kovasti jännittää. Kovasti kyllä matkaa jo odotellaan.. :)

    • meksiko cityssä astmaatikon ainakin vaikea hengittää koska ollaan merenpinnasta jotani 2000m korkealla ja saasteet on aika huikeat.olen ollut molemmissa maissa(thaimaa&meksiko) reppumatkalla ja henkilökohtaisesti molemmat on suht kaukana toisistaan joten en lähtis vertaileen..molemmissa omat miinukset ja plussat.itse tykkään historiasta ja hyvästä ruosta ja kulttuurista.mielenkiintoisempi paikka historian suhteen on ehdottomasti meksiko ja sen inka kulttuuri.tosi loistavat museot ja nähtävyydet(jos meksikoon menee niin ei missään nimessä kannata missata pyramideja Teotihuacan.lla http://www.youtube.com/watch?v=EK5KgeV3Iqk ...ruoka maitto molemmissa paikoissa,ja ehdottomasti kannattaa kokeilla paikallisia makuelämyksiä.eroa en saa maiden välille ruoan suhteen,koska itse olen kaikki ruokainen.Thaimaa mielestäni parempi rantojen suhteen..löytyy hiljaisia rauhallisia pariskuntien suosimia kohteita esim koh samet josta pidin pattayan rymyreissun jälkeen,sametilla ei ole paljoakaan aktiviteettia yöelämän suhteen mutta taas etelämmän kohteet esim phuket ja koh samui tarjoaa sekä päivä elämyksiä ja yöelämää monillakin tavoin.thaimaa on puolet halvempi majoituksen ja ruoan puolesta entä meksiko kokonaisuudessaan.meksikossa taas acapulcon rannat hienoja kokonaisuudessaan ihan mukava paikka.jenkit on vaan miinuksena mutta taas britit thaimaassa on iso miinus.Maailman matkaajana suosittelen ostamaan kattavan lonely planet esim(lonely planet thailand tai lonely planet mexico)kirjan mihin ikinä päätät mennäkin sitten...siitä löytyy pikkutarkasti opastustusta joka pikku kylänki majoitus vaihtoehdot hintoineen ja aktiiviteetit,juhlat,edulliset ruokailu paikat ja se on suunniteltu juuri pienen budjetin matkalaisille tosin kirjat ovat etupäässä englannin kielisiä.nyt pikainen yhteen veto.omat kohteet meksiko (meksiko city,acapulco, buerto escendido,oxaca,puebla) kulttuuri&historia,ruoka,ilmasto tyynellä merellä -aseet,meksiko cityn saasteet,ihmiset ei niin ystävällisiä...thaimaa(pattaya,koh samet,bangkok,phuket,koh samui,koh tao) ruoka,ihanat hymyilevät ihmiset,rannat ja meri (snoklaus aivan upeaa tosi halpaa vähä kaikki(halpa hotelli majoitus ilmatoinnin kanssa 4e-10e vuorokausi.-tyrkyttävät tuk tuk taksikuskit.prostituutio kulttuuri levinnyt vähä joka puolelle,tosin pedofiiliaa ei enää näy samanlailla kuin kymmenen vuotta sitten.kysy ihmeessä lisää jos tarvit apua kautta tietoa lisää mielelläni sen jaan muiden kanssa matkaa suunnitelevien kanssa.itsellä seuraava määränpää on helmikuussa brasilia ja rion karnevaalit ja sademetsät.:)hyvää matkaa t.Jari

    • jukkanpalmu

      suositelen thaimaata siellä on ystävälisiä mustalaisia ja rapuja on kadulla

      • mexico

        ehdottomasti Mexico


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe