Valmet 604

Lumimies

Mitä pitäisi huomioida kun olen ostamassa kyseisen pelin, kyseessä takapotku(heikot kohdat ja huonot ominaisuudet).

3

9180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.vuoma,keuruu

      moi.
      olet ostamassa hyvää peliä, itse ajoin kyseisellä koneella yli 6000 tuntia vuosina 90-99.
      Valmet 604 ei oikeastaan ole heikkoja kohtia, tietenkin kun kyseessä on jo vanha traktori kannattaa tarkistaa ennen ostoa seuraavat kohdat:
      -kytkin (vaapaaliike onko kohdallaan?20-25mm. yritä luistattaa isolla vaihteella ja kovilla kierroksilla, jos luistaa niin muista että remontti maksaa tuhansia vanhoja markkoja)
      -vaihteisto(meneeköpykälät silmään? hyppiikö pois päältä,toimiiko synkronointi,onko siirtäjissä paljon väljää?)
      -Moottori (jos tulee mahdotonta sinistä ketunhäntää putkesta niin elä osta, kielii koneremontin tarpeesta ja myös siitä että konetta tuskin on paljon huollettu.selvitä myös onko vaihdettu öljyt,ilmanputsari,polttoainesuodin ym ym)
      -polttoainejärjestelmä( vuodot,ruiskutuspumpun toiminta, tarkista minkälaiset öljyt on pumpussa, ne tulisi aina vaihtaa moottoriöljyn kanssa samaan aikaan mutta harva niin on tehnyt ja pumppu on tosi kallis.)
      -nostolaite,hydraulipumppu(jos nostolaite ikäänkuin nyppii lämpöisenä niin se kielii viasta joita voi olla useita, pumppu väljä,roskiajärjestelmässä,huonot öljyt ne vaahtoaa ym ym, tiedutele onko painesuodin vaihdettu säännöllisesti se on pumpun kannalta tarkein huoltotoimenpide.
      -jarrut(604 mallissa usein vasen jarru on heikompi kuin oikea koska se jää aina päälle vedettäessä käsijarru päälle, jarruremontti on kanssa tosi kallis ellet osaa sitä itse tehdä)
      -akku(nesteet,jännite, akku on kanssa kallis traktoriin)
      -renkaat(kuluneisuus,halvinkin takarengas sarja noin 5000 vanhaa markkaa)
      -keinuakseli(onko rasvattu)
      -tuulettimen hihna
      -voimanulosoottoa kannattaa myös testata,joissain vanhoissa valmeteissa se ei pysy päällä)
      -opuksi vielä yleinen silmäys, eli onko paljon nestevuotoja perässä, moottorissa ja että missä kunnossa on jäähdytin?onko vuotoja ja missä kunnossa on nesteet, onko kaikki nipat rasvattu säännöllisesti ym.

      siinä noin alkuun, vanhan traktorin ostaminen on aina riskialtista koska niin paljon riippuu edelisestä käyttäjästä että miten sen kanssa pärjää.
      tiedustele lisää jos kiinnostaa, tunnen kyseisen koneen kuin omat taskuni.
      terv j.vuoma

      [email protected]

    • Valmetmann

      Varma traktori ja edellä mainittuihin lisättynä kannattaa kattua se renkaan kääntö pumppu systeemin kunto joka sijaitsee siis edestä katsottuna vasemmalla

    • Anonyymi

      Hei,

      Valmet 604 traktorimme ohjaussylinteristä vuoti öljyä, kun se sylinterin päällä ollut ruuvi (täyttöruuvi?) oli löysällä. En osaa sanoa paljonko vuosi.
      Ohjekirja ei maininnut mielestäni mitään ohjaustehostimen öljymäärästä ja miten se tarkistetaan ja mistä lisätään? Vai olinko sokea?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe